Jordan Teze
- 11 Tinus
- Legende
- Clubvoorkeur: Philips
Mag ik hopen ja. Als hij 5e viool speelt achter Timber, van Dijk, De Ligt en de Vrij dan had ik hem liever op vakantie gehad en had Louis hem mogen selecteren als hij ook echt naar het WK mag. Nu mag ie hoogstens mee als 25e of 26e speler en dat is leuk voor Teze maar slaat nergens op.
- DonyellMalen
- Legende
- Clubvoorkeur: PSV
6e zelfs. Nathan Ake is er ook nog namelijk. Maar Van Gaal wil iedereen zien deze ronde, dus vanavond staat er een totaal ander driemansblok achterin. De Ligt, De Vrij en Teze hoogstwaarschijnlijk.
- Standbeeld
- Mister PSV
Dat wordt dus beuken met zo'n verdediging.DonyellMalen wrote: ↑08 Jun 2022, 16:54 6e zelfs. Nathan Ake is er ook nog namelijk. Maar Van Gaal wil iedereen zien deze ronde, dus vanavond staat er een totaal ander driemansblok achterin. De Ligt, De Vrij en Teze hoogstwaarschijnlijk.
-
- Lid van verdienste
- Rol: Organisator Prediction League
- Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
Wel bizar hoeveel echt goede centrale verdedigers we nu hebben. Van Dijk is misschien wel de beste ter wereld. De Ligt en de Vrij horen ook bij de top 20 en Timber is in potentie ook een top 20 CV (nu nog niet op dat niveau). En dan is iemand als Aké ook een heel goede CV. Luxe!
-
- Nationale topspeler
Het lijkt wel de WK's van 2010 en 2014 omgekeerd. Toen was de aanval van heel hoog niveau en de verdediger middelmaat en nu is het andersom.
[mention]11 Sir Tinus[/mention] Volgens mij vindt Van Gaal De Ligt ook een potentiële linker centrale verdediger speler. Al vind ik zelf dat Aké daar beter is. Blind vind ik te beschamend voor woorden...
[mention]11 Sir Tinus[/mention] Volgens mij vindt Van Gaal De Ligt ook een potentiële linker centrale verdediger speler. Al vind ik zelf dat Aké daar beter is. Blind vind ik te beschamend voor woorden...
- 11 Tinus
- Legende
- Clubvoorkeur: Philips
We hebben zoveel goede cv's dat je jezelf afvraagt dat als we ooit een stabiel 2 mans defensie hadden gehad dan was het nu wel. Maar ik heb gisteren ook Engeland tegen Duitsland gekeken en dat mannetje meer creëren op het middenveld is wel een trend zeg maar.
-
- Nationale topspeler
Ik zelf vind een 3-5-2 variant echt wel interessant mits je een doordrukkende verdediger hebt. Zoals Nederland tegen België speelde had je met Aké, Timber en Van Dijk 3 verdedigers die af en toe het middenveld in stappen en De Jong als de echte regisseur tussen verdediging en aanval. Dan vind ik een 3-5-2/5-3-2 opstelling super interessant.
-
- Lid van verdienste
Eens, alleen moet je dan wel op die linkerkant een oplossing vinden die niet Daley Blind heet. Beschamend eigenlijk, zeker in contrast met een Dumfries, die op rechts iedere tegenstander kapot kan lopen en/of beuken.DeEintovenaar wrote: ↑08 Jun 2022, 18:32 Ik zelf vind een 3-5-2 variant echt wel interessant mits je een doordrukkende verdediger hebt. Zoals Nederland tegen België speelde had je met Aké, Timber en Van Dijk 3 verdedigers die af en toe het middenveld in stappen en De Jong als de echte regisseur tussen verdediging en aanval. Dan vind ik een 3-5-2/5-3-2 opstelling super interessant.
Ik zou denken aan zoiets.
DM: Bijlow
RCV: De Vrij
CV: Van Dijk
LCV: De Ligt
RB: Dumfries
LB: Malacia
VM: Frenkie de Jong
RM: Wijnaldum
LM: Gravenberch
SP: Memphis
SP: Gakpo
Dan heb je alleen in de goal een matige optie, maar verder prima tot uitstekend met ook best goede wisselopties op de meeste posities.
