Transferwindow 2022-2023

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Revolinho wrote: 17 Jun 2022, 09:19 Het is inderdaad fijn dat we eigenlijk geen spelers meer hebben moeten vertrekken, de schoonmaak heeft eigenlijk al plaatsgevonden en dat nog voor de eerste training van het seizoen. Zorgt ook weer voor ruimte in het salarishuis, waardoor je kunt gaan shoppen.
Precies dit. Enkel Vinicius is nog een los eindje. Met de rest kun je mijn inziens vooruit en aanvullen met dure jongens zonder transfersom of goede investeringen. De Brenetjes en andere breedte versterkingen zijn op de 3e keeper na compleet overbodig.
11 Tinus
Legende

Madueke wrote: 17 Jun 2022, 09:44 Nee, de eigenaar van Antwerp heeft/had een geschat vermogen van zo'n 765 miljoen. Die tikt dat zo af, Dickpic en Bommel zullen ook geen hongerloontje krijgen.
Natuurlijk gun ik Overmars niets maar het zou wel lekker zijn als van Bommel iets van zijn glans terug kan krijgen. Ik gun hem wel succes en dan is Antwerp eigenlijk een leuke club met een mooi project. Kijken of je in de lage landen ook een kampioenschap kan kopen.
Ryme
Vaste waarde in elftal

Revolinho wrote: 17 Jun 2022, 09:19 Het is inderdaad fijn dat we eigenlijk geen spelers meer hebben moeten vertrekken, de schoonmaak heeft eigenlijk al plaatsgevonden.
Je schrijft Vinicius en van Ginkel verkeerd.
FC Bracke
Bankzitter

11 Sir Tinus wrote: 17 Jun 2022, 09:46
Revolinho wrote: 17 Jun 2022, 09:19 Het is inderdaad fijn dat we eigenlijk geen spelers meer hebben moeten vertrekken, de schoonmaak heeft eigenlijk al plaatsgevonden en dat nog voor de eerste training van het seizoen. Zorgt ook weer voor ruimte in het salarishuis, waardoor je kunt gaan shoppen.
Precies dit. Enkel Vinicius is nog een los eindje. Met de rest kun je mijn inziens vooruit en aanvullen met dure jongens zonder transfersom of goede investeringen. De Brenetjes en andere breedte versterkingen zijn op de 3e keeper na compleet overbodig.
Effe vloeken in de kerk.. Luckassen.. :nuts:

Oh nee. Einde contract lees ik net.
Last edited by FC Bracke on 17 Jun 2022, 09:56, edited 1 time in total.
11 Tinus
Legende

FC Bracke wrote: 17 Jun 2022, 09:52
11 Sir Tinus wrote: 17 Jun 2022, 09:46

Effe vloeken in de kerk.. Luckassen.. :nuts:
Die mag gratis weg dus hoeft niet verkocht te worden haha
Standbeeld
Mister PSV
Clubvoorkeur: PSV

Joenepsv wrote: 17 Jun 2022, 08:52 De enige echte mispeer die PSV heeft begaan is Van Bommel aanstellen als hoofdtrainer. Een ongeleid projectiel die heel veel kapot heeft gemaakt. En hoewel ik niet de meest enthousiaste aanhanger van Roger ben, zijn we onder hem wel opgekrabbeld. Er staat een prima brede selectie. Met 4 gerichte aankopen (buiten eventuele vertrekkers) staat er een topselectie. Die aankopen moeten nog komen maar het is nog vroeg. Heb bovendien heel veel vertrouwen in RVN.
Verfrissende post, Joene. Goed bezig.
d'Oude
Vaste waarde in elftal

FC Bracke wrote: 17 Jun 2022, 09:52 Oh nee. Einde contract lees ik net.
Eerst dacht ik dit:
Hij staat nog een jaar onder contract maar is nog steeds verhuurd aan Fatih Karagümrük.
Vorig jaar is hij voor 2 jaar verhuurd, daarna is zijn contract ook afgelopen.
Dus van deze geweldenaar waren we vorig jaar al verlost.

