PSV Tenue

Algemene zaken van PSV.
Post Reply
Johnnie Walker
Lid van verdienste
Posts: 1,966
Joined: 26 Jun 2019, 08:24
Clubvoorkeur: Philips

Sensation wrote: 17 Jun 2022, 16:25
Tjompie wrote: 17 Jun 2022, 16:21 Op Twitter een duidelijkere foto tegen gekomen

Het is wel een zoek de verschillen plaatje zeg, wtf. Heb soort van omcirkeld (t is paint oké ik heb niet zo'n vaste hand), maar hoe langer je ernaar kijkt hoe meer verschil je ziet tussen de shirts. Wat is dit? Verschil tussen authentic en replica? Verschil tussen senior en junior?

Image
Dit zijn allemaal replica's volgens mij. Authentics hingen apart. Ff uitzoeken hoe ik moet uploaden en de verschillen komen jullie kant op.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja

Johnnie Walker wrote: 17 Jun 2022, 16:29
Sensation wrote: 17 Jun 2022, 16:25

Het is wel een zoek de verschillen plaatje zeg, wtf. Heb soort van omcirkeld (t is paint oké ik heb niet zo'n vaste hand), maar hoe langer je ernaar kijkt hoe meer verschil je ziet tussen de shirts. Wat is dit? Verschil tussen authentic en replica? Verschil tussen senior en junior?

Image
Dit zijn allemaal replica's volgens mij. Authentics hingen apart. Ff uitzoeken hoe ik moet uploaden en de verschillen komen jullie kant op.
volgens mij kan je via Vimeo.com video's uploaden. Wat is dan het verschil tussen de shirts het plaatje hierboven, is dat senior vs. junior? Verklaring kan zijn dat op elk shirt het blokkenpatroon dezelfde grootte heeft en dus een kleiner shirt een ander patroon heeft dan een groter shirt (dat daar simpelweg meer blokken op staan), maar dat is het dus niet want op die shirts waarbij ik de cirkeltjes heb gezet hebben beide shirts verticaal 7 blokken en een klein (kwart) blokje op de schouder naast de kraag. Dus het patroon is anders terwijl de grootte van de blokken niet verschilt.

Ik snap het niet meer hoor. Dit zijn gewoon twee compleet verschillende shirts. Vind dat wel echt een schande, zeker als die troep 90 euro kost.
User avatar
DadOfFour
Internationale topspeler
Posts: 3,536
Joined: 28 Feb 2021, 10:48
Clubvoorkeur: PSV

Het lijkt erop dat ook de grijze en zwarte blokken niet op elk shirt hetzelfde zijn..
Hebben ze een groot stuk stof genomen en daar alle shirts uitgeknipt?

Je ziet dat het Puma logo soms met de linkerkant op zwart staat en soms op grijs
La vida és massa curta per no fer broma
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja

DadOfFour wrote: 17 Jun 2022, 16:33 Het lijkt erop dat ook de grijze en zwarte blokken niet op elk shirt hetzelfde zijn..
Hebben ze een groot stuk stof genomen en daar alle shirts uitgeknipt?

Je ziet dat het Puma logo soms met de linkerkant op zwart staat en soms op grijs
Daar lijkt het idd wel op. Dit is een beetje hetzelfde als dat je op het ene thuisshirt 4 witte en 3 rode banen zitten en op het andere thuisshirt opeens 4 rode banen en 3 witte.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Lijkt geen junior en senior naast elkaar te zijn. Als ik het rek bekijk dan verschillen de shirts niet zo in grootte.
Bombel500
Bankzitter
Posts: 271
Joined: 13 Jun 2022, 21:52
Clubvoorkeur: PSV

Jeetje zo moeilijk is het toch niet? Puma gebruikt grote vellen stof en snijd daar shirtjes uit waardoor geen enkel shirt identiek is. Ik zit zelf in de kledingbranche en dit is zeer gebruikelijk. Er zou anders heel veel stof gebruikt moeten worden. Dit is de meest efficiënte manier om zoveel shirts te maken..
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00