-
- Moderator
De 3-5-2 komt Teze ook ten goede. Heeft de snelheid en fysiek om het van aanvallers te winnen en de ruimte naar de flank toe te kunnen bespelen, plus daar bovenop de inspeelpass door de linies heen om opbouwend ook een belangrijke rol te spelen. Zou hem vanavond wel 90 minuten willen zien eigenlijk, zou hem ook gegund zijn met zijn ontwikkeling van de afgelopen 2 jaar.
-
- Nationale topspeler
[mention]Thijs[/mention] Ik denk inderdaad dat je met een Malacia het hele Blind probleem hebt opgelost. Voor de rest vind ik je opstelling goed, ik zou zelf liever Aké dan De Ligt zien omdat ik De Ligt overschat vind en wel fan ben van Aké. Als ik dan zag hoe hij Lukaku onder controle wist te houden, respect.
Voor de spits zou ik graag Gakpo zien, alleen denk ik dat Bergwijn met Memphis beter rendeert.
Voor de spits zou ik graag Gakpo zien, alleen denk ik dat Bergwijn met Memphis beter rendeert.
-
- Lid van verdienste
Aké zie ik als een heel goede subtopper, terwijl ik in De Ligt wel een topper zie. Nog altijd ook pas 22, terwijl Aké al 27 is…DeEintovenaar wrote: ↑08 Jun 2022, 18:42 @Thijs Ik denk inderdaad dat je met een Malacia het hele Blind probleem hebt opgelost. Voor de rest vind ik je opstelling goed, ik zou zelf liever Aké dan De Ligt zien omdat ik De Ligt overschat vind en wel fan ben van Aké. Als ik dan zag hoe hij Lukaku onder controle wist te houden, respect.
En Bergwijn rendeert nu erg goed, maar Gakpo is in principe een betere speler. Misschien wel meer zelfde type als Memphis, dus ik snap je punt wel, maar denk nog steeds dat Gakpo en Memphis dusdanig veelzijdig zijn dat het goed samen zou kunnen werken.
-
- Nationale topspeler
De Ligt heeft wel een hoger plafond denk ik inderdaad al ben ik zelf gewoon niet zo'n fan van hem. Ik vind het vaak wat lomp en onbezonnen ogen. Maar goed ik denk dat voor de lange termijn De Ligt wel meer potentie heeft.Thijs wrote: ↑08 Jun 2022, 18:45Aké zie ik als een heel goede subtopper, terwijl ik in De Ligt wel een topper zie. Nog altijd ook pas 22, terwijl Aké al 27 is…DeEintovenaar wrote: ↑08 Jun 2022, 18:42 @Thijs Ik denk inderdaad dat je met een Malacia het hele Blind probleem hebt opgelost. Voor de rest vind ik je opstelling goed, ik zou zelf liever Aké dan De Ligt zien omdat ik De Ligt overschat vind en wel fan ben van Aké. Als ik dan zag hoe hij Lukaku onder controle wist te houden, respect.
En Bergwijn rendeert nu erg goed, maar Gakpo is in principe een betere speler. Misschien wel meer zelfde type als Memphis, dus ik snap je punt wel, maar denk nog steeds dat Gakpo en Memphis dusdanig veelzijdig zijn dat het goed samen zou kunnen werken.
Ben benieuwd hoe Gakpo rendeert als spits in twee spitsen systeem. Hebben we natuurlijk nog niet echt gezien en vind hem als enige spits niet zo goed.
- Ren Höek
- Vedette
Waarom eigenlijk?
Blind was tegen België een van de betere spelers.
Zolang zijn gebrek aan snelheid kan worden opgevangen blijft hij nog steeds een grote meerwaarde in balbezit.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
-
- Nationale topspeler
Ik vind dat Blind te veel beperkingen heeft en te weinig toevoegt. Een linksback in een 5-3-2 systeem moet meer kunnen dan enkel een meerwaarde in balbezit vind ik maar daar mag iedereen een andere mening over hebben. Ik zie dan liever iemand als Malacia die wat meer een bijtertje is die ook veel meer snelheid bezit om eventueel een gaat aan de linkerkant te dichten.