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=393359

Maar op basis van andere sites lijkt het toch om een eenjarige huur te zijn gaan.
PSV wil (uiteraard) wel meewerken aan zijn vertrek en hij schijnt ook in gesprek te zijn met andere clubs.
Dus we hebben hem nog wel...

https://www.ed.nl/PSV/PSV-wil-meewerken ... ~ad0eafa9/
One can only hope
Tomm
Vedette

Brael wrote: 17 Jun 2022, 09:10
Tomm wrote: 16 Jun 2022, 23:52 Thomas en mwene zijn prima selectiespelers voor wat ze hebben gekost. Zulke jongens heb je gewoon nodig als je op meerdere fronten actief bent. Doan is ook geen slechte speler, zeker afgelopen seizoen erg sterk, alleen wellicht iets te duur aangekocht. Achteraf is makkelijk praten zolang je zelf geen haalbare alternatieven had toendertijd. En zelfs dan weet je niet hoe het was gelopen.
Dat is toch juist het werk van John de Jong en zijn scouting, om haalbare alternatieven aan te dragen?
Zeker. En geloof maar dat dat ook gebeurd. Alsof die bewust de slechtste keuze uit de shortlist van 5 spelers per positie uitkiezen om binnen te halen. Het is zo makkelijk oordelen vanaf de zijlijn. Zeker als oordelen het enige is wat je doet en niet zelf met ideeën kwam. Weet niet of dit in jou geval zo is overigens hoor maar het gebeurd nogal vaak op dit forum en dood de discussie nogal snel. Terwijl ik dit typ realiseer ik dat een post in deze vorm ookal weer nummer zoveel is.
Brael
Vedette

Tomm wrote: 17 Jun 2022, 11:10 Zeker. En geloof maar dat dat ook gebeurd. Alsof die bewust de slechtste keuze uit de shortlist van 5 spelers per positie uitkiezen om binnen te halen. Het is zo makkelijk oordelen vanaf de zijlijn. Zeker als oordelen het enige is wat je doet en niet zelf met ideeën kwam. Weet niet of dit in jou geval zo is overigens hoor maar het gebeurd nogal vaak op dit forum en dood de discussie nogal snel. Terwijl ik dit typ realiseer ik dat een post in deze vorm ookal weer nummer zoveel is.
Ik vind het juist andersom enorm dooddoenend. Eigenlijk zeg jij: je mag niet oordelen, tenzij je zelf met alternatieven komt. Dan zit je op een forum als dit toch echt verkeerd. Bovendien is er niks mis mee om gewoon te stellen dat bepaalde zaken slecht zijn aangepakt. Om dat te stellen is het niet per se nodig om zelf met betere alternatieven te komen.

En inhoudelijk: natuurlijk kiest niemand bewust de slechtste keuze uit een shortlist, dat snappen we allemaal wel. Maar je mag je wel afvragen als iemand als Bruma de betere keuze was op de shortlist, hoe treurig het gesteld was met de rest van de shortlist. Je mag je sowieso al afvragen wat iemand als Bruma überhaupt op een shortlist doet. En dat is natuurlijk het werk van de scouting, om die shortlist zo goed mogelijk te krijgen.
Trixm
Vedette

Brael wrote: 17 Jun 2022, 11:15
Tomm wrote: 17 Jun 2022, 11:10 Zeker. En geloof maar dat dat ook gebeurd. Alsof die bewust de slechtste keuze uit de shortlist van 5 spelers per positie uitkiezen om binnen te halen. Het is zo makkelijk oordelen vanaf de zijlijn. Zeker als oordelen het enige is wat je doet en niet zelf met ideeën kwam. Weet niet of dit in jou geval zo is overigens hoor maar het gebeurd nogal vaak op dit forum en dood de discussie nogal snel. Terwijl ik dit typ realiseer ik dat een post in deze vorm ookal weer nummer zoveel is.
Ik vind het juist andersom enorm dooddoenend. Eigenlijk zeg jij: je mag niet oordelen, tenzij je zelf met alternatieven komt. Dan zit je op een forum als dit toch echt verkeerd. Bovendien is er niks mis mee om gewoon te stellen dat bepaalde zaken slecht zijn aangepakt. Om dat te stellen is het niet per se nodig om zelf met betere alternatieven te komen.

