Transferwindow 2022-2023

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
Madueke
Legende

Gnonto gaan wellicht nog in de sale als er niemand hapt. 10 miljoen gaat PSV niet betalen.
Rikkert1234
Vedette
Clubvoorkeur: PSV

Linksback acht ik niet nodig als Mauro op zelfde niveau blijft spelen, Max blijft en je Oppergard ook nog behoud.
mateja
Internationale topspeler

Rikkert1234 wrote: 16 Jul 2022, 20:49 Linksback acht ik niet nodig als Mauro op zelfde niveau blijft spelen, Max blijft en je Oppergard ook nog behoud.
Linksbuiten ;)
Rikkert1234
Vedette

mateja wrote: 16 Jul 2022, 20:49
Rikkert1234 wrote: 16 Jul 2022, 20:49 Linksback acht ik niet nodig als Mauro op zelfde niveau blijft spelen, Max blijft en je Oppergard ook nog behoud.
Linksbuiten ;)
Dat klinkt een stuk logischer ja😂😂😂 Daar zie ik liefst iemand die linksbuiten en spits beide kan spelen, type Gnonto. Nog 2 spelers daar lijkt me een beetje overkill
Heruone
Lid scoutingsteam

Menno1 wrote: 16 Jul 2022, 01:36 You are preaching to the choir. Ik ben een groot voorstander van lange termijn beleid; daarom was ik zo blij met Schmidt omdat het leek alsof we een ware cultuuromslag zouden maken. Bleek uiteindelijk een korte termijn project te zijn, waarbij nu alles weer overboord is gegooid helaas.

Nou vind ik wel dat je als club goed moet kijken wanneer je (desnoods kort) van je oorspronkelijke lange termijn beleid van rustig opbouwen moet afwijken als de situatie zich voordoet. Op het eerste oog leek deze zomer een gouden kans te zijn daarvoor: Bij Ajax hebben we Overmars die weg is en ten Hag, plus een redelijk uitgebluste selectie die strompelend zich naar een titel knokte. Als er dus een moment is om door te pakken, dan is het deze zomer. En ik denk dat PSV dat ook wel zo zag.

Ik ben nu wat minder positief, aangezien Ajax weliswaar spelers kwijt raakt, maar wel voor zulke belachelijk hoge bedragen, dat er ook weer budget is om goede spelers er voor terug te halen. Haller, Martinez en Gravenberch is bij elkaar zo'n 110 miljoen euro. En ze halen vrolijk Bergwijn er voor terug die voor ons volstrekt onhaalbaar is, dus ik denk niet dat we heel makkelijk Ajax even voorbij vliegen dit seizoen. Al is de kans er zeker, want daar loopt het niet echt al hebben ze wel een zak centen om aanpassingen te doen zowel in de zomer als desnoods nog in de winter.

Ik ben wel benieuwd naar de lange termijn ideeen. Dat verhaal van Obispo gaat er bij mij niet in om eerlijk te zijn. Ik vind Obispo niet goed genoeg, niet stabiel genoeg om daar op de lange termijn op te gokken. Dan had je ook niet Savio moeten huren bijvoorbeeld maar Bakayoko alle kans moeten geven of Ledezma ipv Til halen om maar wat voorbeelden te noemen.

Ik denk om heel eerlijk te zijn (schiet mij maar af) dat onze Engelse vriend gehaald wordt omdat we te veel blessures hebben en (daar komt hij...) geen geld meer over hebben om een echte glasbak te halen voor in de verdediging. Want dat zou namelijk wel de wens van Ruud zijn mag ik aannemen. En ja dat is mijn speculatie...
Ik denk dat het afwijken van je lange termijn beleid juist op het moment dat een eventuele kans zich voordoet juist heel gevaarlijk. Voor mij is dat een gevalletje we hebben 40 jaar enorm lang lopen sparen voor ons pensioen en we gaan het vervolgens in Vegas op rood inzetten omdat de afgelopen 4x zwart is gedraaid met roulette. Een seizoen is onvoorspelbaar en er kunnen enorm veel dingen gebeuren. Ik denk bijv. in de situatie in de Arena 4 jaar geleden waar we 1-1 stonden tegen 10 man van Ajax met een prima marge in het kampioenschap niemand had gedacht dat wij het nog zouden weggeven. We all know what happened. Ik denk bijv. dat als Bergwijn en Malen niet zo'n zware blessures hadden gehad, van Bommel het seizoen sowieso had afgemaakt. Het probleem is dat er over 34 wedstrijden teveel wat-als situaties zijn. En los daarvan bij Ajax het totaalpakket nog steeds (voldoende) lijkt te kloppen, hoewel men stiekem ook wel een jasje heeft uitgedaan.

