Vinicius Souza - CVM

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
Johann Vogel
Vedette
Posts: 5895
Joined: 29 Nov 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Dat zou wel mooi zijn. In een week tijd Benitez, Vinicius Souza én Waterman ;) binnenhalen. Als ook nog Luuk de Jong zou kunnen worden binnengehaald doe je hele goede zaken.
User avatar
NotoriousBIG046
Nationale topspeler
Posts: 2243
Joined: 22 Jan 2019, 13:12
FOOTB_REM_S: No

Heel vet zou dit zijn !
We can't change the world until we change ourselves.
Jwoeloe
Moderator
Posts: 4784
Joined: 26 Aug 2017, 17:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Johann Vogel wrote: 20 Jun 2022, 15:45 Dat zou wel mooi zijn. In een week tijd Benitez, Vinicius Souza én Waterman ;) binnenhalen. Als ook nog Luuk de Jong zou kunnen worden binnengehaald doe je hele goede zaken.
En vergeet ons corona gevalletje Savio niet.
User avatar
hondjevandebakker
Internationale topspeler
Posts: 3349
Joined: 21 Dec 2021, 22:31
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Dan hebben we voor het trainingskamp binnengehaald: Benitez, Vinicius Souza, #Theboyway, Luuk de Jong en Savio
User avatar
AlexdeTank
Jeugdspeler
Posts: 43
Joined: 27 Jan 2022, 11:31
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

11 Sir Tinus wrote: 20 Jun 2022, 15:38 Huur of koop?
Hier ben ik ook wel erg benieuwd naar, is dit toevallig bekend of niet?
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

Huur met optie tot koop zou de jackpot zijn omdat we volgend jaar genoeg geld krijgen en we het nu kunnen investeren in andere posities en dus daadkrachtiger kunnen zijn naar bv Hoever of die lange spits.
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong
FOOTB_REM_S: No

Ykhim wrote: 20 Jun 2022, 15:37 Gaat volgens mijn informatie deze week bij PSV tekenen. Die info komt van drie verschillende partijen, dus ik heb ook geen reden om eraan te twijfelen. Mocht het uiteindelijk om een of andere bizarre reden toch niet gebeuren, dan komt de dode mus op mijn conto :mrgreen:
Ykhim, wat hoop ik ontzettend erg dat je gelijk hebt, ik word hier zo enthousiast van!! :D :D Hoe schat je zelf de info in die je gekregen hebt? 100% zeker of toch nog kleine twijfel?
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28
FOOTB_REM_S: No

Ykhim wrote: 20 Jun 2022, 15:37 Gaat volgens mijn informatie deze week bij PSV tekenen. Die info komt van drie verschillende partijen, dus ik heb ook geen reden om eraan te twijfelen. Mocht het uiteindelijk om een of andere bizarre reden toch niet gebeuren, dan komt de dode mus op mijn conto :mrgreen:
Dat verklaart waarom dat ze Benitez via Brussel laten komen:
https://www.flightradar24.com/DCAWP/2c524281
Pikken ze in België direct even Souza op..
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Mooi, kon ook niet anders gezien de overige clubs die interesse hebben. Brazilianen horen bij ons. Gomes zal ook wel een advies hebben gegeven.
Madueke
Legende
Posts: 10870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Benieuwd naar de constructie. Na Savio mag de City Group hem wel gewoon tegen de juiste prijs verkopen zonder al te gekke (terugkoop)clausules.
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
Posts: 4597
Joined: 07 Aug 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Heruone wrote: 20 Jun 2022, 17:56 Deze al de revue gepasseerd?

https://www.vi.nl/pro/analyse/interesse ... groeimarge
Niet gelezen, lijkt wel op mijn eigen analyse met zo'n titel.
Rikkert1234
Vedette
Posts: 5704
Joined: 12 May 2021, 16:09
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Heruone wrote: 20 Jun 2022, 17:56 Deze al de revue gepasseerd?

https://www.vi.nl/pro/analyse/interesse ... groeimarge
Wat staat er allemaal in?
User avatar
El Sordo
Vedette
Posts: 7941
Joined: 25 Aug 2017, 09:12
FOOTB_REM_S: No

Ik hoop dat we hem en Luuk deze week nog mogen verwelkomen. Een middenveld met VC, Sanga en Veerman lijkt me heel aardig. Een fatsoenlijke RB en, liefst, LCV erbij en je bent zo goed als klaar voor de basis.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Vinicious Couza? 😃
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

