Transferwindow 2022-2023

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
Ardbeg
Mister PSV

Hatseflats wrote: 12 Jul 2022, 15:22
Pijltje wrote: 12 Jul 2022, 15:04

Nee, het punt is dat jij het niet wil geloven. Er zijn gewoon uitspraken van onze TD en trainer die jij niet wil geloven. En inderdaad even goede vrienden.
Je moet ook helemaal niets geloven wat de TD en/of trainer zeggen over transfernieuws in een transferwindow. Dat is gewoon je eigen ruiten ingooien. Hoeveel voorbeelden wil je hebben? Hier NOGMAALS een voorbeeld die meermaals hier is gedeeld:
Luuk was al binnen en Brands zei dat het wel heel moeilijk zou worden om hem binnen te halen. half uur later staat ie op het trainingsveld.

Kijk eens naar die kutclub uit A'dam. Geven een jaar geleden al aan dat ze Brobbel willen halen. Leipzig blijft dat horen, want de media vindt het topbeleid en Brobbel wil niets liever naar Ajax. Hoppa, Leipzig gooit 10 mil bovenop de vraagprijs. Weet zeker dat als een andere club (buiten Man U, want Ttten Hag) zich als eerst had gemeld was ie allang weg geweest voor 15 mil.

Dus als jij denkt dat de TD even open en bloot gaat uitleggen dat ze een dik gevulde portemonnee hebben om 2 top aankopen te doen, dan weet je toch dat iedere club op de wereld dit opvangt en hun vraagprijs met 50% omhoog gooien omdat ze weten dat PSV toch geld zat heeft en ze toch happen? Dat is nou niet bepaald een sterk onderhandelingspositie.
Dank.
Pijltje
Bankzitter
Clubvoorkeur: PSV

Hatseflats wrote: 12 Jul 2022, 15:22
Pijltje wrote: 12 Jul 2022, 15:04

Nee, het punt is dat jij het niet wil geloven. Er zijn gewoon uitspraken van onze TD en trainer die jij niet wil geloven. En inderdaad even goede vrienden.
Je moet ook helemaal niets geloven wat de TD en/of trainer zeggen over transfernieuws in een transferwindow. Dat is gewoon je eigen ruiten ingooien. Hoeveel voorbeelden wil je hebben? Hier NOGMAALS een voorbeeld die meermaals hier is gedeeld:
Luuk was al binnen en Brands zei dat het wel heel moeilijk zou worden om hem binnen te halen. half uur later staat ie op het trainingsveld.

Kijk eens naar die kutclub uit A'dam. Geven een jaar geleden al aan dat ze Brobbel willen halen. Leipzig blijft dat horen, want de media vindt het topbeleid en Brobbel wil niets liever naar Ajax. Hoppa, Leipzig gooit 10 mil bovenop de vraagprijs. Weet zeker dat als een andere club (buiten Man U, want Ttten Hag) zich als eerst had gemeld was ie allang weg geweest voor 15 mil.

Dus als jij denkt dat de TD even open en bloot gaat uitleggen dat ze een dik gevulde portemonnee hebben om 2 top aankopen te doen, dan weet je toch dat iedere club op de wereld dit opvangt en hun vraagprijs met 50% omhoog gooien omdat ze weten dat PSV toch geld zat heeft en ze toch happen? Dat is nou niet bepaald een sterk onderhandelingspositie.
Er zit een verschil tussen het onderhandelingsspel en globale uitspraken over versterkingen.

Hier artikel uit april over versterkingen met betrekking tot de keeperspositie.

https://www.psvfans.nl/elfrink-PSV-gaat ... antrekken/

Is het dom dat dit soort informatie gewoon naar Elfrink gelekt is? Nee, natuurlijk niet. Er zijn helemaal geen onderhandelingen gaande dus er hoeft ook helemaal niet 'gelogen' te worden om iemand zand in de ogen te strooien.

Sterker nog met Luuk de Jong hebben ze zelfs geroepen dat het een DROOMVERSTERKING is. Als eenmaal de onderhandelingen begonnen zijn en het gaat over een miljoen erbij en een miljoen eraf dan wordt er inderdaad gelogen. Niet over dit soort basale dingen.

