Transferwindow 2022-2023

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
Robson de Souza
Vedette

West Ham wil beiden halen..
PSVerDenBosch
Basisspeler
Clubvoorkeur: PSV

Grasmat wrote: 18 Jul 2022, 13:31 Scamacca wandelt straks transfervrij zijn contract uit hoor. :treurig:
Contract loopt tot 2026
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

En elk jaar hetzelfde liedje. :tear:
OnsPSV
Meervoudig international

Weet niet of deze man ook actief is op dit forum, maar deze momenten schoten ook gelijk door m’n hoofd toen Monaco uit het balletje kwam. Timmer (watcher VI) meldt het vandaag ook weer: PSV gaat gewoon te min om met die achterhoede!
Menno1
Legende

Nou vind ik Monaco dermate zwaar dat ik niet weet of 1 CV het verschil gaat maken, maar het helpt natuurlijk wel. En ben het ook gewoon eens met Timmer. We kunnen wel blijven sugarcoaten maar de enige versterkingen voor achterin zijn 2 ervaren broekies; Hoever en Jarrad. Waarbij voorlopig Hoever geen indruk op mij maakt, in ieder geval niet verdedigend.

Ik wil John en Marcel alle complimenten geven voor Benitez, Xavi, Til en Luuk en dat ook uitgebreid gedaan. Maar het (wederom) laten versloffen van de verdediging is wat mij betreft een fail. En nee, ik heb niet de illusie dat er tussen nu en de komende 3 dagen er nog een topper van een CV bij komt.
Joenepsv
Legende

Nouja, Boadu speelt waarschijnlijk niet dus dat scheelt.

Ben Yedder, Volland, Minamino of Embolo wel.
Madueke
Legende

Obispo heeft in die wedstrijd ook met 2 schitterende tackles een vrij schot op goal van Boadu voorkomen.
mr.top
Internationale topspeler

Puur kijkend naar de eerste twee oefenwedstrijden van PSV is het systeem van Ruud van Nistelrooij een stuk meer behoudend. Er staan relatief meer mensen achter de bal maar door het ook voor de monegasken moeilijker wordt om te scoren
Joenepsv
Legende

Menno1 wrote: 18 Jul 2022, 17:08 Nou vind ik Monaco dermate zwaar dat ik niet weet of 1 CV het verschil gaat maken, maar het helpt natuurlijk wel. En ben het ook gewoon eens met Timmer. We kunnen wel blijven sugarcoaten maar de enige versterkingen voor achterin zijn 2 ervaren broekies; Hoever en Jarrad. Waarbij voorlopig Hoever geen indruk op mij maakt, in ieder geval niet verdedigend.

Ik wil John en Marcel alle complimenten geven voor Benitez, Xavi, Til en Luuk en dat ook uitgebreid gedaan. Maar het (wederom) laten versloffen van de verdediging is wat mij betreft een fail. En nee, ik heb niet de illusie dat er tussen nu en de komende 3 dagen er nog een topper van een CV bij komt.
Ben het ook eens met Timmer. Maar dit is van alle jaren. Zat net toevallig tien jaar terug te kijken op Espn. Isaksson op doel en daarvoor Manolev, Marcelo en Derijck en Willems met zijn 18 jaar als linksback. Maar het middenveld en aanval o.a. Mertens, Wijnaldum, Strootman, Toivonen. De focus ligt nooit echt op de achterhoede bij ons. Af en toe heb je een Alex of een Moreno. En wat Timmer zegt is wat zo ongeveer elke supporter denkt. PSV gaat vrij lichtzinnig om met de achterhoede. Twee jonge onervaren spelers gehuurd en dat is het. Dat is een keus van de clubleiding die volgens mij echt in Obispo een toekomstige topper zien en hem de ruimte willen geven zich te ontwikkelen. Denk daarom dat PSV wel klaar is in de achterhoede. Kwantitatief is alles goed bezet en kwalitatief gaan we zien hoe goed Obispo is en wat Hoever en Brantwaithe gaat toevoegen.
ParkJiSung
Basisspeler

Madueke wrote: 18 Jul 2022, 17:21 Obispo heeft in die wedstrijd ook met 2 schitterende tackles een vrij schot op goal van Boadu voorkomen.
1 van die twee was een overtreding.
Menno1
Legende

Joenepsv wrote: 18 Jul 2022, 17:25
Menno1 wrote: 18 Jul 2022, 17:08 Nou vind ik Monaco dermate zwaar dat ik niet weet of 1 CV het verschil gaat maken, maar het helpt natuurlijk wel. En ben het ook gewoon eens met Timmer. We kunnen wel blijven sugarcoaten maar de enige versterkingen voor achterin zijn 2 ervaren broekies; Hoever en Jarrad. Waarbij voorlopig Hoever geen indruk op mij maakt, in ieder geval niet verdedigend.

