Als speler bij de eerste 15 is Doan een prima speler, maar bezien vanuit zijn transferwaarde en de verwachting die daarbij hoort is het in mijn ogen wel een miskoop. Ik lees hier heel veel dat Doan echt wel kwaliteit heeft, onderschat wordt. Maar waarom zien we hem dan nooit stelselmatig als basisspeler, betrap je hem nooit op een reeks wedstrijden waarin ie zich wekelijks onderscheidt en krijg je nooit het gevoel dat hij PSV zal ontgroeien. Wat dat betreft zijn de parallelen met Pereiro talrijk.Brael wrote: ↑17 Jun 2022, 12:17 Doan is, als je zijn stabiliteit meeneemt, wel onze meest waardevolle rechtsbuiten momenteel. Qua topniveau is hij niet de beste, dat is Madueke. Maar die is weer enorm grillig, en blessuregevoelig bovendien.
Maar ik vind Doan niet van het niveau dat PSV moet nastreven. Sowieso vind ik een buitenspeler zonder diepgang en zonder echte passeeractie eigenlijk al behoorlijk gemankeerd. Dus, doorselecteren als het kan, anders prima om erbij te houden, liefst als 12e man.
Transferwindow 2022-2023
- O Goleiro Grande
- Nationale topspeler
- Clubvoorkeur: PSV
-
- Basisspeler
Als Doan echt 10-12 zou kunnen opleveren zou dat voor mij een no brainer zijn. Een hele fijne man achter Madueke maar daar is 12 miljoen net ff teveel voor. Met Savio en Bakayoko volgend seizoen heb je toch wel genoeg opties. Doan is nou ook weer niet de speler die ik graag op 10 zou willen zien, vind hem daar net ff te slordig voor in zijn passes. Kun je beter een Openda of Solbakken voor hem halen in mijn ogen. Die zouden ook nog prima op links en spits kunen staan, Zeker Openda.
Anel Ahmedhodzic komt eraan!
- Joenepsv
- Legende
Volgens mij heeft Doan afgelopen seizoen stelselmatig goed gespeeld. En ook veel als basisspeler. Die hoge transfersom kun je hem moeilijk aanrekenen. Ben wel met je eens dat PSV qua niveau zijn top is. Maar een hele nuttige speler die je moeiteloos kunt opstellen.O Goleiro Grande wrote: ↑17 Jun 2022, 12:35Als speler bij de eerste 15 is Doan een prima speler, maar bezien vanuit zijn transferwaarde en de verwachting die daarbij hoort is het in mijn ogen wel een miskoop. Ik lees hier heel veel dat Doan echt wel kwaliteit heeft, onderschat wordt. Maar waarom zien we hem dan nooit stelselmatig als basisspeler, betrap je hem nooit op een reeks wedstrijden waarin ie zich wekelijks onderscheidt en krijg je nooit het gevoel dat hij PSV zal ontgroeien. Wat dat betreft zijn de parallelen met Pereiro talrijk.Brael wrote: ↑17 Jun 2022, 12:17 Doan is, als je zijn stabiliteit meeneemt, wel onze meest waardevolle rechtsbuiten momenteel. Qua topniveau is hij niet de beste, dat is Madueke. Maar die is weer enorm grillig, en blessuregevoelig bovendien.
Maar ik vind Doan niet van het niveau dat PSV moet nastreven. Sowieso vind ik een buitenspeler zonder diepgang en zonder echte passeeractie eigenlijk al behoorlijk gemankeerd. Dus, doorselecteren als het kan, anders prima om erbij te houden, liefst als 12e man.