Hi
Hatseflats
Vedette

Nouja, het werkt ook gewoon. Hier worden al conclusies getrokken dat PSV geen transfergeld meer heeft, terwijl er 3mill (Luuk) is uitgegeven, maar wel 4 (Mario) is binnengekomen). En nee, tekengeld reken ik hierbij niet in mee.
Juancho
Mister PSV

Het zou ook fijn zijn als men gewoon eens van elkaar accepteert wat de één wel/niet denkt/gelooft. Er is geen één waarheid, ondanks dat sommigen dat wel willen doen geloven of er perse door willen drukken., Laat elkaar toch lekker geloven wat je wil! Zeker in deze periode.
Last edited by Juancho on 12 Jul 2022, 15:40, edited 1 time in total.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Dr. Gonzo
Vaste waarde in elftal

Hatseflats wrote: 12 Jul 2022, 15:32 Nouja, het werkt ook gewoon. Hier worden al conclusies getrokken dat PSV geen transfergeld meer heeft, terwijl er 3mill (Luuk) is uitgegeven, maar wel 4 (Mario) is binnengekomen). En nee, tekengeld reken ik hierbij niet in mee.
Uiteraard is PSV niet blut. Maar mijn vermoeden is dat we geen budget voor een grote aankoop hebben.
Dit gebaseerd op ons uitgavenpatroon de afgelopen 2 jaar

edit:
Neem bijvoorbeeld Hoever. Ik denk niet dat je onder deze voorwaarden, zo vroeg in de transferwindow, een speler zou huren als je ook budget had om een goede speler te kopen

edit2:
Tenzij men natuurlijk het budget opspaart voor 1 aankoop. Maar in dat geval begrijp ik niet dat die aankoop nog niet is gedaan. Dus concludeer ik dat het budget er niet is
Last edited by Dr. Gonzo on 12 Jul 2022, 15:43, edited 1 time in total.
Hatseflats
Vedette

Pijltje wrote: 12 Jul 2022, 15:32 Hier artikel uit april over versterkingen met betrekking tot de keeperspositie.

Elfrink: "PSV gaat naar verwachting twee nieuwe keepers aantrekken"
Lees nu | Rik Elfrink zag hoe PSV een kansloos eerste half uur speelde in Enschede. De Eindhovenaren herpakten zich, maar het was niet genoeg om de wedstrijd helemaal om te draaien. Met name Joël Drommel maakte een erg onzekere indruk.
"gaat naar verwachting" is interpretatie van Rik en hadden jij en ik ook kunnen schrijven. Dit zijn geen uitspraken van PSV geweest.
En uiteraard heeft Rik gelijk gekregen, want Drommel was een flop en Mvogo zou op zeker weg gaan. 1+1 = 2.
Pijltje wrote: 12 Jul 2022, 15:32 Sterker nog met Luuk de Jong hebben ze zelfs geroepen dat het een DROOMVERSTERKING is. Als eenmaal de onderhandelingen begonnen zijn en het gaat over een miljoen erbij en een miljoen eraf dan wordt er inderdaad gelogen. Niet over dit soort basale dingen.
Hier kan ik je misschien wel gelijk in geven, maar mijn vermoeden is dat het toen ook al alles zo'n beetje rond was . Mijn interpretatie ;)

Maargoed, transfernieuws/geruchten gerne! Dit op en neer geouwehoer doet dit topic niet ten goede.
Hatseflats
Vedette

Juancho wrote: 12 Jul 2022, 15:39 Het zou ook fijn zijn als men gewoon eens van elkaar accepteert wat de één wel/niet denkt/gelooft. Er is geen één waarheid, ondanks dat sommigen dat wel willen doen geloven of er perse door willen drukken., Laat elkaar toch lekker geloven wat je wil! Zeker in deze periode.
Er is een waarheid, maar die weten wij geen van allen niet :)
loginnaam
Internationale topspeler

Dr. Gonzo wrote: 12 Jul 2022, 15:40
Hatseflats wrote: 12 Jul 2022, 15:32 Nouja, het werkt ook gewoon. Hier worden al conclusies getrokken dat PSV geen transfergeld meer heeft, terwijl er 3mill (Luuk) is uitgegeven, maar wel 4 (Mario) is binnengekomen). En nee, tekengeld reken ik hierbij niet in mee.
Uiteraard is PSV niet blut. Maar mijn vermoeden is dat we geen budget voor een grote aankoop hebben.

edit:
Neem bijvoorbeeld Hoever. Ik denk niet dat je onder deze voorwaarden, zo vroeg in de transferwindow, een speler zou huren als je ook budget had om een goede speler te kopen

edit2:
Tenzij men natuurlijk het budget opspaart voor 1 aankoop. Maar in dat geval begrijp ik niet dat die aankoop nog niet is gedaan. Dus concludeer ik dat het budget er niet is
Het is 12 juli en de transfermarkt is nog open tot en met 31 augustus. Ik kan het heel goed begrijpen dat een aankoop voor een grote transfersom (hoeveel is groot eigenlijk? 5 miljoen+? Of hoger?) nog niet is gedaan. Afgelopen seizoen werd die aankoop zelfs pas in de winterse transferperiode gedaan. Dus volgens mij ben je een beetje voorbarig met je conclusie.
Persepolis
Vedette