Ben het ook eens met Timmer. Maar dit is van alle jaren. Zat net toevallig tien jaar terug te kijken op Espn. Isaksson op doel en daarvoor Manolev, Marcelo en Derijck en Willems met zijn 18 jaar als linksback. Maar het middenveld en aanval o.a. Mertens, Wijnaldum, Strootman, Toivonen. De focus ligt nooit echt op de achterhoede bij ons. Af en toe heb je een Alex of een Moreno. En wat Timmer zegt is wat zo ongeveer elke supporter denkt. PSV gaat vrij lichtzinnig om met de achterhoede. Twee jonge onervaren spelers gehuurd en dat is het. Dat is een keus van de clubleiding die volgens mij echt in Obispo een toekomstige topper zien en hem de ruimte willen geven zich te ontwikkelen. Denk daarom dat PSV wel klaar is in de achterhoede. Kwantitatief is alles goed bezet en kwalitatief gaan we zien hoe goed Obispo is en wat Hoever en Brantwaithe gaat toevoegen.
Ik blijf het bijzonder vinden. Kijk je naar de meest succesvolle selecties van de afgelopen 10 jaar, dan komt toch het team waarin we CL overwinterden met Moreno als CV o.a.

We halen liever 4 rechtsbuitens dan dat we 1 uitstekende CV halen. En werkelijk iedereen ziet het, en toch blijft het gebeuren. Heel bijzonder.
Juancho
Mister PSV

mr.top wrote: 18 Jul 2022, 17:23 Puur kijkend naar de eerste twee oefenwedstrijden van PSV is het systeem van Ruud van Nistelrooij een stuk meer behoudend. Er staan relatief meer mensen achter de bal maar door het ook voor de monegasken moeilijker wordt om te scoren
Kijkend naar die oefenwedstrijden valt eigenlijk juist op dat we weer veelste veel tegengoals hebben. Dat blijft op deze manier een gigantisch blok aan been. En ja, dat kan nog verbeteren maar grote kans dat je in Monaco met dezelfde 4 achterin moet spelen.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Menno1
Legende

Juancho wrote: 18 Jul 2022, 17:38
mr.top wrote: 18 Jul 2022, 17:23 Puur kijkend naar de eerste twee oefenwedstrijden van PSV is het systeem van Ruud van Nistelrooij een stuk meer behoudend. Er staan relatief meer mensen achter de bal maar door het ook voor de monegasken moeilijker wordt om te scoren
Kijkend naar die oefenwedstrijden valt eigenlijk juist op dat we weer veelste veel tegengoals hebben. Dat blijft op deze manier een gigantisch blok aan been. En ja, dat kan nog verbeteren maar grote kans dat je in Monaco met dezelfde 4 achterin moet spelen.
Yep, Villareal kon alleen in de eerste 5 minuten al 3x scoren en had daarna ook nog een hoop kansen op meer goals. Ik krijg echt niet de indruk dat we zo solide zijn achterin. Ik begin meer een meer te neigen naar het herstellen van het middenveld duo Sangare-Guti en met een 10 daarvoor (Til?)

Jammer voor Veerman, want ben fan, maar dat blijft verdedigend gezien een liability.
Daveydelaat
Verbannen

Dan hebben we nog 2 weken op met dit elftal voort te borduren en afstemming te creëren. Ben vooral benieuwd naar de wedstrijd tegen Ajax hoe het staat en of we weinig weggeven, dan zou dan lekker zijn want Ajax is beter dan Monaco wss
mateja
Internationale topspeler

Grote kans dat we weer met Luckassen moeten spelen? Vertel.

Daarnaast vielen de meeste tegengoals na rust, nadat er veel wisselingen plaatsvonden. Seelt, Luckassen en Drommel tegen Bielefeld en Vos en Luckassen tegen Villareal.

Beetje een onzinargument dus.

Sterker nog; met de waarschijnlijke bezetting hebben we nog geen tegengoal gehad, in 1 helft tegen Villareal.
Skuddem
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Door eerst Monaco en vervolgens Benfica uit te schakelen in de VCL - doen we in ieder geval heel goede zaken met het oog op de coëfficiëntenstrijd ;-)
Madueke
Legende

Robson de Souza
Vedette

mateja wrote: 18 Jul 2022, 17:46

Daarnaast vielen de meeste tegengoals na rust, nadat er veel wisselingen plaatsvonden. Seelt, Luckassen en Drommel tegen Bielefeld en Vos en Luckassen tegen Villareal.

