Transferwindow 2022-2023

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Gesloten
Vanthaman18
Internationale topspeler
Favoriete speler: Luuk de Jong

Ik merk aan mezelf dat het enthousiasme van de afgelopen weken een beetje is omgeslagen naar nervositeit. Nerveus om het feit dat het achterin niet top staat en we toch echt de CL in willen. Het is niet meer super lang, laten we hopen dat er snel nieuws komt.
alu.w
Regelmatige invaller

Vanthaman18 schreef: 12 jul 2022, 08:10 Ik merk aan mezelf dat het enthousiasme van de afgelopen weken een beetje is omgeslagen naar nervositeit. Nerveus om het feit dat het achterin niet top staat en we toch echt de CL in willen. Het is niet meer super lang, laten we hopen dat er snel nieuws komt.
Wat één gaar oefenpotje wel niet kan doen hè, ik heb hetzelfde gevoel. Eerst zaterdag maar eens kijken tegen Villarreal.
ShovingNE2
Site Admin
Seizoenkaart: Vak PR

Ik totaal niet. Supporters maken elkaar graag gek (zowel in positieve als in negatieve zin), dat is de basis van supportersgroepen het is net een wals: van links naar rechts en weer terug :)

Komt Gini dan zijn we in februari kampioen. Komt Jarrad dan maken we ons op voor het rechterrijtje. Mooi deze periode.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Joenepsv
Legende

Deel dat gevoel ook niet. We hebben op één a twee posities na een hele goede bezetting. Zelfs zonder Wijnaldum worden we met twee vingers in de neus kampioen.
Chucky
Vedette

Nou, volgens mij komt dat niet per se door het oefenpotje. Ik denk dat iedereen het erover eens is dat we tot nu toe hele goede zaken hebben verricht en dat de meeste posities goed bezet zijn. Maar zolang we niet doorpakken op de CV positie voelt het toch als falen, puur vanwege het feit dat we dan hoogstwaarschijnlijk met Luckassen de vCL in gaan.

Dat voelt een beetje alsof je een mooie Audi koopt zonder wielen, en doet me heel erg denken aan de periode 2011-13.

Het eventueel niet significant versterken van de CV positie zal onze kansen op de CL en het kampioenschap simpelweg enorm doen slinken, wel of geen Gini.
DadOfFour
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV

We zijn er gewoon klaar voor! Ja, er mag achterin best wel wat bij, maar in 80% van de wedstrijden zou de verdediging het toch al niet zo druk moeten hebben, zeker in de eredivisie.

Beetje positiviteit op de vroege ochtend kan ook geen kwaad!
La vida és massa curta per no fer broma
Bubba Gump
Meervoudig international

DadOfFour schreef: 12 jul 2022, 08:29 We zijn er gewoon klaar voor! Ja, er mag achterin best wel wat bij, maar in 80% van de wedstrijden zou de verdediging het toch al niet zo druk moeten hebben, zeker in de eredivisie.

Het gaat niet om die gare potjes tegen RKC, het gaat om de VCL. We moeten eindelijk een keer die CL in, en dat gaat niet lukken met onze Powerhouse als serieuze optie. Al het goede werk tot dusverre ten spijt, als er geen CV meer bij komt is het wederom een mislukte transferwindow.
colocolofc
Meervoudig international

Zaterdag winnen en het is weer hosanna
Zuc0
Nationale topspeler
Seizoenkaart: Vak DD

DadOfFour schreef: 12 jul 2022, 08:29 We zijn er gewoon klaar voor! Ja, er mag achterin best wel wat bij, maar in 80% van de wedstrijden zou de verdediging het toch al niet zo druk moeten hebben, zeker in de eredivisie.

Ja ok maar wat realisme is ook op zijn plek. ;)
Afgelopen seizoen kregen we een karrenvracht goals tegen. Niet alleen vanwege de verdediging maar met capabele verdedigers waren dat er veel minder geweest, ook in die 80 procent van de wedstrijden. Dat heeft ons gewoon punten gekost.
11 Tinus
Legende
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Even geturfd: gisteren in 24 uur....

