In de context van mijn verhaal ging het alleen ter verduidelijking van de conclusie die je trekt in je laatste 2 zinnen.Zuc0 wrote: ↑13 Jul 2022, 17:46Gratis bestaat niet in topvoetbal. Dikke tekengelden en extra dikke salarissen vanwege de transfervrije status wel. Het zegt niet alles dat een speler transfervrij is.Robson de Souza wrote: ↑13 Jul 2022, 17:34 Benitez gratis, Xavi gratis..
Vorig jaar kochten we Drommel en een paar jaar ervoor Bruma en Baumgartl..was dat beter?
Of je nu weinig of veel uitgeeft dat zegt ook niet alles over de kwaliteit. Geld uitgeven voor niets heeft geen zin.
Transferwindow 2022-2023
-
- Vedette
- El Sordo
- Vedette
We hoeven ook niet per se veel geld uit te geven om het bevredigender te laten zijn, maar als dat gerichter wordt uitgegeven dan bovenstaande voorbeelden is de kans wellicht groter om dit jaar echt een aanval op de titel te doen en de kans op deelname CL te vergroten. Of je nu huurt of koopt is mij om het even, in beide gevallen kan het vriezen en dooien. Áls je er dan voor kiest om een jaar te huren, dan moet die speler wmb een directe versterking zijn en zowel ervaring als kwaliteit brengen om, bijvoorbeeld, Teze te helpen in zijn ontwikkeling dit jaar. We hebben nu met Teze één CV die inmiddels genoeg ervaring zou moeten hebben om geen talent meer te zijn, maar toch nog structureel jeugdfouten blijft maken. We hebben één CV die niet goed genoeg is en tevens de helft van de tijd geblesseerd. We hebben één CV die wmb voldoet aan de wensenlijst, maar pas na de belangrijke eerste wedstrijden van het seizoen weer terug is en we hebben één CV die hier ver, ver boven z'n niveau aan het voetballen is. Daar moet simpelweg wat bij. En als dat betekent dat bijvoorbeeld Obispo weg wil, so be it. Met de huidige verdediging acht ik de kans groot dat we zowel de CL gaan missen als dat we in de lente weer met lege handen staan. Hiermee ga je het gat met Ajax niet dichten terwijl dit jaar wmb de uitgelezen mogelijkheid is om dat wel te doen.Robson de Souza wrote: ↑13 Jul 2022, 17:34 Moeten we spelers stapelen?
Ik vind het zo vreemd te lezen dat de periode teleurstellend is als we niet veel geld uitgeven..
Benitez gratis, Xavi gratis..
Vorig jaar kochten we Drommel en een paar jaar ervoor Bruma en Baumgartl..was dat beter?
Vreemde take vind ik. We kunnen ook niet 50 spelers halen, we hebben 2 talentvolle CV’s bij het 1e en 2 bij Jong. Dan zou voor nu huur van goede LCV voldoende zijn voor een goede evenwichtige selectie.
Excusez het cynisme de afgelopen dagen. Ik weet ook dat het niet makkelijk is om een goede CV aan te trekken en ik weet ook dat het allemaal geen computerspelletje is, maar ik zou graag een keer zien dat we nu coûte que coûte voor de eerste plek gaan en een elftal hebben staan dat niet alleen de CL háált, maar zich in de groepsfase ook echt kan laten zien. Los van Luuk en Benítez (die het ook eerst nog maar moet laten zien), zie ik het voorlopig nog niet. Afijn, ik kan haast niet geloven dat spelers als Luckassen en Obispo daadwerkelijk als "toppers" worden gezien, dus hopelijk worden we allemaal met een kluitje het riet ingestuurd en komt er nog een echte versterking centraal achterin.