En inhoudelijk: natuurlijk kiest niemand bewust de slechtste keuze uit een shortlist, dat snappen we allemaal wel. Maar je mag je wel afvragen als iemand als Bruma de betere keuze was op de shortlist, hoe treurig het gesteld was met de rest van de shortlist. Je mag je sowieso al afvragen wat iemand als Bruma überhaupt op een shortlist doet. En dat is natuurlijk het werk van de scouting, om die shortlist zo goed mogelijk te krijgen.
Je gaat er vanuit dat elke transfer een voltreffer is. Van alle spelers op de shortlists haalt maar een fractie de top en een deel structureel het niveau van PSV. Dit heeft met zoveel factoren te maken, niet alleen talent. Elke club heeft fouten in het tranferbeleid, zonder uitzondering.
Saibari is underrated.
Brael
Vedette

Trixm wrote: 17 Jun 2022, 11:24 Je gaat er vanuit dat elke transfer een voltreffer is. Van alle spelers op de shortlists haalt maar een fractie de top en een deel structureel het niveau van PSV. Dit heeft met zoveel factoren te maken, niet alleen talent. Elke club heeft fouten in het tranferbeleid, zonder uitzondering.
Volgens mij gaat niemand er vanuit dat elke transfer een voltreffer is, hoe kom je daarbij?
Fc Denzel
Vaste waarde in elftal

Je kan een prima selectiespeler zijn.
Maar daar moet wel het juiste salaris tegenover staan en/of wat er uiteindelijk voor betaald is.

Dus als je kijkt naar Zahavi vind ik dat niet bepaald een schot in de roos geweest. (Te veel salaris). Persoonlijk vind ik dat je daar meer van had mogen verwachten. Al speelt natuurlijk de hele privé situatie een enorme rol.

Verder denk ik dat ze met Bruma gewoon heel erg hebben gekeken naar wat hij als tiener liet zien. Speelde op de eindtoernooien met Portugal echt geweldig en eindigde zelfs in de top 10 van de Golden boy verkiezing.
Tovast
Nationale topspeler

Bruma is gewoon gekocht voor zijn “potentie” en met de verwachting dat hij z’n cijfers in een vergelijkbare competitie als de Turkse zou kunnen doortrekken. Qua type aankoop is het niet eens zo’n mega slecht idee maar de investering is gewoon VEEL te fors geweest. Zowel qua transfersom als salaris. Blij dat hij weg is zodat we nu slimmere meer verantwoorde investeringen kunnen doen.
Trixm
Vedette

Brael wrote: 17 Jun 2022, 11:30
Trixm wrote: 17 Jun 2022, 11:24 Je gaat er vanuit dat elke transfer een voltreffer is. Van alle spelers op de shortlists haalt maar een fractie de top en een deel structureel het niveau van PSV. Dit heeft met zoveel factoren te maken, niet alleen talent. Elke club heeft fouten in het tranferbeleid, zonder uitzondering.
Volgens mij gaat niemand er vanuit dat elke transfer een voltreffer is, hoe kom je daarbij?
"Maar je mag je wel afvragen als iemand als Bruma de betere keuze was op de shortlist, hoe treurig het gesteld was met de rest van de shortlist."

Je impliceert dat de kwaliteiten van een bepaalde schaal zijn en dat mensen onder de lijst van Bruma minder van kwaliteit zijn, maar dat kunnen net zo goed hele goede spelers zijn. Soms zijn er een aantal facetten die meespelen die je niet in de hand hebt. Bruma voldeed niet voor PSV niveau, maar de stap die hij moest zetten om wél dit niveau te behalen is helemaal niet zo groot, hij wordt niet voor niets verkocht aan Fenerbahce en de gedachten van andere supporters over Bruma zijn veel minder negatief als hier op het forum. De verschillen zijn klein in de top.
Saibari is underrated.
11 Tinus
Legende

Fc Denzel wrote: 17 Jun 2022, 11:34 Je kan een prima selectiespeler zijn.
Maar daar moet wel het juiste salaris tegenover staan en/of wat er uiteindelijk voor betaald is.
Precies dit. Als van Ginkel een gemiddeld salaris heeft en 0 euro transfersom, dan is er niets mis mee om hem erbij te hebben. Ook omdat hij niemand in de weg zit en buiten het veld ook zijn meerwaarde heeft. Mwene heeft geen transfersom gekost, lijkt me geen grootverdiener maar is voor mij een stabiele kracht die kan back-uppen en ook niemand in de weg zit. Guti levert misschien nog een paar miljoen op, maar ga maar zo'n speler vinden die hetzelfde brengt en op meerdere posities uit de voeten kan.

