Mr. Spock wrote: ↑18 Jul 2022, 21:01
Chief wrote: ↑18 Jul 2022, 20:54
Een aantal hier vinden John de Jong's aankoopbeleid dit seizoen hosannah, maar ik heb de aangetrokken spelers eens een week of wat op me laten inwerken en besef het volgende: ik vind het zo geprezen aankoopbeleid dit seizoen een allegaartje.
Benitez en LdJ zijn echte versterkingen en een upgrade tov vorig jaar. Top.
Til lijkt mij een goeie om erbij te hebben. Niks meer/minder.
Waterman. Een 3e doelman.
Simons, Savio, Hoever, Branthwait 4 jonge talenten waarbij het afwachten is. 3 ervan zijn ook nog eens gehuurd zonder koopoptie.
Tov vorig jaar een verbetering maar als Sangare of Gakpo vertrekt ga je m.i. achteruit.
Yep spot on. Ik geef de zomer tot nu toe een 7+. Ik vind ons, mits het hierbij blijft, beter dan de selectie van vorig jaar.
Pluspunten
- Benitez en Luuk zijn uitstekende verbeteringen tov de zwakste plekken van vorig seizoen; namelijk de keeper en de spits: dit waren toch wel de knelpunten vorig seizoen en het seizoen er voor.
- Xavi vind ik een geweldige steal, zeker als het idd zonder afkoopsom is of andere vage constructies.
- Savio ben ik zelf heel benieuwd naar, is toch een super talent.
- Til geeft ons voetballend weinig, maar is wel een jongen die makkelijk scoort en een prima persoonlijkheid
- Jarrad, Hoever en Waterman zijn leuk voor er bij
Minpunten:
- De verdediging was samen met de spits en de keeper een zwakke plek. Het niet halen van een directe impuls voor de centrale achter posities vind ik een gemiste kans. Ik geloof niet dat Jarrad zo goed is dat hij eventjes de verdediging gaat leiden en een nieuwe Alex is.
- van de 30 miljoen van het talentenfonds heb ik nog niks teruggezien. Ik wacht nog steeds op de echte toptalenten die voor de onder 18 en jong PSV zouden komen.
- Gotze en Doan zijn vertrokken. Dat waren vorig seizoen belangrijke spelers voor PSV; ze zijn opgevangen maar het is de vraag of de nieuwelingen net zoveel impact gaan hebben.
Al met al, goed en zeker voldoende, maar ik zie nog niet in hoe we eventjes Ajax gaan passeren. En dat is wel de doelstelling volgens John.