- O Goleiro Grande
- Nationale topspeler
- Clubvoorkeur: PSV
Nee, maar enige vorm van investering geeft wel aan hoe diep je bereid bent om te gaan. Ik juich het toe hoor, dat we Benítez en Simons voor nop en De Jong en Til voor een relatieve habbekrats hebben kunnen kopen. Maar als het voor een habbekrats niet lukt, zie ik liever dat er eens flink de knip wordt getrokken om bijvoorbeeld een toptalent als Renan, een ijzervreter uit Argentinie als David Mártinez of een jonge, maar relatief ervaren speler als Facundo Medina. Het zou bijzonder teleurstellend zijn als Derrick Luckassen weer de kans krijgt of dat we met pakweg Wesley Hoedt of Bram Nuytinck de Champions League(-voorronde) in moeten, toch?GillesdelaCroquette wrote: ↑13 Jul 2022, 17:33 Is dan een doel op zich? Zoveel mogelijk geld uitgeven?
- O Goleiro Grande
- Nationale topspeler
Dat is wel erg voor eigen parochie praten, nietwaar? Evengoed kun je zeggen: Zahavi en Mwene, brachten die PSV net zoveel als Veerman en Sangaré?Robson de Souza wrote: ↑13 Jul 2022, 17:34 Benitez gratis, Xavi gratis..
- Trixm
- Vedette
Ik ga maar even een onpopulaire mening verkondigen. Disclaimer, deze mening bevat wat aannames en verwachtingen en is niet volledig onderbouwd op basis van feiten.
De uitspraken van het technisch hart geven mij het gevoel dat zij op dit moment drie basis cv’s in de selectie hebben. Teze, Ramalho, Obispo. De eerste twee worden als toppers beschouwd en de derde als potentiële topper. Boscagli wordt afwachten hoe en wanneer hij terugkomt.
Ik vind Teze en Ramalho niet zo complementair. Het voelt niet alsof het klopt. Mijn inziens is het of Teze of Ramalho. daarnaast maken beiden nog veels te veel schoonheid foutjes. Keuze van instappen, positioneren, dynamiek met andere cv. Obispo is daarnaast ook erg onrustig. Wisselt Bruma achtige periodes af met slaapmomenten. Met deze drie spelers hebben weveel te veel onzekerheden in de verdediging lopen. Ik snap wel dat van Gaal Teze in een driemansverdediging erg interessant vindt, in een tweemansverdediging kan ik het ook begrijpen. Hij heeft snelheid, is atletisch en heeft veel oog voor diepgang met een bijbehorende pass. Teze Is voor mij dan ook een prima optie als RCV. Daarnaast heb ik liever iemand anders, iemand die de mindere kanten van CV Teze verbloemt. De gaten die hij achter laat in zijn spel. Ik vind Ramalho daar met zijn snelheid niet geschikt voor en Obispo in principe wel. Echter, mist hij de ervaring en rust in zijn spel. Ik zou dan ook graag een basis LCV bij willen zien.
Gevolg hiervan is dat Obispo zal vertrekken. Die gaat niet tweede viool spelen. Dat is een keuze die je als club kan maken en waar ik geen tegenstander van ben, maar mijn gevoel is dat het TH dit niet wil. Daarom wordt er gekeken naar een backup LCV. Ik vind het risicovol, vooral omdat er met Hoever en Mauro toch wat onervarenheid op het veld staat.
De uitspraken van het technisch hart geven mij het gevoel dat zij op dit moment drie basis cv’s in de selectie hebben. Teze, Ramalho, Obispo. De eerste twee worden als toppers beschouwd en de derde als potentiële topper. Boscagli wordt afwachten hoe en wanneer hij terugkomt.
Ik vind Teze en Ramalho niet zo complementair. Het voelt niet alsof het klopt. Mijn inziens is het of Teze of Ramalho. daarnaast maken beiden nog veels te veel schoonheid foutjes. Keuze van instappen, positioneren, dynamiek met andere cv. Obispo is daarnaast ook erg onrustig. Wisselt Bruma achtige periodes af met slaapmomenten. Met deze drie spelers hebben weveel te veel onzekerheden in de verdediging lopen. Ik snap wel dat van Gaal Teze in een driemansverdediging erg interessant vindt, in een tweemansverdediging kan ik het ook begrijpen. Hij heeft snelheid, is atletisch en heeft veel oog voor diepgang met een bijbehorende pass. Teze Is voor mij dan ook een prima optie als RCV. Daarnaast heb ik liever iemand anders, iemand die de mindere kanten van CV Teze verbloemt. De gaten die hij achter laat in zijn spel. Ik vind Ramalho daar met zijn snelheid niet geschikt voor en Obispo in principe wel. Echter, mist hij de ervaring en rust in zijn spel. Ik zou dan ook graag een basis LCV bij willen zien.