- 11 Tinus
- Legende
- Clubvoorkeur: Philips
Haha ja ik denk dat 95% hem voor 10 a 12 miljoen zou verkopen hier op het forum. Dat zou namelijk bijzonder veel zijn voor een speler met 2 jaar contract in zijn situatie. Maar er is denk ik niet eens een club die de helft voor hem zal bieden dus daarom lekker houden.Mvogoat wrote: ↑17 Jun 2022, 12:44 Als Doan echt 10-12 zou kunnen opleveren zou dat voor mij een no brainer zijn. Een hele fijne man achter Madueke maar daar is 12 miljoen net ff teveel voor. Met Savio en Bakayoko volgend seizoen heb je toch wel genoeg opties. Doan is nou ook weer niet de speler die ik graag op 10 zou willen zien, vind hem daar net ff te slordig voor in zijn passes. Kun je beter een Openda of Solbakken voor hem halen in mijn ogen. Die zouden ook nog prima op links en spits kunen staan, Zeker Openda.
-
- Vaste waarde in elftal
One can only hope
-
- Nationale topspeler
Als je 12 miljoen kunt cashen zou ik dat zeker doen ja. Zeker voor zo'n speler. Maar om nou te stellen dat we met Madueke, Savio en Bakayoko genoeg hebben vind ik wel voorbarig. Bij Doan weet je dat je een betrouwbare speler hebt. Madueke heeft begin vorig jaar goed gespeeld maar daarna eigenlijk niks laten zien. Die heeft ook nog alles te bewijzen. Savio is nog maar de vraag of hij echt gaat komen en het is een ventje van 18 die nog nooit in het buitenland gevoetbald heeft. Moet je wat mij betreft niet op bouwen. Bakayoko hetzelfde verhaal: leuk gepresteerd in de KKD maar daarboven nog niks laten zien. Beide spelers zijn spelers die kansen moeten krijgen (Savio en Bakayoko dus) maar waar je wat mij betreft echt nog niet op kunt bouwen. Daarvoor is Doan dan echt de perfecte speler want die levert wel altijd. Je zou kunnen twisten of hij genoeg levert maar als reservespeler doet hij het meer dan prima en je kunt niet 2 toppers op RB hebben lopen als PSV zijnde.Mvogoat wrote: ↑17 Jun 2022, 12:44 Als Doan echt 10-12 zou kunnen opleveren zou dat voor mij een no brainer zijn. Een hele fijne man achter Madueke maar daar is 12 miljoen net ff teveel voor. Met Savio en Bakayoko volgend seizoen heb je toch wel genoeg opties. Doan is nou ook weer niet de speler die ik graag op 10 zou willen zien, vind hem daar net ff te slordig voor in zijn passes. Kun je beter een Openda of Solbakken voor hem halen in mijn ogen. Die zouden ook nog prima op links en spits kunen staan, Zeker Openda.
-
- Regelmatige invaller
- Old name: kritischepsver
- Ren Höek
- Vedette
Die liep een kruisbandblessure op, of wilde je hem op krukken laten meedoen?
Daarbij is het vreemd dat je blijft zeuren over Mwene, aangezien hij prima voldeed voor een transfervrije back-up voor beide back posities. Zijn 2e periode in de basis speelde hij zelfs basis waardig (dat was de periode dat hij zelfs begon te scoren), tot zijn blessure.
Tsja, ik kan dit oneindig blijven herhalen blijkbaar maar de scouting is niet verantwoordelijk voor het transferbeleid.Bovendien zou dat ook ridicuul zijn als leek, maar juist daarom verwacht ik van mensen die wel voor scout doorgaan dat ze juist wel kwaliteit zien en ontdekken die wij niet zien. En dat gebeurt nu te weinig; dat PSV de grootste transferklappers maakte met vooral spelers uit eigen jeugdopleiding is een pluim voor de jeugdopleiding, maar tegelijkertijd ook veelzeggend voor de kwaliteit van de scouting en de keuzes van onze td.
Heel apart dat dit verwijt maar terug blijft komen. Waarmee ik niet zeg dat de scouting prima functioneert, aangezien niemand weet hoe onze scouting presteert. Maar die afdeling verwijten dat miskopen gehaald worden is vreemd en onjuist.
