Ajax

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Locked
Massimo
Legende

Ik vind dat je Ajax hiermee ook wel weer een tikkeltje overschat. Ajax is misschien wel op dit moment beter en dat komt dan met name Europees tot uiting, maar ik vind ook dat je redelijke spelers al als hele goede spelers bombardeert, evenals spelers die nog amper 10 hele wedstrijden hebben gespeeld. Ook vind ik dat je de kwaliteit van de vertrekkers enigszins naar beneden haalt, waarvan ik mijn twijfels heb of je ook zo een jaar geleden daar over dacht. Aanvallend heeft Ajax heel veel keuze en kunnen afwezigen goed opvangen. Het afgelopen half jaar heeft laten zien dat in de andere linies ook bij Ajax een ander verhaal is. Een betere en bredere selectie dan PSV op dit moment? Ik denk het wel, maar het verschil vind ik klein genoeg dat PSV boven Ajax zou kunnen gaan eindigen. Helemaal als Ajax een periode gemakzuchtig gaat worden waar ze nog wel eens een handje van hebben.
Ardbeg
Mister PSV

Ittot wrote: 20 Jul 2022, 10:36 Ik heb een hele impopulaire mening, maar ik ga het toch zeggen: Ajax heeft itt ons gewoon wél stappen gezet.
Image
Last edited by Ardbeg on 20 Jul 2022, 10:52, edited 2 times in total.
Gutanoth
Vaste waarde in elftal

Ajax blijkbaar interesse in Memphis, hij mag voor 20 miljoen weg bij Barca
Joosth
Vaste waarde in elftal

Ittot wrote: 20 Jul 2022, 10:36 Op het middenveld kan Ajax het verlies van gravenbergh met gemak opvangen. Alleen al omdat hij overschat werd. Met Alvarez, Klaassen, Berghuis/Tadic, Taylor (die niet onder gaat doen voor Gravenbergh), Kudus en Blind ook daar kwalitiatief meer dan voldoende keus. Wellicht in de pure breedte wat minder maar op Kudus na (wisselvallig en blessuregevoelig) kun je de meeste onder top eredivisie schatten (ervan uitgaande dat Taylor de lijn doorzet en zijn belofte waarmaakt).
Guti deed vorig jaar zeker niets onder voor de Mexicaan van hun, en prima dat je Til een nuttige kracht noemt maar dan had je bij Klaassen ook best nog een zin kunnen toevoegen.
Sowieso knap dat je zo'n lap positieve tekst over die K club kunt opschrijven, misschien kan je assistent worden van Mike Verweij!
Standbeeld
Mister PSV
Clubvoorkeur: PSV

Gutanoth wrote: 20 Jul 2022, 10:52 Ajax blijkbaar interesse in Memphis, hij mag voor 20 miljoen weg bij Barca
Een Spaans medium berichtte dat vorige week al.
Gutanoth
Vaste waarde in elftal

Standbeeld wrote: 20 Jul 2022, 10:53
Gutanoth wrote: 20 Jul 2022, 10:52 Ajax blijkbaar interesse in Memphis, hij mag voor 20 miljoen weg bij Barca
Ah ik lees over het algemeen geen spaans
Standbeeld
Mister PSV

Gutanoth wrote: 20 Jul 2022, 10:55
Ah ik lees over het algemeen geen spaans
Is ook in dit topic gedeeld. Maar ik begrijp het als je niet iedere dag in dit topic komt he. :L
mateja
Internationale topspeler

Ze gaan echt niet óók Memphis halen, daar geloof ik niks van. Dat was vast een alternatief voor golden boy Brobbey. Ik gok dat ze voor Zirkzee of een ander talent zullen gaan.
Josef Dettelbacher
Legende

Ik kijk er op een andere manier naar:

- Is Ajax sterker, zwakker, of gelijk aan vorig jaar?
- Is PSV sterker, zwakker, of gelijk aan vorig jaar?

Ik denk Ajax in ieder geval niet sterker is. De aankopen moeten zich nog bewijzen. Bergwijn heeft nog nooit 15 doelpunten of meer in de competitie geproduceerd, Wijndal komt van een lager niveau, en Bassie moet de beste speler zien te vervangen. En, met een beetje geluk begint bij Tadic dit jaar de leeftijd ook op te breken.

Bij PSV kun je daarentegen wel constateren dat het momenteel op doel, middenveld en voorin gewoon beter en beter bezet is. Achterin blijft het zorgelijk, maar er zijn iig extra spelers bij. Plus de speelstijl van Ruud kam er óók aan bijdragen dat er minder tegendoelpunten worden bijgeschreven.

Kortom: ik denk dat het tot het einde spannend gaat worden.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Ittot
Internationale topspeler

Joosth wrote: 20 Jul 2022, 10:52
Ittot wrote: 20 Jul 2022, 10:36 Op het middenveld kan Ajax het verlies van gravenbergh met gemak opvangen. Alleen al omdat hij overschat werd. Met Alvarez, Klaassen, Berghuis/Tadic, Taylor (die niet onder gaat doen voor Gravenbergh), Kudus en Blind ook daar kwalitiatief meer dan voldoende keus. Wellicht in de pure breedte wat minder maar op Kudus na (wisselvallig en blessuregevoelig) kun je de meeste onder top eredivisie schatten (ervan uitgaande dat Taylor de lijn doorzet en zijn belofte waarmaakt).
Guti deed vorig jaar zeker niets onder voor de Mexicaan van hun, en prima dat je Til een nuttige kracht noemt maar dan had je bij Klaassen ook best nog een zin kunnen toevoegen.
Sowieso knap dat je zo'n lap positieve tekst over die K club kunt opschrijven, misschien kan je assistent worden van Mike Verweij!
Nee dank je. Ik ben niet zo goed in het verdraaien van waarheden, het spuien van propaganda en het bagatelliseren van dingen die gewoon echt niet ok zijn. Ik vind het echt een kutclub zonder normen en waarden die structureel de hand boven het hoofd wordt gehouden door de media, KNVB en afgelopen seizoenen ook de scheidsrechtersbond.