Zijn we serieus aan het discussiëren of je de woorden van trainers en directeuren in de media altijd letterlijk moet geloven? Terwijl iedereen die meer dan een paar jaar het voetbal volgt weet dat het antwoord keihard Nee is? Kom op zeg. Ja, soms zeggen ze dingen zoals ze zijn. En soms niet. En zeker tijdens een transferwindow weet je niet welke het is, maar is het vaker niet de (hele) waarheid. Dus kun je beter niks geloven en afwachten ipv hele beredeneringen gaan uitwerken of het wel of niet zo is. Relax, wees geduldig en kijk maar wat er wel of niet binnenkomt. Het is overigens niet vreemd als het nu een paar weken stil blijft, begin juli al 7 nieuwe spelers verwelkomen is niet echt normaal. Kan dus zijn dat er ff niks gebeurt. Of niet.
Massimo
Legende

Het probleem is dat PSV met name in de achterhoede meerdere langdurige blessuregevallen heeft. Boscagli, Ramalho en Mauro hebben nog niet kunnen trainen en dat gaat nog even duren. Mwene is er net bij en Obispo is er de ene keer wel en de andere keer niet bij. Dat baart zorgen met de CL voorronde wedstrijden in het vooruitzicht. Als PSV alleen bijvoorbeeld Boscagli en Mwene zou missen op dit moment zou de vlag er al een heel stuk anders voorhangen.
Pijltje
Bankzitter

Persepolis wrote: 12 Jul 2022, 16:57 Zijn we serieus aan het discussiëren of je de woorden van trainers en directeuren in de media altijd letterlijk moet geloven?
Als je goed had gelezen dan was dat ook niet wat ik zei.
deninho32
Site Admin
Favoriete speler: Vinnie Jones
Als hij slecht had gelezen wel? :wonder:
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
Dr. Gonzo
Vaste waarde in elftal

loginnaam wrote: 12 Jul 2022, 16:49
Dr. Gonzo wrote: 12 Jul 2022, 15:40

edit:

edit2:
Het is 12 juli en de transfermarkt is nog open tot en met 31 augustus. Ik kan het heel goed begrijpen dat een aankoop voor een grote transfersom (hoeveel is groot eigenlijk? 5 miljoen+? Of hoger?) nog niet is gedaan. Afgelopen seizoen werd die aankoop zelfs pas in de winterse transferperiode gedaan. Dus volgens mij ben je een beetje voorbarig met je conclusie.
Het is inderdaad nog vroeg, transferwindow loopt nog even.
Maar als er wel budget voor een behoorlijke aankoop is, dan snap ik niet dat men daarmee wacht. Althans, ik ga er van uit dat als er budget is voor een versterking, ze graag zo snel mogelijk willen inpassen in het team.
Nu is niet iedere transfer zo eenvoudig, maar als de wens is een goede CV te halen, en er is budget (zeg 8mln ofzo), dan is daar ook vroeg in de window wel een geschikte speler voor te vinden die ook vroeg beschikbaar is.
Hoe langer het duurt, hoe meer ik me ga afvragen of die speler wel komt.
Dan is mijn conclusie dat er of geen budget voor is, of men vind de huidige CVs voldoende
Ardbeg
Mister PSV

Dr. Gonzo wrote: 12 Jul 2022, 17:47
Nu is niet iedere transfer zo eenvoudig, maar als de wens is een goede CV te halen, en er is budget (zeg 8mln ofzo), dan is daar ook vroeg in de window wel een geschikte speler voor te vinden die ook vroeg beschikbaar is.
Is dat zo ja? Hoe weet je dat?
Hatseflats
Vedette

Maar als er wel budget voor een behoorlijke aankoop is, dan snap ik niet dat men daarmee wacht. Althans, ik ga er van uit dat als er budget is voor een versterking, ze graag zo snel mogelijk willen inpassen in het team.
Dan is mijn conclusie dat er of geen budget voor is, of men vind de huidige CVs voldoende
Zucht.. transfers zijn niet zo makkelijk als je denkt. Daar zitten ontzettend veel haken en ogen aan. Het is geen Football Manager he
Juancho
Mister PSV

