Menno1 wrote: ↑17 Jun 2022, 17:22
Ik vind 7 miljoen voor Doan ook een prima bedrag. Hij gaat geen 30 miljoen opleveren, maar ook niet gratis de deur uit zonder minuten. Het was meer een vraag van: waarom haalden we hem destijds? Want er was geen enkele noodzaak destijds om hem te halen. Kwam er bij als een soort onnodige bonus. Maar neemt niet weg dat het een prima speler is.
Ik geloof dat Doan op dat moment ook een goede aanvulling was nadat Gakpo Bruma en Bergwijn al hadden gefaald op rechts en Ihattaren nog niet zo ver was. Die speelde half augustus nog een helftje tegen Den Bosch in de KKD.
Het probleem was dat die selectie van ellende uit elkaar viel om de belangrijkste aankopen faalden. Topspeler Lozano ging weg voor de hoofdprijs en we kregen er geen kwaliteit voor terug. Het is dat Roger iets gemaakt heeft van die gasten en ze flink opgepoetst maar dat was wellicht niet nodig geweest als er toen een paar sterke leiders waren geweest met kwaliteit. Een beetje zoals we nu wel met Sangaré Gakpo en Ramalho hebben. Die laten anderen ook beter spelen en je zou ze kopmannen kunnen noemen. Het eerste jaar van Doan was een selectie zonder kopmannen met alleen maar knechten.
Als je kijkt naar wat er voor betaald is vind ik dat ondermaats. Je zou er dan meer van moeten verwachten.
Dit vind ik zo eenvoudig gedacht. Dan is Ramalho een koopje voor 3 miljoen, Veerman een topaankoop voor 6 miljoen en Sangaré een wereldwonder voor 7 a 8 miljoen (zoiets zei Toon). Als je dan verwacht dat je altijd een kwalitatieve speler voor 3 miljoen a la Ramalho kunt halen of altijd een topper hebt als je 7 miljoen uit geeft dan heb je gewoon geen besef hoe een transfermarkt werkt denk ik dan grof gezegd.
Zoals Doan dit jaar heeft gepresteerd is hij die 7 miljoen waard, maar dat maakt de aankoop op dat moment nog niet goed (of slecht).
Ja, inderdaad dat is eenvoudig gedacht ja. Soms moet je het ook niet moeilijker maken dan het is he
Je hoeft een Doan niet te kopen voor dat geld.
En als jij hem na dit seizoen 7 miljoen waard vind tja dan verschillen we gewoon van mening. Hij voetbalt toch echt al een tijdje bij ons, dus ik vind dat je er dan meer van mag verwachten. Bij Japan haalt hij een ander niveau.
Natuurlijk kun je niet alleen maar home runs slaan daar ben ik me van bewust maar om dan gelijk te gaan beweren dat ik niet weet hoe de transfermarkt werkt vind ik een beetje raar.
Je weet dat meningen op een forum zoals dit kunnen verschillen toch?
Menno1 wrote: ↑17 Jun 2022, 17:22
Ik vind 7 miljoen voor Doan ook een prima bedrag. Hij gaat geen 30 miljoen opleveren, maar ook niet gratis de deur uit zonder minuten. Het was meer een vraag van: waarom haalden we hem destijds? Want er was geen enkele noodzaak destijds om hem te halen. Kwam er bij als een soort onnodige bonus. Maar neemt niet weg dat het een prima speler is.
Ik geloof dat Doan op dat moment ook een goede aanvulling was nadat Gakpo Bruma en Bergwijn al hadden gefaald op rechts en Ihattaren nog niet zo ver was. Die speelde half augustus nog een helftje tegen Den Bosch in de KKD.
Het probleem was dat die selectie van ellende uit elkaar viel om de belangrijkste aankopen faalden. Topspeler Lozano ging weg voor de hoofdprijs en we kregen er geen kwaliteit voor terug. Het is dat Roger iets gemaakt heeft van die gasten en ze flink opgepoetst maar dat was wellicht niet nodig geweest als er toen een paar sterke leiders waren geweest met kwaliteit. Een beetje zoals we nu wel met Sangaré Gakpo en Ramalho hebben. Die laten anderen ook beter spelen en je zou ze kopmannen kunnen noemen. Het eerste jaar van Doan was een selectie zonder kopmannen met alleen maar knechten.
Ah, dat verklaart onze sjas-patat (pardon my French)
Als Doan die 7 miljoen waard zou zijn, dan moeten we er minstens 40-45 tegenaan gaan klappen voor de vier aankopen die ons daadwerkelijk sterker gaan maken.
El Sordo wrote: ↑17 Jun 2022, 17:35
Als Doan die 7 miljoen waard zou zijn, dan moeten we er minstens 40-45 tegenaan gaan klappen voor de vier aankopen die ons daadwerkelijk sterker gaan maken.
Rodriguez was nagenoeg gratis en maakte ons 200% beter. Als je nu Luuk haalt ipv Zahavi en Ortega voor Mvogo dan kost het je 5 miljoen en ben je 300% beter.
11 Sir Tinus wrote: ↑17 Jun 2022, 17:01Voor de andere posities niet omdat daar al goede aankopen staan?
Één topaankoop, een paar degelijke aankopen, een paar twijfelgevallen, wat eigen jeugd.... Dit zijn in elk geval de twee posities die het meest dringend versterking nodig hebben, en ook meteen enorm belangrijk zijn voor je elftal.
Alles wat er verder bij komt is meegenomen, maar die twee posities zijn een absolute must in mijn ogen.
Last edited by Brael on 17 Jun 2022, 17:56, edited 2 times in total.
Ja, thanks for stating the obvious. Ik verbaasde me meer over de manier waarop de waarde van 7 miljoen kennelijk behoorlijk gedevalueerd is in de afgelopen jaren. Of de beleving daarvan, kannogniekiezen.
Ah, dat verklaart onze sjas-patat (pardon my French)
Opvolger van Scammaca mogelijk al binnen dus, kans dat hij dan een stap gaat maken wordt al groter. En dus ook de kans op een mooi doorverkooppercentage dat PSV meerdere miljoenen oplevert.
[mention]Standbeeld[/mention] Omdat ik 7 miljoen veel te veel geld vind voor een jongen die nog niks bewezen heeft, en waarbij zijn 2 huidige werkgevers (Sporting waar hij onder contract staat en Basel waar hij op huurbasis speelt) hem blijkbaar niet willen behouden.
Daarnaast kunnen we de 7 miljoen voor hem dus niet meer uitgeven aan posities die écht dringend versterking nodig hebben.
Brael wrote: ↑17 Jun 2022, 19:11
@Standbeeld Omdat ik 7 miljoen veel te veel geld vind voor een jongen die nog niks bewezen heeft, en waarbij zijn 2 huidige werkgevers (Sporting waar hij onder contract staat en Basel waar hij op huurbasis speelt) hem blijkbaar niet willen behouden.
Daarnaast kunnen we de 7 miljoen voor hem dus niet meer uitgeven aan posities die écht dringend versterking nodig hebben.
Hmm, je moet het wel in de juiste context plaatsen: Basel kan de clausule van 10mln niet voldoen omdat ze dat niet uit kunnen geven aan één speler. Hun topaankoop zit op 6 of zo, en ze moeten daar nog meer spelers aantrekken natuurlijk. Daarnaast heeft Joelson nog één jaar contract bij Sporting, dus die moeten nu verkopen sinds Joelson niet gaat verlengen. Je laatste punt kan ik niet goed beoordelen aangezien ik niet weet hoeveel geld PSV nu concreet beschikbaar heeft.