Nieuwe keeper

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

Juancho wrote: 17 Jun 2022, 12:12
11 Sir Tinus wrote: 17 Jun 2022, 09:43 Wij hebben ook Roorda Zoetebier en Unnerstall als reserve doelmannen gehad die gewoon prima waren door ervaring.
Die kwamen dus allemaal als 2de doelman en dan is de verleiding om naar PSV te gaan toch wel een stuk groter dan komen als 3de viool. Want wat je zegt, de kant dat je speelt is bijna 0 terwijl je als 2de doelman met een beetje geluk aan een heel leuk aantal wedstrijden kan komen.

Dus dat ga je ook merken in kwaliteit natuurlijk. Eigenlijk is het blijven dan Drommel dus op alle gebieden heel vervelend. Want de opbouw in je keepersbestand wordt flink verstoort.
Nja daarom denk ik dat PSV Drommel nog een kans wil geven als 2e doelman, als hij het weer verprutst dan moet er wel een 3e doelman achter zitten en dan de 4e doelman die ook bij Jong PSV kan keepen ter ontwikkeling en het behouden van ritme.

Aangezien je Drommel niet kunt verkopen, je ook niet veel hebt aan verhuur omdat de clubs waar hij voor speelt (qua niveau) zijn salaris niet kunnen betalen, laat staan een transfersom, kun je hem beter houden als 2e doelman. Ik zie daar ook niet zoveel problemen mee tenzij je een hele blessuregevoelige eerste doelman haalt en die ken ik maar 2 en dat zijn Bijlow en Cillissen....oh wacht.

De combinatie Cillessen-Drommel als eerste en tweede doelman is toxic.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
FOOTB_REM_S: No

Drommel als tweede doelman is sowieso gevaarlijk. Naast dat ie een matige keeper is, is hij mentaal zwak. Als tweede keeper staat hij helemaal onder hoogspanning als hij er in moet.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ook dat. Drommel als 2de keuze is eigenlijk een hele slechte keuze. Hak dan definitief de knoop door: verkoop (biedt hem aan, verzin iets) of verhuur (misschien helpt een jaartje spelen in de marge bij een subtopper hem en wordt zijn marktwaarde weer wat stabieler). Maar dit is eigenlijk een oplossing die voor niemand goed is: Drommel zal normaal gesproken stil staan in ontwikkeling en gezien zijn mindere punten is het ook geen betrouwbare 2de keuze. Verlies/verlies.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Drommel is wat mij betreft wel klaar bij PSV. Buiten dat hij een matige keeper is staat hij als een bang jong hertje in het doel. Hij heeft nog minder uitstraling dan een aardappel. De enige manier om zijn loopbaan en nog wat van de transfersom te redden is hem te verhuren. Als PSV van plan is om toch twee nieuwe keepers te halen is hij sowieso overbodig. Twee nieuwe frisse keepers halen met Peersman erachter als toptalent.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

Joenepsv wrote: 17 Jun 2022, 12:36 Drommel is wat mij betreft wel klaar bij PSV. Buiten dat hij een matige keeper is staat hij als een bang jong hertje in het doel. Hij heeft nog minder uitstraling dan een aardappel. De enige manier om zijn loopbaan en nog wat van de transfersom te redden is hem te verhuren. Als PSV van plan is om toch twee nieuwe keepers te halen is hij sowieso overbodig. Twee nieuwe frisse keepers halen met Peersman erachter als toptalent.
PSV wil er 4 en dat begrijp ik wel nadat Ajax en Feyenoord dit jaar in de problemen kwamen.

