Xavi Simons
- Skuddem
- Nationale topspeler
- Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Voor hem, als hij echt zo goed is als de beelden en hype doen vermoeden, natuurlijk ook heel bevordelijk: nuttig, leerzaam en LEUK gaat zijn om een jaar (of twee?) Eredivisie te spelen en daar succes beleven met PSV, in ons mooie stadion te hartje Eindhoven. Het lijkt me ook een jongen met drive en karakter, die goed in de groep zal liggen.
- Joenepsv
- Legende
Daar ben ik ook bang voor. De gedachte alleen al dat wij vrijwillig spelers klaarstomen voor een paar oliesjeiks. Laat ze die toptalenten maar stallen bij satelietclubs of subtoppers.Ik blijf erbij dat PSV zijn eigen broek moet ophouden en niet dit soort banden moet aangaan. John is schijnbaar al 10 jaar bezig een band op te bouwen met City en wat heeft ons dat opgeleverd? Twee seizoenen Rekik huren en 6 miljoen voor Angelino waar je onder normale omstandigheden drie keer zoveel voor had ontvangen. En we hebben Zinchenko en Gomes een jaartje onderdak geboden. Heb zelf ook het idee dat het halen van Savio meer is om City te pleasen dan om een directe versterking te halen.Josef Dettelbacher wrote: ↑28 Jun 2022, 22:04Ook Savio had een prijskaartje waarvan ik dacht dat PSV het zou kunnen ophoesten en het uiteindelijk bij huur houdt. Misschien is PSV bewust aan het investeren in de banden met Man City en PSG als betrouwbare partner voor het stallen van de (top)talenten, en wil het daarom soms de concurrentie niet aangaan.Joenepsv wrote: ↑28 Jun 2022, 22:00 Toch vreselijk zonde dat het om huur gaat. Zo'n jongen heeft er toch veel meer aan om een langdurig contract te tekenen bij een mooie club die vertrouwen in hem heeft. Drie jaar PSV en hij is klaar voor de top. Nu is het waarschijnlijk een jaartje hier, jaartje daar. En dat allemaal om het geld bij zo'n nepclub.
Waar ik de huur van Savio nog steeds idioot en compleet overbodig vind snap ik wel wat PSV in deze jongen ziet.
Maar goed. Dit heeft niks met Simons te maken. Ik snap die jongen ergens ook wel. Hij kan zichzelf financieel onafhankelijk spelen ( als hij dat nog niet is). Maar toch. Carrière technisch was de keus voor PSV beter geweest naar mijn mening. Langere tijd bedoel ik dan.
- Skuddem
- Nationale topspeler
Oliesjeik, oliesjeik, je moet er gewoon zakelijk naar kijken vind ik. Kunnen wij toptalent zoals Simons, Nederlander ook nog, op tijdelijke basis hier stallen in een zeer waarschijnlijke win win situatie? Doen we dat toch. Als we hier in Nederland zoveel olie hadden gehad waren we waarschijnlijk even geflipt als die sjeiks daar.
