Yorbe Vertessen
-
- Lid van verdienste
- Clubvoorkeur: Philips
-
- Ballenjongen
-
- Lid scoutingsteam
Boven alles een goede voetballer die net zijn snelheid een kwaliteit van topklasse heeft.
Hopelijk ontbrand deze jongen dit seizoen en rijgt hij goal na goal na goal aan elkaar.
Positioneel goed, pech gehad met de var.
Toch als hij zijn tot instinct uit de jeugd gaat laten zien, dan staat er tegen veel eredivisie clubs geen maat op. Zijn seizoen komt eraan.
Mits fit
Hopelijk ontbrand deze jongen dit seizoen en rijgt hij goal na goal na goal aan elkaar.
Positioneel goed, pech gehad met de var.
Toch als hij zijn tot instinct uit de jeugd gaat laten zien, dan staat er tegen veel eredivisie clubs geen maat op. Zijn seizoen komt eraan.
Mits fit
-
- Internationale topspeler
Even hierop aansluitend, ik had een tijd geleden al enkele statistieken vergeleken van spelers van Ajax, Feyenoord en PSV.
Vertessen heeft 1275 minuten gespeeld en daarin 9 goals gemaakt en 5 assists gegeven, qua rendement is dat elke 91,1 minuten direct bij een goal betrokken.
En hij is nog jong, ontwikkeling gaat niet vaak in een rechte lijn, dus ja zeker behouden komend seizoen.
Blijft een groot talent, zijn goal uit tegen AZ was ook klasse.
Vertessen heeft 1275 minuten gespeeld en daarin 9 goals gemaakt en 5 assists gegeven, qua rendement is dat elke 91,1 minuten direct bij een goal betrokken.
En hij is nog jong, ontwikkeling gaat niet vaak in een rechte lijn, dus ja zeker behouden komend seizoen.
Blijft een groot talent, zijn goal uit tegen AZ was ook klasse.
- 11 Tinus
- Legende
- Clubvoorkeur: Philips
Vertessen en Roger leken een match made in heaven maar sinds RKC uit lijkt er iets geknakt.
Mocht Vertessen dit jaar die stap wel maken, en zeker als spits, dan is het toch ondenkbaar dat we 2 jaar zo hebben zitten kloten qua spitsen.
Ik gun hem een kans als reserve 9 waarbij hij vooral komt als we een inzakken. Als we moeten pushen zou ik hem ook durven brengen maar dan naast Luuk.
Mocht Vertessen dit jaar die stap wel maken, en zeker als spits, dan is het toch ondenkbaar dat we 2 jaar zo hebben zitten kloten qua spitsen.
Ik gun hem een kans als reserve 9 waarbij hij vooral komt als we een inzakken. Als we moeten pushen zou ik hem ook durven brengen maar dan naast Luuk.
-
- Bankzitter
- Clubvoorkeur: PSV
Perfecte spits achter Luuk denk ik, precies het tegenovergestelde profiel van Luuk. En onder Ruud werken als spits lijkt me fantastisch, ik denk dat RvN meer verstand heeft van spitsen dan de supporters
- Heissenberrug
Ik denk dat je ons aardig onderschat, we weten het namelijk ook beter dan de TD, de scouting, de marketing en de financiële afdeling.Feathermen wrote: ↑26 Jun 2022, 22:46 ik denk dat RvN meer verstand heeft van spitsen dan de supporters
- ruuddevil
- Legende
En de catering doe ik ook beter.Heissenberrug wrote: ↑26 Jun 2022, 22:50Ik denk dat je ons aardig onderschat, we weten het namelijk ook beter dan de TD, de scouting, de marketing en de financiële afdeling.Feathermen wrote: ↑26 Jun 2022, 22:46 ik denk dat RvN meer verstand heeft van spitsen dan de supporters
- Grasmat
- Lid van verdienste
- Favoriete speler: Dn Flamingo
De fijne kneepjes van Mo geleerd zeker?ruuddevil wrote: ↑26 Jun 2022, 22:53En de catering doe ik ook beter.Heissenberrug wrote: ↑26 Jun 2022, 22:50
Ik denk dat je ons aardig onderschat, we weten het namelijk ook beter dan de TD, de scouting, de marketing en de financiële afdeling.
