Vinicius Souza - CVM

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
User avatar
TylerDurdn
Internationale topspeler
Posts: 3,265
Joined: 12 Aug 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Snap dat gezeur over open deuren intrappen mbt Rikkert niet, hij is een journalist die eerst de feiten op orde wil hebben voordat hij wat post. Het is geen breaking Mike die op basis van onderbuikgevoelens lukraak wat post. Prettige kerel die Rikkert met een leuke stijl.
Feathermen
Bankzitter
Posts: 223
Joined: 27 Jan 2022, 15:39
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Inderdaad, en hij belt wel gewoon die zakenwaarnemer op, die hem vervolgens antwoord geeft. Hij kan moeilijk na dat antwoord gokken dat er iets anders speelt. Rik is een topper joh, beantwoord veel tweets in tegenstelling tot de rest van de clubwatchers. Uiteindelijk is hij ook zo betrouwbaar omdat hij het pas deelt als hij het zeker weet
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
FOOTB_REM_S: No

Vond dat dit bericht wel degelijk nieuwswaarde heeft, namelijk dat die jongen bij City traint. Blijkbaar kan je als eigendom van een andere City club toch daar trainen. Hoe duidelijker wil de UEFA het hebben dat deze constructie alleen bedoeld is om de regels te omzeilen.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

Ik vind deze transfer het spannendste omdat ik denk dat hij:

- Sportief heel veel kan brengen met Sangaré maar ook als soort van vervanger als we Sangaré niet kunnen behouden. Het middenveld inkleuren wordt dan al weer stukje eenvoudiger.

- Financieel is dit een speler waar je met de goede voorwaarden echt op kunt cashen. Ik weet niet of we hem kunnen kopen zonder clausules etc maar ook al kun je hem halen met een clausule kun je nog steeds mee profiteren.

- Je troeft niet alleen Ajax af maar je slaagt er ook in om je (ogenschijnlijk) eerste optie binnen te trekken. Het is niet voor niets dat PSV al lang bezig is hem.

- Ruud zet vol in op mentaliteit en dat is wel iets wat je bij spelers als dit gaat terug zien op het veld. Ik weet niet of Guti wil verlengen maar als je dit soort jongens in de as hebt dan wordt het moeilijker om van te je winnen.

Ik geloof overigens dat als we deze jongen kunnen krijgen tegen een gunstige deal dat Timber de volgende is voor het middenveld.
FritskePhilips
Nationale topspeler
Posts: 2,090
Joined: 11 Jul 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

11 Sir Tinus wrote: 21 Jun 2022, 07:44 Ik geloof overigens dat als we deze jongen kunnen krijgen tegen een gunstige deal dat Wijnaldum de volgende is voor het middenveld.
Corrected that for you.

#expectations
Ginius Wijndalum
Talent
Posts: 79
Joined: 31 Aug 2021, 14:32
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Laat er geen misverstand over bestaan, Rik Elfrink is de beste club watcher van Nederland. De man doet er alles aan om ons zo goed mogelijk op de hoogte te houden.

Dat gezegd hebbende, ik schiet af en toe bijna in de lach als ik Rik in een podcast hoor. Gister bij FCafkicken ook weer de ene open deur na de andere.

Maar ach, ik vind het ook wel wat hebben. Heb dit veel liever dan "BRAEKING" Mike.
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6,536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Van schrijvende pers wordt in rap tempo steeds meer gevraagd dat ze ook podcast persoonlijkheden zijn, dat is mijn inziens niet reëel en totaal andere tak van sport.

Ik hoop echt dat deze Souza komt, wordt wel weer eens tijd voor dat echte gif in de selectie.
Saibari is underrated.
User avatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
Posts: 4,308
Joined: 17 Oct 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Fredrik Oppegård
FOOTB_REM_S: No

Keep calm, in Ykhim we trust.
Ex unitate vires
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Gisteren hadden we het hier ook over de nieuwe trainer van de -18, even later maakt Rik er een artikel van. Is geen toeval.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Over Souza:
"Wat hem anders maakte dan de rest, was dat hij zich veel sneller kon aanpassen", zegt hij tegen Voetbalkrant. "Zo kon hij zich vrij snel verstaanbaar maken in het Engels. Daardoor groeide hij ook uit als de link tussen de Belgische en de Zuid-Amerikaanse jongens. Ondanks zijn jonge leeftijd schuwde hij die verantwoordelijkheid allerminst. Hij was toen al iemand met persoonlijkheid en maturiteit in zijn spel."
Zegt ook iets over zijn karakter, zo'n type past echt bij PSV.
Souza is in de eerste plaats een defensieve speler, hij heeft een ijzersterke tackle, zijn fysiek is imposant en ook in de lucht is hij goed. Maar kracht, techniek, loopvermogen en een geweldige pass: hij heeft het allemaal.

