Heruone wrote: ↑07 Jun 2022, 00:24
Waarom is Doan plots een middenvelder?
Omdat ik denk dat hij dat prima zou invullen en dat hij daar met een (hopelijk) fitte Madueke meer kan toevoegen dan op rechtsbuiten. Is allemaal niet in beton gegoten, maar de vacature van meest aanvallende middenvelder is eerder vrij dan die op rechtsbuiten.
Uitgaande van een vertrek van Götze en een middenveld met de punt naar achteren. Van controlerend naar aanvallend:
- Gutierrez: Heeft zich geweldig teruggeknokt en zal mits hij blijft zeker van waarde zijn. Maar als het niveau omhoog gaat geen zekerheidje wat mij betreft. Wat mij betreft alleen een optie als controleur, al kwam hij destijds eerder als halfspeler.
- Sangaré: Mits hij blijft uiteraard een zekerheidje op het middenveld. Komt zowel in aanmerking als controleur en als halfspeler. Wel benieuwd hoe je de rest van het middenveld het best kan invullen als je Sangaré op 8 hebt. Voor mijn gevoel een 'voetballende' 6 en vrij aanvallend ingestelde creatieve speler met scorend vermogen op 10.
- Veerman: Hopelijk de spil van ons middenveld aankomend seizoen. Heeft een goede aanvallende bijdrage met goals en assists, dus meest logische positie is wat mij betreft halfspeler.aar heeft in het verleden ook wel eens geroepen zichzelf uiteindelijk als controleur te zien. Met Sangaré op 8 zou dat het overwegen waar kunnen zijn.
- vGinkel: Dit seizoen sterk begonnen, maar heeft dat helaas niet vol kunnen houden. Ik zie hem niet vertrekken, dus gewoon een optie op ons middenveld voor aankomend seizoen. Ik denk dat een middenveld met de punt naar achteren beter bij hem past dan het systeem dat Roger speelde. Ik sluit niet uit dat hij aankomend seizoen meer waarde gaat hebben dan het afgelopen seizoen.
- Doan: Ideale verbindingsspeler denk ik. Taakbewust, handig in de kleine ruimte, goed schot. Had hem daar afgelopen seizoen graag al vaker gezien, maar gezien de blessures van Madueke en de aanwezigheid van Götze is dat er niet van gekomen. Zou wel nog een transfer kunnen maken.
Graag zie ik hier nog één speler aan worden toegevoegd. De namen die tot dusverre in de media voorbijkomen zouden in mijn ogen allemaal kunnen passen: Vinicius Souza, Timber, Swedberg.
Uiteindelijk is het dan aan vNistelrooij om de juiste samenstelling te vinden, maar alle ingrediënten zijn dan wat mij betreft aanwezig.