Ajax
- DadOfFour
- Internationale topspeler
- Clubvoorkeur: PSV
Eens! Selectie is zeker breder, maar de beoogde basiself is gewoon zwakker dan vorige seizoen
La vida és massa curta per no fer broma
- Persepolis
- Vedette
-
- Regelmatige invaller
Neem maar aan dat heel weinig mensen daadwerkelijk de Schotse competitie volgen. Het is echter wel een beer van een vent die ook nog dynamisch is en voetballend goed genoeg is voor een positie op de back. Dat is toch wel een leuke combinatie van kwaliteiten.mateja wrote: ↑20 Jul 2022, 09:02 Ik zie hier meerdere malen voorbij komen dat Bassey een toptransfer is. Maar hoe weten mensen dat zo zeker? Allemaal gebaseerd op de EL finale, of ook niet eens daarop?
Ik heb het idee dat sommige zich laten leiden door de bedragen die betaald worden, in plaats van de eventuele kwaliteit van de spelers.
Uiteraard afwachten of hij qua tactisch inzicht, keuzes in BB, etc. consistent genoeg is. Los van de prijs is het wel een speler die intrigeert.
- Hatseflats
- Vedette
https://targetscouting.com/2022/07/16/a ... in-bassey/
als ik dit zo lees, dan is het maar een "gemiddelde" CV. Beer van een vent, goed in de lucht, maar verder een tractor en niet zo goed in de passing. In de CL gaat ie het heel erg moeilijk krijgen. Mooie conclusie dat alles boven 15mil gewoon te veel is (zijn mening uiteraard).
Absoluut minder dan die dolle Argentijn.
als ik dit zo lees, dan is het maar een "gemiddelde" CV. Beer van een vent, goed in de lucht, maar verder een tractor en niet zo goed in de passing. In de CL gaat ie het heel erg moeilijk krijgen. Mooie conclusie dat alles boven 15mil gewoon te veel is (zijn mening uiteraard).
- ShovingNE2
- Site Admin
-
- Legende
Veres is het niet met me eens, maar volgens mij kan Ajax bankzitters ook vaak nog wel voor minimale verliezen of break even slijten.ShovingNE2 wrote: ↑20 Jul 2022, 10:07 Ze deden al geregeld miskopen in de 10-12 miljoen range. Als je in deze range missers hebt ben je echt de sjaak. Krijg je ze nooit meer weg want bij zo'n transfersom hoort ook een enorm salaris.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
- colocolofc
- Meervoudig international
- DonyellMalen
- Legende
- Sensation
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: Ja
Eens, oogt ook niet als een Ajax-verdediger, waar toch altijd de wens is dat je ook in de opbouw sterk bent. Dit is vooral een klassieke verdediger, kan mij niet herinneren wanneer Ajax echt zo'n type in de verdediging had en het een succes werd.Hatseflats wrote: ↑20 Jul 2022, 10:05 https://targetscouting.com/2022/07/16/a ... in-bassey/
-
- Vedette
Doe je Wijndal wel te kort mee. Het is geen wereldtop maar “niks” vind ik wel overdreven. Zou bij ons op afstand back nummer 2 zijn achter MauroRobson de Souza wrote: ↑20 Jul 2022, 09:07Backs en keeper zijn niks, LCV onbewezen. Middenveld ook niet super.
- DonyellMalen
- Legende
-
- Legende
Klap op zn back kan Wijndal krijgen komende pot.Rikkert1234 wrote: ↑20 Jul 2022, 10:22Doe je Wijndal wel te kort mee. Het is geen wereldtop maar “niks” vind ik wel overdreven. Zou bij ons op afstand back nummer 2 zijn achter MauroRobson de Souza wrote: ↑20 Jul 2022, 09:07
Backs en keeper zijn niks, LCV onbewezen. Middenveld ook niet super.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
- DonyellMalen
- Legende
-
- Legende
Wijndalletje viel erg door de mand bij het NL 11 tal in de voorbereiding op het EK toen het niveau wat omhoog ging. Beetje de Nederlandse Simon Poulsen.
Het kan best nog wel wat worden, het is een jonge speler. Maar om deze nu te scharen onder het supertrio (Bergwijn, Brobbey, Wijndal) is wel heel rooskleurig van Freek & co.
Het kan best nog wel wat worden, het is een jonge speler. Maar om deze nu te scharen onder het supertrio (Bergwijn, Brobbey, Wijndal) is wel heel rooskleurig van Freek & co.