Juist daarmee vond ik het een hele opportunistische gedachte aan het begin van de zomer dat wij Ajax wel even gingen pakken en dat er nu het moment lag. Ik denk wel dat het moment nu voor PSV aangebroken is om de volgende stap te zetten. Die is essentieel. Zoals al eerder gezegd is het huidige seizoen een make or break moment mbt de komende jaren voor mij. Het aankoopbeleid en de keuzes daarin deze zomer zijn mi cruciaal, evenals de manier waarop de ploeg zichzelf ontwikkelt onder RvN. Ik heb er vrede mee als PSV dit jaar geen kampioen zou worden, mits men zichzelf echt heeft kunnen ontwikkelen en die volgende stap heeft kunnen zetten. Op papier lijkt RvN daarvoor vanuit de basis wel de betere fittende spelers voor te hebben t.o.v. Schmidt.

Verder is inzetten op lange termijn beleid natuurlijk niet zwart-wit gezien een onderscheid tussen kiezen tussen korte en lange termijn beleid. Er zit een bepaald synergisme tussen die twee. Een nogal uit verband getrokken voorbeeld ter ondersteuning: als men de nummers 1-16 uit allemaal 18jarige laat bestaan die enorm talentvol zijn, zet PSV duidelijk in op lange termijn. Maar men wordt dan hooguit 4e gok ik. PSV kan het zich niet veroorloven om geen 2e plek te behalen. Net als PSV het zich niet kan veroorloven om geen Europees voetbal te behalen. Etc. Men heeft bepaalde korte termijn doelstelling die gewoon behaald moeten worden en die ook katalyserend zijn voor de lange termijn.

Het is een bepaalde continuïteit willen creëren op zowel korte als lange termijn op zowel sportief als financieel vlak. Dat is bijv. het consistent onderhouden, creëren, aantrekken, zelf opleiden en ontwikkelen van cashcows en jonge spelers. Maar ook een bepaalde speelwijze met bijbehorende spelvisie, accenten, referentiekaders en patronen implementeren over de gehele BVO en dat blijven waarborgen. Nogmaals, daarbinnen heb je zowel met korte termijn als lange termijn doelstellingen te werken. Vanuit dat opzicht is het niet gek dat spelers als Ledezma, Sambo, Öppegard en Bakayoko niet de nummers 12-18 zijn. Anderzijds is het even terzijde ook niet gek dat voor sommige spelers, bijv. Ledezma of Sambo, een verhuuroptie onderzocht gaat worden.

Uiteindelijk is het voor het verloop van de BVO de continuïteit over langere termijn nmi het belangrijkste. Ik vind het hypothetische Obispo verhaal vanuit dat perspectief wel degelijk te bilijken. Ik zou het juist heel sterk vinden, omdat men daarmee een signaal afgeeft van een duidelijk idee, visie en doel. Over de speler zelf. Ik vind Obispo wel een talentvolle speler, hoewel hij gezien zijn leeftijd geen talent meer is. Ik vond hem vandaag ook weer prima spelen. Ik denk dat hij veel eigenschappen heeft van een moderne verdediger en dat hij qua type speler een complementaire fit is met Teze. Wat men alleen onderschat is dat hij 3.569 minuten ED pas in de benen heeft. Dat is omgerekend net geen 40 wedstrijden, oftewel net iets meer dan een heel seizoen ED voetbal. Dat is bizar weinig voor een 23 jarige speler die in maart 24 wordt. Ik blijf erbij dat het bij hem voornamelijk een geval speeltijd en ervaring is en niet ineens per se kwaliteit. Jonge spelers hebben vanaf een bepaald moment gewoon minuten nodig om zichzelf verder te ontwikkelen. Die heeft hij echter nooit gehad. Een belangrijke rol daarin is o.a. zijn blessure verleden uiteraard. Dat is wel een risicovolle kanttekening die gezet mag worden.