- Joenepsv
- Legende
Vertessen kan zomaar eens een sensatie worden dit seizoen. Als Ruud hem weet te ontplooien en hem gebruikt op zijn sterke punten heb je een geweldig wapen. Hij is sterk razendsnel en kiest altijd de kortste weg naar de goal. Een echte spits. Heeft onder Roger veel vanaf de flank gespeeld maar is buiten zijn snelheid in niks een vleugelspeler. Hij moet aan zijn afwerking en inhoud werken maar dat eerste lijkt me geen probleem onder deze trainer.
Zowaar een positief stukje van mijn kant vandaag.
-
- Bankzitter
Eigenlijk heb je alleen maar wat aan Vertessen als je tegen sterke teams speelt. Dan ligt er ruimte achter de verdediging van de tegenstander en kan hij profiteren. Tegen teams zoals afgelopen zaterdag en alle mindere teams uit de Eredivisie heb je niet zoveel aan hem.Joenepsv wrote: ↑26 Jun 2022, 23:34 Vertessen kan zomaar eens een sensatie worden dit seizoen. Als Ruud hem weet te ontplooien en hem gebruikt op zijn sterke punten heb je een geweldig wapen. Hij is sterk razendsnel en kiest altijd de kortste weg naar de goal. Een echte spits. Heeft onder Roger veel vanaf de flank gespeeld maar is buiten zijn snelheid in niks een vleugelspeler. Hij moet aan zijn afwerking en inhoud werken maar dat eerste lijkt me geen probleem onder deze trainer.
-
- Vedette
Dat is dus onzin, ook als je naar zijn statistieken kijkt. Scoorde afgelopen seizoen bijvoorbeeld tegen RKC (2x), NEC, Sturm Graz en Tel Aviv. Daarnaast ook tegen AZ, Ajax en FC Twente. Dit was zijn eerste hele seizoen bij het eerste, hij is dit jaar pas 21 geworden en voor het eerst ook een heel jaar voor een groot deel fit gebleven sinds hij naar de senioren is gegaan. Gaat nu dus oogsten, en goed!Lichtstadd wrote: ↑27 Jun 2022, 00:08Eigenlijk heb je alleen maar wat aan Vertessen als je tegen sterke teams speelt. Dan ligt er ruimte achter de verdediging van de tegenstander en kan hij profiteren. Tegen teams zoals afgelopen zaterdag en alle mindere teams uit de Eredivisie heb je niet zoveel aan hem.Joenepsv wrote: ↑26 Jun 2022, 23:34 Vertessen kan zomaar eens een sensatie worden dit seizoen. Als Ruud hem weet te ontplooien en hem gebruikt op zijn sterke punten heb je een geweldig wapen. Hij is sterk razendsnel en kiest altijd de kortste weg naar de goal. Een echte spits. Heeft onder Roger veel vanaf de flank gespeeld maar is buiten zijn snelheid in niks een vleugelspeler. Hij moet aan zijn afwerking en inhoud werken maar dat eerste lijkt me geen probleem onder deze trainer.
-
- Legende
Ik denk dat Vertessen het niet gaat redden als basisspeler bij PSV. Kan een nuttige speler zijn voor er bij en ik zou ook zeker zijn aanwezigheid goed meenemen in het halen van een jonge aanvaller. Ook weer een ander type als Luuk de Jong binnengehaald kan worden.
-
Vertessen heeft alles voor een PSV 1 speler, maar het moet wel duidelijk zijn wat zijn positie is. Bovendien moet hij, is mijn indruk, wat agressiever gaan worden. Hij moet echt willen killen. Daarnaast zie ik hem nooit bij opstootjes. Het is ook een rustige jongen, maar op dat veld moet hij alles en iedereen willen opvreten en dat mis ik een beetje. Ruud kan hem dat echt wel bijbrengen.