-
- Lid van verdienste
Zeker in dit systeem waar je weinig breedte voorin hebt, is het belangrijk dat je iemand hebt die die afstanden kan overbruggen. Dat creëert ook ruimte voor de spitsen en de opkomende middenvelder. Daarbij put je daarmee de buitenspeler van de tegenstander uit wat je nodig hebt. Nu zag je dat België geloof ik Hazard daar opstelde, zodat die niet teveel meters hoefde te maken. Een Hazard in vorm had Blind totaal weg gespeeld.
- Ren Höek
- Vedette
Blind creëerde de meeste kansen tegen België (samen met F. De Jong), gaf 2 assists, zorgde voor diepgang, fungeerde vooral als extra middenvelder en kwam verdedigend niet in de problemen.DeEintovenaar wrote: ↑08 Jun 2022, 18:48 Ik vind dat Blind te veel beperkingen heeft en te weinig toevoegt. Een linksback in een 5-3-2 systeem moet meer kunnen dan enkel een meerwaarde in balbezit vind ik maar daar mag iedereen een andere mening over hebben.
Juist voor iemand als Blind is een 3-5-2/5-3-2 ideaal, dan kan een CV namelijk altijd rugdekking verlenen en is hij veel minder kwetsbaar met ruimte in zijn rug.
En aan de bal is hij nog dermate goed dat hij dan een belangrijke meerwaarde heeft.
PS: Blind was vorig seizoen met grote voorsprong degene met de meeste 'final third entries' in de grootste zeven competities van Europa.
Final third entries staat voor het succesvol bereiken van het aanvallende gedeelte van het veld, met een pass naar voren of een dribbel. Cancelo en Alexander-Arnold zijn de nummer twee en drie op die lijst, met flinke achterstand.
Ah, dus dat Blind Hazard wegspeelde lag alleen aan de vorm van Hazard?
“Never argue with an idiot.
-
- Nationale topspeler
Ik denk dat het in dit geval inderdaad meer aan Hazard lag dan aan Blind. Blind heeft letterlijk 0 te doen gehad, werd niet 1x onder druk gezet en zijn directe tegenstander liep zo min mogelijk. Daarbij zag ik meerdere keren dat Blind 10/15 meter van zijn directe tegenstander af stond zodat die voor niks een voorzet kon geven. Gelukkig vielen daar geen goals uit. Ik zie zelf veel liever Malacia daar, is de toekomst en vind ik echt een goeie back.
-
- Vedette
-
- Lid van verdienste
-
- Bankzitter
Zijn interlanddebuut mag wat mij betreft wel in zijn eigen topic, in plaats van wat anoniem in een algemene.
Eerste helft onwennig maar zeker in de tweede helft was hij de enige die van achteruit strak en snel de vrije man tussen de linies voor hem wist te vinden. Een kwaliteit die ik ook bij PSV vaak onderbelicht vind en waar hij aardige stappen heeft gemaakt. Je zag hem een paar keer een verdedigende ingreep vermijden vanwege die vroege gele kaart, die ik wat makkelijk gegeven vond {sinds wanneer zijn die welshmen zich gaan gedragen als Portugezen eigenlijk). Een drietal droommomentjes die we van hem kennen en die er uit moeten maar al met al voor een debuut, geen gekke wedstrijd.
Eerste helft onwennig maar zeker in de tweede helft was hij de enige die van achteruit strak en snel de vrije man tussen de linies voor hem wist te vinden. Een kwaliteit die ik ook bij PSV vaak onderbelicht vind en waar hij aardige stappen heeft gemaakt. Je zag hem een paar keer een verdedigende ingreep vermijden vanwege die vroege gele kaart, die ik wat makkelijk gegeven vond {sinds wanneer zijn die welshmen zich gaan gedragen als Portugezen eigenlijk). Een drietal droommomentjes die we van hem kennen en die er uit moeten maar al met al voor een debuut, geen gekke wedstrijd.