Gevolg hiervan is dat Obispo zal vertrekken. Die gaat niet tweede viool spelen. Dat is een keuze die je als club kan maken en waar ik geen tegenstander van ben, maar mijn gevoel is dat het TH dit niet wil. Daarom wordt er gekeken naar een backup LCV. Ik vind het risicovol, vooral omdat er met Hoever en Mauro toch wat onervarenheid op het veld staat.
Saibari is underrated.
- ShovingNE2
- Site Admin
Er is geen lopend seizoen voor Boscagli. Dat moet de insteek zijn. Alles eerder is meegenomen en vooral heel erg mooi.Alex Rodrigo Dias da Costa wrote: ↑13 Jul 2022, 15:37 En Boscagli dan?
Boscagli kan altijd nog naar CVM in het lopende seizoen, en kan natuurlijk ook als vervanger van Ramalho vanaf 2023/2024.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
-
- Vedette
-
- Nationale topspeler
-
- Internationale topspeler
Het gaat er toch niet zozeer om hoeveel geld er wordt uitgegeven als er maar wordt geinvesteerd in kwaliteit en diepte ipv breedte. Helemaal op de zwakke plekken. En zeker als je nog wat geld hebt liggen mag het dus geen excuus zijn om dalijk met de huidige bezetting + een 20 jaarige huurling zonder ervaring de VCL in te gaan. Dit is niet goed genoeg, we willen over Ajax heen toch? Dan moet je je op bepaalde plekken versterken en dat gaat nu eenmaal ten koste van andere spelers. jammer voor Teze of Ramalho of Obispo. Boeien. We moeten vooruit en beter worden en helemaal op een zwakke plek. Het baart me gewoon zorgen dat PSV oprecht denkt dat dit voldoende is. Het is heel jammer dat je na zo'n sterk begin niet door pakt. Nu kan het, we hebben een paar goedkope topdeals gedaan. Chapeau. Nu door!
-
- Nationale topspeler
Financieel is er een groot gat, maar sportief niet meer dan een kiertje wat mij betreft. Zelfs in een seizoen waarin alles tegenzat qua blessures en arbitrage, waren we met een betere keeper en spits gewoon kampioen geworden. Ook de bekerfinale liet zien dat de verschillen klein zijn.
Ik ben ook van mening dat er een goede LCV bij moet en dat de kansen op de CL en een titel vergroot, maar van een (sportieve) kloof is mijn inziens geen sprake.
-
- Vedette
-
Toch niet als Martinez daar weg is joh. Rensch-Timber-Blind-Wijndal is echt niet veel beter dan Hoever-Teze-Ramalho-MauroRikkert1234 wrote: ↑13 Jul 2022, 19:40 Mits iedereen fit en op niveau vind ik ons middenveld en aanval sterker dan die van Ajax zelfs. Verdedigend doen we alleen (flink) onder
-
- Vedette
Dan komt er gewoon een vervanger voor Blind dus dan is die van Ajax gewoon (waarschijnlijk) beterEindhovenvoetbal wrote: ↑13 Jul 2022, 19:43Toch niet als Martinez daar weg is joh. Rensch-Timber-Blind-Wijndal is echt niet veel beter dan Hoever-Teze-Ramalho-MauroRikkert1234 wrote: ↑13 Jul 2022, 19:40 Mits iedereen fit en op niveau vind ik ons middenveld en aanval sterker dan die van Ajax zelfs. Verdedigend doen we alleen (flink) onder
-
- Jeugdspeler
Leeds heeft Sinisterra al binnen. Verwacht niet dat die nog voor Gakpo gaan.
Zag overigens dat Romagnoli gekozen heeft voor Lazio. Die kunnen we dus ook afstrepen.
Nog ergens serieuze geruchten?