In de omschrijvingen die Vinicius Souza vanuit België vooruit zijn gesneld, doet hij direct denken aan Ibrahim Sangaré. De Braziliaan wordt geprezen vanwege zijn fysieke vermogens, maar slordig balverlies in de opbouw zorgt nog voor vraagtekens. ‘Vini steekt dit seizoen met kop en schouders boven de rest uit’, oordeelde KV Mechelen-assistent Steven Defour bijvoorbeeld bij Het Laatste Nieuws. ‘Hij onderbreekt een ongelooflijk aantal aanvallen van tegenstanders. Bovendien starten veel van onze eigen aanvallen via hem. Dit seizoen zagen we al dat het soms te makkelijk ging voor hem, en dan kroop er nonchalance in zijn spel. Waar zijn plafond ligt, is moeilijk in te schatten.’

Dat oordeel van Defour strookt met statistieken en beelden van Vinicius Junior. Zijn verdedigende capaciteiten maken hem tot een uitzonderlijke speler die logischerwijs bij veel clubs op de radar verschijnt. De vraag is in hoeverre hij zich qua spelinzicht kan doorontwikkelen om ook aan de bal op het hoogste niveau mee te kunnen.
Om direct de wapens van Vinicius Souza te schetsen: hij was afgelopen seizoen in België met afstand de speler met de meeste succesvolle tackles. De huurling van SK Lommel zette namens KV Mechelen liefst 76 keer een tegenstander van de bal. In de reguliere competitie was hij goed voor 3,9 succesvolle tackles per 90 minuten. In de Eredivisie kwam alleen Pol Llonch als middenvelder tot dergelijke aantallen (4,3 per 90 minuten, iets meer dan de 3,5 van Ibrahim Sangaré). Alleen werd de balafpakker van Willem II veel vaker voorbij gespeeld dan Vinicius Souza.

In België won daarnaast niemand zoveel persoonlijke duels als Vinicius Souza. Net als bij zijn tackles combineerde hij dat met een hoog succespercentage. Van alle spelers die minimaal 300 persoonlijke duels aangingen, scoorde slechts één iemand procentueel beter dan Souza (Christian Burgess van Union Sint-Gilloise, 64,3%). Met zijn 1 meter 87 is de Braziliaan onder meer sterk in de lucht. Slechts vijf spelers in België wonnen nog meer kopduels dan Souza afgelopen seizoen. Ook op het gebied van balveroveringen en intercepties behoort hij tot de tien beste spelers van België.
In twee geavanceerde statistieken van Opta blijkt hij wederom koploper.

Allereerst in een categorie die in het Engels ‘Open Play Sequence Starts’ heet. Daarmee wordt gemeten hoe vaak een speler een passketen uit open spel begint. Of simpeler omschreven: hoe vaak hij het startpunt is van een aanval. Vinicius Souza is dat liefst 535 keer geweest, meer dan iedere andere speler in de competitie.

Ten tweede blijkt hij koploper in de categorie ‘Open Play Possession Starts’. Daarmee wordt gemeten hoe vaak een speler een passketen uit open spel begint met een balverovering. Of simpeler omschreven: hoe vaak een speler door een bal af te pakken een aanval van zijn eigen ploeg inleidt. Vinicius Souza is daar 247 keer in geslaagd, meer dan iedere andere speler in de competitie. Dat hij in beide categorieën zo hoog staat is extra indrukwekkend, omdat Vinicius 'slechts' 32 keer in actie kwam. Ter vergelijking: Julien de Sart staat op 35 wedstrijden, Wesley Hoedt op 38 en Robert Cullen op 40.
Daarnaast beschikt Vinicius Souza, die opgroeide in de favela’s, over de dribbelvaardigheden die Brazilianen vaak kenmerkt. Hij zette niet zo vaak een individuele actie in, maar indien hij dat deed, was hij opvallend vaak succesvol. Hij slaagde bij 28 van zijn 38 dribbels in het passeren van een tegenstander. Van alle spelers met minstens 30 dribbels noteerde niemand zo’n hoog succespercentage te noteren als hij.
Dat Vinicius Souza sterk is en technische bagage heeft, mag geen punt van twijfel zijn. Bij het bekijken van beelden valt wél meteen op dat hij niet uitblinkt in spelinzicht. Souza neemt nogal eens risico in zijn beslissingen. Het onderdeel dat door Defour omschreven is als ‘nonchalance’.

