Adrian Fein

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
Hatseflats
Vedette

Ik vind jou ook af en toe een brompot [mention]Ardbeg[/mention] :P
Ardbeg
Mister PSV

Hatseflats wrote: 02 Jan 2021, 21:17 Ik vind jou ook af en toe een brompot @Ardbeg :P
Ok, en nu?
Maikel
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV

Nu weer door over Fein.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam

Ik vind het mooi. Ze zullen er goed over hebben nagedacht en als dit in hun ogen een goede (relatief goedkope) stap is in het proces van kwalitatief doorselecteren. Prima plan!

Hendrix loopt uit zijn contract, een aantal spelers als Guti, Mauro, Thomas, van Ginkel die moeten aan de bak.
Al stelt het nieuws dat Chelsea een eenjarige verlengingsoptie heeft mij wel beetje teleur, dat wordt dan ineens een veel lastigere aankoop met zijn geschiedenis ipv transfervrij.
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
Favoriete speler: Fredrik Oppegård

Ik denk dat Chelsea het wel 'vort' gelooft met Van Ginkel en hij zelf mag aangeven wat de wens is.

Wat betreft Fein, ik hoop dat ze de optie lichten want vind het een speler die mijn interesse heeft gewekt. Waarom weet ik niet precies, maar hij heeft 't wel. En dat zie ik als iets positiefs! :mrgreen:
Ex unitate vires
TomPSV
Legende

Wat is er aan de hand met hem? Krijgt nooit meer speelminuten. Guti kreeg direct de voorkeur. Zelfs vandaag geen minuten, want dan laat Schmidt liever twee controleurs staan. Onbegrijpelijk naar mijn mening.
DC_PSV
Vedette

"Rosario is beter zonder bal"
#simplythebest
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Het is simpel, hij was een aanvulling op de selectie en niet serieus een speler voor de toekomst. Met Hendrix die weg is, Sadilek die nog 1 jaar contract heeft, Van Ginkel die afloopt en Rosario die wel een keer weg mag wordt het doorselecteren op het middenveld wel een ding. Guti lijkt me ook sterk dat hij na 3 jaar ineens het wel gaat brengen en Fein wordt niet eens opgesteld. Als je hem nog een jaar kunt huren kun je het proberen maar in geen 100 jaar dat we er 5 miljoen voor gaan geven.
koetje
Legende

Vreemd dat hij niet mocht invallen laatste kwartier. Juist goed in de kleine ruimte. Nu stond Rosario vaak op 10 in de eindfase van de wedstrijd. Deed hij niet eens heel slecht maar mist daar de pure verfijning die Fein wel heeft.
Madueke
Legende

Tamelijk bizar dat laatst naar buiten kwam dat PSV die koopoptie wil gaan lichten. Hopelijk voor Fein heeft hij daar ook nog wat over te zeggen
Hatseflats
Vedette

Zal ie op de training zijn best niet doen?
Mauro, Thomas, Guti en v Ginkel zijn hem al voorbij gestreefd lijkt wel. Dat is niet best (op v Ginkel na dan).
Juancho
Mister PSV

Ihattaren wrote: 13 Jan 2021, 21:40 Tamelijk bizar dat laatst naar buiten kwam dat PSV die koopoptie wil gaan lichten. Hopelijk voor Fein heeft hij daar ook nog wat over te zeggen
Kaartte ik laatst ook al aan. Leuk dat PSV die optie heeft, maar als Fein amper tot niet speelt kan ik me heel goed voorstellen dat hij ook denkt, ja daag, ik probeer het wel elders. Als hij dat intern aangeeft lijkt het me niet dat PSV 6 miljoen gaat betalen voor een speler die hier eigenlijk niet wil spelen.

En tot nu toe denk ik eerlijk gezegd niet dat je er 6 miljoen voor moet neerleggen. De minuten dat hij dan eens mag spelen is het mwah mwah met af en toe een leuke pass. Maar overal gezien en het feit dat Schmidt hem zelfs niet brengt als het elftal snakt naar voetballend vermogen.... zet mij wel aan het denken.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Maikel
Site Admin

Kan het niet zijn dat er gewoon een traject is afgesproken met Fein? Dat hij werkt aan bepaalde factoren in zijn spel. Net zoals Ihattaren eerst fit moest raken voor hij er weer actief bij kwam.
Hatseflats
Vedette

Is ihattaren fit dan?
Heissenberrug
Internationale topspeler

Ik vind het ook vrij apart allemaal, hij had toch rond de 60e minuut voor Rosario gebracht moeten worden? Pablo had al een donker gele kaart op zak en de wedstrijd werd alsmaar fysieker en fysieker, juist iemand als Fein had dan nog een opening kunnen vinden lijkt me. Er moet haast wel meer spelen zou je zeggen.
Juancho
Mister PSV