Onze Engelse vriend is sowieso gehaald ivm de blessures. Ik verwacht niet dat hij veel speelt, want of Obispo of Ramalho gaat langs Teze staan. Of het een geldkwestie is, weet ik niet. Er is vermeld afgelopen winter meerdere malen dat PSV een potje had voor een transfer te doen voor de CV positie. Ik neem aan dat dat niet om een flutbedragje van 2 a 4 miljoen gaat waar je tegenwoordig Thijs Dallinga, een leuke spits uit de KKD voor kan kopen. Men heeft uiteraard een aantal transfervrije spelers gehaald en daarbij komen bonussen kijken. Geen idee hoe die constructies werken en waar PSV die vanuit betaald. Men heeft iig met Doan wel weer verkocht, hoewel daar de aankoop van Til tegenover staat. Maar los of er nog wel geen geld is, boeit mij die discussie niet zo heel veel. Die discussie is er altijd, terwijl niemand exact in de portemonnee kan kijken van PSV. Puur giswerk imo. Ik denk overigens, dat als men echt had gewild, men echt wel een bedrag had neer kunnen leggen voor een CV. Enfin, dat is ook weer giswerk.

Wat nmi wel interessant is, is de vraag waarom PSV juist voor Brantwaithe kiest. Is dat omdat men echt wilt inzetten op de ontwikkeling van Obispo? Is dat omdat men Ramalho ziet als een glasbak langs Teze? Heeft het wel degelijk met een geldkwestie te maken en men daarom een speler moet huren? Is dat ook de reden dat men kiest voor niet een Ricardo Rodriguez achtige huurspeler, maar voor zo'n type speler waarmee je dus nadrukkelijk de deur openzet voor andere spelers? Dat vind ik vrij interessante vragen, interessanter dan de eeuwige discussie over wel/geen geld. Want die bepalen de achterliggende gedachte en ideeën over de selectie intern binnen PSV en daaropvolgend het beleid dat men wilt voeren over zowel korte als lange termijn.

Dat gezegd hebbende hoop ik ook dat er deze zomer nog iets terecht komt van dat transfer talentenpotje van v.d. Wallen waar het nu al een aantal windows over gaat. Als iets duidelijk is n.a.v. gister, dan is het dat men in de breedte op heel veel posities kwetsbaar is. Bijv. een talentvolle 2e spits en/of LB zijn enorm welkom imo. Als je ziet dat Ajax nu bijv. zo'n Conceição lijkt te halen voor 5 miljoen, dan zijn dat transfer die vallen binnen zo'n pool en binnen een dergelijke uitgesproken ambitie. Spelers als Roko Simic of Joelson Fernandes waar PSV eerder aan gelinkt zijn, zijn wmb ook dergelijke kandidaten. Juist die maken je selectie zoveel sterker, zowel op korte als op lange termijn.
"De kwaliteiten van Joelson zijn duidelijk zichtbaar. De tiener bezit een soort explosiviteit en dribbelvermogen dat topclubs zoeken in hun buitenspelers. Zijn vermogen om ook soepel mee te komen in de passing, maakt hem een speciaal talent.

Maar de Portugees is nog wel een ruwe diamant. Qua productiviteit, balvastheid en meeverdedigen is Joelson momenteel nog niet volwassen genoeg om een wekelijkse uitblinker als Gakpo één-op-één op te kunnen volgen."

https://www.vi.nl/pro/analyse/transfert ... -fernandes
https://totalfootballanalysis.com/artic ... the%20ball.
ShovingNE2 wrote: 16 Jul 2022, 07:45
Heruone wrote: 16 Jul 2022, 00:57 Maar Ajax inhalen staat niet gelijk aan één dimensionaal op de titel willen inzetten, hetgeen waar PSV de laatste jaren een handje vol van heeft. Je wilt een sustainable formule ontwikkelen die gaat leiden tot meer internationaal en nationaal succes over langere termijn. Vanuit dat perspectief vind ik het juist heel erg te bilijken als je zou kiezen voor Teze-Obispo.