231x we hebben een topper achterin nodig
188x we moeten doorselecteren
86x deze verdediging is geen CL niveau
45x Teze kan er niets van
44x Obispo is nooit fit
39x Ramalho is geen topper
28x Lucky ass

Ik gok dat vandaag alle records gebroken gaan worden. Ik ga vast kaarsjes branden voor zaterdag want als het dan weer kut is dan wordt het hier pas echt een drama.
Joenepsv
Legende

PSV ziet zelf ook wel in dat er een cv bij moet. Hoe ze overigens bij de vd Ven en een Brantwattes uitkomen is mij een raadsel maar dat terzijde. Ik heb nog steeds vertrouwen dat er een goede cv bij komt. Hoop enkel wel dat er niet weer gehuurd wordt maar dat ze inzien dat een goede cv voor de langere termijn moet zijn. Zo'n Engelsman lijkt mij een prima optie om te halen uit je talentpotje.
colocolofc
Meervoudig international

11 Sir Tinus schreef: 12 jul 2022, 08:43 Even geturfd: gisteren in 24 uur....

44x Obispo is nooit fit
28x Lucky ass

Ik gok dat vandaag alle records gebroken gaan worden. Ik ga vast kaarsjes branden voor zaterdag want als het dan weer kut is dan wordt het hier pas echt een drama.
Dat record mag mooi verbroken worden in het verdediging topic
Robson de Souza
Vedette

Joenepsv schreef: 12 jul 2022, 08:45 PSV ziet zelf ook wel in dat er een cv bij moet. Hoe ze overigens bij de vd Ven en een Brantwattes uitkomen is mij een raadsel maar dat terzijde. Ik heb nog steeds vertrouwen dat er een goede cv bij komt. Hoop enkel wel dat er niet weer gehuurd wordt maar dat ze inzien dat een goede cv voor de langere termijn moet zijn. Zo'n Engelsman lijkt mij een prima optie om te halen uit je talentpotje.
Of ze willen 2 spelers halen: een jonge talentvolle linksbenige verdediger(liefst een die ook back kan) en een ervaren LCV. Met Boscagli en ook Van de Blaak en tot nu toe de nog niet fitte Ramalho, Mauro en Obispo zouden 2 extra opties prettig zijn.
Sao-Mellow
Meervoudig international

Robson de Souza schreef: 12 jul 2022, 08:57
Joenepsv schreef: 12 jul 2022, 08:45 PSV ziet zelf ook wel in dat er een cv bij moet. Hoe ze overigens bij de vd Ven en een Brantwattes uitkomen is mij een raadsel maar dat terzijde. Ik heb nog steeds vertrouwen dat er een goede cv bij komt. Hoop enkel wel dat er niet weer gehuurd wordt maar dat ze inzien dat een goede cv voor de langere termijn moet zijn. Zo'n Engelsman lijkt mij een prima optie om te halen uit je talentpotje.
Of ze willen 2 spelers halen: een jonge talentvolle linksbenige verdediger(liefst een die ook back kan) en een ervaren LCV. Met Boscagli en ook Van de Blaak en tot nu toe de nog niet fitte Ramalho, Mauro en Obispo zouden 2 extra opties prettig zijn.
Dat zou perfect zijn, laten we hopen dat ze ons positief gaan verrassen.
Chucky
Vedette

Wat een onnozole redenering. Juist in de overige 20% moet het niveau omhoog om een stap te kunnen zetten. Anders worden we wederom maximaal 2e en stranden we weer in de kwartfinale van de Conference League. Stilstand is achteruitgang.
Galactico
Meervoudig international

44x Obispo is nooit fit
28x Lucky ass

Ik heb meegeturfd

834x maak je niet druk; het komt allemaal goed
257x bij PSV weten ze echt wel waar ze mee bezig zijn; jullie fans reageren te emotioneel na een oefenpotje
RV1913
Nationale topspeler