PS: Jeugdspelers komen vaak ook van een andere club, die scouting is dan wel goed?
Al breken veel minder jeugdspelers door dan aankopen voor het 1e.
Wie zegt dit?Maar voel je vrij om daar wel over te applaudiseren
Met een stropopredenering sla je elke discussie plat, zinloos dus.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
-
- Vedette
Denk je dan dat de hele scouting-afdeling zegt: je moet Bruma ab-so-luut niet kopen, maar dat John dat gewoon negeert en er lachend 10 miljoen voor neerlegt?Ren Höek wrote: ↑17 Jun 2022, 14:13 Tsja, ik kan dit oneindig blijven herhalen blijkbaar maar de scouting is niet verantwoordelijk voor het transferbeleid.
Heel apart dat dit verwijt maar terug blijft komen. Waarmee ik niet zeg dat de scouting prima functioneert, aangezien niemand weet hoe onze scouting presteert. Maar die afdeling verwijten dat miskopen gehaald worden is vreemd en onjuist.
Nee, natuurlijk is de scouting betrokken bij de aankopen, zowel de goeie als de slechte.
Bij het verkoop-gedeelte van het transferbeleid heeft de scouting geen invloed, denk ik, maar bij het aankoop-gedeelte natuurlijk wel.
-
- Internationale topspeler
Dat is onder meer bij Behich en Sainsbury zo gegaan, ja.Brael wrote: ↑17 Jun 2022, 14:17Denk je dan dat de hele scouting-afdeling zegt: je moet Bruma ab-so-luut niet kopen, maar dat John dat gewoon negeert en er lachend 10 miljoen voor neerlegt?Ren Höek wrote: ↑17 Jun 2022, 14:13 Tsja, ik kan dit oneindig blijven herhalen blijkbaar maar de scouting is niet verantwoordelijk voor het transferbeleid.
Nee, natuurlijk is de scouting betrokken bij de miskopen.
-
- Vedette
Klopt, toen hadden we Van Bommel iets teveel macht gegeven. Maar bij mijn voorbeeld van Bruma (en andere recentere aankopen) ga ik er wel vanuit dat de scouting daar wel zijn plasje over gedaan heeft.Eindhovenvoetbal wrote: ↑17 Jun 2022, 14:18Dat is onder meer bij Behich en Sainsbury zo gegaan, ja.
- Ren Höek
- Vedette
Die kans is aanwezig ja.
Er worden wel vaker spelers gehaald die niet door de scouting zijn aangedragen/voorgedragen/beoordeeld/gepromoot of zelfs zijn afgekeurd. Vinicius is een voorbeeld daarvan, die werd last minute gehaald buiten de scouting om. Dit gebeurt bij elke club. De TD beslist, niet de scouting.
Dit weet je dus niet.Nee, natuurlijk is de scouting betrokken bij de miskopen.
Daarbij ontkent niemand dat ze betrokken zijn, maar niemand weet wat ze gemeld hebben over de spelers. Verantwoordelijk voor transfers zijn ze sowieso niet.
-
- Vedette
Ook niemand beweert dat de scouting-afdeling verantwoordelijk is voor het transferbeleid, dat is de stropop-redenering die je zelf subtiel hebt opgezet.. Wat er wél beweerd wordt, is dat de scouting blijkbaar onvoldoende werk aflevert. Dat is een conclusie die gebaseerd is op de aanname dat de scouting doorgaans wel betrokken is (middels een advies) over inkomende transfers.
De optie die jij aandraagt is dat de scouting wél voldoende werk aflevert, maar dat dat werk door John stelselmatig in de prullenbak geflikkerd wordt, waarop hij op eigen houtje besluit om Bruma voor 10 miljoen binnen te hengelen, of een vergelijkbaar bedrag voor Baumgartl neer te tellen.