Maikel_91 wrote: 13 Jan 2021, 22:22 Kan het niet zijn dat er gewoon een traject is afgesproken met Fein? Dat hij werkt aan bepaalde factoren in zijn spel. Net zoals Ihattaren eerst fit moest raken voor hij er weer actief bij kwam.
Zou kunnen maar van een (groot?) talent van Bayern mag je toch op basiszaken wel een hoger niveau verwachten. Dat hij geen basisspeler is, ala, maar hij komt zelfs niet of nauwelijks aan bod als het elftal grote problemen heeft en voetballend vermogen nodig heeft. Dat gekoppeld aan het prijskaartje van 6 miljoen en ik vind dat je best iets meer van hem mag verwachten. Tis een jeugdspeler die net over komt van de A1 of jong PSV natuurlijk.
Maikel
Site Admin

Ja kan, maar ik denk dat Schmidt echt wel praat met hem over waarom hij niet speelt. Dat was met Ihattaren ook zo. Dus nu zal er waarschijnlijk ook goed gesproken zijn met de speler en er een traject ingegaan zijn samen.
Madueke
Legende

Maar ook echt iedereen gaat hem voorbij, half of net aan fitte spelers als van Ginkel en Guti en spelers die (veel) niveau tekort komen voor PSV als Mauro en Thomas.

Heeft ie nog 'geluk' dat Jorrit vertrekt anders stond ie nog lager in de pikorde
Juancho
Mister PSV

Maikel_91 wrote: 13 Jan 2021, 22:29 Ja kan, maar ik denk dat Schmidt echt wel praat met hem over waarom hij niet speelt. Dat was met Ihattaren ook zo. Dus nu zal er waarschijnlijk ook goed gesproken zijn met de speler en er een traject ingegaan zijn samen.
Uiteraard is er met hem een traject besproken toen hij naar PSV kon. Lijkt me logisch, doe je sowieso met elke aankoop. Maar of dat traject succesvol is, dat weet je pas als je eenmaal aan het seizoen begonnen bent. En om eerlijk te zijn, de voortekenen vind ik voorzichtig toch niet heel positief. Als hij nou als regelmatige invaller voor 1 van de 2 middenvelders zou spelen en idd zijn talent/progressie liet zien was het heel anders. Maar nu wordt hij voorbij gestreefd door spelers die eigenlijk al matig zijn en als hij dan wel eens sporadisch minuten mag maken... is het ook niet zo gek veel. Nogmaals, tis geen (eigen) jeugdspeler meer he, je moet er wel 6 miljoen voor betalen wat voor PSV nog altijd veel geld is. Ik hoop dus van harte dat hij zsm echt zijn potentie kan laten zien en dat Schmidt hem ook meer en meer gaat gebruiken. Vandaag hadden we echt een type als hem nodig. Maar hij komt niet eens als (late) wissel het veld in.
Maikel
Site Admin

Laatst kwamen er berichten door dat PSV de optie waarschijnlijk gaat lichten. Dus waar 't voor supporters wellicht lijkt alsof 't een teleurstelling is, lijkt PSV daar anders over te denken. En gezien zij precies weten welk traject ze bewandelen met hem lijkt me het aannemelijk dat 't dan best prima gaat. Ondanks z'n speeltijd.
ruuddevil
Legende

6 mln uitgeven aan je 6e keus als middenvelder klinkt niet logisch.
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

ruuddevil wrote: 14 Jan 2021, 12:46 6 mln uitgeven aan je 6e keus als middenvelder klinkt niet logisch.
Je kunt er uren over lullen maar inderdaad dit is de kern.

Stel dat hij al een ontwikkeling door maakt, dan is het nog maar de vraag of het genoeg is en daarnaast zie je vaak die ontwikkeling bij spelers die wel spelen en juist niet bij spelers die niet spelen.

PSV zou knetter zijn om 6 miljoen te betalen tenzij hij de komende maanden minimaal tot 20 wedstrijden komt. De reden waarom hij nu niet speelt is exact de reden waarom PSV geen 6 miljoen voor hem kan betalen.
Ren Höek
Vedette

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat enkele spelers elkaar weinig ontlopen en PSV de voorkeur geeft aan spelers die in de etalage gezet moeten worden. Bij Hendrix heeft dit gewerkt.
Misschien dat daarom Guti tegen Ajax inviel en niet Fein.

PS: Mauro en Thomas worden niet als centrale middenvelders ingezet.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Juancho
Mister PSV

Tuurlijk, je gaat in zulke super belangrijke wedstrijden niet de speler inzetten waar je het meest aan hebt maar je gaat een speler in zulke wedstrijden gebruiken om ze in de etalage te zetten.. Wat een vreemde opmerking Ren. Dat zou best kunnen als er weinig meer is om voor te spelen of dat je al klaar bent. Maar Ajax en AZ waren gruwelijke belangrijke wedstrijden in de titelstrijd. Als spelers elkaar weinig zou ontlopen lijkt het me 10x meer logischer om te kiezen voor een speler waar nog toekomst in zit.
Ykhim
Lid scoutingsteam

Schmidt kiest niet voor etalage of de meeste potentie, maar voor de speler die de beste optie is. Guti en Fein zullen elkaar niet veel ontlopen, maar Guti heeft een vracht aan ervaring, ook in het spelen van topwedstrijden. Die breng je dan eerder dan Fein.

Desalniettemin lijkt me dit een aardig onderwerp voor bijv. Elfrink om voor te leggen bij een persconferentie: waarom krijgt Fein zo weinig minuten?
Post Reply