Vinicius Souza verzuimt bijvoorbeeld geregeld zijn omgeving te scannen voor een aanname, waardoor hij soms in zijn rug verrast wordt door tegenstanders. Vaak corrigeert Souza dat alsnog door zijn fysieke gestalte in de strijd te gooien. Toch is hij (nog?) niet de spelversneller à la Sergio Busquets - de speler die hij als voorbeeld noemde bij zijn komst naar Mechelen - die met één of twee balcontacten de voorwaartse oplossing vindt. Hij is ook niet de man van de splijtende pass tussen de linies.

Daarnaast oogt Vinicius Souza kwetsbaar als enige controleur op het middenveld. Bij het opzoeken van duels heeft hij namelijk niet altijd oog voor de ruimtes in zijn rug. Dit kan ertoe leiden dat de cruciale centrale zone voor de centrale verdedigers open komt te liggen. Net als bij het aanvallen, mist Souza dan communicatie met zijn medespelers en spelinzicht. Na het nemen van een niet al te gelukkige beslissing kan hij in België vaak nog herstellen dankzij zijn fysiek en techniek, maar op een hoger niveau gaat dat lastiger worden.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Ik ben om.
User avatar
hondjevandebakker
Internationale topspeler
Posts: 3349
Joined: 21 Dec 2021, 22:31
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ardbeg wrote: 20 Jun 2022, 19:05Ik ben om.
Hopelijk Vinicius zelf ook
User avatar
Balinho
Internationale topspeler
Posts: 3875
Joined: 08 Apr 2018, 11:33
FOOTB_REM_S: No

Nondeju nou.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Tijdens de training vandaag op de Herdgang gonste het van de geruchten hetzelfde wat Ykhim zegt. En dat waren geen geruchten die rondingen onder supporters.

Ik denk dat PSV een dubbelslag slaat met City en dat Vinicius en Savio een packagedeal wordt. Wat onzeker is: City wil Vinicius Souza niet verkopen schijnbaar. Dus wellicht een Angelino deal maar dan met hogere bedragen
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Lorenzo von Matterhorn
Internationale topspeler
Posts: 3416
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Komt goed. Anders gaat Ykhim aan de schandpaal hier.
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 20 Jun 2022, 19:18 Tijdens de training vandaag op de Herdgang gonste het van de geruchten hetzelfde wat Ykhim zegt. En dat waren geen geruchten die rondingen onder supporters.

Ik denk dat PSV een dubbelslag slaat met City en dat Vinicius en Savio een packagedeal wordt. Wat onzeker is: City wil Vinicius Souza niet verkopen schijnbaar. Dus wellicht een Angelino deal maar dan met hogere bedragen
Of die Savio wel of niet komt, maakt me eigenlijk niet zoveel uit. In het geval van wel heb je een jaar lang een naar het schijnt toptalent tot je beschikking; zo niet geeft dat ruimte om in zijn plaats een aankoop te doen of een huur met optie tot koop. Als Brands er echter in slaagt Vinicius Souza helemaal los te weken - Souza en zijn familie schijnen de voorkeur aan verkoop te geven, wat dat ook waard moge zijn - zou ik dat echt een huzarenstukje vinden. Lijkt me echt een fantastische speler om erbij te hebben en per definitie iemand die een sleutelspeler in je as kan worden.
OnsPSV
Meervoudig international
Posts: 1099
Joined: 19 Feb 2021, 08:52
FOOTB_REM_S: No

Toch strookt de info die hier door [mention]Ykhim[/mention] wordt gegeven niet met berichten van Elfrink die juist zegt, dat Souza nog niet afgestreept is, maar het juist nog lang kan duren…

#TeamYkhim!
Johann Vogel
Vedette
Posts: 5895
Joined: 29 Nov 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Laten we hopen dat als Vinicius Souza komt hij gekocht wordt. Misschien dat Elfrink daarom aangeeft dat het langer duurt. Zo’n speler wil je toch voor meerdere jaren vastleggen en dan hopen dat hij net als Sangare een mooie ontwikkeling doormaakt.

Misschien daarom ook de deal met Savinho. Vinicius Souza die de hoofd target is die we willen kopen. Om City te paaien huren we ook Savinho voor een jaartje en helpen daarmee City.
Last edited by Johann Vogel on 20 Jun 2022, 19:33, edited 1 time in total.
Massimo
Legende
Posts: 13814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Er zal sowieso veel gebeuren op het middenveld. Götze vertrekt en Gutierrez heeft ook nog maar een eenjarig contract, dus daar zal je ook wat mee moeten. Daarnaast kan je vrijwel niet meer van Van Ginkel op aan, dus hou je niet zoveel over, inclusief reserves.
Post Reply