Om het even simpel te stellen aan de hand van een voorbeeld: stel je haalt Luuk de Jong of Benitez deze zomer, een 31 jarige topspits en 29 jarige topkeeper. Dan zijn dat spelers die je haalt met het oog om op korte termijn succes te hebben. Onder de streep leveren ze jou financieel niks op in de vorm van een transfersom/cashcow. Ze kosten een flinke hap salaris + tekenbonussen. En ze blokkeren de ontwikkeling van eventueel andere jongen spelers voor die positie. Daar staat tegenover dat ze sportief een meerwaarde zijn en dat op het moment dat men daadwerkelijk kampioen wordt, hun invloed en hun meerwaarde onderschreven kan worden. Anderzijds levert bij een 2e plek onder de streep netto gezien niks op. Je boekt geen sportief succes, hun aanwezigheid kan wellicht de ontwikkeling stimuleren van een aantal andere spelers, maar het weerhoudt ook anderzijds de ontwikkeling van spelers voor op die positie. Je behaalt er andermaal geen transfersom op en je creëert een situatie na een x aantal jaar waarbij je hen moet vervangen, moet investeren, maar er zelf financieel niks tot weinig voor terug krijgt.

Begrijp me niet verkeerd, dit soort transfers zijn essentieel. Je wilt een bepaalde balans en consistentie creëren in je selectie en daarbij zijn dit soort transfers juist broodnodig, indien je het kampioenschap ambieert. Maar op het moment dat er wel degelijk een kloof is tussen jou en je concurrent, je inzet op dit soort spelers en vervolgens faalt in het behalen van je doelstelling (even los van of die realistisch is, kijkend naar de verhoudingen onderling), verklein je die kloof op lange termijn gezien niet. Juist dat is imo een van de fouten die PSV wellicht wel teveel heeft gemaakt in haar transferbeleid de afgelopen jaren. Ik heb het al behoorlijk vaak gezegd, maar men zet altijd begin van het seizoen in op "we moeten nu kampioen worden", men haalt de afgelopen gemiddeld 7.25 speler per seizoen, waarvan een significant aantal met de intentie om in te passen als basisspeler (dat is een significant hoog aantal imo), men blijkt simpel gezegd te kort te komen, wordt geen kampioen, men roept het jaar erop dat ze nu echt kampioen willen worden et voilà, de cirkel is rond.

Men moet imo voor een sustainable beleid en oplossing komen op het vraagstuk hoe je op structurele basis kampioen kan worden. Als men daarvoor kiest voor de ontwikkeling van Teze-Obispo en daarmee niet dit jaar, maar volgend jaar kampioen kan worden + structureel kampioen te worden c.q. mee te vechten (de doelstelling 1 maal in de 2 jaar), dan is dat imo een te bilijken keuze. Kies je voor een oplossing waarbij je kiest voor Teze-glasbak omdat je denkt, en daarmee ook realistisch acht, dat men dit jaar kampioen kan worden + structureel kampioen te worden c.q. mee te vechten (de doelstelling 1 maal in de 2 jaar), is dat ook een te bilijken keuze. Either way is de belangrijkste factor dat je continuïteit over langere termijn wilt creëren. Daarop is je beleid gericht.

Vanuit dat opzicht vind ik beide keuzes heel erg te bilijken. En vind ik de keuze voor een Brathwaite ook niet per se een verkeerde, hoewel ik hem als speler verder niet ken, mits dat betekend dat men serieus in durft te zetten op Obispo en dat men gaat voor zijn ontwikkeling. De kanttekening zit alleen in dat ik momenteel niet het gevoel heb dat dat het geval is en vanuit dat perspectief zou ik de transfer van Brathwaite ook niet bepaald logisch vinden.
Goed verhaal, niet oneens.

Speelt hier nog een tweede aspect en dan met name dit jaar? Wil men nu de basis leggen om het seizoen 23/24 nagenoeg de garantie hebben op een plek bij de top 2? Titels zijn prachtig, maar top 2 is dat seizoen essentieel. Niet alleen omdat het groepsfase CL oplevert, maar omdat vanaf dat jaar ook nog eens op het prijzengeld de verdubbelaar wordt ingezet en je gegarandeerd bent van 75 miljoen. En als dat langer duurt dan alleen dat jaar zit je bijna automatisch standaard bij de top 2 en komt Feyenoord of AZ er nooit meer tussen, ook niet incidenteel.

Dit speelt misschien nog wel veel meer mee dan nu de titel willen pakken: simpelweg omdat je die garantie nooit krijgt met een sterke concurrent. Daarvoor moeten ook andere zaken goed vallen die je niet in de hand hebt.
Dat speelt ongetwijfeld ook mee, maar ik denk dat dat vrijwel gekoppeld is aan groei m.b.t. de lange termijn visie, i.e. het meespelen om het kampioenschap (plekken 1 en 2) en 1x in de 2 jaar het kampioenschap te behalen. Ik denk niet dat men intern bang is voor Feyenoord namelijk.