Galactico schreef: 12 jul 2022, 10:02

44x Obispo is nooit fit
28x Lucky ass

Ik heb meegeturfd

834x maak je niet druk; het komt allemaal goed
257x bij PSV weten ze echt wel waar ze mee bezig zijn; jullie fans reageren te emotioneel na een oefenpotje
Das nog altijd beter als je spelers tot in den treure afbranden :confused:
11 Tinus
Legende
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Marco Timmer en Bjorn vd Doelen is als therapie in donkere tijden. Gewoon even Skiete Willy luisteren en tot 50 tellen en alles komt goed mensen.
DadOfFour
Internationale topspeler

Chucky schreef: 12 jul 2022, 09:36

Wat een onnozole redenering. Juist in de overige 20% moet het niveau omhoog om een stap te kunnen zetten. Anders worden we wederom maximaal 2e en stranden we weer in de kwartfinale van de Conference League. Stilstand is achteruitgang.
Daarom zeg ik toch dat er achterin best wat bij mag? Iedereen flipt nu al alle kanten op, en dat is volgens mij op het moment niet nodig
Beetje vriendelijkheid op de vroege ochtend kan ook geen kwaad...
La vida és massa curta per no fer broma
Ardbeg
Mister PSV

Het is altijd zo extreem, alsof er geen ruimte voor nuance mag zijn. Tot nu toe zijn we goed bezig op de transfermarkt en ik heb het vertrouwen dat we dat doorzetten.
Rikkert1234
Vedette

11 Sir Tinus schreef: 12 jul 2022, 10:15 Marco Timmer en Bjorn vd Doelen is als therapie in donkere tijden. Gewoon even Skiete Willy luisteren en tot 50 tellen en alles komt goed mensen.
Bij PSV zijn er geen donkere tijden toch :mrgreen:
Ittot
Internationale topspeler

Ik vind dat PSV zeker al wat goede zaken heeft gedaan maar ben toch niet zo optimistisch als de meeste hierover. Ik vind dat we stappen vooruit moeten zetten en zie niet hoe we dat nu aan het doen zijn. Helaas is Schmidt weggegaan, 1 jaar extra met nog enkele versterkingen en we hadden echt hele mooie dingen gezien. Daar ben ik van overtuigd. Helaas is hij weg en moeten we opnieuw beginnen met een andere speelstijl en andere trainer. Dat kost tijd maar dat is helaas niet anders.

Kijkend naar de selectie van vorig seizoen dan hadden we met de keeper en de spits behoorlijke zwakke plekken die per definitie versterkt moesten worden.

Keepers
Simpel. Gaan we op vooruit.

Verdediging

We hadden / hebben 4 centrale verdedigers die er net mee voor uit kunnen maar eigenlijk een sterkhouder naast hun nodig hebben. Welke combi je ook maakt met Teze, Obispo, Ramalho of Boscagli; het is altijd net niet. Daar hebben we dus echt versterking nodig indien je ambitie is om CL voetbal te halen.

Ook hadden we wat breedte problemen met de backs. Dus met Max, Mauro en Mwene 3 echte backs en Teze als noodoplossing. Met blessures wat dat wat aan de krappe kant. Qua diepte (kwaliteit) was dit nog wel ok hoewel je ook daar het liefste een stap voor uit maakt. Maar dit is iig niet een zwakke noodzakelijke plek nmi als iedereen fit is. Zeker met Sambo en oppegard die terugkomen van blessures zou je de breedte hebben moeten kunnen oplossen. Nu hebben we daarbij ook een Hoever. Op basis van 1 oefenwedstrijd wil ik hem niet afschrijven maar ik hoop dact Mwene (een degelijke back) heel snel terug is en dat zegt misschien wel iets over wat voor indruk hij heeft achter gelaten.

Tov vorig seizoen is dit dus redelijk intact waarbij Boscagli geblesseerd is en Hoever er bij is gekomen. Mwene is de vraag waanneer hij terug is. Met het verlies van Boscagli en het uitblijven van versterkingen (+blessures Ramalho, Mwene en Mauro vooralsnog) vind ik dat we hier er op achteruit gaan en dat er echt versterking nodig is wil je een stap vooruit zetten.

