Transferwindow 2022-2023

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Ik heb echt geen zin in EL, kutwedstrijden op een donderdag, dagje minder rust dan Ajax. Spelers die dat platform missen zodat we nog meer geld kunnen vangen. Geen zin in dus we moeten Monaco verslaan over 2 wedstrijden.
El Sordo
Vedette

Rikkert1234 wrote: 18 Jul 2022, 23:43 Zijn een compleet nieuwe weg ingeslagen als club
Wat is er zó “compleet nieuw” dat een topspeler het geheel niet direct een level up zou geven dan?
Sao-Mellow
Meervoudig international

Zuc0 wrote: 19 Jul 2022, 00:54
Rikkert1234 wrote: 18 Jul 2022, 23:43 Zijn een compleet nieuwe weg ingeslagen als club en kun je niet verwachten dat we gelijk goed renderen, zelfs als zouden we Messi halen
M.b.t. de visie op de verdediging wordt gewoon de oude weg nog bewandeld hoor. :mrgreen:
Ik ben steeds meer voorstander om 1 van de sterk houders te verkopen om hiervan een paar versterkingen te halen voor de selectie.
Dr. Gonzo
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur: PSV

Vooralsnog is er geen club echt concreet geworden lijkt het. Wellicht dat de vraagprijs afschrikt, maar denk dat de meesten het wel terecht vinden dat we niet in prijs zakken
Rikkert1234
Vedette

El Sordo wrote: 19 Jul 2022, 07:58
Rikkert1234 wrote: 18 Jul 2022, 23:43 Zijn een compleet nieuwe weg ingeslagen als club
Wat is er zó “compleet nieuw” dat een topspeler het geheel niet direct een level up zou geven dan?
Omdat we als teams nog ook allemaal automatismen erin moeten slijpen. Zelfs al haal je nog 1/2 toppers zoals werd gezegd, betekent nog niet dat je een 100% garantie hebt dat je direct Champions League haalt.
Sao-Mellow
Meervoudig international

Rikkert1234 wrote: 19 Jul 2022, 08:41
El Sordo wrote: 19 Jul 2022, 07:58

Omdat we als teams nog ook allemaal automatismen erin moeten slijpen. Zelfs al haal je nog 1/2 toppers zoals werd gezegd, betekent nog niet dat je een 100% garantie hebt dat je direct Champions League haalt.
Maar het kan wel de odds in positieve manier beïnvloeden.
Kolkmania
Regelmatige invaller

Vorig jaar augustus (na deze eerste CL wedstrijden) waren we in een hosanna stemming omdat we met Ramalho een ervaren stabiele factor achterin hadden. Ik vind nog steeds dat hij hele behoorlijke indruk heeft achtergelaten.

Grootste winst achterin zal zijn dat we niet verder gaan met het idiote experiment om Teze als back op te stellen. Die jongen is in alles een pure CV. Het zou mooi zijn dat er een vast duo zal ontstaan die ingespeeld gaat raken op elkaar. Een blok van Benitez, Ramalho, Teze en Sangaré is gewoon prima.

Heb persoonlijk meer twijfels over de rechtsback positie. Zou mij niet verbazen als Sambo over een paar maand als winnaar uit de strijd komt.
Josef Dettelbacher
Legende

Sao-Mellow wrote: 19 Jul 2022, 08:13
Zuc0 wrote: 19 Jul 2022, 00:54

M.b.t. de visie op de verdediging wordt gewoon de oude weg nog bewandeld hoor. :mrgreen:
Ik ben steeds meer voorstander om 1 van de sterk houders te verkopen om hiervan een paar versterkingen te halen voor de selectie.
100% mee eens.

Hopelijk werkt Luckassen zelf ook mee.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
ShovingNE2
Site Admin

Ik ben even de koffie van mijn toetsenbord aan het poetsen. Dank daarvoor.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Ittot
Internationale topspeler

Kolkmania wrote: 19 Jul 2022, 08:49 Vorig jaar augustus (na deze eerste CL wedstrijden) waren we in een hosanna stemming omdat we met Ramalho een ervaren stabiele factor achterin hadden. Ik vind nog steeds dat hij hele behoorlijke indruk heeft achtergelaten.

Grootste winst achterin zal zijn dat we niet verder gaan met het idiote experiment om Teze als back op te stellen. Die jongen is in alles een pure CV. Het zou mooi zijn dat er een vast duo zal ontstaan die ingespeeld gaat raken op elkaar. Een blok van Benitez, Ramalho, Teze en Sangaré is gewoon prima.