Bombel500 wrote: 17 Jun 2022, 16:40 Jeetje zo moeilijk is het toch niet? Puma gebruikt grote vellen stof en snijd daar shirtjes uit waardoor geen enkel shirt identiek is. Ik zit zelf in de kledingbranche en dit is zeer gebruikelijk. Er zou anders heel veel stof gebruikt moeten worden. Dit is de meest efficiënte manier om zoveel shirts te maken..
Nee, zo werkt dat niet. Shirts horen hetzelfde te zijn.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Bombel500 wrote: 17 Jun 2022, 16:40 Jeetje zo moeilijk is het toch niet? Puma gebruikt grote vellen stof en snijd daar shirtjes uit waardoor geen enkel shirt identiek is. Ik zit zelf in de kledingbranche en dit is zeer gebruikelijk. Er zou anders heel veel stof gebruikt moeten worden. Dit is de meest efficiënte manier om zoveel shirts te maken..
Het zou bijzonder amateuristisch zijn in dit geval. Dus ja, PSV maakt het ons moeilijk.
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16,178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
Gender:

Johnnie Walker wrote: 17 Jun 2022, 16:26 Kan ik een video uploaden? Ik heb ze naast elkaar gehangen en een filmpje gemaakt.
Als het een mp4 is moet je hem even ergens anders uploaden en dan hier embedden via de video BBCode.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
Bombel500
Bankzitter
Posts: 271
Joined: 13 Jun 2022, 21:52
Clubvoorkeur: PSV

Beste vriend zo werkt het wel in de grote mensen wereld. Het draait om geld en zo goedkoop mogelijk produceren…
Johnnie Walker
Lid van verdienste
Posts: 1,966
Joined: 26 Jun 2019, 08:24
Clubvoorkeur: Philips

Authentic
Image

Replica
Image

Opvallende verschillen:

[*] De stof van beide shirts verschilt erg van elkaar. De replica voelt zo'n beetje hetzelfde aan als je gewend bent van je andere voetbalshirts. De authentic is gemaakt van een soort stof wat je doet denken aan je zwembroek. Stuk dunnere stof. Zal wel beter ademen. Vind het authentic shirt door de stof ook wat valer ogen, maar dat kan aan mij liggen.

[*] Beide pasvormen zijn in orde. Het is niet zo dat de pasvorm van de replica verneukt is. Zit beide prima. De authentic zit vanzelf sprekend een stukkie strakker, zeker bij de schouders. Is wat meer slim fit.

[*] De sterren boven het logo vielen mij op. Bij de authentic zijn ze erop gedrukt en ziet het er vrij goedkoop uit, terwijl de replica ze gewoon heeft zoals het hoort te zijn.

[*] Geen paarse gloed in het echt. Dat komt door de foto's. De blokken zijn echt zwart met grijs.

Hier de video:

De voorste is dus de replica. En de achterste de authentic.

Ik vind de replica mooier. Let vooral op het logo en de sterren.
Last edited by Johnnie Walker on 17 Jun 2022, 16:55, edited 3 times in total.
User avatar
Dribble
Bankzitter
Posts: 261
Joined: 13 Aug 2021, 11:11
Clubvoorkeur: PSV

Het idee achter het shirt is top, uitvoering 'meh'.. Dat stukje wat vaag is gemaakt ziet er gewoon raar uit, maar ook die achterlijke afwijkende sticker op de rug van Goodhabits is echt een afgang. Wat overigens wel cool is: dit model Puma shirts bestaat uit minder panelen. Dus geen naad van de mouw naar de borst, wat denk ik wel designkansen biedt voor bijvoorbeeld het thuisshirt. Daar ben ik wel erg benieuwd naar!
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Dus hier hangen authentic en replica naast elkaar? [mention]Johnnie Walker[/mention]
Johnnie Walker
Lid van verdienste
Posts: 1,966
Joined: 26 Jun 2019, 08:24
Clubvoorkeur: Philips

Standbeeld wrote: 17 Jun 2022, 16:51 Dus hier hangen authentic en replica naast elkaar? @Johnnie Walker
Nee, de authentics hingen echt ergens anders. Onopvallend ook overigens. Heb het aan een medewerker moeten vragen. Het rek wat je ziet op de foto is het eerste rek rechts als je binnenkomt. Hier hingen alleen maar replica's.
Kezmania
Meervoudig international
Posts: 1,336
Joined: 04 Nov 2020, 14:37

Ik vind het voor alle heisa eigenlijk gewoon een aanfluiting. Niet mijn smaak en bovendien wat vreemd hoe shirt lijken te verschillen.