"Vini steekt er dit seizoen met kop en schouders bovenuit. Hij breekt ongelooflijk veel aanvallen af. Daarnaast beginnen heel veel van onze aanvallen via zijn voet. Vini wordt een patat van een voetballer", oordeelde voormalig Rode Duivel Steven Defour.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
FOOTB_REM_S: No

DonyellMalen wrote: 21 Jun 2022, 11:51 Over Souza:
"Wat hem anders maakte dan de rest, was dat hij zich veel sneller kon aanpassen", zegt hij tegen Voetbalkrant. "Zo kon hij zich vrij snel verstaanbaar maken in het Engels. Daardoor groeide hij ook uit als de link tussen de Belgische en de Zuid-Amerikaanse jongens. Ondanks zijn jonge leeftijd schuwde hij die verantwoordelijkheid allerminst. Hij was toen al iemand met persoonlijkheid en maturiteit in zijn spel."
Zegt ook iets over zijn karakter, zo'n type past echt bij PSV.
Souza is in de eerste plaats een defensieve speler, hij heeft een ijzersterke tackle, zijn fysiek is imposant en ook in de lucht is hij goed. Maar kracht, techniek, loopvermogen en een geweldige pass: hij heeft het allemaal.

"Vini steekt er dit seizoen met kop en schouders bovenuit. Hij breekt ongelooflijk veel aanvallen af. Daarnaast beginnen heel veel van onze aanvallen via zijn voet. Vini wordt een patat van een voetballer", oordeelde voormalig Rode Duivel Steven Defour.
Godver, weer die friet/patat discussie.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Wel een heerlijke uitspraak: "een patat van een voetballer". :grin:
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Wanneer hem haalt heb je wel echt twee bonken op het middenveld he, Sangare (1.91) en Vini Souza (1.87). Lekker man.
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

De kans lijkt me nu niet echt groot dat die 2 samen gaan spelen in een PSV shirt.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Hopen mag altijd.
User avatar
El Sordo
Vedette
Posts: 7,941
Joined: 25 Aug 2017, 09:12
FOOTB_REM_S: No

Madueke wrote: 21 Jun 2022, 12:16 De kans lijkt me nu niet echt groot dat die 2 samen gaan spelen in een PSV shirt.
Dat lees ik hier vaker, maar vooralsnog lijkt het erop dat Sangaré blijft en VS komt, toch?
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ja, daarnaast heeft ook Ruud het geloof dat Sangare blijft.
Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37
FOOTB_REM_S: No

Veerman - Souza - Sangaré met Ledezma - Guti - Van Ginkel daarachter. Wat een middenveld.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

DonyellMalen wrote: 21 Jun 2022, 12:26 Ja, daarnaast heeft ook Ruud het geloof dat Sangare blijft.
Dat was toch omtrent z'n gesprek met Gakpo?
Bij Sangare kan je maar lastig verwachtingen hebben gezien z'n afkoopsom. Elk moment kan een grote club komen.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong
FOOTB_REM_S: No

Chucky wrote: 21 Jun 2022, 12:31 Veerman - Souza - Sangaré met Ledezma - Guti - Van Ginkel daarachter. Wat een middenveld.
Dit is toch echt een droommiddenveld he, wat een power, wat een kracht heb je dan.
Ik hoop zo erg dat Ykhim gelijk heeft!
Revolinho
Internationale topspeler
Posts: 4,177
Joined: 09 Oct 2020, 20:16
FOOTB_REM_S: No

Ruud heeft gezegd dat Sangaré graag wilt blijven ja, maar er hoeft maar 1 club die 37 miljoen neer te leggen en hij is weg. Want dat betekent ook minimaal 3,5 miljoen salaris en de volgende stap in zijn carrière.

Zowel Vinicius als Sangare zie ik niet gebeuren, helaas. Dat is echt teveel van het goede, maar ik help het jullie hopen.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Juancho wrote: 21 Jun 2022, 12:35 Dat was toch omtrent z'n gesprek met Gakpo?
Bij Sangare kan je maar lastig verwachtingen hebben gezien z'n afkoopsom. Elk moment kan een grote club komen.
Nee, ook met Sangare. Timmer haalt dat in deze video ook nog een keer aan:
https://www.vi.nl/video/luuk-de-jong-op ... ing-het-wk
User avatar
DadOfFour
Internationale topspeler
Posts: 3,536
Joined: 28 Feb 2021, 10:48
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Madueke wrote: 21 Jun 2022, 12:16 De kans lijkt me nu niet echt groot dat die 2 samen gaan spelen in een PSV shirt.
Wordt inderdaad wel wat krap met z'n tweeën in één shirt
La vida és massa curta per no fer broma
Brael
Vedette
Posts: 9,063
Joined: 01 Aug 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Financieel is het wellicht ambitieus om ook Souza te halen, maar Sangaré zal natuurlijk ook graag in dit team spelen dat langzaam wordt opgetuigd.
Ik heb ook het gevoel dat spelers zoals Gakpo en Sangaré nu niet blind een stap omhoog willen. Het plaatje van een buitenlandse club moet écht kloppen, willen ze dit vernieuwde PSV verlaten.
User avatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
Posts: 4,308
Joined: 17 Oct 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Fredrik Oppegård
FOOTB_REM_S: No

Ik krijg ook de indruk dat mensen denken dat als een club 37 miljoen neertikt, het direct klaar is. Sangaré heeft ook gewoon een stem daarin wanne.
Ex unitate vires
Post Reply