Heb persoonlijk meer twijfels over de rechtsback positie. Zou mij niet verbazen als Sambo over een paar maand als winnaar uit de strijd komt.
Ik denk dat het komt omdat we hebben gemerkt (ondanks een sterk begin) dat Ramalho ook zo zijn beperkingen heeft en met regelmaat defensief wat steken laat vallen. Hij coacht heel goed goed en het is een geweldige gast maar zeker niet het niveau van bijvoorbeeld Moreno die defensief altijd een 7 haalde. Dat is wel waar we op hoopte bij Ramalho. Als dat dan niet zo blijkt en andere staan ook niet op, of iig niet op een manier waar andere zich aan kunnen optrekken is de roep om een nieuwe CV niet zo gek.

Ik begrijp je zorgen om de rechtsback positie overigens ook. Helemaal omdat Mwene nog steeds niet fit is. En het feit dat dat een probleem is zegt misschien ook wel iets :monkey:
Juancho
Mister PSV

Er wordt veel over de verdediging gesproken, en terecht in mijn ogen. Maar ik begin me ook ondertussen wel zorgen te maken over de aanval want daar is de bezetting echt flinterdun of simpelweg kwalitatief gezien niet goed in gevuld. En de geruchten over nieuwe aanvallers liggen wat ik begrijp volkomen stil. Wat transfers betreft:

1. Als PSV Savio als vervanger van Gakpo ziet vind ik dat ze ook hier een enorme gok nemen. Gakpo is zo vreselijk bepalend maar helaas ook nog wel eens afwezig met pijntjes. En dan moet Savio, een jonge tiener met amper ervaring en voor het eerst in het verre buitenland, zijn gemis opvangen? Lijkt me niet de juiste route en ook nog goed voor Savio zelf die volgens PSV zelf ook is gehaald met oog op een langer traject. Die ruimte moet je zo'n ventje ook geven.
2. Luuk is onze eerste en voor mijn enige spits. Ik vind Vinicius echt helemaal niks, zelfs niet als 2de spits. Geen basiswaardige spits, als breekijzer totaal niet geschikt. Dus valt Luuk eens een wedstrijd of nog erger, langer uit... dan ga je gigantisch in kwaliteit terug met Vinicius.
3. Op rechts heb je Noni die hopelijk eens fit blijft. Daarachter heb je dan ook 2 jonge talenten met amper ervaring.

Kortom: de basis voorin is echt top als ze elkaar gaan vinden en elkaar gebruiken in ieder zijn kracht. Maar als er iets met ze gebeurt heb je in mijn ogen een gigantisch groot probleem. Dat verschil in leeftijd/ervaring/kwaliteit is echt enorm.

Ideale invulling:

Spits: Luuk de Jong - aankoop - Vini/Vertessen
Linksvoor: Gakpo - aankoop (kan ook een combi spits/linksbuiten zijn) - Savio
Rechtsvoor: Madueke - Savio - Bakayoko

In mijn ogen is het overduidelijk dat als je de plek van aankoop niet gaat invullen je een groot probleem gaat krijgen in je aanval waarbij je of moet schuiven met spelers of fors moet inleveren in kwaliteit door hele jonge en onervaren aanvallers op te moeten stellen.

Werk aan de winkel dus, liefst nog een week voor Ajax/Monaco.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
DonyellMalen
Legende

Het liefst zie ik daar ook nog een speler komen ja. Eigenlijk een type spits als Malen, die eventueel ook op de flank uit de voeten kan. Gnonto (hoe is het daar nu mee?) paste redelijk in dat profiel.

Verwacht verder wel echt veel van Savio. Toch net weer een type buitenspeler met andere accenten, al heeft hij ook gelijkenissen met Noni.

Antonisse verhuren aan een club als Volendam. Die moet gewoon uren gaan maken op het hoogste niveau en fysiek wat groeien.
Joenepsv
Legende

Denk dat er aanvallend ook nog wel wat bij komt. De beoogde basis is geweldig maar wat erachter zit is nog heel licht of niet goed genoeg. Sowieso een extra linksbuiten lijkt me cruciaal en het is te hopen dat ze Vinicius weten te lozen.
Dr. Gonzo
Vaste waarde in elftal

Joenepsv wrote: 19 Jul 2022, 10:56 Denk dat er aanvallend ook nog wel wat bij komt. De beoogde basis is geweldig maar wat erachter zit is nog heel licht of niet goed genoeg. Sowieso een extra linksbuiten lijkt me cruciaal en het is te hopen dat ze Vinicius weten te lozen.
Ik betwijfel het hoor, zeker Vinicius zullen ze houden.
Zonder verkopen lijkt het me niet dat er flink budget is, dus dan heb je het zeer waarschijnlijk weer over spelers huren. Ik kan me niet voorstellen dat je voor de positie als 2e spits bij PSV uitkomt bij een betere huurspeler dan Vinicius.
Th0verbak
Jeugdspeler