-
- Legende
- Clubvoorkeur: PSV
Oh ik denk dat het echt wel z'n waarde kan hebben hoor. Je ziet gewoon aan de FIFA, UEFA etc dat alles in het voetbal om het geld gaat. Spelers worden overbelast om 894 wedstrijden per jaar te kunnen spelen, we spelen WKs in Rusland en Qatar, investeerders wordt niks in de weg gelegd om 12 clubs te bezitten, Super League plannen, etc. Er is gewoon een monster van jewelste geschapen (that's what she said) en de romantiek is compleet verdwenen (also what she said). Dan kun je twee dingen doen: aanpassen aan de nieuwe omstandigheden, of lekker romantisch proberen te doen op lager niveau.Joenepsv wrote: ↑28 Jun 2022, 22:12Daar ben ik ook bang voor. De gedachte alleen al dat wij vrijwillig spelers klaarstomen voor een paar oliesjeiks. Laat ze die toptalenten maar stallen bij satelietclubs of subtoppers.Ik blijf erbij dat PSV zijn eigen broek moet ophouden en niet dit soort banden moet aangaan. John is schijnbaar al 10 jaar bezig een band op te bouwen met City en wat heeft ons dat opgeleverd? Twee seizoenen Rekik huren en 6 miljoen voor Angelino waar je onder normale omstandigheden drie keer zoveel voor had ontvangen. En we hebben Zinchenko en Gomes een jaartje onderdak geboden. Heb zelf ook het idee dat het halen van Savio meer is om City te pleasen dan om een directe versterking te halen.Josef Dettelbacher wrote: ↑28 Jun 2022, 22:04
Ook Savio had een prijskaartje waarvan ik dacht dat PSV het zou kunnen ophoesten en het uiteindelijk bij huur houdt. Misschien is PSV bewust aan het investeren in de banden met Man City en PSG als betrouwbare partner voor het stallen van de (top)talenten, en wil het daarom soms de concurrentie niet aangaan.
Maar goed. Dit heeft niks met Simons te maken. Ik snap die jongen ergens ook wel. Hij kan zichzelf financieel onafhankelijk spelen ( als hij dat nog niet is). Maar toch. Carrière technisch was de keus voor PSV beter geweest naar mijn mening. Langere tijd bedoel ik dan.
Ik ben vooral blij dat wij hier geen poenerige investeerder hebben lopen, maar van mij mag Brands en co. alle creatieve opties uit de kast halen om er sportief alles uit te halen wat erin zit.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
- DonyellMalen
- Legende
Absoluut. Hij is enorm veel met z'n fysiek bezig, zijn instagrampagina staat er ook vol mee.Lichtstadd wrote: ↑28 Jun 2022, 22:05 Simons is fysiek trouwens opvallend sterk voor een ventje van 1.73m
- Trixm
- Vedette
- Skuddem
- Nationale topspeler
- Joenepsv
- Legende
Tja, meningen verschillen. En dat maakt dit forum ook zo leuk. Ben ook blij dat PSV het allemaal zelf doet maar een samenwerking met City is voor mij een gruwel. Die willen gewoon het voetbalmonopolie winnen en vissen met een sleepnet. Ga voor de grap eens kijken wat voor spelers ze se afgelopen jaren verhuurd hebben in de eredivisie. Staat dan daar onder contract maar kunnen er niks van. Allemaal gekocht omdat City bang is dat een andere club ze oppikt. City is een club die alle regels omzeilt en wij doen daar wat Savio betreft vrolijk aan mee. En waarom eigenlijk? Bij de huur van Simons en Hoever zie ik qua positie echt wel mogelijkheden. Vind ik de constructie ook jammer maar oké, kan ik inkomen. Savio is naar mijn idee een vriendendienst. Waarschijnlijk was PSV met hem bezig en heeft City hem gelokt met een grote zak geld. Ik ben wat sceptisch van aard maar dit soort relaties is meestal eenrichtingsverkeer. We moeten hier niet gaan geloven dat we rijk worden van City omdat die John zo'n toffe peer vinden. Tot dusver mijn aversie tegen CityJosef Dettelbacher wrote: ↑28 Jun 2022, 22:23Oh ik denk dat het echt wel z'n waarde kan hebben hoor. Je ziet gewoon aan de FIFA, UEFA etc dat alles in het voetbal om het geld gaat. Spelers worden overbelast om 894 wedstrijden per jaar te kunnen spelen, we spelen WKs in Rusland en Qatar, investeerders wordt niks in de weg gelegd om 12 clubs te bezitten, Super League plannen, etc. Er is gewoon een monster van jewelste geschapen (that's what she said) en de romantiek is compleet verdwenen (also what she said). Dan kun je twee dingen doen: aanpassen aan de nieuwe omstandigheden, of lekker romantisch proberen te doen op lager niveau.Joenepsv wrote: ↑28 Jun 2022, 22:12
Daar ben ik ook bang voor. De gedachte alleen al dat wij vrijwillig spelers klaarstomen voor een paar oliesjeiks. Laat ze die toptalenten maar stallen bij satelietclubs of subtoppers.Ik blijf erbij dat PSV zijn eigen broek moet ophouden en niet dit soort banden moet aangaan. John is schijnbaar al 10 jaar bezig een band op te bouwen met City en wat heeft ons dat opgeleverd? Twee seizoenen Rekik huren en 6 miljoen voor Angelino waar je onder normale omstandigheden drie keer zoveel voor had ontvangen. En we hebben Zinchenko en Gomes een jaartje onderdak geboden. Heb zelf ook het idee dat het halen van Savio meer is om City te pleasen dan om een directe versterking te halen.