-
Ik heb een hele impopulaire mening, maar ik ga het toch zeggen: Ajax heeft itt ons gewoon wél stappen gezet. Ik snap het bagatelliseren van de aankopen van Ajax niet zo, het is volgens mij een beetje wishful thinking. Ze zijn daar dankzij de sponsor uit Manchester helaas goed bezig met het versterken van het team.
Haller is echt een goede spits voor de eredivisie. Echter ook weer niet een geweldenaar en behoorlijk afhankelijk van Tadic en Antony. Ze halen Brobbey terug en waarschijnlijk nog een spits. Daarnaast halen ze voor de aanval Bergwijn er even bij.
Dan heb je dus Bergwijn, Brobbey, Tadic, Antony, Berghuis. Dat zijn 5 kwalitatief sterke spelers en 4 zekerheidjes (Brobbey is vaak geblesseerd en moet laatste stap nog laten zien). Daarnaast hebben ze nog jeugd zoals Unuvar en een speler als Daramy. Ik reken een Ihattaren nog even niet mee. En nogmaals hier komt waarschijnlijk nog een speler bij. Dan heb je de aanval echt een stuk beter bezet als PSV. Wij hebben 2 zekerheidjes met King Cody en Luuk de Jong (er van uitgaande dat hij zijn beste vorm laat zien). Madueke is en blijft een twijfelgeval. Enorme potentie maar geen zekerheid. Daarnaast mogen dan Vertessen, Bakayoko, Savio en Vinicius als backup spelen. Het gros is een twijfelgeval met hoop op groei.
Op het middenveld kan Ajax het verlies van gravenbergh met gemak opvangen. Alleen al omdat hij overschat werd. Met Alvarez, Klaassen, Berghuis/Tadic, Taylor (die niet onder gaat doen voor Gravenbergh), Kudus en Blind ook daar kwalitiatief meer dan voldoende keus. Wellicht in de pure breedte wat minder maar op Kudus na (wisselvallig en blessuregevoelig) kun je de meeste onder top eredivisie schatten (ervan uitgaande dat Taylor de lijn doorzet en zijn belofte waarmaakt).
Wij hebben met Veerman en Sangare 2 echte sterkhouders. Daarna hebben we Guti (voor mij nog steeds net niet speler), van Ginkel die op is, Til die zeker een nuttige kracht kan zijn maar voetballend (aan de bal dan) weinig toevoegt, Simons die het nog moet laten zien en 2 jeugdspelers Ledezma en Saibari waarvan we niet kunnen verwachten dat zij die stap gaan zetten. Ze staan beide niet als de absolute toptalenten te boek (zoals een Babadi, vd Blaak etc over een (paar) jaar). Vrij dun bezet naar mijn mening en veel twijfelgevallen itt zekerheidjes.
Achterin is het bij Ajax op rechts enorm behelpen. Ze geven het vertrouwen aan rensch waar ik allerminst overtuigd van ben. Ik denk dat hij er uiteindelijk uit wordt gespeeld door een Regeer oid.
Verder hebben ze (sorry) de beste verdediger vd eredivisie weten te behouden met Timber en daarmee al per definitie een beter centrum dan ons. Bassie is afwachten maar kost niet voor niets 22,5 miljoen!! en Schuurs is 85 minuten erg goed en 5 minuten kut dus laten we hopen dat hij gaat spelen. Verder kunnen ze ook Blind daar kwijt wat in de eredivisie voldoet. Daarnaast Wijndal op links ten koste van Blind / Tagliafico is ook een vooruitgang.
De keepers zijn kut. Wij hebben gelukkig dit jaar wel een top keeper.
En qua verdediging is het vrij matig. Max is een twijfelgeval. Mauro als hij fit is een zekerheidje. Centraal achterin missen we een sterkhouder en is het allemaal net niet / net wel (op zijn best niveau Schuurs). En op rechts hebben we met Mwene als hij ooit weer fit wordt een stabiele back. Hoever en Sambo is ook maar afwachten.
Ik snap dat we niet zoveel geld als Ajax hebben en dat we niet elke linie 5 a 6 gelijkwaardige top eredivisiespelers kunnen hebben en daar zit dan ook net de crux. Ik hoop echter wel dat we nog wat geld hebben en het liefst voor de verdediging en het middenveld nog echte versterking kunnen halen. Ik denk dat we dan in de basis heel dicht tegen Ajax aan staan en misschien wel gelijkwaardig. In de breedte is dat onmogelijk maar dat hoeft in de eredivisie niet uit te maken.
Haller is echt een goede spits voor de eredivisie. Echter ook weer niet een geweldenaar en behoorlijk afhankelijk van Tadic en Antony. Ze halen Brobbey terug en waarschijnlijk nog een spits. Daarnaast halen ze voor de aanval Bergwijn er even bij.