Jwoeloe wrote: 18 Jul 2022, 22:11
Twijfel een beetje of dit het topic hiervoor is, maar stel dat deze jongen komt, vind ik dat wel een vreemd signaal m.b.t. het vertrouwen in Sambo.
Ardbeg
Mister PSV

Th0verbak wrote: 19 Jul 2022, 11:05
Twijfel een beetje of dit het topic hiervoor is, maar stel dat deze jongen komt, vind ik dat wel een vreemd signaal m.b.t. het vertrouwen in Sambo.
Ik schat Kumbedi wel in, op basis van wat ik heb gezien, als een potentiele internationale topper. Bij Sambo heb ik dat zelf niet. Als je iemand kan halen die veel beter is, altijd doen.
Kolkmania
Regelmatige invaller

Ittot wrote: 19 Jul 2022, 09:47
Kolkmania wrote: 19 Jul 2022, 08:49 Vorig jaar augustus (na deze eerste CL wedstrijden) waren we in een hosanna stemming omdat we met Ramalho een ervaren stabiele factor achterin hadden. Ik vind nog steeds dat hij hele behoorlijke indruk heeft achtergelaten.

Ik denk dat het komt omdat we hebben gemerkt (ondanks een sterk begin) dat Ramalho ook zo zijn beperkingen heeft en met regelmaat defensief wat steken laat vallen. Hij coacht heel goed goed en het is een geweldige gast maar zeker niet het niveau van bijvoorbeeld Moreno die defensief altijd een 7 haalde. Dat is wel waar we op hoopte bij Ramalho. Als dat dan niet zo blijkt en andere staan ook niet op, of iig niet op een manier waar andere zich aan kunnen optrekken is de roep om een nieuwe CV niet zo gek.

Ik begrijp je zorgen om de rechtsback positie overigens ook. Helemaal omdat Mwene nog steeds niet fit is. En het feit dat dat een probleem is zegt misschien ook wel iets :monkey:
Ik denk ook niet dat het een verdediger van wereldklasse is, maar als er één positie op het veld is die ongelooflijk afhankelijk is van de speelwijze en samenwerking van het team is dat de CV. Ik vind Timber oprecht de beste speler van de Eredivsie, maar ook Ajax kreeg tegendoelpunten tegen bij de vleet zodra het duo Timber en Martinez uit elkaar werd gehaald. Er is ook gewoon tijd nodig om op elkaar in te spelen.
Daarnaast is de speelwijze van het team super belangrijk. Als we druk zetten tegen Monaco, zoals we dat deden tegen Villareal (doorstappen middenvelder, waardoor de ruimtes rondom Sangaré helemaal open lagen) dan zal ook Virgil van Dijk ons niet redden.

Makkelijkste manier om onze verdedigers wat te helpen is door er een goed blok voor te zetten en als team compact te spelen. Guti en Sangaré hebben dat tijdens de tweede seizoenshelft boven verwachting gedaan moet ik zeggen. Dus hoop ook dat Guti die credits heeft opgebouwd bij RvN.
Josef Dettelbacher
Legende

Th0verbak wrote: 19 Jul 2022, 11:05
Gewoon gezonde concurrentie.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
DonyellMalen
Legende

Le Havre is echt een geweldige talentenfabriek en deze jongen heeft ook een enorm potentieel. Zou een hele mooie zijn voor het talentenpool. Goed om te zien dat PSV ook op dit soort talenten aan het jagen is. Zo gaan we onze eigen Roko Simic scouten en hoeven we daarvoor niet meer bij een Salzburg aan te kloppen die dit beleid al jaren geweldig voeren.
Kolkmania
Regelmatige invaller

Juancho wrote: 19 Jul 2022, 10:00 Er wordt veel over de verdediging gesproken, en terecht in mijn ogen. Maar ik begin me ook ondertussen wel zorgen te maken over de aanval want daar is de bezetting echt flinterdun of simpelweg kwalitatief gezien niet goed in gevuld. En de geruchten over nieuwe aanvallers liggen wat ik begrijp volkomen stil. Wat transfers betreft:

1. Als PSV Savio als vervanger van Gakpo ziet vind ik dat ze ook hier een enorme gok nemen. Gakpo is zo vreselijk bepalend maar helaas ook nog wel eens afwezig met pijntjes. En dan moet Savio, een jonge tiener met amper ervaring en voor het eerst in het verre buitenland, zijn gemis opvangen? Lijkt me niet de juiste route en ook nog goed voor Savio zelf die volgens PSV zelf ook is gehaald met oog op een langer traject. Die ruimte moet je zo'n ventje ook geven.
2. Luuk is onze eerste en voor mijn enige spits. Ik vind Vinicius echt helemaal niks, zelfs niet als 2de spits. Geen basiswaardige spits, als breekijzer totaal niet geschikt. Dus valt Luuk eens een wedstrijd of nog erger, langer uit... dan ga je gigantisch in kwaliteit terug met Vinicius.
3. Op rechts heb je Noni die hopelijk eens fit blijft. Daarachter heb je dan ook 2 jonge talenten met amper ervaring.