Sterker nog; met de waarschijnlijke bezetting hebben we nog geen tegengoal gehad, in 1 helft tegen Villareal.
Toch vind ik een centrum Obispo-Teze te onervaren. Die kopbal van Villarreal na 1 minuut is echt een schoolvoorbeeld. Dus Ramalho moet fit zijn en dan mag/moet er nog een topper bij. Ik wil CL dit jaar!
Standbeeld
Mister PSV

Madueke wrote: 18 Jul 2022, 18:31
Als alternatief voor het geval Luuk niet zou komen. Ik denkt niet dat het nog relevant is.
loginnaam
Internationale topspeler

Skuddem wrote: 18 Jul 2022, 18:30 Door eerst Monaco en vervolgens Benfica uit te schakelen in de VCL - doen we in ieder geval heel goede zaken met het oog op de coëfficiëntenstrijd ;-)
Behalve als de EL-finale vervolgens Benfica-Monaco wordt... Maar dit heeft toch niks met het transferwindow te maken?
Standbeeld
Mister PSV

loginnaam wrote: 18 Jul 2022, 18:50
Skuddem wrote: 18 Jul 2022, 18:30 Door eerst Monaco en vervolgens Benfica uit te schakelen in de VCL - doen we in ieder geval heel goede zaken met het oog op de coëfficiëntenstrijd ;-)
Behalve als de EL-finale vervolgens Benfica-Monaco wordt... Maar dit heeft toch niks met het transferwindow te maken?
Inderdaad, skuddem maar eens ekkes wakker want volgens mij is ie niet scherp.
El Sordo
Vedette

Robson de Souza wrote: 18 Jul 2022, 18:40

Toch vind ik een centrum Obispo-Teze te onervaren. Die kopbal van Villarreal na 1 minuut is echt een schoolvoorbeeld. Dus Ramalho moet fit zijn en dan mag/moet er nog een topper bij. Ik wil CL dit jaar!

Dat wil bijna iedereen, behalve de kikkers in opwarmend water. Teze is onervaren, Obispo is gewoon niet goed genoeg, maar “eigen jeugd”, dus het moet tot in den treure gepamperd worden.
ShovingNE2
Site Admin

El Sordo wrote: 18 Jul 2022, 19:13 maar “eigen jeugd”, dus het moet tot in den treure gepamperd worden.
En als we iemand halen zegt de andere helft: 'DOEK DE JEUGDOPLEIDING MAAR OP!'.

Het is zelden goed ;)
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Juancho
Mister PSV

Arminia : Max, Luckassen, Teze, Hoever en Benitez
Villareal: Hoever, Teze, Max, Luckassen en Benitez

Met deze spelers of een deel hebben we de laatste 2 wedstrijden best wat tegengoals gehad en toch ook best kansen en/of momenten dat de boel open ligt. Ik zeg niet dat dat laatste puur en alleen aan de achterhoede ligt. Helemaal niet zelfs.

Maar om te denken/verwachten/hopen dat we door het iets meer gesloten spelsysteem minder tegengoals krijgen met bovenstaande lijst aan spelers en keeper... Nee ik denk nog niet dat het al zover is.

Zoals het er nu uitziet ga je ook spelen met Max-Obispo-Teze-Hoever. Persoonlijk acht ik dat niet goed genoeg.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
mateja
Internationale topspeler

Juancho wrote: 18 Jul 2022, 19:41

Arminia : Max, Luckassen, Teze, Hoever en Benitez
Villareal: Hoever, Teze, Max, Luckassen en Benitez

Met deze spelers of een deel hebben we de laatste 2 wedstrijden best wat tegengoals gehad en toch ook best kansen en/of momenten dat de boel open ligt. Ik zeg niet dat dat laatste puur en alleen aan de achterhoede ligt. Helemaal niet zelfs.

Maar om te denken/verwachten/hopen dat we door het iets meer gesloten spelsysteem minder tegengoals krijgen met bovenstaande lijst aan spelers en keeper... Nee ik denk nog niet dat het al zover is.

Zoals het er nu uitziet ga je ook spelen met Max-Obispo-Teze-Hoever. Persoonlijk acht ik dat niet goed genoeg.
Je vergeet voor het gemak Seelt en Vos. Waarom snap ik niet helemaal. Je punt dat we met de verdediging waarmee we waarschijnlijk tegen Monaco moeten al veel tegengoals tegen hebben gehad is gewoon onzin, het is namelijk 0.

In het ergste geval spelen we inderdaad met Max, Obispo, Teze en Hoever. Dat klinkt erg licht en hopelijk gebeurt dat niet, en mocht het er wel zo uit zien, komt er nog ervaring binnen. Maar dat punt kan je toch ook maken zonder die stelling die feitelijk niet klopt?
Locked