Overigens moet men niet onderschatten dat de vele huurdeals en het evt. behouden van Gakpo/Sangare op dat vlak nog wel eens een hele grote backfire met ongewenst effect kan gaan worden, indien je dit jaar dus niet kampioen zou worden.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Zuc0
Nationale topspeler

Die Roko Simic. Lijkt me een buitenkans, nu wellicht nog net te halen, volgend jaar niet meer. Eventueel, als het niet anders kan, weer een jaar verhuren indien het problemen zou geven met de huidige bezetting. Jammer dat de financiële ruimte waarschijnlijk ontbreekt.
SNDR87
Lid 2e elftal

Je zag gister ook wel direct waar PSV nog matig is qua back ups van Gakpo, Luuk en in de verdediging. We hebben nu geen behendige / snelle wisselspeler achter Gakpo (die meestal ook wel paar keer geblesseerd is per seizoen), geen sterke back up voor Luuk (Vertessen komt te kort en blessure gevoelig en Vinicius bakt er helemaal niks van) en verdedigend is het ook niet top.. Vraag me dus af of we dit jaar op Luuk en Benitez na er wel echter sterker op zijn gewoon worden na het vertrek van Gotze, Doan en de dreiging van Bruma..
Kingfisher
Meervoudig international
Clubvoorkeur: PSV, Manchester United

Gaan we nu ineens Bruma missen op basis van 2 oefenpotjes?
Ykhim
Lid scoutingsteam

Sávio komt ook nog. Is geen echte linksbuiten, maar heeft wel kwaliteiten die we voorin missen.

Het is vooral die CV-positie en de kwaliteit in de breedte waar ik me zorgen over maak. En dat is slechts in de context van de competitie.
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Er is nu alle ruimte voor Bakayoko Savio en Vertessen omdat ze daarin lijken te geloven maar ik denk dat er iets bij moet op de flanken en niet in de punt. In het allerbeste geval is Savio vanaf Ajax uit voor de JCS een vaste invaller en meteen waardevol van de bank en blijven Madueke en Gakpo fit. Als 1 van die 3 dingen niet mee valt heb je al een vet probleem en vleugelspits zijn nou net spelers die je veel minuten kunt geven omdat je die vaak wisselt in een wedstrijd.

Savio als vervanger van Bruma en Bakayoko van Doan is op papier geen luxe. Als Vinicius fit is en Vertessen kan ook weer op de flanken gebruikt worden dan is het minder fragiel in de breedte maar je schiet er niets op qua kwaliteit.
Massimo
Legende

Ykhim wrote: 17 Jul 2022, 07:20 Sávio komt ook nog. Is geen echte linksbuiten, maar heeft wel kwaliteiten die we voorin missen.

Het is vooral die CV-positie en de kwaliteit in de breedte waar ik me zorgen over maak. En dat is slechts in de context van de competitie.
Dat zijn denk ik ook op dit moment de pijnpunten. Echter lijkt het er op dat zolang er geen grote verkoop gedaan wordt PSV ook zelf moeilijk in staat is om flinke bedragen neer te leggen in ieder geval wat betreft transfersommen. Als je dan kijkt hoe PSV zich t.o.v. afgelopen seizoen versterkt heeft dan denk ik dat je behoorlijk tevreden op voorhand mag zijn. Nog niet alles is ingevuld, maar misschien kan dat ook niet in één keer zolang je Gakpo en Sangaré wil behouden.

Mocht het zo blijven, dan is het vooral te hopen dat je basisspelers niet teveel blessures oplopen en dat jongere talenten door middel van wisselbeurten op deze manier dit seizoen stappen kunnen gaan maken.
Joenepsv
Legende

De basis voorhoede is heel sterk maar de back ups zijn of nog niet op niveau of komen nooit op niveau. Naar mijn mening is het halen van een extra linksbuiten heel belangrijk en zou het fijn zijn om Vinicius door te selecteren. Die heeft echt het niveau niet. Kan gewoon niks. Ben zelf wel een Vertessen fan. Als je die in zijn kracht gebruikt heb je een extreem wapen maar hij past als spits niet in de speelwijze van RVN. Die wil een balvaste centrumspits, een aanspeelpunt. Zowel Vertessen als Vinicius kunnen dat niet. Simic past wel in dat profiel en lijkt me nu nog haalbaar.
TomPSV
Legende