Theoretisch is dat een mogelijkheid, maar eerlijk is eerlijk: de aanname dat de scouting hier wel bij betrokken is geweest, is natuurlijk wel wat realistischer.
Last edited by Brael on 17 Jun 2022, 14:28, edited 1 time in total.
- Ardbeg
- Mister PSV
Is dat de enige optie, of zijn er nog een hoop andere mogelijkheden met veel meer nuance ipv John de Jong die stelselmatig alles wat de scouting zegt in de prullenbak gooit? You tell me?
- Ren Höek
- Vedette
Je blijft eraan voorbij gaan dat niemand weet wat de scouting aandraagt en wat er met hun rapporten gedaan wordt, je kent hun advies helemaal niet.
Miskopen wordt de scouting verweten, waardoor ze dus wel degelijk (mede) verantwoordelijk worden gemaakt voor de transfers.
Nogmaals, je weet helemaal niet of de scouting erbij betrokken is geweest en indien dit wel het geval is geweest, wat de inhoud is geweest van hun rapporten.Theoretisch is dat een mogelijkheid, maar eerlijk is eerlijk: de aanname dat de scouting hier wel bij betrokken is geweest, is natuurlijk wel wat realistischer.
[mention]Ardbeg[/mention] geeft terecht aan dat de nuance weer verdwijnt.
Eerst de scouting verwijten slecht werk te leveren om vervolgens aan te geven dat ze in ieder geval betrokken zijn geweest is een voorbeeld daarvan. Die betrokkenheid ontkent namelijk niemand (ik geef alleen aan dat het mogelijk is dat ze niet betrokken zijn, het is namelijk een feit dat dit gebeurt bij elke club), maar zonder te weten wat ze rapporteren weet je niet hoe ze functioneren.
Transfers zijn de verantwoordelijkheid van de TD, samen met de AD en FD.
- ShovingNE2
- Site Admin
- Juancho
- Mister PSV
Inhoudelijk qua transfers heb je natuurlijk wel een een aantal basisprincipes:
1. scouting bekijkt spelers, beken/onbekend of wel/niet op basis van een aanvraag vanuit de staf
2. de Jong is eindverantwoordelijke, dus in dat kader stuurt hij wel de scouts aan en/of bepaalt wat er moet gebeuren al dan niet in overleg met de staf
3. Is iedereen (of de meerderheid) onboard kom je in het andere financiële proces waar weer andere mensen zijn betrokken.
Als je over te lange periode een te matig transferbeleid hebt gaat het uiteraard vooral mis bij 1 en 2. Daar zit ook de driehoek van scouts/TD/trainer. Ik vind wel dat PSV daar al te matig op presteert dus ook logisch dat daar eens goed naar gekeken wordt. En dat houdt dan alsnog in dat je nooit een 100% score kan hebben, by far niet. Maar het slaat de laatste jaren wel te veel de andere kant op.
Wat mij betreft is deze zomer er dan ook wel eentje van de waarheid.
1. scouting bekijkt spelers, beken/onbekend of wel/niet op basis van een aanvraag vanuit de staf
2. de Jong is eindverantwoordelijke, dus in dat kader stuurt hij wel de scouts aan en/of bepaalt wat er moet gebeuren al dan niet in overleg met de staf
3. Is iedereen (of de meerderheid) onboard kom je in het andere financiële proces waar weer andere mensen zijn betrokken.
Als je over te lange periode een te matig transferbeleid hebt gaat het uiteraard vooral mis bij 1 en 2. Daar zit ook de driehoek van scouts/TD/trainer. Ik vind wel dat PSV daar al te matig op presteert dus ook logisch dat daar eens goed naar gekeken wordt. En dat houdt dan alsnog in dat je nooit een 100% score kan hebben, by far niet. Maar het slaat de laatste jaren wel te veel de andere kant op.