Middenveld
Ook het middenveld had een vergelijkbaar probleem. Met Sangare en Veerman blijven daar 2 spelers over van PSV kwaliteit. Guti heeft zich fantastisch herpakt maar zal naar mijn mening niet veel beter worden dan een goede back-up speler. Verder hebben we v Ginkel die echt te kort komt. Met het vertrek van Gotze moet je hier ook minimaal 2 versterkingen halen om een stap vooruit te maken. Je hebt concurrentie nodig en je wilt niet te veel er op achteruit gaan als een speler geblesseerd is. Los daarvan was dit dus al een dunbezet. De breedte is iig aangepakt met Simons en Til. Je hebt nu echter 2 volwaardige spelers (Sangare en Veerman) en 3 spelers die net wel net niet voldoen of waarvan je het niet zo goed weet (Til, Guti en Simons). Van Ginkel kan helaas niet meer. Ook hier zouden we dus eigenlijk nog echt een versterking nodig hebben willen we een stap vooruit zetten. In de breedte zitten we nu wel goed. Ook hier zijn we dus niet op vooruit gegaan en eerder op achteruit nmi.

Aanval
In de aanval hadden we dus een spitsenprobleem. Verder met Bruma een matige back-up die nu vertrokken is. Tevens is Doan vertrokken, een zeer betrouwbare en goede basisspeler in de kleine ruimte en belangrijk in het pressiespel. Iedereen weet hoe goed Noni kan zijn maar het blijft wel afwachten of hij die stap naar betrouwbare basisspeler kan maken. De backup van Gakpo, de basisspits en de basis rechtsbuiten zijn dus vertrokken. Voor Zahavi komt Luuk. Fantastisch natuurlijk. Maar ook afwachten. Hij heeft 5 seizoenen gespeeld waarvan er 3 heel erg goed en 2 heel erg slecht. Ik ga ervan uit dat dit wel een vooruitgang is.

De back-up van Gakpo was Brumo en heet dalijk Savio. Dat is natuurlijk onduidelijk maar verder prima want Bruma gaan we niet bepaald missen. ook Vertessen kan daar spelen. Voor Doan wordt er geen vervanger gehaald en schuift denk ik Bakayoko op. Reservespitsen blijven Vinicius en Vertessen. Het liefst zie je daar ook wat anders maar daar kan ik mee leven. Ook hier iz eik niet per se een vooruitgang. Madueke moet maar aantonen dat hij kan brengen wat Doan deed. Sowieso fit blijven is al belangrijk, los van zijn wisselvalligheid. Luuk is waarschijnlijk een vooruitgang.

Al met al hebben we wat zwakke plekken (keeper en spits) versterkt maar ook nagelaten om andere zwakke plekken te versterken en zijn we er op enkele posities op achteruit gegaan. Wil JdJ zijn stoere woorden waarmaken dan zal hij minimaal nog een Centrale verdediger moeten aanschaffen en nog een diepte investering op het middenveld moeten doen. Anders is het m.i. lood om oud ijzer tov vorig seizoen met een onervaren trainer en een nieuwe speelstijl die vooralsnog beter 40 jaar terug in de tijd lijkt aan te sluiten.
Chucky
Vedette

Ardbeg schreef: 12 jul 2022, 10:18 Het is altijd zo extreem, alsof er geen ruimte voor nuance mag zijn. Tot nu toe zijn we goed bezig op de transfermarkt en ik heb het vertrouwen dat we dat doorzetten.
Ik vraag me af waar je precies op doelt. Volgens mij is er vrijwel niemand hier die vindt dat we tot nu toe niet goed bezig zijn geweest. Ik denk dat iedereen hier blij is met Benitez, Luuk en Xavi.

