Films

In dit forum kun je alles kwijt met betrekking tot boeken, films, series en andere niet-voetbalgerelateerde programmas.
Post Reply
tijn0

Josef Dettelbacher wrote: 09 Dec 2020, 11:58 Wederom snapte ik gedurende de film totaal niet wat nu precies het doel van de film was, maar toen ik meerdere "movies explained" websites had gelezen, viel bij mij het kwartje. Een groot deel van de film ging namelijk over Charles Manson. Nu had ik wel van die man en z'n cult gehoord, maar ik wist totaal niet wie Sharon Tate was.
Ah, zo. Ik wist dat toevallig wel, omdat ik weleens in verveelde dagen de wikipedia's van de beroemde moordenaars ben wezen doorklikken en -lezen. Dat is wel een soort van nodig, I guess, want daardoor zat ik vanaf seconde 1 met die spanning van: wat gaat hier gebeuren, wie en hoe gaan ze het doen?

Denk dat het gewoon goed is om eerst even een heel artikel over Manson te lezen. Dan zit je gelijk lekker in de kerstsfeer, en dan de film opzetten.

Aquarius kun je trouwens ook kijken. Een matige-oké serie over een detective (Duchovny) die Manson op het spoor komt. Volgens mij hebben hebben ze die serie nooit af kunnen maken.
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
FOOTB_REM_S: No

Helter Skelter uit 1976 is een prima film over Manson en zijn volgelingen.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
User avatar
PCGC
Vedette
Posts: 9886
Joined: 26 Aug 2017, 23:04
FOOTB_REM_S: No

Goeie film he! Pakte mij ook!
#FreeGeneratie4
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Kramer VS Kramer. 1979 / Netflix.

Typische film die je als tiener of zelfs student niet echt interessant vindt, maar opeens super aangrijpend wordt wanneer je vader bent. Hoewel de film inmiddels al meer dan 40 jaar oud is, is dit in veel opzichten nog super actueel. Een vrouw (Meryl Streep) gaat weg bij haar man (Dustin Hoffman), en laat haar zoon bij hem achter. Vader en zoon moeten vervolgens ontzettend wennen aan hun nieuwe leven met alle uitdagingen die daarbij komen kijken, maar beetje bij beetje bouwen ze een sterke band op. Dan verschijnt de moeder opeens weer op het toneel..

Eigenlijk een film die elke vader met jonge kinderen eens gezien zou moeten hebben. Ik ben gelukkig zelf niet gescheiden (sta ook niet op het punt dat te doen), maar het voelt toch allemaal super realistisch en dichtbij.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
User avatar
mr.top
Internationale topspeler
Posts: 4860
Joined: 01 Dec 2019, 07:18
FOOTB_REM_S: No

Josef Dettelbacher wrote: 08 Jan 2021, 22:57 Kramer VS Kramer. 1979 / Netflix.
Heeft die film, samen met Sophie's Choice, de carriere van Meryl Streep gemaakt?
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

mr.top wrote: 08 Jan 2021, 23:27
Josef Dettelbacher wrote: 08 Jan 2021, 22:57 Kramer VS Kramer. 1979 / Netflix.
Heeft die film, samen met Sophie's Choice, de carriere van Meryl Streep gemaakt?
Zou goed kunnen, misschien Deer Hunter ook nog. Grote bekendheid eind jaren 70.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
User avatar
PCGC
Vedette
Posts: 9886
Joined: 26 Aug 2017, 23:04
FOOTB_REM_S: No

Bandits (2001) weer eens gekeken. Film die prima in elkaar zit met een origineel einde, goed acteerwerk (vooral Billy Bob Thornton), prima soundtrack en een goed verhaal.
#FreeGeneratie4
RIO
Legende
Posts: 14073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
FOOTB_REM_S: No

Pieces of a woman. Mooie film. Eigenlijk alles met Vanessa Kirby is mooi.
User avatar
voskat
Nationale topspeler
Posts: 2222
Joined: 01 Feb 2018, 20:23
FOOTB_REM_S: No

RIO wrote: 09 Jan 2021, 14:16 Pieces of a woman. Mooie film. Eigenlijk alles met Vanessa Kirby is mooi.
Dan moet je Queen & Country ook eens aankijken. Erg leuke film. Was de eerste keer dat ik Kirby aan het werk zag en die maakte toch wel indruk..
RIO
Legende
Posts: 14073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
FOOTB_REM_S: No

Ook gezien, alles gezien...
User avatar
voskat
Nationale topspeler
Posts: 2222
Joined: 01 Feb 2018, 20:23
FOOTB_REM_S: No