R.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Johnnie Walker wrote: 17 Jun 2022, 16:54
Standbeeld wrote: 17 Jun 2022, 16:51 Dus hier hangen authentic en replica naast elkaar? @Johnnie Walker
Nee, de authentics hingen echt ergens anders. Onopvallend ook overigens. Heb het aan een medewerker moeten vragen. Het rek wat je ziet op de foto is het eerste rek rechts als je binnenkomt. Hier hingen alleen maar replica's.
Duidelijk. Bedankt. Dan moeten we gewoon concluderen dat er twee shirts zijn met een verschillend blokkenpatroon. Ben nu wel weer benieuwd hoe dat straks precies zit als onze mannen erin spelen.
Johnnie Walker
Lid van verdienste
Posts: 1,966
Joined: 26 Jun 2019, 08:24
Clubvoorkeur: Philips

Standbeeld wrote: 17 Jun 2022, 16:57
Johnnie Walker wrote: 17 Jun 2022, 16:54

Nee, de authentics hingen echt ergens anders. Onopvallend ook overigens. Heb het aan een medewerker moeten vragen. Het rek wat je ziet op de foto is het eerste rek rechts als je binnenkomt. Hier hingen alleen maar replica's.
Duidelijk. Bedankt. Dan moeten we gewoon concluderen dat er twee shirts zijn met een verschillend blokkenpatroon. Ben nu wel weer benieuwd hoe dat straks precies zit als onze mannen erin spelen.
Ik was ondertussen al weg toen ik jullie discussie pas zag over de verschillen in dat rek. Anders had ik het even gevraagd. Maar daar heb ik dus geen antwoord op. Het verschil tussen een replica en authentic is heel gemakkelijk te zien aan de sterren. Bij replica geborduurd en bij authentic gedrukt.
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22

Johnnie Walker wrote: 17 Jun 2022, 16:48 Authentic
Image

Replica
Image

Opvallende verschillen:

[*] De stof van beide shirts verschilt erg van elkaar. De replica voelt zo'n beetje hetzelfde aan als je gewend bent van je andere voetbalshirts. De authentic is gemaakt van een soort stof wat je doet denken aan je zwembroek. Stuk dunnere stof. Zal wel beter ademen. Vind het authentic shirt door de stof ook wat valer ogen, maar dat kan aan mij liggen.

[*] Beide pasvormen zijn in orde. Het is niet zo dat de pasvorm van de replica verneukt is. Zit beide prima. De authentic zit vanzelf sprekend een stukkie strakker, zeker bij de schouders. Is wat meer slim fit.

[*] De sterren boven het logo vielen mij op. Bij de authentic zijn ze erop gedrukt en ziet het er vrij goedkoop uit, terwijl de replica ze gewoon heeft zoals het hoort te zijn.

[*] Geen paarse gloed in het echt. Dat komt door de foto's. De blokken zijn echt zwart met grijs.

Hier de video:

De voorste is dus de replica. En de achterste de authentic.

Ik vind de replica mooier. Let vooral op het logo en de sterren.
Wat top! Dank voor de foto's en het filmpje!

Als ik dit zo zie vind ik het persoonlijk toch een beetje tegenvallen... denk dat ik dit jaar even over sla. Wellicht valt het mee als de spelers het dragen, dat heb ik al wel vaker gehad dat ik het na een tijdje mooier ga vinden.
Bombel500
Bankzitter
Posts: 271
Joined: 13 Jun 2022, 21:52
Clubvoorkeur: PSV

Dribble wrote: 17 Jun 2022, 16:49 Het idee achter het shirt is top, uitvoering 'meh'.. Dat stukje wat vaag is gemaakt ziet er gewoon raar uit, maar ook die achterlijke afwijkende sticker op de rug van Goodhabits is echt een afgang. Wat overigens wel cool is: dit model Puma shirts bestaat uit minder panelen. Dus geen naad van de mouw naar de borst, wat denk ik wel designkansen biedt voor bijvoorbeeld het thuisshirt. Daar ben ik wel erg benieuwd naar!
Kopen!!!!
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja

Standbeeld wrote: 17 Jun 2022, 16:57
Johnnie Walker wrote: 17 Jun 2022, 16:54

Nee, de authentics hingen echt ergens anders. Onopvallend ook overigens. Heb het aan een medewerker moeten vragen. Het rek wat je ziet op de foto is het eerste rek rechts als je binnenkomt. Hier hingen alleen maar replica's.
Duidelijk. Bedankt. Dan moeten we gewoon concluderen dat er twee shirts zijn met een verschillend blokkenpatroon. Ben nu wel weer benieuwd hoe dat straks precies zit als onze mannen erin spelen.
Ik heb net geleerd hoe het in de kledingindustrie werkt (grote mensen wereld blijkbaar, denken ze in Azië anders over), dus ik ga er vanuit dat elke speler een ander shirt heeft aangezien het uit 1 lap stof komt waardoor geen enkel shirt identiek is.