Desondanks vindt het gros daarentegen ook dat een topaankoop op CV cruciaal is om serieus een kans te maken dit seizoen, zowel nationaal als in de CL. Als we onderaan de streep met Luckassen de vCL in zouden moeten zou het alsnog een hele grote faal zijn. Maar goed, dat is tot nu toe hypothetisch, maar toch ook zeker realistisch. Voor nu moeten we afwachten wat er uit de hoge hoed komt, maar de signalen zijn niet zo rooskleurig. Dus hoezo precies geen ruimte voor nuance?
Alex Rodrigo Dias da Costa
Lid 2e elftal
Favoriete speler: Boscagli

Ittot schreef: 12 jul 2022, 10:32 Ik vind dat PSV zeker al wat goede zaken heeft gedaan maar ben toch niet zo optimistisch als de meeste hierover. Ik vind dat we stappen vooruit moeten zetten en zie niet hoe we dat nu aan het doen zijn. Helaas is Schmidt weggegaan, 1 jaar extra met nog enkele versterkingen en we hadden echt hele mooie dingen gezien. Daar ben ik van overtuigd. Helaas is hij weg en moeten we opnieuw beginnen met een andere speelstijl en andere trainer. Dat kost tijd maar dat is helaas niet anders.

Kijkend naar de selectie van vorig seizoen dan hadden we met de keeper en de spits behoorlijke zwakke plekken die per definitie versterkt moesten worden.

Keepers
Simpel. Gaan we op vooruit.

Verdediging

We hadden / hebben 4 centrale verdedigers die er net mee voor uit kunnen maar eigenlijk een sterkhouder naast hun nodig hebben. Welke combi je ook maakt met Teze, Obispo, Ramalho of Boscagli; het is altijd net niet. Daar hebben we dus echt versterking nodig indien je ambitie is om CL voetbal te halen.

Ook hadden we wat breedte problemen met de backs. Dus met Max, Mauro en Mwene 3 echte backs en Teze als noodoplossing. Met blessures wat dat wat aan de krappe kant. Qua diepte (kwaliteit) was dit nog wel ok hoewel je ook daar het liefste een stap voor uit maakt. Maar dit is iig niet een zwakke noodzakelijke plek nmi als iedereen fit is. Zeker met Sambo en oppegard die terugkomen van blessures zou je de breedte hebben moeten kunnen oplossen. Nu hebben we daarbij ook een Hoever. Op basis van 1 oefenwedstrijd wil ik hem niet afschrijven maar ik hoop dact Mwene (een degelijke back) heel snel terug is en dat zegt misschien wel iets over wat voor indruk hij heeft achter gelaten.

Tov vorig seizoen is dit dus redelijk intact waarbij Boscagli geblesseerd is en Hoever er bij is gekomen. Mwene is de vraag waanneer hij terug is. Met het verlies van Boscagli en het uitblijven van versterkingen (+blessures Ramalho, Mwene en Mauro vooralsnog) vind ik dat we hier er op achteruit gaan en dat er echt versterking nodig is wil je een stap vooruit zetten.

Middenveld
Ook het middenveld had een vergelijkbaar probleem. Met Sangare en Veerman blijven daar 2 spelers over van PSV kwaliteit. Guti heeft zich fantastisch herpakt maar zal naar mijn mening niet veel beter worden dan een goede back-up speler. Verder hebben we v Ginkel die echt te kort komt. Met het vertrek van Gotze moet je hier ook minimaal 2 versterkingen halen om een stap vooruit te maken. Je hebt concurrentie nodig en je wilt niet te veel er op achteruit gaan als een speler geblesseerd is. Los daarvan was dit dus al een dunbezet. De breedte is iig aangepakt met Simons en Til. Je hebt nu echter 2 volwaardige spelers (Sangare en Veerman) en 3 spelers die net wel net niet voldoen of waarvan je het niet zo goed weet (Til, Guti en Simons). Van Ginkel kan helaas niet meer. Ook hier zouden we dus eigenlijk nog echt een versterking nodig hebben willen we een stap vooruit zetten. In de breedte zitten we nu wel goed. Ook hier zijn we dus niet op vooruit gegaan en eerder op achteruit nmi.

Aanval
In de aanval hadden we dus een spitsenprobleem. Verder met Bruma een matige back-up die nu vertrokken is. Tevens is Doan vertrokken, een zeer betrouwbare en goede basisspeler in de kleine ruimte en belangrijk in het pressiespel. Iedereen weet hoe goed Noni kan zijn maar het blijft wel afwachten of hij die stap naar betrouwbare basisspeler kan maken. De backup van Gakpo, de basisspits en de basis rechtsbuiten zijn dus vertrokken. Voor Zahavi komt Luuk. Fantastisch natuurlijk. Maar ook afwachten. Hij heeft 5 seizoenen gespeeld waarvan er 3 heel erg goed en 2 heel erg slecht. Ik ga ervan uit dat dit wel een vooruitgang is.

