Xavi Simons

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
kastoekast
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV

Het zou me niet verbazen dat PSV hem alleen maar huurt en niet koopt, omdat ze veel verwachten van Babadi en Ledezma. Las net iemand dit op twitter zeggen. Hetzelfde geldt ook met Hoever. We hebben nog altijd Sambo en Comenencia.
Jwoeloe
Moderator

Die jongens moeten voorlopig nog even geduld hebben hoor. Wat goed is komt snel. Maar niet zo snel.
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Zulke dingen zijn helemaal niet te plannen. Je moet niet raar opkijken als we over een jaar Vertessen Obsipo en Ledezma een 'Mauroachtige ' ontwikkeling hebben waarbij ze die laatste stap in 1x zetten tijdens het seizoen. Gakpo was voor de winterstop gewoon een invaller en 5 wedstrijden later de grote man die beslissend was tegen Feyenoord. Je hebt 0 zekerheid maar onze eigen jeugd kan ook grote stappen zetten.

Als Simons zo goed is dat we iets aan hem hebben en niet zo goed is dat we hem na 1 jaar kwijt zijn aan PSG zou ik zeggen dat we die jongen 2 jaar moeten huren. En het liefst op voorhand zodat je weet waar je aan toe bent over 10 maanden.
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler

11 Sir Tinus wrote: 26 Jun 2022, 13:07 Zulke dingen zijn helemaal niet te plannen. Je moet niet raar opkijken als we over een jaar Vertessen Obsipo en Ledezma een 'Mauroachtige ' ontwikkeling hebben waarbij ze die laatste stap in 1x zetten tijdens het seizoen. Gakpo was voor de winterstop gewoon een invaller en 5 wedstrijden later de grote man die beslissend was tegen Feyenoord. Je hebt 0 zekerheid maar onze eigen jeugd kan ook grote stappen zetten.

Als Simons zo goed is dat we iets aan hem hebben en niet zo goed is dat we hem na 1 jaar kwijt zijn aan PSG zou ik zeggen dat we die jongen 2 jaar moeten huren. En het liefst op voorhand zodat je weet waar je aan toe bent over 10 maanden.
Dat mag dus niet meer

https://www.google.com/amp/s/www.fr-fan ... s/amp.html
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

GillesdelaCroquette wrote: 26 Jun 2022, 13:09
11 Sir Tinus wrote: 26 Jun 2022, 13:07 Zulke dingen zijn helemaal niet te plannen. Je moet niet raar opkijken als we over een jaar Vertessen Obsipo en Ledezma een 'Mauroachtige ' ontwikkeling hebben waarbij ze die laatste stap in 1x zetten tijdens het seizoen. Gakpo was voor de winterstop gewoon een invaller en 5 wedstrijden later de grote man die beslissend was tegen Feyenoord. Je hebt 0 zekerheid maar onze eigen jeugd kan ook grote stappen zetten.

Dat mag dus niet meer

https://www.google.com/amp/s/www.fr-fan ... s/amp.html
Zonde. Zou niet zeggen dat 2 jaar huur de voetbalwereld kapot maakt.
DonyellMalen
Legende

Gelieve geen Feyenoordsites door te sturen. Nu moet ik mijn cookies verwijderen. Wil niets te maken hebben met die tokkieclub.
29.04.2007
Nationale topspeler

kastoekast wrote: 26 Jun 2022, 12:11 Wel een transfer die een positieve invloed gaat hebben op de shirtverkoop
Denk dat je het overschat en dat het nauwelijks invloed zal hebben.
Johann Vogel
Vedette

FritskePhilips wrote: 26 Jun 2022, 12:53
Johann Vogel wrote: 26 Jun 2022, 12:23 Zou het niet veel slimmer zijn om deze , vooruitstrevende en op maat gemaakte manier van opleiden exclusief aan te bieden aan eigen contract spelers? De keuze zou moeten zijn voor een Simons of Savio; je gaat ofwel naar de vergaarbak van talent van PSG en City. Ofwel je gaat naar PSV waar met een op maat gemaakt plan en persoonlijke aandacht je traject voorgeschoteld krijgt richting de top.
Zeker. Maar daarvoor dien je eerst een passende reputatie op te bouwen. De stappen daarvoor zijn helder; eerst clubs/spelers laten zien wat je kunt bewerkstelligen middels huurovereenkomsten.