Kortom: de basis voorin is echt top als ze elkaar gaan vinden en elkaar gebruiken in ieder zijn kracht. Maar als er iets met ze gebeurt heb je in mijn ogen een gigantisch groot probleem. Dat verschil in leeftijd/ervaring/kwaliteit is echt enorm.

Ideale invulling:

Spits: Luuk de Jong - aankoop - Vini/Vertessen
Linksvoor: Gakpo - aankoop (kan ook een combi spits/linksbuiten zijn) - Savio
Rechtsvoor: Madueke - Savio - Bakayoko

In mijn ogen is het overduidelijk dat als je de plek van aankoop niet gaat invullen je een groot probleem gaat krijgen in je aanval waarbij je of moet schuiven met spelers of fors moet inleveren in kwaliteit door hele jonge en onervaren aanvallers op te moeten stellen.

Werk aan de winkel dus, liefst nog een week voor Ajax/Monaco.
Ik denk alleen niet dat PSV gaat investeren in een relatief ervaren jongen die vrede heeft om als 4e/5e aanvaller de concurrentie aan te gaan. Zijn over het algemeen niet de jongens die rendement opleveren en bovendien ook nog eens moeilijk te vinden.
Bruma vervulde deze rol en is uiteindelijk verkocht voor een paar miljoen. Als PSV dezelfde nood had gezien dan hadden ze die vier miljoen gewoon afgeschreven.

Het is te hopen dat Vertessen of Bakayoko dit jaar de stap maakt naar supersub met rendement.
Juancho
Mister PSV

De nieuwe (multifunctionele) aanvaller wordt dan ook geen 4e/5de keuze maar gewoon een serieuze concurrent voor de 2 a 3 spelers voorin met wel sterke voorkeur voor linksvoor/spits. Die speler zal meer dan genoeg gaan spelen en zal juist tussen Gakpo/de Jong en al die talenten komen. Dat niveau mis ik nu nog enorm in de voorhoede.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Ittot
Internationale topspeler

Juancho wrote: 19 Jul 2022, 11:19 De nieuwe (multifunctionele) aanvaller wordt dan ook geen 4e/5de keuze maar gewoon een serieuze concurrent voor de 2 a 3 spelers voorin met wel sterke voorkeur voor linksvoor/spits. Die speler zal meer dan genoeg gaan spelen en zal juist tussen Gakpo/de Jong en al die talenten komen. Dat niveau mis ik nu nog enorm in de voorhoede.
Dat klopt. Idealiter hebben we nog een speler die het Madueke, Gakpo en LdJ nog eens moeilijk maakt. Een beetje de situatie zoals in Amsterdam met berghuis, tadic, Bergwijn, Anthony en de extra spitsen(en) die ze nog gaan kopen.

Maar goed, die situatie hebben we ook op het middenveld met maar 2 "topspelers" Sangare en Veerman en een hoop middelmaat / twijfel zoals Guti, Til, Simons en v Ginkel.

En nog erger in de verdediging waar we itt de aanval en het middenveld al helemaal geen sterkhouders hebben.

Wat dat betreft mag er inderdaad nog wel een aanvaller (kwalitatief en niet voor de breedte) bij, net zoals een kwalitatieve versterking op het middenveld en achterin. Ik zie dit echter niet meer gebeuren of we moeten ons plaatsen voor de CL.
ShovingNE2
Site Admin

Th0verbak wrote: 19 Jul 2022, 11:05 Twijfel een beetje of dit het topic hiervoor is, maar stel dat deze jongen komt, vind ik dat wel een vreemd signaal m.b.t. het vertrouwen in Sambo.
Ze schelen ongeveer 2,5 jaar in leeftijd. Dat lijkt mij geen issue toch?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
El Sordo
Vedette

Lijkt mij ook niet. En áls het wel een issue zou zijn, is dat toch juist een heel duidelijk signaal naar Sambo?
DonyellMalen
Legende

2.5 jaar is behoorlijk ook. Je wil dmv het talentenpool gewoon de grootste talenten naar PSV halen. Als je meer kwaliteit / potentie ziet en dus verbetering moet je daar altijd voor gaan indien haalbaar.
Locked