Je kunt geen 18 cashcows hebben die allemaal ooit de stap gaan moeten maken. Je moet ervoor zorgen dat je een groep hebt waar 5 a 6 spelers wél die stap kunnen maken.
Brael
Vedette

Trixm wrote: 17 Jun 2022, 11:38 "Maar je mag je wel afvragen als iemand als Bruma de betere keuze was op de shortlist, hoe treurig het gesteld was met de rest van de shortlist."

Je impliceert dat de kwaliteiten van een bepaalde schaal zijn en dat mensen onder de lijst van Bruma minder van kwaliteit zijn, maar dat kunnen net zo goed hele goede spelers zijn. Soms zijn er een aantal facetten die meespelen die je niet in de hand hebt. Bruma voldeed niet voor PSV niveau, maar de stap die hij moest zetten om wél dit niveau te behalen is helemaal niet zo groot, hij wordt niet voor niets verkocht aan Fenerbahce en de gedachten van andere supporters over Bruma zijn veel minder negatief als hier op het forum. De verschillen zijn klein in de top.
Nou ja, de spelers die onder Bruma op de lijst stonden, werden in elk geval door de scouting van PSV niet voor niets ónder Bruma op de lijst gezet, natuurlijk. De scouting van PSV vond die spelers (om wat voor reden dan ook) minder interessant dan Bruma. Dat impliceer ik niet per se, dat impliceert de volgorde van zo'n lijst. Dat is geen hogere wiskunde.

Verder zeg je: Bruma voldeed niet voor het PSV niveau, maar zat hij er ook niet enorm ver vanaf. Daar ben ik het deels mee eens. In sommige wedstrijden zat hij op een behoorlijk niveau, maar hij kon ook enorm hard door de ondergrens zakken, en dat gebeurde gewoon echt te vaak. Waar ik het niet mee eens ben is dat de stap voor Bruma om wél op PSV niveau te komen, klein is. Ik denk dat, hoewel hij niet enorm ver van het PSV-niveau af zat, die stap nooit kan maken.

Anyhow, waar hij wél behoorlijk ver vanaf zat, is het niveau dat je mag verwachten van iemand met zijn prijskaartje en zijn salaris. Dat is niet Bruma's fout, dat is een grote misrekening geweest van de PSV-scouting.
Trixm
Vedette

Brael wrote: 17 Jun 2022, 11:47
Trixm wrote: 17 Jun 2022, 11:38 "Maar je mag je wel afvragen als iemand als Bruma de betere keuze was op de shortlist, hoe treurig het gesteld was met de rest van de shortlist."

Nou ja, de spelers die onder Bruma op de lijst stonden, werden in elk geval door de scouting van PSV niet voor niets ónder Bruma op de lijst gezet, natuurlijk. De scouting van PSV vond die spelers (om wat voor reden dan ook) minder interessant dan Bruma. Dat impliceer ik niet per se, dat impliceert de volgorde van zo'n lijst. Dat is geen hogere wiskunde.

Verder zeg je: Bruma voldeed niet voor het PSV niveau, maar zat hij er ook niet enorm ver vanaf. Daar ben ik het deels mee eens. In sommige wedstrijden zat hij op een behoorlijk niveau, maar hij kon ook enorm hard door de ondergrens zakken, en dat gebeurde gewoon echt te vaak. Waar ik het niet mee eens ben is dat de stap voor Bruma om wél op PSV niveau te komen, klein is. Ik denk dat, hoewel hij niet enorm ver van het PSV-niveau af zat, die stap nooit kan maken.