Ik ben vooral blij dat wij hier geen poenerige investeerder hebben lopen, maar van mij mag Brands en co. alle creatieve opties uit de kast halen om er sportief alles uit te halen wat erin zit.
Verder ben ik het helemaal eens met je post. Het voetbal is zijn romantiek verloren en draait om de poen.
- Ardbeg
- Mister PSV
Op een gegeven moment is het in 100 verschillende geuren en kleuren afgeven op Man City wel gelezen. Voetbal draait om geld en macht. Wil je meedraaien en echt succes boeken, maak je daar deel van uit. Het is naïef om te denken dat er nog een romantisch voetbalwereldje is.
-
- Vedette
Voetbal draaide 30 jaar geleden natuurlijk ook om de poen, alleen net een klein beetje minder dan nu. Je kunt daarin meedoen, of je kunt de lokale amateurclub gaan supporteren (hoewel het zelfs daar bij veel gasten om de poen gaat).
De grootste reden dat ik vind dat voetbal zijn romantiek verloren heeft, is omdat ik ouder ben geworden. Kinderen van 8-9 jaar vinden voetbal nog net zo magisch als ik, toen ik 8-9 jaar was. Messi, Cristiano, Zlatan, Mbappé, dat zijn enorme magiërs natuurlijk. Dat is wat ik had met de echte Ronaldo, met Bergkamp, iets later met Zidane en Ronaldinho.
Over 20 jaar komen die kinderen die nu 8-9 jaar zijn erachter dat de Mbappés van over 20 jaar alleen voor een idioot bedrag bij PSG blijven, en vinden ze dat het voetbal zijn romantiek verloren heeft.
De grootste reden dat ik vind dat voetbal zijn romantiek verloren heeft, is omdat ik ouder ben geworden. Kinderen van 8-9 jaar vinden voetbal nog net zo magisch als ik, toen ik 8-9 jaar was. Messi, Cristiano, Zlatan, Mbappé, dat zijn enorme magiërs natuurlijk. Dat is wat ik had met de echte Ronaldo, met Bergkamp, iets later met Zidane en Ronaldinho.
Over 20 jaar komen die kinderen die nu 8-9 jaar zijn erachter dat de Mbappés van over 20 jaar alleen voor een idioot bedrag bij PSG blijven, en vinden ze dat het voetbal zijn romantiek verloren heeft.
- ziege maar ook zagge
- Lid van verdienste
- Clubvoorkeur: Jawadenktezelf
- Skuddem
- Nationale topspeler
Dit is gewoon een prof, die zit in de sportschool om beter te worden.ziege maar ook zagge wrote: ↑28 Jun 2022, 22:52In jouw tijd niet, maar tegenwoordig zitten ze vanaf hun 13e elke dag met z'n allen in de sportschool want als je niet met je sixpacks op insta staat kun je het shaken bij de meisjes.
- Ardbeg
- Mister PSV
Hahaha, nee dat klopt voor geen meter.ziege maar ook zagge wrote: ↑28 Jun 2022, 22:52In jouw tijd niet, maar tegenwoordig zitten ze vanaf hun 13e elke dag met z'n allen in de sportschool want als je niet met je sixpacks op insta staat kun je het shaken bij de meisjes.