Dan gebruik je Drommel als 3e doelman en zorg je dat die 2e nieuwe doelman goed genoeg is als tweede keeper. Je kunt ook Drommel nog 4 miljoen meegeven en het contract verscheuren inderdaad, maar laat die jongen nou eerst eens met een nieuwe trainer, nieuwe keeperstrainer, nieuwe collega doelmannen en een nieuw seizoen met fris koppie gewoon de voorbereiding meedraaien. Hij zit echt niemand in de weg en verhuren aan Fortuna helpt echt niet om nog iets aan hem te verdienen. Buiten het feit dat je zijn salaris dan door moet blijven betalen omdat Fortuna dat niet kan (of vergelijkbare clubs). Buiten dat, als hij het aardig doet bij Fortuna gaan de clubs echt niet in de rij staan om hem te kopen want de clubs die zijn salaris kunnen betalen willen een kwalitatief betere doelman.
Johann Vogel
Vedette
Posts: 5895
Joined: 29 Nov 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Zou een speler als deze ook een optie kunnen zijn?
https://www.transfermarkt.nl/patrick-pe ... ler/223972



Ruim 150 wedstrijden in de Oostenrijkse competitie. Aflopend contract. In maart gedebuteerd voor het nationale elftal en inmiddels drie interlands. Als ik zo snel google zijn de fans lovend. Een aantal ploegen uit de onderkant van de Bundesliga zijn geïnteresseerd. Zo’n profiel zou voor ons interessant kunnen zijn.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Johann Vogel wrote: 17 Jun 2022, 14:11 Zou een speler als deze ook een optie kunnen zijn?
https://www.transfermarkt.nl/patrick-pe ... ler/223972



Ruim 150 wedstrijden in de Oostenrijkse competitie. Aflopend contract. In maart gedebuteerd voor het nationale elftal en inmiddels drie interlands. Als ik zo snel google zijn de fans lovend. Een aantal ploegen uit de onderkant van de Bundesliga zijn geïnteresseerd. Zo’n profiel zou voor ons interessant kunnen zijn.
Als eerste keeper niet toch?
Johann Vogel
Vedette
Posts: 5895
Joined: 29 Nov 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Waarom zou hij geen eerste doelman kunnen zijn?
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Johann Vogel wrote: 17 Jun 2022, 14:16 Waarom zou hij geen eerste doelman kunnen zijn?
Waarom zou hij dit wel kunnen zijn? Het is een keeper van 1, 82 die in 32 wedstrijden, 39 goals tegen heeft gekregen. Dat is meer dan Drommel.
Johann Vogel
Vedette
Posts: 5895
Joined: 29 Nov 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Drommel heeft ook minder wedstrijden gespeeld en speelt deze jongen bij een subtop club. Volgen transfermarkt is die jongen ook groter.

Aangezien we een beperkt budget hebben leek mij dit een speler die interessant zou kunnen zijn.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

11 Sir Tinus wrote: 17 Jun 2022, 12:57
Joenepsv wrote: 17 Jun 2022, 12:36 Drommel is wat mij betreft wel klaar bij PSV. Buiten dat hij een matige keeper is staat hij als een bang jong hertje in het doel. Hij heeft nog minder uitstraling dan een aardappel. De enige manier om zijn loopbaan en nog wat van de transfersom te redden is hem te verhuren. Als PSV van plan is om toch twee nieuwe keepers te halen is hij sowieso overbodig. Twee nieuwe frisse keepers halen met Peersman erachter als toptalent.
PSV wil er 4 en dat begrijp ik wel nadat Ajax en Feyenoord dit jaar in de problemen kwamen.

Dan gebruik je Drommel als 3e doelman en zorg je dat die 2e nieuwe doelman goed genoeg is als tweede keeper. Je kunt ook Drommel nog 4 miljoen meegeven en het contract verscheuren inderdaad, maar laat die jongen nou eerst eens met een nieuwe trainer, nieuwe keeperstrainer, nieuwe collega doelmannen en een nieuw seizoen met fris koppie gewoon de voorbereiding meedraaien. Hij zit echt niemand in de weg en verhuren aan Fortuna helpt echt niet om nog iets aan hem te verdienen. Buiten het feit dat je zijn salaris dan door moet blijven betalen omdat Fortuna dat niet kan (of vergelijkbare clubs). Buiten dat, als hij het aardig doet bij Fortuna gaan de clubs echt niet in de rij staan om hem te kopen want de clubs die zijn salaris kunnen betalen willen een kwalitatief betere doelman.
Als je Drommel als 3de keuze wil gebruiken moet je hem natuurlijk helemaal weg doen, al dan niet met verhuur zodat hij zich hopelijk herpakt en het seizoen erop een leuke transfer kan maken. Beetje zoals met Zoet.