-
Ik vind hem in de basis gewoon tekort komen. Hij is heel snel en dat is het eigenlijk wel. Daarmee dreigend als invaller in de slotfase, maar het is geen killer. Hij heeft geen bijzonder schot, is niet bijzonder doelgericht en vooral vrij wild en slordig allemaal. Ik zou hem dit jaar verhuren aan pakweg Heerenveen of Groningen om te kijken of er nog toekomst in zit voor PSV.
-
Je ziet vaak dat als een speler zijn ontwikkeling niet in een rechte lijn omhoog gaat dat dit soort spelers veel te snel afgeschreven worden of in een korte opleving enorm gehyped worden. Vertessen begon vorig seizoen prima en scoorde vaak als invaller, vervolgens kreeg hij een dip en nu kan hij er niet veel meer van. Het is geen supertalent, maar heeft wel een zeer interessant profiel. Hij is snel, scoort redelijk makkelijk, werkt hard en is nog jong. Ik denk dat hij onder Van Nistelrooij komend seizoen veel minuten gaat maken, hetzij in de spits of vanaf links als vervanger van Gakpo. Mocht hij daar niet klaar voor zijn zou ik hem een jaar verhuren, want die kan nog weleens een stap gaan zetten. Komend jaar basis zie ik hem nog niet halen inderdaad, maar met 1 a 2 seizoenen kon dit best eens een hele goede spits worden.
- Vanthaman18
- Favoriete speler: Luuk de Jong
Ik denk dat Vertessen een belangrijk wapen gaat worden in het elftal van van Nistelrooij. Met zijn snelheid en kracht, kan hij op elke positie in de aanval ingebracht worden. Vooral als we gaan counteren is dit een ideale speler. Zie het positief in voor hem!
- Standbeeld
- Mister PSV
Als 3e spits of 3e buitenspeler ja. Beter dan degene die hij voor zich heeft is hij niet. Zal het zelf moeten laten zien op de trainingen en met zijn invalbeurten.
- Standbeeld
- Mister PSV
Vooralsnog technisch (functioneel) onvoldoende om te kunnen slagen. Hij leunt teveel op enkel zijn snelheid, en daar redden we het niet mee. Natuurlijk kunnen we hem wel gebruiken op de counter en dan hopen dat er iets goed valt. Maar Yorbe zal stappen moeten gaan maken anders zal hij nooit basis spelen.
- DonyellMalen
- Legende
Met name die techniek. In een middenveld en voorhoede waar aan techniek geen gebrek is, enorme technische bagage bij elke speler, ontbreekt het bij Vertessen daar nog een beetje aan. Om te zeggen dat hij harde voeten heeft is wellicht ietwat overdreven, maar ik vind zijn balbehandeling en beheersing ondermaats. Z'n snelheid is gewoon een enorm wapen, maar ook in de afronding moet hij nog enkele stappen zetten. Ruud kan met hem aan de slag in ieder geval. Ben benieuwd wat het plan met hem is. En ja, het is daarnaast ook geen bikkel.
-
- Nationale topspeler
Met zijn specifieke kwaliteiten zeer nuttig. Rendement voor de goal zal echter wel omhoog moeten (goals/assists).
Kan ook nog een paar stappen maken, heeft daar nog voldoende potentieel voor. Jammer dat hij de afgelopen jaren wat gestagneerd is door wat vervelende spierblessures. Gewoon erbij houden, zal voldoende aan minuten komen.
Kan ook nog een paar stappen maken, heeft daar nog voldoende potentieel voor. Jammer dat hij de afgelopen jaren wat gestagneerd is door wat vervelende spierblessures. Gewoon erbij houden, zal voldoende aan minuten komen.
-
- Vedette
Met de huidige spelers is hij denk ik wel 2e buitenspeler achter Gakpo op links. Vooralsnog is Vertessen echt gewoon een nuttige speler om erin te brengen, te licht wel voor de basis of hij moet zich als een raket ontwikkelen