De back-up van Gakpo was Brumo en heet dalijk Savio. Dat is natuurlijk onduidelijk maar verder prima want Bruma gaan we niet bepaald missen. ook Vertessen kan daar spelen. Voor Doan wordt er geen vervanger gehaald en schuift denk ik Bakayoko op. Reservespitsen blijven Vinicius en Vertessen. Het liefst zie je daar ook wat anders maar daar kan ik mee leven. Ook hier iz eik niet per se een vooruitgang. Madueke moet maar aantonen dat hij kan brengen wat Doan deed. Sowieso fit blijven is al belangrijk, los van zijn wisselvalligheid. Luuk is waarschijnlijk een vooruitgang.

Al met al hebben we wat zwakke plekken (keeper en spits) versterkt maar ook nagelaten om andere zwakke plekken te versterken en zijn we er op enkele posities op achteruit gegaan. Wil JdJ zijn stoere woorden waarmaken dan zal hij minimaal nog een Centrale verdediger moeten aanschaffen en nog een diepte investering op het middenveld moeten doen. Anders is het m.i. lood om oud ijzer tov vorig seizoen met een onervaren trainer en een nieuwe speelstijl die vooralsnog beter 40 jaar terug in de tijd lijkt aan te sluiten.
Op zich goede opsomming.
Denk dat er nog 3 versterkingen moeten komen:
CV
Hier het liefst een sterke, snelle linksbenige CV met leiderschapskwaliteiten en welke zonder profvoetbal waarschijnlijk huurmoordenaar geworden was.

CM
Hier is de gedroomde kandidaat natuurlijk Wijnaldum. Maar een goede '6' welke Sangaré kan ontlasten zou ik eerlijk gezegd liever zien. Dan kan Sangaré richting de CM positie en heb je een goede CVM er achter staan, waar Guti dan de back-up voor is.

LV/SP
Denk hierbij telkens aan Gnonto. Zou perfect passen en haalt de druk van Luuk en Gakpo wat weg. Moet wel eerlijk bekennen dat ik 'm nooit heb zien spelen, maar de berichten zijn hoopvol. In ieder geval een multifunctionele speler.
Ardbeg
Mister PSV

Chucky schreef: 12 jul 2022, 10:34
Ardbeg schreef: 12 jul 2022, 10:18 Het is altijd zo extreem, alsof er geen ruimte voor nuance mag zijn. Tot nu toe zijn we goed bezig op de transfermarkt en ik heb het vertrouwen dat we dat doorzetten.
Ik vraag me af waar je precies op doelt. Volgens mij is er vrijwel niemand hier die vindt dat we tot nu toe niet goed bezig zijn geweest. Ik denk dat iedereen hier blij is met Benitez, Luuk en Xavi.

Desondanks vindt het gros daarentegen ook dat een topaankoop op CV cruciaal is om serieus een kans te maken dit seizoen, zowel nationaal als in de CL. Als we onderaan de streep met Luckassen de vCL in zouden moeten zou het alsnog een hele grote faal zijn. Maar goed, dat is tot nu toe hypothetisch, maar toch ook zeker realistisch. Voor nu moeten we afwachten wat er uit de hoge hoed komt, maar de signalen zijn niet zo rooskleurig. Dus hoezo precies geen ruimte voor nuance?

Waarom zijn de signalen niet rooskleurig eigenlijk? Waar blijkt dat uit? Eerdere voorbeelden waren Simons en de keeperskwestie waarbij het forum op de kop stond en PSV (weer) het tegendeel bewees. Waarom zijn er nu niet rooskleurige signalen dan?

PSV laat niets los, of heel weinig. Dat is al duidelijk. Ik vind die "conclusies" tot zover je dat al kan noemen apart. Iedereen moet het zelf weten hoor maar ik wacht het even af. Ik ben het wel eens dat de voorronde wel een ding is.
Gesloten