Xavi Simons

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
FritskePhilips
Nationale topspeler

Joenepsv wrote: 26 Jun 2022, 09:55 Malen, Rosario, Mauro Junior
Op Malen na allemaal spelers die niet naar eliteclubs zijn gegaan. En dan is Dortmund nog arguable, aangezien ik die niet onder de eliteclubs schaar maar een categorie daaronder.
DonyellMalen
Legende
Clubvoorkeur: PSV

Afgaande op de tweet van Fabrizio Romano kan dit zomaar vandaag al rondkomen. Zeker als [mention]Hannamontana[/mention] meldt dat er 'iets' is geboekt.
Joenepsv
Legende

FritskePhilips wrote: 26 Jun 2022, 09:57
Joenepsv wrote: 26 Jun 2022, 09:55 Malen, Rosario, Mauro Junior
Op Malen na allemaal spelers die niet naar eliteclubs zijn gegaan. En dan is Dortmund nog arguable, aangezien ik die niet onder de eliteclubs schaar maar een categorie daaronder.
Tja, het is hoe hoog je mikt. Ik denk dat PSV tevreden is met een goede transfer en dat het ze geen reet uitmaakt naar welke club een speler gaat.
ShovingNE2
Site Admin

Madueke, Bergwijn, Cody. Die reputatie hebben we wel inderdaad.

Maar de echt grote toptalenten zijn niet meer haalbaar voor ons. Mede ook door regels dat het vanaf 18 jaar mag. Waarbij het afwachten is of Simons en Savio die toptalent-status waarmaakt en zich ook echt door ontwikkelen naar topspelers.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Josef Dettelbacher
Legende

ShovingNE2 wrote: 26 Jun 2022, 10:07 Madueke, Bergwijn, Cody. Die reputatie hebben we wel inderdaad.

Maar de echt grote toptalenten zijn niet meer haalbaar voor ons. Mede ook door regels dat het vanaf 18 jaar mag. Waarbij het afwachten is of Simons en Savio die toptalent-status waarmaakt en zich ook echt door ontwikkelen naar topspelers.
Ik denk dat Simons wel echt overtuigd is van zn eigen kunnen, en denkt over max 2 jaar basisspeler te zijn in Parijs. Die ziet PSV dus als tussenstap en heeft geen belang bij een contract hier als ie al kan tekenen bij het eindstation (en hij zit er immers al).

Althans, dat vermoeden heb ik.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Massimo
Legende

Salzburg laat elke keer zien dat je talentvolle spelers kan halen, alleen moet je er wat eerder bij zijn en vervolgens wat langer geduld mee moeten hebben. Het beleid wat PSV ook aangaf meer te willen gaan voeren met het nieuwe partnerfonds en waar Brands denk ik een belangrijke rol in kan gaan spelen. Een speler zoals Madueke destijds. Volgens mij mag je EU spelers wel halen onder de 18. Voor het eerste team is dat niet relevant voor dit seizoen, maar ik denk dat het zeker mogelijk moet zijn om talentvolle spelers te halen die sportief en financieel PSV meer op kunnen gaan leveren.
AddoCultheld
Internationale topspeler

FritskePhilips wrote: 26 Jun 2022, 08:04
loginnaam wrote: 26 Jun 2022, 07:32 Wat wel interessant om te weten is, krijgen wij die 10 miljoen ook als Savinho de rest van zijn carrière voor City speelt?
Zeker. Indien de club desbetreffende speler behoud, zou PSV (uiteraard) gewoon betaald moeten worden voor gedane inspanningen.

Uitgangspunt van de som blijft de waardevermeerdering gerealiseerd ten tijde van de huurperiode.

De vormgeving van betaling van de som zou je op achterafbasis vast kunnen leggen, na de eindtaxatie en de wensen van de verhurende club.

Bijvoorbeeld: behouden? Betalen, direct of in termijnen. Verkopen? Direct bij verkoop, waarbij je dan ook nog eens een verkapte opleidingsvergoeding overeen zou kunnen komen bij toekomstige transfers (minder grote directe som, maar long-term kans op hogere inkomsten).

Tenslotte zou je de speler ook aan moeten kunnen trekken. In dat geval is het overeengekomen percentage de korting die je krijgt op de aankoopsom.

Bijvoorbeeld; waardevermeerdering is 20 miljoen, overeengekomen percentage is 50%, verzurende club is PSV 10 miljoen verschuldigd, die verrekend kunnen worden met de aankoopsom.