Wat mij betreft is deze zomer er dan ook wel eentje van de waarheid.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
- Ardbeg
- Mister PSV
Dat is heel wat anders dan dat "de enige optie is dat John stelselmatig al het advies van de scouting negeert"?ShovingNE2 wrote: ↑17 Jun 2022, 14:40 Kan goed zijn dat de scouting heeft gezegd: niet halen. Hij is niet meer zo goed als een paar jaar geleden toen we hem wilden halen. En dat hij toch gehaald is....
-
- Vedette
Zoals gezegd, is dat gebaseerd op de aanname dat de scouting doorgaans wel betrokken is bij inkomende transfers. Dat weten we niet zeker, maar dat lijkt me een redelijk veilige aanname.Ren Höek wrote: ↑17 Jun 2022, 14:37 Je blijft eraan voorbij gaan dat niemand weet wat de scouting aandraagt en wat er met hun rapporten gedaan wordt, je kent hun advies helemaal niet.
Miskopen wordt de scouting verweten, waardoor ze dus wel degelijk (mede) verantwoordelijk worden gemaakt voor de transfers.
Nogmaals, dat is gebaseerd op de aanname dat de scouting doorgaans wel betrokken is bij inkomende transfers. Dat weten we niet zeker, maar dat lijkt me een redelijk veilige aanname.Ren Höek wrote: ↑17 Jun 2022, 14:37Nogmaals, je weet helemaal niet of de scouting erbij betrokken is geweest en indien dit wel het geval is geweest, wat de inhoud is geweest van hun rapporten.Theoretisch is dat een mogelijkheid, maar eerlijk is eerlijk: de aanname dat de scouting hier wel bij betrokken is geweest, is natuurlijk wel wat realistischer.
We weten het niet zeker, we doen aannames. Jij, ik, 99,9% van de mensen hier. Om dan maar telkens te roepen "ja maar je weet het niet 100% zeker" heeft weinig zin. Je hebt daar wel gelijk in dat we het niet 100% zeker weten, maar dat geldt voor vrijwel alles waarover we hier op het forum discussiëren.Ren Höek wrote: ↑17 Jun 2022, 14:37 @Ardbeg geeft terecht aan dat de nuance weer verdwijnt.
Eerst de scouting verwijten slecht werk te leveren om vervolgens aan te geven dat ze in ieder geval betrokken zijn geweest is een voorbeeld daarvan. Die betrokkenheid ontkent namelijk niemand (ik geef alleen aan dat het mogelijk is dat ze niet betrokken zijn, het is namelijk een feit dat dit gebeurt bij elke club), maar zonder te weten wat ze rapporteren weet je niet hoe ze functioneren.
Inhoudelijk: er worden hier op het forum heus wel eens vreemde aannames gedaan, maar de aanname dat de scouting een positief rapport heeft afgeleverd over een aankoop van 10 miljoen euro, vind ik zelf niet zo'n vreemde aanname.
[mention]Juancho[/mention] legt het goed uit, vanuit de baissprincipes van de scouting mag je aannemen (aannemen he) dat zowel bij stap 1 (scouting) als bij stap 2 (TD) er dingen niet goed gaan.
-
- Ballenjongen
- Ren Höek
- Vedette
Een eventueel positief rapport is nog steeds een grijs gebied.
Uiteindelijk beslist de TD wat hij maximaal wil betalen voor een speler, niet de scouting. De scouting is verantwoordelijk voor de beoordelingen van spelers, niet voor het transferbeleid.
Dus dat bijv. Bruma is gehaald voor 10 miljoen valt De Jong kwalijk te nemen, niet de scouting aangezien we niet weten wat ze gemeld hebben over Bruma.
Simpel voorbeeld van nuance: Had de scouting wel voldaan als Bruma was gehaald voor 5 miljoen?
Maar goed, ik ben wel klaar met gebruikelijk miereneukerij met jou.
Ben ik er toch weer ingetrapt.