Anyhow, waar hij wél behoorlijk ver vanaf zat, is het niveau dat je mag verwachten van iemand met zijn prijskaartje en zijn salaris. Dat is niet Bruma's fout, dat is een grote misrekening geweest van de PSV-scouting.
Volgens mij heb je daar ook wel gelijk in, alleen zijn die misrekeningen onoverkomelijk. Je winst zit hem in dat je spelers ook weer kan wegzetten als ze niet voldoen. Dat is bij Bruma ten delen gebeurd, maar dat kan nog beter. Een transfer als Doan is een goed voorbeeld. In het veldspel wellicht niet de beste match, maar wel een speler die je goed in europa kwijt kan.
Saibari is underrated.
Brael
Vedette

Trixm wrote: 17 Jun 2022, 11:55 Volgens mij heb je daar ook wel gelijk in, alleen zijn die misrekeningen onoverkomelijk. Je winst zit hem in dat je spelers ook weer kan wegzetten als ze niet voldoen. Dat is bij Bruma ten delen gebeurd, maar dat kan nog beter. Een transfer als Doan is een goed voorbeeld. In het veldspel wellicht niet de beste match, maar wel een speler die je goed in europa kwijt kan.
Tot een bepaalde hoogte hou je misrekeningen altijd inderdaad. De transfers die John de laatste jaren heeft gedaan, hebben wat mij betreft wel iets te veel (en iets te dure) misrekeningen.

Maar van de positieve kant: we hebben inmiddels van het merendeel van de misperen afscheid genomen, en de namen die nu rondgaan in de wandelgangen duiden in elk geval wel op meer ambitie, en ook op een brede blik.

Wat betreft Doan, dat valt nog te bezien in hoeverre we die goed kwijt kunnen. De geïnteresseerde Bundesliga clubs vinden hem vooralsnog te duur.
Armada
Internationale topspeler

Ardbeg wrote: 16 Jun 2022, 23:00
Armada wrote: 16 Jun 2022, 22:54

Bakayoko
?
Trixm
Vedette

Brael wrote: 17 Jun 2022, 12:01
Trixm wrote: 17 Jun 2022, 11:55 Volgens mij heb je daar ook wel gelijk in, alleen zijn die misrekeningen onoverkomelijk. Je winst zit hem in dat je spelers ook weer kan wegzetten als ze niet voldoen. Dat is bij Bruma ten delen gebeurd, maar dat kan nog beter. Een transfer als Doan is een goed voorbeeld. In het veldspel wellicht niet de beste match, maar wel een speler die je goed in europa kwijt kan.
Tot een bepaalde hoogte hou je misrekeningen altijd inderdaad. De transfers die John de laatste jaren heeft gedaan, hebben wat mij betreft wel iets te veel (en iets te dure) misrekeningen.

Maar van de positieve kant: we hebben inmiddels van het merendeel van de misperen afscheid genomen, en de namen die nu rondgaan in de wandelgangen duiden in elk geval wel op meer ambitie, en ook op een brede blik.

Wat betreft Doan, dat valt nog te bezien in hoeverre we die goed kwijt kunnen. De geïnteresseerde Bundesliga clubs vinden hem vooralsnog te duur.
Ik denk vooral omdat het prijskaartje van vorig jaar flink is opgeschroefd. En terecht, op dit moment is hij onze beste rechtsbuiten.
Saibari is underrated.
Brael
Vedette

Doan is, als je zijn stabiliteit meeneemt, wel onze meest waardevolle rechtsbuiten momenteel. Qua topniveau is hij niet de beste, dat is Madueke. Maar die is weer enorm grillig, en blessuregevoelig bovendien.

Maar ik vind Doan niet van het niveau dat PSV moet nastreven. Sowieso vind ik een buitenspeler zonder diepgang en zonder echte passeeractie eigenlijk al behoorlijk gemankeerd. Dus, doorselecteren als het kan, anders prima om erbij te houden, liefst als 12e man.
Trixm
Vedette

Wat is volgens jou dan diepgang? Doan komt vaak genoeg met een lopende actie in de 16. Daarnaast heeft Doan een van de hoogste dribbel ratings, dat was in de Bundesliga al zo. Het is pure beeldvorming.
Saibari is underrated.
Juancho
Mister PSV

Ruudje wil Doan er toch sowieso perse bijhouden voorlopig?
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
11 Tinus
Legende

Doan niet het niveau wat PSV moet nastreven? Als in dat we 18 spelers moeten halen die beter zijn dan Doan? Of dat we 2 nieuwe rechtsbuitens moeten kopen omdat Doan niet voldoet? Ik vind de combinatie Doan-Madueke heel interessant want je kunt totaal anders spelen/wisselen voor of tijdens de wedstrijd. En Doan is bruikbaar op meerdere posities en heeft dit jaar laten zien best goed te kunnen invallen. En zijn rendement is ook omhoog.