Speler kost de club in dat geval 'slechts' 10 miljoen, ipv de marktwaarde van 20 miljoen.
En waarom zouden ze de speler dan niet aan elke andere willekeurige club verhuren van hetzelfde niveau? Als ik City was, zou ik hem bijv. Naar Club Brugge sturen, speelt de speler ook meteen CL en hoef je geen 50% te betalen.
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

Massimo wrote: 26 Jun 2022, 10:37 Salzburg laat elke keer zien dat je talentvolle spelers kan halen, alleen moet je er wat eerder bij zijn en vervolgens wat langer geduld mee moeten hebben. Het beleid wat PSV ook aangaf meer te willen gaan voeren met het nieuwe partnerfonds en waar Brands denk ik een belangrijke rol in kan gaan spelen. Een speler zoals Madueke destijds. Volgens mij mag je EU spelers wel halen onder de 18. Voor het eerste team is dat niet relevant voor dit seizoen, maar ik denk dat het zeker mogelijk moet zijn om talentvolle spelers te halen die sportief en financieel PSV meer op kunnen gaan leveren.
Ik denk wel dat we de realisatie moeten hebben dat we niet elke window maar even een dergelijke speler oppikken. Die 30mil gaat ook deels naar verbeteren van faciliteiten en wat overblijft als budget om betere talenten te halen zal niet in 1 window verbrast worden. Er zal een lijst spelers zijn die voldoen om hiervan gehaald te worden maar dan is het maar net wachten op het juiste moment. Maar het doel zal ongetwijfeld worden om zoals Salzburg te worden, toptalenten jong halen, vlieguren laten maken in de jeugd en Jong PSV als springplank naar het eerste gebruiken (waar Salzburg Liefering voor gebruikt).
DonyellMalen
Legende

Exact. Dan heb je zo'n Roko Simic al eerder, nu loop je daarmee deels achter de feiten aan. Zelfde met zo'n Karim Konate, echt voor een prikkie op te halen uit Ivoorkust, teamgenoot van Sangare bij de nationale ploeg van Ivoorkust. Kijk je vervolgens waar die jongen terecht is gekomen, en ja hoor, RB Salzburg heeft hem binnen en stalt hem bij FC Liefering / Jong Red Bull Salzburg.
ShovingNE2
Site Admin

Dat is voor ons hier achteraf mooi praten over succesverhalen natuurlijk. Hoeveel gaan er niet goed...

Salzburg doet het natuurlijk erg goed. Maar ze staan daar ook wel op eenzame hoogte met enorme afstand tot de rest. Of wij dat zouden kunnen valt te bezien met zo'n enorme concurrentie als Ajax.
Joenepsv
Legende

ShovingNE2 wrote: 26 Jun 2022, 10:49 Dat is voor ons hier achteraf mooi praten over succesverhalen natuurlijk. Hoeveel gaan er niet goed...

Salzburg doet het natuurlijk erg goed. Maar ze staan daar ook wel op eenzame hoogte met enorme afstand tot de rest. Of wij dat zouden kunnen valt te bezien met zo'n enorme concurrentie als Ajax.
Dat heeft niks met opleiden of visie te maken. PSV hoeft het Salzburg systeem niet één op één te kopiëren maar we hebben met Jong PSV enorme mogelijkheden om spelers in eenzelfde traject te voorzien. Daar wordt naar mijn mening veel te weinig gebruik van gemaakt. Je hoeft niet elk jaar een parel als Madueke op te pikken maar de klasse daar net onder is prima haalbaar en die kun je relatief goedkoop halen en zelf opleiden. We hebben geweldige voorzieningen maar gebruiken die nog niet volledig. Salzburg heeft de scouting volledig ingericht op jonge talenten. Hebben precies in de peiling wanneer ze ze kunnen halen en durven ook te investeren. Wat we met spelers als Malen, Rosario, Mauro Junior, Madueke en nu ook Oppegard en Saibari die de stap zetten naar het eerste elftal doen kan veel vaker. En naar mijn idee moet daar het ''talentenpotje'' vooral voor gebruiken. Een Gnonto had voor hij international werd opgepikt kunnen worden bijvoorbeeld.

Dit heeft niks met Simons te maken. Die is dat stadium al ontgroeid.
Juancho
Mister PSV

Is het niet beter om transfer/huur constructies en slimme innovaties te bespreken in een nieuw topic?