-
- Vedette
Zoals ik in het transferwindow al zei ik heb deze jongen liever als een James. Ik denk dat hij echt mooie dingen in ons shirt gaat laten zien en we hebben hem hard nodig als roulatiespeler en misschien later in het seizoen als basisspeler.
- Juancho
- Mister PSV
Probleem is en blijft dat hij volgens de berichten maar 1 jaar blijft. Het is te hopen dat er net als bij Savio gewerkt wordt aan een constructie dat hij minimaal 2 jaar hier speelt.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
- Skuddem
- Nationale topspeler
Laten we beginnen met 1 goed jaar. Als er dan nog potentie is voor een 2e jaar zal PSG daar het nut ook van inzien, dan wordt het contractuele wel geregeld en hebben ze wellicht nog een top top level talent voor ons. Met %op de verkoop voor ons, contractueel vastgelegd natuurlijk.
Behalve de (financiële) constructie, zolang we wel kapitaal op het veld hebben staan, is de (potentiële) impact van een speler (zoals Simons) gewoon het belangrijkste meetpunt. Als die jongen levert, iedereen happy, zo niet? dan is het gewoon k*t
Last edited by Skuddem on 28 Jun 2022, 23:01, edited 1 time in total.
- mateja
- Internationale topspeler
Wat moet PSG over een jaar met hem dan? Als hij ons niet persoonlijk de halve finale CL inschiet kan hij ongetwijfeld nog een jaar blijven (als het van beide kanten bevalt uiteraard). PSG koopt ongetwijfeld de beste 10 van het WK dus die zitten wel even goed gok ik zo.
- Juancho
- Mister PSV
Natuurlijk, dat 2de (of zelfs 3de) jaar hoeft niet nu al vast te liggen. Dat mag volgens mij niet meer toch? Maar wel dat je een constructie verzint die wel mag en wat PSV de mogelijkheid geeft om er nog een jaar aan vast te plakken. Zelfde verhaal dus als bij Savio en Hoever, jaartje huren van zulke jonge gasten die vooral ook nog veel moeten leren is vrij zinloos. Op moment dat ze daadwerkelijk beter zijn geworden en in aanmerking komen voor een basisplek (zeker een seizoen later) zijn ze alweer weg.Skuddem wrote: ↑28 Jun 2022, 22:59Laten we beginnen met 1 goed jaar. Als er dan nog potentie is voor een 2e jaar zal PSG daar het nut ook van inzien, dan wordt het contractuele wel geregeld en hebben ze wellicht nog een top top level talent voor ons. Met %op de verkoop voor ons, contractueel vastgelegd natuurlijk.
Ik heb opzich niks tegen huur, wel als het maar 1 jaartje is en PSV niet de keuze heeft om dat te verlengen met minimaal nog een jaar. Maargoed, ik geloof er ook niks van dat die 3 talenten na 1 jaartje PSV, waarbij ze wellicht helemaal nog geen basisspeler zijn, al klaar zijn voor City/PSG.
Last edited by Juancho on 28 Jun 2022, 23:02, edited 1 time in total.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
- DonyellMalen
- Legende
Dat denk ik ook, we gaan hem hard nodig hebben. We krijgen komend seizoen een lange periode extreem veel wedstrijden achter elkaar, daarvoor hebben we een niet te krappe selectie nodig. Simons gaat daarin gewoon zijn steentje bijdragen verwacht ik. Vind het zelf wel een creatieve transfer, jammer genoeg krijgen we hem niet vast onder contract, maar hij heeft echt de potentie om komend seizoen echt van waarde te gaan zijn. Pochettino zag het niet voor niet zo in hem zitten.Rikkert1234 wrote: ↑28 Jun 2022, 22:57 Zoals ik in het transferwindow al zei ik heb deze jongen liever als een James. Ik denk dat hij echt mooie dingen in ons shirt gaat laten zien en we hebben hem hard nodig als roulatiespeler en misschien later in het seizoen als basisspeler.