Daarna kun je wellicht spelers kopen van deze clubs, of kiezen spelers sneller zelf voor PSV. Tenslotte werkt dit ook door naar de jeugdopleiding, waar spelers sneller zullen besluiten over te stappen naar de Academy.

Domino effect, waarvoor tijd en geduld nodig is.
Memphis, Bergwijn, Malen, Dumfries, Lozano, Arias zijn geen voorbeelden? Voor Gakpo, Sangare en Madueke wel zou ik zeggen. Bovendien hebben we daar eerst jaren plezier van en leveren die ook nog eens meer op.
AlexdeTank
Jeugdspeler

Dat we allemaal wat vinden van de constructie is duidelijk, maar wat vinden we van de transfer, als in de speler zelf.

Toptalent, minuten gemaakt bij PSG in een toch wel wat zwaardere competitie dan de Eredivisie, waar die op hoog niveau heeft meegetraind. In de UCL youth league zijn goals en assists meegepakt.

Ik moet het nog maar zien, maar vindt het persoonlijk echt een leuke transfer. Ik denk ook dat hij zomaar is een verrassing kan worden dit seizoen. Of het voor de basis zou zijn weet ik niet, het zou kunnen. Het lijkt me sterk zo’n talent die zijn minuten begon te maken bij PSG, één jaar te huren, om vervolgens op de bank te zetten.

Nu ga ik weer het cliché erin gooien, wat er bij Hoever ook al vaak is gezegd. Mochten de huurspelers basis spelers worden en het verrassend goed doen, waardoor je eventueel kampioen wordt. Wie klaagt er dan nog? Ik niet hoor.

Daarbij komt ook nog eens kijken dat ik denk dat onze grote vriend Luuk, iets duurder is qua transfersom + salaris, dan dat we denken. Het zou toch kunnen dat er budget vrij moet blijven voor die transfer en we daarom deze talenten huren ipv kopen? Al denk ik dat het sowieso al vrij onhaalbaar was om Simons/ Savio & Hoever te kopen.

Lang verhaal kort, ik zie veel negatieve reacties over de constructie. Zijn er met mij ook mensen die wél tevreden zijn over deze transfer?
Standbeeld
Mister PSV

Ik vertrouw op Ruud in deze. Als Ruud deze jongen wil dan gaat hij er 100% vanuit dat Simons onze selectie beter maakt. Ze hebben vast genoeg van deze jongen bekeken om te concluderen dat hij gewoon heel goed kan voetballen. Ruud is er niet bij gebaat om twijfelgevallen te halen. We willen allemaal kampioen worden.
Riffii
Geselecteerd voor Oranje

Plottwist: contract loopt schijnbaar over paar dagen af en is dan transfervrij.

Waarom zou deze jongen überhaupt bijtekenen als hij toch geen vertrouwen heeft in het plan wat PSG hem voorhoud?

Waarom niet gewoon weekje wachten en hem proberen te lokken met een flinke som tekengeld + goede uitstippeling van carrière (eventueel bonus % bij verkoop voor dat jochie) ?

Zou wel heerlijke kaping zijn van de deal 😁
Sanga are u dead ???? NO MAN!
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

Riffii wrote: 26 Jun 2022, 13:38 Plottwist: contract loopt schijnbaar over paar dagen af en is dan transfervrij.

Waarom zou deze jongen überhaupt bijtekenen als hij toch geen vertrouwen heeft in het plan wat PSG hem voorhoud?