Interessant genoeg lijkt me om een specifiek topic voor te gebruiken want als hrt klopt wat [mention]FritskePhilips[/mention] zegt gaat dit natuurlijk meer spelers raken.
Last edited by Juancho on 26 Jun 2022, 11:20, edited 1 time in total.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
ShovingNE2
Site Admin

Ben het met je eens hoor. Behalve Gnonto.

Ik lees vaak dat hij makkelijk op te pikken was. Waar iedereen aan voorbij gaat is dat zowel speler als zaakwaarnemer als club geen enkel belang hadden hem voor die interlands te verkopen. Echt nul.

Het is geen automatiek waar je knaken ingooit en je het luikje opentrekt en de speler hebt. Dat is zo simplistisch gedacht.

Nogmaals: rest van je betoog eens. Daar kunnen we nog meer op inzetten.
loginnaam
Internationale topspeler

AddoCultheld wrote: 26 Jun 2022, 10:38
FritskePhilips wrote: 26 Jun 2022, 08:04
Zeker. Indien de club desbetreffende speler behoud, zou PSV (uiteraard) gewoon betaald moeten worden voor gedane inspanningen.

Uitgangspunt van de som blijft de waardevermeerdering gerealiseerd ten tijde van de huurperiode.

De vormgeving van betaling van de som zou je op achterafbasis vast kunnen leggen, na de eindtaxatie en de wensen van de verhurende club.

Bijvoorbeeld: behouden? Betalen, direct of in termijnen. Verkopen? Direct bij verkoop, waarbij je dan ook nog eens een verkapte opleidingsvergoeding overeen zou kunnen komen bij toekomstige transfers (minder grote directe som, maar long-term kans op hogere inkomsten).

Tenslotte zou je de speler ook aan moeten kunnen trekken. In dat geval is het overeengekomen percentage de korting die je krijgt op de aankoopsom.

Bijvoorbeeld; waardevermeerdering is 20 miljoen, overeengekomen percentage is 50%, verzurende club is PSV 10 miljoen verschuldigd, die verrekend kunnen worden met de aankoopsom.

Speler kost de club in dat geval 'slechts' 10 miljoen, ipv de marktwaarde van 20 miljoen.
En waarom zouden ze de speler dan niet aan elke andere willekeurige club verhuren van hetzelfde niveau? Als ik City was, zou ik hem bijv. Naar Club Brugge sturen, speelt de speler ook meteen CL en hoef je geen 50% te betalen.
Waarom zou Club Brugge hem zomaar willen huren en opstellen ipv een eigen speler?
FritskePhilips
Nationale topspeler

AddoCultheld wrote: 26 Jun 2022, 10:38 En waarom zouden ze de speler dan niet aan elke andere willekeurige club verhuren van hetzelfde niveau? Als ik City was, zou ik hem bijv. Naar Club Brugge sturen, speelt de speler ook meteen CL en hoef je geen 50% te betalen.
En dat is nu net het stukje persoonlijke ontwikkeling faciliteren waarin PSV zichzelf wil gaan onderscheiden, daar draait het om. Dat maakt het verschil.

PSV heeft zichzelf daar de afgelopen jaren enorm in ontwikkelt; de zogenoemde op maat trajecten om spelers het beste uit zichzelf te kunnen laten halen.

En daarin loopt het mijlenver voor op bijvoorbeeld een Club Brugge.
Joenepsv
Legende

FritskePhilips wrote: 26 Jun 2022, 11:43
AddoCultheld wrote: 26 Jun 2022, 10:38 En waarom zouden ze de speler dan niet aan elke andere willekeurige club verhuren van hetzelfde niveau? Als ik City was, zou ik hem bijv. Naar Club Brugge sturen, speelt de speler ook meteen CL en hoef je geen 50% te betalen.
En dat is nu net het stukje persoonlijke ontwikkeling faciliteren waarin PSV zichzelf wil gaan onderscheiden, daar draait het om. Dat maakt het verschil.

PSV heeft zichzelf daar de afgelopen jaren enorm in ontwikkelt; de zogenoemde op maat trajecten om spelers het beste uit zichzelf te kunnen laten halen.

En daarin loopt het mijlenver voor op bijvoorbeeld een Club Brugge.
Dat geloof ik best. Maar aan het eind van het liedje gaat het om de knaken. Ook voor clubs als City en Psg. En als een Xavi (bijvoorbeeld) een jaar bij Brugge speeltijd krijgt in zowel competitie als Europees voetbal is dat evengoed interessant.