:lol:
Bombel500
Bankzitter
Posts: 271
Joined: 13 Jun 2022, 21:52
Clubvoorkeur: PSV

:lol:
Ardbeg wrote: 17 Jun 2022, 16:42
Bombel500 wrote: 17 Jun 2022, 16:40 Jeetje zo moeilijk is het toch niet? Puma gebruikt grote vellen stof en snijd daar shirtjes uit waardoor geen enkel shirt identiek is. Ik zit zelf in de kledingbranche en dit is zeer gebruikelijk. Er zou anders heel veel stof gebruikt moeten worden. Dit is de meest efficiënte manier om zoveel shirts te maken..
Nee, zo werkt dat niet. Shirts horen hetzelfde te zijn.
😂😂😂 niet teveel huilen vanavond he!
Bombel500
Bankzitter
Posts: 271
Joined: 13 Jun 2022, 21:52
Clubvoorkeur: PSV

Sensation wrote: 17 Jun 2022, 17:10
Standbeeld wrote: 17 Jun 2022, 16:57
Duidelijk. Bedankt. Dan moeten we gewoon concluderen dat er twee shirts zijn met een verschillend blokkenpatroon. Ben nu wel weer benieuwd hoe dat straks precies zit als onze mannen erin spelen.
Ik heb net geleerd hoe het in de kledingindustrie werkt (grote mensen wereld blijkbaar, denken ze in Azië anders over), dus ik ga er vanuit dat elke speler een ander shirt heeft aangezien het uit 1 lap stof komt waardoor geen enkel shirt identiek is.

:lol:
Klopt helemaal! Er zal geen enkel shirt identiek zijn. Net als de Louis Vuitton tassen met het blokken patroon. Tassen van duizenden euro’s en gemaakt met dezelfde techniek!
User avatar
El Sordo
Vedette
Posts: 7,941
Joined: 25 Aug 2017, 09:12

Zoveel ‘grote mensen’ werken er kennelijk niet in die wereld.
Bombel500
Bankzitter
Posts: 271
Joined: 13 Jun 2022, 21:52
Clubvoorkeur: PSV

Johnnie Walker wrote: 17 Jun 2022, 16:48 Authentic
Image

Replica
Image

Opvallende verschillen:

[*] De stof van beide shirts verschilt erg van elkaar. De replica voelt zo'n beetje hetzelfde aan als je gewend bent van je andere voetbalshirts. De authentic is gemaakt van een soort stof wat je doet denken aan je zwembroek. Stuk dunnere stof. Zal wel beter ademen. Vind het authentic shirt door de stof ook wat valer ogen, maar dat kan aan mij liggen.

[*] Beide pasvormen zijn in orde. Het is niet zo dat de pasvorm van de replica verneukt is. Zit beide prima. De authentic zit vanzelf sprekend een stukkie strakker, zeker bij de schouders. Is wat meer slim fit.

[*] De sterren boven het logo vielen mij op. Bij de authentic zijn ze erop gedrukt en ziet het er vrij goedkoop uit, terwijl de replica ze gewoon heeft zoals het hoort te zijn.

[*] Geen paarse gloed in het echt. Dat komt door de foto's. De blokken zijn echt zwart met grijs.

Hier de video:

De voorste is dus de replica. En de achterste de authentic.

Ik vind de replica mooier. Let vooral op het logo en de sterren.
En heb je hem gekocht?????
Bombel500
Bankzitter
Posts: 271
Joined: 13 Jun 2022, 21:52
Clubvoorkeur: PSV

El Sordo wrote: 17 Jun 2022, 17:19 Zoveel ‘grote mensen’ werken er kennelijk niet in die wereld.
Het draait om geld, op deze manier produceren is qua kosten het voordeligst. Gebruik maken van alle stof die geprint is. Bij identieke blokkenpatronen verlies je teveel stof waardoor de productiekosten te hoog worden.
Last edited by Bombel500 on 17 Jun 2022, 17:27, edited 1 time in total.
Post Reply