-
- Jeugdspeler
-
- Lid scoutingsteam
Jawel, dat is dus wél een klasse beter.Eindhovenvoetbal wrote: ↑13 Jul 2022, 19:43Toch niet als Martinez daar weg is joh. Rensch-Timber-Blind-Wijndal is echt niet veel beter dan Hoever-Teze-Ramalho-Mauro
Er staan geen toppers achterin. Teze, Ramalho, Obispo, Mwene, Hoever, Max, het is op dit moment allemaal relatief inwisselbaar. Natuurlijk is de potentie er bij een aantal jongens (met name Teze), 100%, maar daar hebben we niet zoveel aan als we komende maand alweer de belangrijkste wedstrijden van het seizoen mogen spelen. Het zijn geen zekerheden en op dit moment lijkt het erop dat we straks daadwerkelijk gaan aantreden met Hoever, Teze, Luckassen en Max. Dan kun je de CL normaal gesproken vergeten, ja. Er moet gewoon echt heel gauw ordinaire kwaliteit bij. Daar kunnen de jongere gasten zich vervolgens aan optrekken. Mauro redt zich wel, de rest is vooralsnog gewoon niet goed genoeg om de kar te trekken, of heeft genoeg moeite met zichzelf.
Kijk: leuk en uitstekend dat we Benítez, Simons, Sávio en Luuk voor weinig geld hebben kunnen binden, maar zelfs met Gakpo en Sangaré nog aan boord is de achilleshiel van dit seizoen precies dezelfde als die van vorig seizoen. En ook nog minus Boscagli, want die ligt er nog maanden uit. Dat vind ik persoonlijk méér dan een smet op de transferperiode. Het is regelrecht falen en als daar niks aan gedaan wordt, dan weet je ook meteen hoeveel waarde je kan hechten aan de uitgesproken ambities. Dit elftal mist kwaliteit achterin, maar ook kwaliteit en betrouwbaarheid in de breedte.
Noem me pessimistisch, maar ik zie vooralsnog niet de contouren van een nieuw, gouden tijdperk. Zonder die glasbak achterin maken we eigenlijk weer precies dezelfde fouten die we de afgelopen 10, 15 jaren bijna elke keer hebben gemaakt. Hopelijk komt daar gauw verandering in, maar de signalen zijn niet bijzonder positief.
- El Sordo
- Vedette
Woord voor woord mee eens.Ykhim wrote: ↑13 Jul 2022, 19:55Jawel, dat is dus wél een klasse beter.Eindhovenvoetbal wrote: ↑13 Jul 2022, 19:43Toch niet als Martinez daar weg is joh. Rensch-Timber-Blind-Wijndal is echt niet veel beter dan Hoever-Teze-Ramalho-Mauro
Er staan geen toppers achterin. Teze, Ramalho, Obispo, Mwene, Hoever, Max, het is op dit moment allemaal relatief inwisselbaar. Natuurlijk is de potentie er bij een aantal jongens (met name Teze), 100%, maar daar hebben we niet zoveel aan als we komende maand alweer de belangrijkste wedstrijden van het seizoen mogen spelen. Het zijn geen zekerheden en op dit moment lijkt het erop dat we straks daadwerkelijk gaan aantreden met Hoever, Teze, Luckassen en Max. Dan kun je de CL normaal gesproken vergeten, ja. Er moet gewoon echt heel gauw ordinaire kwaliteit bij. Daar kunnen de jongere gasten zich vervolgens aan optrekken. Mauro redt zich wel, de rest is vooralsnog gewoon niet goed genoeg om de kar te trekken, of heeft genoeg moeite met zichzelf.
Kijk: leuk en uitstekend dat we Benítez, Simons, Sávio en Luuk voor weinig geld hebben kunnen binden, maar zelfs met Gakpo en Sangaré nog aan boord is de achilleshiel van dit seizoen precies dezelfde als die van vorig seizoen. En ook nog minus Boscagli, want die ligt er nog maanden uit. Dat vind ik persoonlijk méér dan een smet op de transferperiode. Het is regelrecht falen en als daar niks aan gedaan wordt, dan weet je ook meteen hoeveel waarde je kan hechten aan de uitgesproken ambities. Dit elftal mist kwaliteit achterin, maar ook kwaliteit en betrouwbaarheid in de breedte.