En waarom zou PSV die skills die ze hebben dan niet inzetten op "eigen" spelers. Want dat mis ik een beetje in die visie. Waarom zou je dat inzetten op spelers van iemand anders.
kastoekast
Nationale topspeler

Wel een transfer die een positieve invloed gaat hebben op de shirtverkoop
FritskePhilips
Nationale topspeler

Joenepsv wrote: 26 Jun 2022, 12:10 En waarom zou PSV die skills die ze hebben dan niet inzetten op "eigen" spelers. Want dat mis ik een beetje in die visie. Waarom zou je dat inzetten op spelers van iemand anders.
Wie heeft dan gezegd dat dat niet gebeurd? Dit loopt namelijk al wel een jaar of 3, waarbij je de effecten ziet in de leeftijdscategorie dient de onder 15 gaat worden.

De lichtingen hierna zijn de gevolgen van deze implementatie minder zichtbaar, simpelweg omdat zij niet volledig op deze innovatieve manier zijn opgeleid.
Johann Vogel
Vedette

FritskePhilips wrote: 26 Jun 2022, 12:13
Joenepsv wrote: 26 Jun 2022, 12:10 En waarom zou PSV die skills die ze hebben dan niet inzetten op "eigen" spelers. Want dat mis ik een beetje in die visie. Waarom zou je dat inzetten op spelers van iemand anders.
Wie heeft dan gezegd dat dat niet gebeurd? Dit loopt namelijk al wel een jaar of 3, waarbij je de effecten ziet in de leeftijdscategorie dient de onder 15 gaat worden.

De lichtingen hierna zijn de gevolgen van deze implementatie minder zichtbaar, simpelweg omdat zij niet volledig op deze innovatieve manier zijn opgeleid.
Zou het niet veel slimmer zijn om deze , vooruitstrevende en op maat gemaakte manier van opleiden exclusief aan te bieden aan eigen contract spelers? De keuze zou moeten zijn voor een Simons of Savio; je gaat ofwel naar de vergaarbak van talent van PSG en City. Ofwel je gaat naar PSV waar met een op maat gemaakt plan en persoonlijke aandacht je traject voorgeschoteld krijgt richting de top.
Standbeeld
Mister PSV

kastoekast wrote: 26 Jun 2022, 12:11 Wel een transfer die een positieve invloed gaat hebben op de shirtverkoop
Zal wel meevallen denk ik. Heb niet het idee dat de Barca en PSG fans die hem volgen speciaal een PSV shirt met zijn naam aan gaan schaffen. Onze eigen fans ook niet, sinds hij waarschijnlijk maar één seizoen blijft.
mateja
Internationale topspeler

Veel mensen hebben ook al zo'n shirtje inmiddels.
FritskePhilips
Nationale topspeler

Johann Vogel wrote: 26 Jun 2022, 12:23 Zou het niet veel slimmer zijn om deze , vooruitstrevende en op maat gemaakte manier van opleiden exclusief aan te bieden aan eigen contract spelers? De keuze zou moeten zijn voor een Simons of Savio; je gaat ofwel naar de vergaarbak van talent van PSG en City. Ofwel je gaat naar PSV waar met een op maat gemaakt plan en persoonlijke aandacht je traject voorgeschoteld krijgt richting de top.
Zeker. Maar daarvoor dien je eerst een passende reputatie op te bouwen. De stappen daarvoor zijn helder; eerst clubs/spelers laten zien wat je kunt bewerkstelligen middels huurovereenkomsten.

Daarna kun je wellicht spelers kopen van deze clubs, of kiezen spelers sneller zelf voor PSV. Tenslotte werkt dit ook door naar de jeugdopleiding, waar spelers sneller zullen besluiten over te stappen naar de Academy.

Domino effect, waarvoor tijd en geduld nodig is.
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

Ja ik heb nog wel ergens een Simons shirt. :opzijnkop:
Hannamontana
Vaste waarde in elftal
Favoriete speler: Balázs Dzsudzsák

DonyellMalen wrote: 26 Jun 2022, 09:57 Afgaande op de tweet van Fabrizio Romano kan dit zomaar vandaag al rondkomen. Zeker als @Hannamontana meldt dat er 'iets' is geboekt.
Xavi Simons is er nog niet(gisteren althans). Z'n zaakwaarnemer is in Eindhoven. Denk dat het in de loop van de week goed komt inderdaad.
Madueke
Legende

Fortes Rodriguez?
Post Reply