De 2de keeper moet in mijn ogen gewoon stabiel, betrouwbaar zijn en liefst ervaren zodat in geval er iets gebeurt, en zeker tijdens een wedstrijd, je iemand hebt waar je op kan terugvallen. Een ieder moet het voor zichzelf beantwoorden maar ik denk dat velen hier Drommel niet in die categorie zetten. En dus vind ik de vraag oprecht of je Drommel dan wel moet houden. Al snap ik de beleidskeuze dat je hem niet na 1 seizoen al wil afvallen en wil verkopen maar het nog een seizoen wil aankijken. Moet je dus wel rekening houden en dus incalculeren dat je ook een hele onzekere 2de doelman kan hebben.

Verder blijf ik erbij dat je geen prima 3de keeper kan halen die daar tussen in zit. Wil je die namelijk, moet je die halen als 2de keuze met misschien zelfs in de eerste periode een eerlijke strijd met het (jonge?) keeperstalent dat PSV zeer waarschijnlijk zal halen. Drommel zit eigenlijk tussen al en schip en in die situatie, ook hijzelf, wil je eigenlijk nooit komen.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Johann Vogel wrote: 17 Jun 2022, 14:31 Drommel heeft ook minder wedstrijden gespeeld en speelt deze jongen bij een subtop club. Volgen transfermarkt is die jongen ook groter.

Aangezien we een beperkt budget hebben leek mij dit een speler die interessant zou kunnen zijn.
Wat bedoel je met beperkt budget? We horen elk jaar dat PSV een beperkt budget heeft, of zelfs geen cent te makken heeft.
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28
FOOTB_REM_S: No

Ardbeg wrote: 17 Jun 2022, 14:43
Johann Vogel wrote: 17 Jun 2022, 14:31 Drommel heeft ook minder wedstrijden gespeeld en speelt deze jongen bij een subtop club. Volgen transfermarkt is die jongen ook groter.

Aangezien we een beperkt budget hebben leek mij dit een speler die interessant zou kunnen zijn.
Wat bedoel je met beperkt budget? We horen elk jaar dat PSV een beperkt budget heeft, of zelfs geen cent te makken heeft.
Zijn bijna failliet zelfs..
Johann Vogel
Vedette
Posts: 5895
Joined: 29 Nov 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Dat is toch ook zo? PSV kan niet onbeperkt met miljoenen strooien. Afgelopen seizoen werden met Drommel, Ramalho en Veerman enkele miljoenenaankopen gedaan. Maar met Mwene, van Ginkel en Pröpper en het huren van Vinicius ook wat minder kostbare versterkingen gehaald.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

Juancho wrote: 17 Jun 2022, 14:36
11 Sir Tinus wrote: 17 Jun 2022, 12:57

PSV wil er 4 en dat begrijp ik wel nadat Ajax en Feyenoord dit jaar in de problemen kwamen.

Dan gebruik je Drommel als 3e doelman en zorg je dat die 2e nieuwe doelman goed genoeg is als tweede keeper. Je kunt ook Drommel nog 4 miljoen meegeven en het contract verscheuren inderdaad, maar laat die jongen nou eerst eens met een nieuwe trainer, nieuwe keeperstrainer, nieuwe collega doelmannen en een nieuw seizoen met fris koppie gewoon de voorbereiding meedraaien. Hij zit echt niemand in de weg en verhuren aan Fortuna helpt echt niet om nog iets aan hem te verdienen. Buiten het feit dat je zijn salaris dan door moet blijven betalen omdat Fortuna dat niet kan (of vergelijkbare clubs). Buiten dat, als hij het aardig doet bij Fortuna gaan de clubs echt niet in de rij staan om hem te kopen want de clubs die zijn salaris kunnen betalen willen een kwalitatief betere doelman.
Als je Drommel als 3de keuze wil gebruiken moet je hem natuurlijk helemaal weg doen, al dan niet met verhuur zodat hij zich hopelijk herpakt en het seizoen erop een leuke transfer kan maken. Beetje zoals met Zoet.