Noem me pessimistisch, maar ik zie vooralsnog niet de contouren van een nieuw, gouden tijdperk. Zonder die glasbak achterin maken we eigenlijk weer precies dezelfde fouten die we de afgelopen 10, 15 jaren bijna elke keer hebben gemaakt. Hopelijk komt daar gauw verandering in, maar de signalen zijn niet bijzonder positief.
-
Ik noem je inderdaad pessimistisch. Maar mocht jij een sloper uit Brazilië richting PSV lokken mag je me wel een tikkie sturen voor een aanbetaling.Ykhim wrote: ↑13 Jul 2022, 19:55Jawel, dat is dus wél een klasse beter.Eindhovenvoetbal wrote: ↑13 Jul 2022, 19:43Toch niet als Martinez daar weg is joh. Rensch-Timber-Blind-Wijndal is echt niet veel beter dan Hoever-Teze-Ramalho-Mauro
-
Ligt eraan, haalt hij een ervaren cv die de verdediging de nodige leiding kan geven die ze nodig hebben. Dan mag John hem opdrinken. Anders wil ik hem graag terug en mag John in het strafhoekje gaan staan.colocolofc wrote: ↑13 Jul 2022, 14:21Ja, John heeft je biertje vast, en wat ga je nu doen?AddoCultheld wrote: ↑13 Jul 2022, 14:17 Een 20 jarige op huurbasis. Een verdediging waar je vorig jaar en het jaar daarvoor niet op kon bouwen. John, hold my beer.
Unbelievable.
-
- Lid scoutingsteam
Het is een feit dat er weinig wordt uitgegeven. Voor de rest tasten we eigenlijk in het duister wat de mogelijkheden zijn financieel.
Voor club watchers en fans is deze vorm van onzekerheid niet fijn, zie ook de reacties op het forum. Het mes snijdt echter aan twee kanten, dit beleid zonder grote verkopen zorgt er ook voor dat andere clubs niet meteen euro tekens in hun ogen krijgen als PSV aanklopt. Er zijn door de jaren heen toch flink wat spelers voor een te hoge prijs aangetrokken.
De huidige strategie zorgt ervoor dat veel plekken al structureel zijn verbeterd en dat de sterkhouders nog steeds, ogenschijnlijk tevreden, onder contract staan.
Als PSV nu aangeeft interesse te hebben in een speler wordt de prijs niet meteen verhoogd.
Ook is er doordat het grootste deel van de beoogde selectie al onder contract staat een soort van serene rust.
Veel geld, verstandig beleid en geen transparantie over de financiële mogelijkheden doet mij wel goed, het verrassing effect is op deze manier terug richting fans en concurrende clubs.
Dat er nu al zoveel in potentie uitstekende spelers zijn toegevoegd op de kwetsbare posities getuigd van een duidelijke visie en beleid. Dit is precies de strategie om een team zo goed en snel mogelijk voor de voorrondes en het nieuwe seizoen klaar te stomen.
[mention]ziege maar ook zagge[/mention] hier een uiteenzetting
Voor club watchers en fans is deze vorm van onzekerheid niet fijn, zie ook de reacties op het forum. Het mes snijdt echter aan twee kanten, dit beleid zonder grote verkopen zorgt er ook voor dat andere clubs niet meteen euro tekens in hun ogen krijgen als PSV aanklopt. Er zijn door de jaren heen toch flink wat spelers voor een te hoge prijs aangetrokken.
De huidige strategie zorgt ervoor dat veel plekken al structureel zijn verbeterd en dat de sterkhouders nog steeds, ogenschijnlijk tevreden, onder contract staan.
Als PSV nu aangeeft interesse te hebben in een speler wordt de prijs niet meteen verhoogd.
Ook is er doordat het grootste deel van de beoogde selectie al onder contract staat een soort van serene rust.
Veel geld, verstandig beleid en geen transparantie over de financiële mogelijkheden doet mij wel goed, het verrassing effect is op deze manier terug richting fans en concurrende clubs.
Dat er nu al zoveel in potentie uitstekende spelers zijn toegevoegd op de kwetsbare posities getuigd van een duidelijke visie en beleid. Dit is precies de strategie om een team zo goed en snel mogelijk voor de voorrondes en het nieuwe seizoen klaar te stomen.