Waarom niet gewoon weekje wachten en hem proberen te lokken met een flinke som tekengeld + goede uitstippeling van carrière (eventueel bonus % bij verkoop voor dat jochie) ?

Spelers mogen hierover vanaf een half jaar voor het einde van contract met andere clubs over gaan praten. Lijkt me heel sterk dat dat wat je voorstelt niet ook al door een hoop andere clubs geprobeerd is. Blijkbaar wil hij zelf toch graag bij PSG blijven als hij nog niet toegehapt heeft.
Riffii
Geselecteerd voor Oranje

Grasmat wrote: 26 Jun 2022, 13:49
Riffii wrote: 26 Jun 2022, 13:38 Plottwist: contract loopt schijnbaar over paar dagen af en is dan transfervrij.

Spelers mogen hierover vanaf een half jaar voor het einde van contract met andere clubs over gaan praten. Lijkt me heel sterk dat dat wat je voorstelt niet ook al door een hoop andere clubs geprobeerd is. Blijkbaar wil hij zelf toch graag bij PSG blijven als hij nog niet toegehapt heeft.
Is dit niet aan t lijntje houden van de club? Als hij echt wil bijtekenen dan had hij dat toch niet laten aankomen op een paar dagen voor verstrijken van zn contract?
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

Zou kunnen, maar die zaakwaarnemer wil wellicht het onderste uit de kan onderhandelen. Ik zou graag eens bij zo'n onderhandelingen als fly on the wall mee luisteren. :opzijnkop:
Joenepsv
Legende

Ik weet vrij zeker dat PSV met alledrie de huurlingen bezig is geweest om ze zelf onder contract te nemen. En als ze ze niet kunnen kopen dan maar huren. Zo ging dat met Zinchenko en Lato ook. En in het geval van Simons en Savio durf ik gerust te stellen dat ze voor de poen kiezen. Bij City en PSG krijgt talent nauwelijks de kans. Voor Simons zijn ontwikkeling was het het beste geweest om een stapje terug te doen en een jaartje of drie stabiel bij een club te spelen. Snap het ergens ook wel. Die gasten kunnen zich zo jong al financieel onafhankelijk spelen.
ShovingNE2
Site Admin

Dat is geen plottwist, dat is gewoon bekend.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Riffii
Geselecteerd voor Oranje

Joenepsv wrote: 26 Jun 2022, 14:03 Ik weet vrij zeker dat PSV met alledrie de huurlingen bezig is geweest om ze zelf onder contract te nemen. En als ze ze niet kunnen kopen dan maar huren. Zo ging dat met Zinchenko en Lato ook. En in het geval van Simons en Savio durf ik gerust te stellen dat ze voor de poen kiezen. Bij City en PSG krijgt talent nauwelijks de kans. Voor Simons zijn ontwikkeling was het het beste geweest om een stapje terug te doen en een jaartje of drie stabiel bij een club te spelen. Snap het ergens ook wel. Die gasten kunnen zich zo jong al financieel onafhankelijk spelen.
Ik denk dat Simons al financieel onafhankelijk is.
Tekende bij PSG een contract voor 1mil p jaar als snotneus en zn portretrechten brengen ook denk ik flinke duit in t zakje.

Persoonlijk denk (hoop) ik dat hij nu kiest voor speeltijd om Zich verder te ontwikkelen.
Heeft namelijk al meerdere voorstellen van PSG afgeslagen… zal denk ik te maken hebben met zn geringe speeltijd.
ShovingNE2
Site Admin