De 2de keeper moet in mijn ogen gewoon stabiel, betrouwbaar zijn en liefst ervaren zodat in geval er iets gebeurt, en zeker tijdens een wedstrijd, je iemand hebt waar je op kan terugvallen. Een ieder moet het voor zichzelf beantwoorden maar ik denk dat velen hier Drommel niet in die categorie zetten. En dus vind ik de vraag oprecht of je Drommel dan wel moet houden. Al snap ik de beleidskeuze dat je hem niet na 1 seizoen al wil afvallen en wil verkopen maar het nog een seizoen wil aankijken. Moet je dus wel rekening houden en dus incalculeren dat je ook een hele onzekere 2de doelman kan hebben.

Verder blijf ik erbij dat je geen prima 3de keeper kan halen die daar tussen in zit. Wil je die namelijk, moet je die halen als 2de keuze met misschien zelfs in de eerste periode een eerlijke strijd met het (jonge?) keeperstalent dat PSV zeer waarschijnlijk zal halen. Drommel zit eigenlijk tussen al en schip en in die situatie, ook hijzelf, wil je eigenlijk nooit komen.
Ja ik ben wat minder vernietigend over Drommel dan de meeste, ik gun hem een nieuwe kans als bescheiden ervaren Eredivisie doelman in de rol van 2e of 3e keeper omdat ik niet denk dat we hem door te verhuren beter in de markt gaan zetten. Dus zou ik hem gewoon gebruiken waar je hem voor gehaald hebt en dat is 'de strijd aan gaan' met de concurrentie en in dit geval dus gewoon op de bank zitten en af en toe een wedstrijdje keepen als het zo ver is. Als je geen vertrouwen hebt dat ie 2e of 3e doelman kan worden moet je gewoon 3 nieuwe doelmannen halen. Die rol van 3e doelman is voor mij gewoon een insurance zodat je niet met die keepers te maken krijgt die Feyenoord heeft als 2e 3e en Ajax als 4e doelman.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Johann Vogel wrote: 17 Jun 2022, 15:01 Dat is toch ook zo? PSV kan niet onbeperkt met miljoenen strooien.
Wat heeft onbeperkt met miljoenen strooien met een "beperkt" budget te maken? Als je het zo kijkt heeft toch iedereen een beperkt budget? Elk jaar is het weer hetzelfde liedje. PSV heeft geen geld om de basis te versterken.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ik ben (nog) niet zozeer vernietigend over Drommel, maar wel wat angstig voor zijn zeer waarschijnlijke nieuwe rol als 2de keeper. Die jongen moet gewoon elke week spelen om te groeien en hopelijk ook mentaal stabieler te worden in het veld. Vandaar mijn opmerking, die ik al eerder maakte, dat je hem dan beter een jaartje kan verhuren. Misschien niet voor PSV zelf, maar wel om hem weer op te laten boeien/ontwikkelen zodat je hem ook beter kunt verkopen.