[mention]ziege maar ook zagge[/mention] hier een uiteenzetting
- Vanthaman18
- Favoriete speler: Luuk de Jong
Amen!Voormalig KG wrote: ↑13 Jul 2022, 20:07 Het is een feit dat er weinig wordt uitgegeven. Voor de rest tasten we eigenlijk in het duister wat de mogelijkheden zijn financieel.
@ziege maar ook zagge hier een uiteenzetting
- Skuddem
- Nationale topspeler
- Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Super uiteengezet, leuk om te lezen. Alleen waar haal je dat ‘veel geld’ vandaan? ;-)Voormalig KG wrote: ↑13 Jul 2022, 20:07 Het is een feit dat er weinig wordt uitgegeven. Voor de rest tasten we eigenlijk in het duister wat de mogelijkheden zijn financieel.
@ziege maar ook zagge hier een uiteenzetting
- Heruone
- Lid scoutingsteam
Het probleem is naar mijn mening niet zozeer op welke optie PSV inzet, het is vooral het idee erachter. Het heeft niet mijn persoonlijke voorkeur, maar ik vind het wel degelijk te bilijken als je een speler huurt voor een jaar die als stand-in gaat spelen op het moment dat je bewust kiest voor de ontwikkeling van Teze-Obispo. Dat is dan een keuze die op de korte termijn punten gaat kosten, maar die op lange termijn heel vruchtbaar kan zijn.
Of je kiest ervoor om een glasbak te halen voor die positie en daarmee zet je in op Teze-glasbak. Dat valt ook te bilijken. Either way is het imo afhankelijk van wat je kan qua geld, maar ook wat je ambieert qua beleid. Ik heb vaak het gevoel, nu weer, dat PSV inzet op die eerste optie in de vorm van een Braithwate, maar eigenlijk omdat men het zogenaamde buitenkansje niet kan strikken, terwijl men anderzijds ook niet overtuigd is van Teze-Obispo. Eigenlijk een beetje een half-half uitkomst, waarvan niemand gelukkig wordt.
Of je kiest ervoor om een glasbak te halen voor die positie en daarmee zet je in op Teze-glasbak. Dat valt ook te bilijken. Either way is het imo afhankelijk van wat je kan qua geld, maar ook wat je ambieert qua beleid. Ik heb vaak het gevoel, nu weer, dat PSV inzet op die eerste optie in de vorm van een Braithwate, maar eigenlijk omdat men het zogenaamde buitenkansje niet kan strikken, terwijl men anderzijds ook niet overtuigd is van Teze-Obispo. Eigenlijk een beetje een half-half uitkomst, waarvan niemand gelukkig wordt.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
- Skuddem
- Nationale topspeler
- Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Prima verhaal, maar de keeper is natuurlijk ook onderdeel van de verdediging - en daar zijn we naar redelijke verwachting dit seizoen een stuk beter af dan het vorige, met Drommel (en Mvogo) die ons een karrenvrachten aan punten hebben gekost, en er bijzonder weinig hebben gepakt.Ykhim wrote: ↑13 Jul 2022, 19:55Jawel, dat is dus wél een klasse beter.Eindhovenvoetbal wrote: ↑13 Jul 2022, 19:43Toch niet als Martinez daar weg is joh. Rensch-Timber-Blind-Wijndal is echt niet veel beter dan Hoever-Teze-Ramalho-Mauro
Met Mauro/Max/Oppegaard heb je een prima bezetting op links, en met Mwene/Hoever/Sambo heb je op rechts een enigzins acceptabele invulling op papier, in de praktijk natuurlijk vooral afhankelijk van hoe de laatste 2 het doen.
Teze is een jaar verder in zijn ontwikkeling, en verdiend vertrouwen. Dan heb je met Ramalho dus al je koppeltje op RCV. Obispo moet de back up worden van de TE HALEN LCV.
Luckassen van de hand doen, en Boscgali klaarstomen richting 2e seizoenshelft als wellicht leuk extraatje voor de verdediging en het middenveld.
Dus volgens mij valt het allemaal wel mee met dat gefaal en die armoede. Of doel jij met het statement ‘de CL snel vergeten’ wellicht op het winnen van de CL?