RIO wrote: 10 Jan 2021, 15:40 Ook gezien, alles gezien...
Haha, de echte liefhebber :)
Ik vind haar ook vrij uniek. Een van de weinige Britse actrices die ik echt graag zie.
RIO
Legende
Posts: 14073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
FOOTB_REM_S: No

Yep, helemaal eens. Haar uitstraling is vrij uniek. Uiteraard ook een zeer goede actrice.
User avatar
PCGC
Vedette
Posts: 9886
Joined: 26 Aug 2017, 23:04
FOOTB_REM_S: No

Tis geen Olivia Wilde of Claire Forlani
#FreeGeneratie4
User avatar
voskat
Nationale topspeler
Posts: 2222
Joined: 01 Feb 2018, 20:23
FOOTB_REM_S: No

Olivia Wilde heb ik best hoog zitten als producer/schrijver. Qua uiterlijk niet mijn type, maar wel objectief mooi natuurlijk..

Zijn er al goede films uitgekomen dit nieuwe jaar??
RIO
Legende
Posts: 14073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
FOOTB_REM_S: No

PCGC wrote: 11 Jan 2021, 05:11 Tis geen Olivia Wilde of Claire Forlani
:pul: :pul: :pul:
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Jongens, ik ga iets schokkends zeggen..

Ik zit nu weer The Godfather (deel 1) te kijken, en ik vind en niet meer zo goed als ik vroeger vond. De overgang tussen scènes bijvoorbeeld, volgens mij kon dat zelfs begin jaren 70 al beter.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
milansandro
Legende
Posts: 10609
Joined: 04 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Heiligschennis!
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

milansandro wrote: 14 Jan 2021, 13:11 Heiligschennis!
Begrijp me niet verkeerd, sommige scenes en dialogen zijn nog steeds super, maar op sommige momenten vind ik de montage en het in beeld brengen van dingen niet goed. Grootste voorbeeld is het straat gevecht tussen Sonny en die kerel die z'n zus heeft afgetuigd. Je ziet hem letterlijk drie keer finaal mis slaan.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
FOOTB_REM_S: No

Josef Dettelbacher wrote: 14 Jan 2021, 13:30
milansandro wrote: 14 Jan 2021, 13:11 Heiligschennis!
Begrijp me niet verkeerd, sommige scenes en dialogen zijn nog steeds super, maar op sommige momenten vind ik de montage en het in beeld brengen van dingen niet goed. Grootste voorbeeld is het straat gevecht tussen Sonny en die kerel die z'n zus heeft afgetuigd. Je ziet hem letterlijk drie keer finaal mis slaan.
Haha, klopt. Ook die scene waar Sonny 83 keer geschoten wordt en toch nog even in leven blijft, is geniaal. Natuurlijk is die film niet perfect en ook niet voor niks vaak gepersifleerd. Toch blijft het in grote lijnen de meest briljante film ooit, die met veel scenes wel voorlag op zijn tijd. Maar inderdaad niet met alle scenes.
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ik ben nu deel 2 aan het kijken. Deze bevalt me qua regie en vertelwijze eigenlijk beter dan deel 1.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
FOOTB_REM_S: No

The Godfather Saga is ook vet. Deel 1 en 2 helemaal chronologisch in 1 miniserie.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
tijn0

Josef Dettelbacher wrote: 14 Jan 2021, 20:51 Ik ben nu deel 2 aan het kijken. Deze bevalt me qua regie en vertelwijze eigenlijk beter dan deel 1.
Volgens mij vind ik die ook het leukst. 3 vond ik ruk. Was 3 ook met dat incestueuze plot, of was dat 2?
tijn0

Ik had van de zomer ook voor het eerst in mijn leven Scarface gekeken. Wat een enorme zak hooi was die Montana, hoogst onaardig. Blij dat 'ie werd doodgeknald.
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Deel 3 dan ook maar meteen gekeken. Op zichzelf staand was dit niet eens zo slecht, maar zoals natuurlijk al 30 jaar bekend, is deel 3 van de godfather geen hoogwaardige afsluiting van de trilogie. Al Pacino lijkt wel een ander personage te spelen, en erg aparte haarkeuze ook voor een Don.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Als je op Netflix aan het browsen bent naar een leuke film, je komt Line of Duty tegen, en je denkt "heej interessante teaser.." gewoon doorlopen!

De eerste 15 minuten zijn helemaal prima, maar daarna wordt het enorm absurd, cliché en bagger tegelijk. Te hip agentje, fucking irritant social media meisje, en Gustavo Fring waarvan ik écht niet snap waarom hij in deze film zit.

4/10
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Post Reply