Hatseflats wrote: 12 Jul 2022, 18:29 Zucht.. transfers zijn niet zo makkelijk als je denkt. Daar zitten ontzettend veel haken en ogen aan. Het is geen Football Manager he
Is dat zo ja? Hoe weet je dat? :mrgreen:
Pijltje
Bankzitter

Ook hierover heeft JDJ een uitspraak gedaan. Vorige week heeft hij aangegeven dat ze het einde van deze week afwachten. Ze krijgen namelijk over een paar dagen een update over de fysieke gesteldheid van Mauro en Ramalho. Op basis van die update gaan ze een knoop doorhakken over wat voor versterking er nodig is. Al weet je natuurlijk niet of hij daarover liegt……😶
Juancho
Mister PSV

Dat is al bekend volgens Rik:
Armando Obispo trainde bij PSV dinsdag individueel, nadat hij vorige week bij het trainingskamp in Duitsland lichte klachten opliep. Tijdens de ochtendsessie stonden Mauro Júnior, Carlos Vinícius en André Ramalho nog niet op het veld in Eindhoven. Verwacht wordt dat zij nog een aantal weken nodig hebben om weer wedstrijdfit te worden.
Kortom, Ramalho en Mauro gaan echt niet Ajax en de eerste voorronde CL halen met deze inschatting van Rik.
Pijltje
Bankzitter

Juancho wrote: 12 Jul 2022, 18:35 Dat is al bekend volgens Rik:
Armando Obispo trainde bij PSV dinsdag individueel, nadat hij vorige week bij het trainingskamp in Duitsland lichte klachten opliep. Tijdens de ochtendsessie stonden Mauro Júnior, Carlos Vinícius en André Ramalho nog niet op het veld in Eindhoven. Verwacht wordt dat zij nog een aantal weken nodig hebben om weer wedstrijdfit te worden.
Kortom, Ramalho en Mauro gaan echt niet Ajax en de eerste voorronde CL halen met deze inschatting van Rik.
Dat is inderdaad de prognose, wat JDJ aangaf was dat ze daar de komende dagen een update over krijgen.
Jwoeloe
Moderator

Juancho wrote: 12 Jul 2022, 18:35 Dat is al bekend volgens Rik:
Waarom deelt PSV dan foto's van Mauro die op het veld traint? Tenzij die niet van vandaag zijn, klopt de info van Elfrink dus niet en kan je die hele passage in twijfel trekken.

Edit: ochtendsessie dus. Zou kunnen dat de foto's van 's middags zijn.
Dr. Gonzo
Vaste waarde in elftal

Ardbeg wrote: 12 Jul 2022, 18:00
Is dat zo ja? Hoe weet je dat?
Niemand hier weet iets zeker.
Maar we hebben vroeg in de window is een keeper van naam weten vast te leggen, een groot talent van PSG, Luuk de Jong.
Diverse creatieve transfers die vroeg gelukt waren. Dan vermoed ik dat dat ook mogelijk zou moeten zijn bij een goede verdediger
Robson de Souza
Vedette

Ik heb het gevoel dat PSV al even wacht of het eruit gaat komen met de eerste optie en dat die buitencategorie is. Zoals bij Benitez. Het heeft daarbij niets met geld te maken maar puur met de speler die zijn afweging maakt. Optie nummer 2 en 3 zitten in de wachtkamer.
Dr. Gonzo
Vaste waarde in elftal

Hatseflats wrote: 12 Jul 2022, 18:29
Zucht.. transfers zijn niet zo makkelijk als je denkt. Daar zitten ontzettend veel haken en ogen aan. Het is geen Football Manager he
Je hebt geen idee wat ik denk. Ik denk in elk geval niet dat een transfer zo gedaan is. Veel transfers zijn van de lange adem. Xavi Simons bijvoorbeeld, zit maanden werk in.
Walter Benitez zal ook niet een snelle transfer geweest zijn vermoed ik.
Beiden kwamen wel al vroeg rond.
Een verdediger vooralsnog niet.
Dr. Gonzo
Vaste waarde in elftal

Robson de Souza wrote: 12 Jul 2022, 18:53
Ik heb het gevoel dat PSV al even wacht of het eruit gaat komen met de eerste optie en dat die buitencategorie is. Zoals bij Benitez. Het heeft daarbij niets met geld te maken maar puur met de speler die zijn afweging maakt. Optie nummer 2 en 3 zitten in de wachtkamer.
Die optie is er natuurlijk ook. Hier hoop ik op
Siemen
Nationale topspeler

James Rodriguez post op insta vanuit Eindhoven.
Locked