ComeOnPSV
Vedette

Savinho denk ik?
colocolofc
Meervoudig international

Heeft altijd 33 gehad als rugnummer
Hatseflats
Vedette

Savinho is donker. Niet gewoon branthwaite? Is begonnen met z'n carrière met rugnummer 23
Hatseflats
Vedette

ComeOnPSV
Vedette

Branthwaite it is.
PCGC
Vedette

TomPSV wrote: 17 Jul 2022, 14:53
Brains is binnen
#FreeGeneratie4
PCGC
Vedette

#FreeGeneratie4
Chief
Jeugdspeler

Gutanoth wrote: 13 Jul 2022, 21:45 We moeten gewoon een keihard centraal duo achterin hebben. Twee gasten die op Rico verhoeven lijken
Jij snapt het.
Joenepsv wrote: 17 Jul 2022, 07:57 De basis voorhoede is heel sterk maar de back ups zijn of nog niet op niveau of komen nooit op niveau. Naar mijn mening is het halen van een extra linksbuiten heel belangrijk en zou het fijn zijn om Vinicius door te selecteren. Die heeft echt het niveau niet. Kan gewoon niks. Ben zelf wel een Vertessen fan. Als je die in zijn kracht gebruikt heb je een extreem wapen maar hij past als spits niet in de speelwijze van RVN. Die wil een balvaste centrumspits, een aanspeelpunt. Zowel Vertessen als Vinicius kunnen dat niet. Simic past wel in dat profiel en lijkt me nu nog haalbaar.
Eens mbt breedte selectie als het gaat om kwaliteit. We zijn kwetsbaar bij wisselingen, gebrek aan fitheid en blessures.

Ook eens mbt Vertessen. Mits goed gebruikt, heeft hij een heel specifiek wapen waar je menig verdediging mee ontregelt in de laatste 30 minuten.
Ik vind het een gok, een 20-jarige als 'versterking' van de verdediging binnenhalen. Geloof best dat hij potentie heeft. Vraag voor mij blijft echter: wie gaat de verdediging leiden in voorronde CL? Teze en Obispo zijn degelijke Robins, maar wie is de Batman?

Bovendien hoor ik onder medesupporters alweer het bekende adagium opkomen links en rechts: 'Brands is terug en we hebben een bout-verdediging'.
Hatseflats
Vedette

Gaan we WEER dezelfde discussie voeren? :wall:
René1978
Nationale topspeler

Zo slecht is onze verdediging echt niet. We hebben een topkeeper, Mauro is misschien wel de beste back van Nederland en met Teze hebben we gewoon een international die zich snel ontwikkelt en gisteren in mijn optiek ook weer prima was (met die blocktackle als hoogtepunt). Het gemis van Boscagli, die qua passing en intercepties tot de absolute top van de Eredivsie behoort, doet zich gelden, maar Obispo is echt geen koekenbakker en met Ramalho heb je ook nog een ervaren kracht achter de hand. Over onze Engelse vriend kan ik vooralsnog weinig zeggen. Op rechts is het de vraag of Ruud kiest voor het voetballende vermogen van Hoever of meer zekerheid inbouwt op defensief vlak met Mwene. En met Oppegard en Sambo heb je ook nog twee talenten achter de hand. Met Oppegard zou ik het ook wel aandurven als back-up voor Mauro, dan zou je Max nog kunnen verkopen, want dat blijft voor mij wel een dissonant.

EDIT: O, ik dacht even dat ik weer in het Verdedigingstopic was beland. :L
El Sordo
Vedette

Ik mag toch hopen dat Ramalho niet voor “achter de hand” is, samen met Mauro de beste verdediger die we in huis hebben. Als Teze en Ramalho fit blijven en met Benítez daarachter is het prima, wmb. Als één van de twee uitvalt heb je een probleem in zowel de CL/EL als de top 5-wedstrijden in de ED.
FritskePhilips
Nationale topspeler

Er staat nog het een en ander te gebeuren. Anders was Branthwaite wel gepresenteerd mét rugnummer. Er kunnen dus nog verschuivingen verwacht worden binnen de selectie.

Ik denk overigens dat Branthwaite met nr 13 zal gaan spelen. Komt het dichtst bij het 23 en 32 waar hij eerder al mee speelde. Veerman zal zijn nr niet afgeven en 32 is ook al vergeven. Dan komt 13 het dichtst bij.

Sávio zal naar verwachting met 33 gaan spelen.
Locked