Riffii wrote: 26 Jun 2022, 14:15 Persoonlijk denk (hoop) ik dat hij nu kiest voor speeltijd om Zich verder te ontwikkelen.
Volgens mij is alles al bekend hoor. Hij tekent bij PSG een nieuw contract en PSG verhuurt hem aan ons.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Dn Trol
Vaste waarde in elftal

kastoekast wrote: 26 Jun 2022, 12:59 Het zou me niet verbazen dat PSV hem alleen maar huurt en niet koopt, omdat ze veel verwachten van Babadi en Ledezma. Las net iemand dit op twitter zeggen. Hetzelfde geldt ook met Hoever. We hebben nog altijd Sambo en Comenencia.
Maar wat bied je jongens als ledezma en bakayoko waardoor ze volgend seizoen een stap verder zijn in hun ontwikkeling? Nog een jaar KKD? Een jaar mee trainen met PSV 1. En zijn simons en savinho dan echt zoveel beter dan onze eigen talenten?
Ryme
Vaste waarde in elftal

Dn Trol wrote: 26 Jun 2022, 15:15
kastoekast wrote: 26 Jun 2022, 12:59 Het zou me niet verbazen dat PSV hem alleen maar huurt en niet koopt, omdat ze veel verwachten van Babadi en Ledezma. Las net iemand dit op twitter zeggen. Hetzelfde geldt ook met Hoever. We hebben nog altijd Sambo en Comenencia.
Maar wat bied je jongens als ledezma en bakayoko waardoor ze volgend seizoen een stap verder zijn in hun ontwikkeling? Nog een jaar KKD? Een jaar mee trainen met PSV 1. En zijn simons en savinho dan echt zoveel beter dan onze eigen talenten?
Verhuur eredivisie wellicht? Sambo stond vorig jaar al in de belangstelling van Twente en Ledezma kun je ook prima ergens stallen.
Fc Denzel
Vaste waarde in elftal

Als ik aan Xavi Simons denk, denk ik aan een jongen die al vanaf z'n 12e niet meer echt voor z'n plezier voetbalt.

Lijkt me een aardig ventje hoor bergijp me niet verkeerd. Maar als je al op zo'n jonge leeftijd in de schijnwerpers staat verlies je denk ik de realiteit uit het oog.
Dan vergeet je gewoon dat je ooit ben gaan voetballen met vriendjes voor je plezier.

Ik geloof overigens in z'n kwaliteiten en denk dat het ook goed voor PSV is dat hij komt(al is het misschien wel als 1e wissel).
Skuddem
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Fc Denzel wrote: 26 Jun 2022, 15:29 Als ik aan Xavi Simons denk, denk ik aan een jongen die al vanaf z'n 12e niet meer echt voor z'n plezier voetbalt.

Lijkt me een aardig ventje hoor bergijp me niet verkeerd. Maar als je al op zo'n jonge leeftijd in de schijnwerpers staat verlies je denk ik de realiteit uit het oog.
Dan vergeet je gewoon dat je ooit ben gaan voetballen met vriendjes voor je plezier.

Ik geloof overigens in z'n kwaliteiten en denk dat het ook goed voor PSV is dat hij komt(al is het misschien wel als 1e wissel).
De Michael Jackson van het voetbal, zeg maar?
deninho32
Site Admin
Favoriete speler: Vinnie Jones
Weghouden bij de jeugdelftallen dan.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
Fc Denzel
Vaste waarde in elftal

Skuddem wrote: 26 Jun 2022, 15:34
Fc Denzel wrote: 26 Jun 2022, 15:29 Als ik aan Xavi Simons denk, denk ik aan een jongen die al vanaf z'n 12e niet meer echt voor z'n plezier voetbalt.

De Michael Jackson van het voetbal, zeg maar?
Precies ;)
Handball
Regelmatige invaller

Dn Trol wrote: 26 Jun 2022, 15:15
Door het WK in Qatar zit te kalender nog voller dan afgelopen jaar. PSV speelt hierdoor eigenlijk het hele jaar 2x in de week (zolang we doorgaan in Europa) Waardoor de gemiddelde wisselspeler zelfs zonder blessures toch gwn aan flink wat minuten komt aankomend seizoen.
Post Reply