Madueke kan je ooit nog 40 miljoen opleveren, mits fit, maar Doan is meer dan bruikbaar. Absoluut bij de beste 13 a 15 en dus verzekerd van 30 wedstrijden.
O Goleiro Grande
Nationale topspeler

Ardbeg wrote: 16 Jun 2022, 23:53 Je maakt een denkfout. Mwene beter dan Dumfries? Nee. Mwene beter dan Teze op die plek? Ja. Staat los van verder helpen.

"Maar wat zou ik graag eens praten met de hoofdverantwoordelijken die PSV adviseren om dit soort middelmaat als versterking adviseert."

Oh god. O Goleiro Grande zal ze het bij PSV even gaan vertellen 😅 Hate to break it to you, mate. Als jij (en de rest hier) de scouting deed, waren we kei failliet. Laten we aub ophouden met doen alsof een zichzelf veel te serieus nemend groepje forumgangers even het aankoopbeleid van PSV zouden kunnen verbeteren.

"Heb je dan helemaal niet het gevoel dat de club sportief afglijdt"

Nope.

"maar op oa VZ heb ik vanaf het begin gelijk geroepen dat Thomas, Doan, Zahavi, Mwene, Vinicius misperen waren"

Voetbalzone. Nou nou. Met alle respect. Ik betwijfel dat menigeen bekend met Zahavi, Mwene en Vini was. Sorry man, ik geloof er niets van. Niets persoonlijks.
Dat laatste staat je vrij natuurlijk en waarom je zo badinerend doet over mijn mening op basis van het platform is me een raadsel verder - alsof dat ertoe doet. Maar ik ben serieus best wel sceptisch geweest over dit trio. Zahavi speelde vóór PSV in Israel en China. Bij Ghuanzou liep hij bijna 1-op-1. Dat zegt dan toch ontzettend veel over het niveau van die competitie? Als zo'n jongen alleen maar op zo'n niveau heeft gevoetbald, spring je toch geen gat in de lucht als een club als PSV hem aanwijst om aanvalsleider te worden?

Hetzelfde gevoel kreeg ik bij Phillip Mwene. Sowieso zou ik het uitgangspunt hanteren dat spelers van het niveau Mainz alleen voor PSV in aanmerking zouden moeten komen als het echt de beste spelers van die club zijn. Maar een rechtsback die daar transfervrij mag vertrekken? Die nota bene daarvoor bijna zijn hele leven op 2.Bundesliga speelt? Moet je werkelijk een speler wekelijks zien spelen om te vermoeden dat die je ontwikkeling niet heel erg vooruit helpt? Had dan Sambo gewoon een kans geboden.

En verder Vinicius? Kom op zeg, kijk naar de techniek van die gozer en pak dan even het nomaden-cv erbij. Van de drie had ik weliswaar de meest hoop dat hij nog zou verrassen vanwege de clubs die hij in het verleden van zijn komst had overtuigd, maar dat dit een lomperik is die puur als stootram iets kan toevoegen en niet meer dan dat kun je op basis van Youtube-beelden wel op voorhand vaststellen.

Verder heb je mij inderdaad niet nodig als scout en al helemaal niet om verliezen te leiden, want daar slaagt het technisch kader zelf wel in met haar aankoopbeleid als ze niet gered zouden worden door de wel uitstekende jeugdopleiding die PSV heeft opgebouwd. Bovendien zou dat ook ridicuul zijn als leek, maar juist daarom verwacht ik van mensen die wel voor scout doorgaan dat ze juist wel kwaliteit zien en ontdekken die wij niet zien. En dat gebeurt nu te weinig; dat PSV de grootste transferklappers maakte met vooral spelers uit eigen jeugdopleiding is een pluim voor de jeugdopleiding, maar tegelijkertijd ook veelzeggend voor de kwaliteit van de scouting en de keuzes van onze td. Maar voel je vrij om daar wel over te applaudiseren, fijn ze in ieder geval iemand nog een plezier doen hiermee.
Locked