Hoe dan ook gaan we een behoorlijk onzekere tijd tegemoet qua keepers en eigenlijk is dat al jammer genoeg. Ik heb zo 123 ook geen ervaren 2de keepers bij de hand die je voorheen nog wel eens had. Namen als Krul vind ik sowieso al een nogo voor die positie. En dan blijft er maar weinig over als je praat over Nederlandse opties. Ik vond zelf die Duitser van Willem 2 altijd een uitstekende keeper, alleen was hij sinds zijn terugkeer afgelopen seizoen behoorlijk tegenvallend.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
Posts: 4675
Joined: 26 Aug 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Als je besluit om Drommel nog een kans te geven dan is het niet de vraag of hij het weer gaat verneuken maar wanneer.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

Die Blaswich was top voor die rol.
Tovast
Nationale topspeler
Posts: 2031
Joined: 11 Mar 2020, 00:00
FOOTB_REM_S: No

11 Sir Tinus wrote: 17 Jun 2022, 22:40 Die Blaswich was top voor die rol.
Inderdaad, al heeft hij bij Leipzig ook een mooie uitdaging gevonden natuurlijk. Olij was ook een goeie geweest.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Maar dat soort keepers komen echt niet naar PSV als 3de keuze. Dat is het hele punt.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Johann Vogel wrote: 17 Jun 2022, 14:11 Zou een speler als deze ook een optie kunnen zijn?
https://www.transfermarkt.nl/patrick-pe ... ler/223972



Ruim 150 wedstrijden in de Oostenrijkse competitie. Aflopend contract. In maart gedebuteerd voor het nationale elftal en inmiddels drie interlands. Als ik zo snel google zijn de fans lovend. Een aantal ploegen uit de onderkant van de Bundesliga zijn geïnteresseerd. Zo’n profiel zou voor ons interessant kunnen zijn.
Zag laatst deze samenvatting en toen viel deze man me ook echt op. Tegen het grote Frankrijk speelde hij echt geweldige. Uitstekende doelman.



(even op klikken, kan alleen worden bekeken op de Ziggo Voetbal YT)

Hoop echter nog steeds op Hugo Souza of Cleiton.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Gomes volgt PSV al jaren op de voet en ook de keeperskwesties van afgelopen seizoen gingen niet aan Gomes voorbij. De Braziliaan wil zijn oud-werkgever zelfs de reikende hand bieden. “Ik denk dat de mensen binnen de club capabel genoeg zijn, maar als ze mijn hulp willen, zal ik helpen en analyseren”, zegt Gomes tegen Weekblad VI. “Ik heb bij de club ook in het algemeen al over het keepersvak gesproken. Ik zie de toekomst niet somber in, er komt bij PSV heus weer een heel goede keeper. Maar dat het nu veel aandacht krijgt, is goed en nodig voor de toekomst.”

Gomes denkt inmiddels dat PSV er goed aan zou doen een manager keeperszaken aan te stellen. “Een manager keeperszaken kan voorkomen wat er nu de afgelopen jaren is gebeurd bij PSV. Die heeft zicht en invloed op het beleid in de jeugd en bij het eerste elftal. Het is een vak apart dat je er niet zo even bij doet”, aldus een uitgesproken Gomes.
Een manager keeperszaken. Misschien niet eens verkeerd, een manager keeperszaken die zich enkel met de keepers binnen heel de club bezighoudt.
Menno1
Legende
Posts: 16064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Juancho wrote: 17 Jun 2022, 12:35 Ook dat. Drommel als 2de keuze is eigenlijk een hele slechte keuze. Hak dan definitief de knoop door: verkoop (biedt hem aan, verzin iets) of verhuur (misschien helpt een jaartje spelen in de marge bij een subtopper hem en wordt zijn marktwaarde weer wat stabieler). Maar dit is eigenlijk een oplossing die voor niemand goed is: Drommel zal normaal gesproken stil staan in ontwikkeling en gezien zijn mindere punten is het ook geen betrouwbare 2de keuze. Verlies/verlies.
Eens. Pappen en nathouden heeft nul zin. Zet hem in de verkoop. Zat tegen oranje aan, nog steeds jong. Er is toch wel een championship club die zich hier aan wilt wagen voor 2 miljoen?
Massimo
Legende
Posts: 13814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Ik ben het daar denk ik ook wel mee eens. Drommel verhuren of verkopen, een sterke eerste keeper halen en een ervaren tweede keeper zoals PSV jarenlang ook gehad heeft.
Post Reply