Dan heb je dus Bergwijn, Brobbey, Tadic, Antony, Berghuis. Dat zijn 5 kwalitatief sterke spelers en 4 zekerheidjes (Brobbey is vaak geblesseerd en moet laatste stap nog laten zien). Daarnaast hebben ze nog jeugd zoals Unuvar en een speler als Daramy. Ik reken een Ihattaren nog even niet mee. En nogmaals hier komt waarschijnlijk nog een speler bij. Dan heb je de aanval echt een stuk beter bezet als PSV. Wij hebben 2 zekerheidjes met King Cody en Luuk de Jong (er van uitgaande dat hij zijn beste vorm laat zien). Madueke is en blijft een twijfelgeval. Enorme potentie maar geen zekerheid. Daarnaast mogen dan Vertessen, Bakayoko, Savio en Vinicius als backup spelen. Het gros is een twijfelgeval met hoop op groei.
Op het middenveld kan Ajax het verlies van gravenbergh met gemak opvangen. Alleen al omdat hij overschat werd. Met Alvarez, Klaassen, Berghuis/Tadic, Taylor (die niet onder gaat doen voor Gravenbergh), Kudus en Blind ook daar kwalitiatief meer dan voldoende keus. Wellicht in de pure breedte wat minder maar op Kudus na (wisselvallig en blessuregevoelig) kun je de meeste onder top eredivisie schatten (ervan uitgaande dat Taylor de lijn doorzet en zijn belofte waarmaakt).
Wij hebben met Veerman en Sangare 2 echte sterkhouders. Daarna hebben we Guti (voor mij nog steeds net niet speler), van Ginkel die op is, Til die zeker een nuttige kracht kan zijn maar voetballend (aan de bal dan) weinig toevoegt, Simons die het nog moet laten zien en 2 jeugdspelers Ledezma en Saibari waarvan we niet kunnen verwachten dat zij die stap gaan zetten. Ze staan beide niet als de absolute toptalenten te boek (zoals een Babadi, vd Blaak etc over een (paar) jaar). Vrij dun bezet naar mijn mening en veel twijfelgevallen itt zekerheidjes.
Achterin is het bij Ajax op rechts enorm behelpen. Ze geven het vertrouwen aan rensch waar ik allerminst overtuigd van ben. Ik denk dat hij er uiteindelijk uit wordt gespeeld door een Regeer oid.
Verder hebben ze (sorry) de beste verdediger vd eredivisie weten te behouden met Timber en daarmee al per definitie een beter centrum dan ons. Bassie is afwachten maar kost niet voor niets 22,5 miljoen!! en Schuurs is 85 minuten erg goed en 5 minuten kut dus laten we hopen dat hij gaat spelen. Verder kunnen ze ook Blind daar kwijt wat in de eredivisie voldoet. Daarnaast Wijndal op links ten koste van Blind / Tagliafico is ook een vooruitgang.
De keepers zijn kut. Wij hebben gelukkig dit jaar wel een top keeper.
En qua verdediging is het vrij matig. Max is een twijfelgeval. Mauro als hij fit is een zekerheidje. Centraal achterin missen we een sterkhouder en is het allemaal net niet / net wel (op zijn best niveau Schuurs). En op rechts hebben we met Mwene als hij ooit weer fit wordt een stabiele back. Hoever en Sambo is ook maar afwachten.
Ik snap dat we niet zoveel geld als Ajax hebben en dat we niet elke linie 5 a 6 gelijkwaardige top eredivisiespelers kunnen hebben en daar zit dan ook net de crux. Ik hoop echter wel dat we nog wat geld hebben en het liefst voor de verdediging en het middenveld nog echte versterking kunnen halen. Ik denk dat we dan in de basis heel dicht tegen Ajax aan staan en misschien wel gelijkwaardig. In de breedte is dat onmogelijk maar dat hoeft in de eredivisie niet uit te maken.
- Hatseflats
- Vedette
-
- Vaste waarde in elftal
-
Je hebt sowieso gelijk, alles aan Ajax is kut. Ajax = kut. Mand.Hatseflats wrote: ↑20 Jul 2022, 10:40 Ben jij voor Ajax, ofwa? Doe eens niet zo positief over die kutclub. Alles is kut daar he, weet je dat nou nog niet?
- mateja
Mee eens. Maar laten we ook niet doen alsof elke aankoop die ze doen een schot in de roos is. Tenzij daar een argumentatie achter zit natuurlijk, maar die heb ik wat betreft sommige spelers nog niet voorbij zien komen.
- ShovingNE2
- Site Admin