Guti heeft mij vorig seizoen echt enorm positief verrast en speelde een behoorlijk lange periode naast Sangare zeer en zeer nuttig tot goed. Alleen de seizoenen daarvoor waren niet zo heel goed. En het spel dat hij speelt naast Sangare is ook een soort stofzuiger en ik vraag me af of hij ook zo speelt als Sangare er niet is. Alvarez is zeker niet zo goed als Sangare maar m.i. wel beter dan Guti (sorry).

Je hebt overigens een goed punt met de vergelijking van Til en Klaassen. Ik vind echter dat Klaassen in de kleine ruimte en aan de bal wel wat beter is dan Til. Maar het ontloopt elkaar niet veel en het zijn vergelijkbare spelers.
Persepolis
Vedette

Afgelopen jaar was het verschil over 34 wedstrijden uiteindelijk maar 2 punten. Ja, Ajax had een hogere piek dan PSV. Maar die piek werd lang niet altijd bereikt, zeker niet in de Eredivisie, en zij leden vaker "dom" puntverlies. Verder, als je kijkt naar de transfers tot nu toe, vind ik ze in de aanval niet veel sterker geworden, ook al is Bergwijn individueel een prima aanwinst. Ervan uitgaande dat de nieuwe aanval Tadic-Brobbey-Antony of Bergwijn-Tadic-Antony wordt, weet ik niet of dat veel sterker is dan Tadic-Haller-Antony. Haller is geen absolute topspits, maar toch wel beter dan Brobbey en ook Tadic op die positie. Bergwijn vs Tadic op links is kiezen tussen verschillende smaken. Bergwijn is sterker, sneller en heeft een betere dribbel. Tadic is meer geslepen, heeft een veel betere voorzet en een beter rendement. Netto vind ik het niet een enorme stap vooruit. En het is afwachten of Antony blijft, die wilt namelijk weg schijnbaar.

Op het middenveld gaan ze, zoals het uitziet, van Gravenberch-Berghuis-Alvarez naar Taylor-Berghuis-Alvarez of Klaassen-Berghuis-Alvarez. Qua niveau niet heel anders. En dan de verdediging, daar zijn ze Mazraoui kwijt. Hoewel ik dat geen geweldenaar vind, vond ik hem wel een van de beste Ajacieden afgelopen seizoen. Rensch haalt dat niveau niet, in ieder geval nog niet. Timber-Martinez wordt Timber-Bassey of Timber-Blind. Bassey kan ik niet beoordelen, geen idee of hij beter is dan Martinez. Blind is dat in ieder geval niet. Ze brengen wel andere kwaliteiten (Bassey fysiek, Blind voetballend) dan Martinez waardoor het wel wat meer complementair is aan Timber. En Wijndal voor Blind op linksback vind ik wel een verbetering.

In de breedte hebben ze aanvallend in ieder geval een optie bij met Bergwijn. Middenveld en verdediging ligt aan hoe de nieuwe jeugdspelers aansluiten, en of Ihattaren een beetje normaal gaat doen. Al met al vind ik het qua selectie niet sterker dan afgelopen seizoen. Zegt niet alles natuurlijk, aangezien er veel andere factoren zijn die hun niveau zullen bepalen. Hoe zal het mentaal zijn, vooral in kleinere wedstrijden? Hoe zal Schreuder het doen? Behouden ze hun geluk op blessuregebied? Etc. etc. Maar de selectie is qua algeheel niveau niet verbeterd m.i.
Ykhim
Lid scoutingsteam

Ittot wrote: 20 Jul 2022, 10:36 Ik heb een hele impopulaire mening, maar ik ga het toch zeggen: Ajax heeft itt ons gewoon wél stappen gezet. Ik snap het bagatelliseren van de aankopen van Ajax niet zo, het is volgens mij een beetje wishful thinking. Ze zijn daar dankzij de sponsor uit Manchester helaas goed bezig met het versterken van het team.
Ik vind helemaal niet dat Ajax stappen gezet heeft. Ze zijn Onana, Haller, Gravenberch, Martínez en Mazraoui kwijt. Ten Hag vertrokken. Tagliafico die ongetwijfeld nog gaat vertrekken, Antony die nog zou kunnen gaan. Dat waren sowieso al 4 basisspelers (5 als je Onana meetelt), met Antony zou er nog eentje bij kunnen komen en ook Tagliafico kun je er echt heel goed bij hebben. Met Martínez en Tagliafico verliezen ze sowieso een hele onderschatte kwaliteit, namelijk het gif dat je nodig hebt om over een dood punt heen te komen. Daarnaast is Gravenberch misschien een beetje gehypet, maar verre van een slechte speler en hoe dan ook beter dan de alternatieven die ze hebben. En ook Mazraoui had z'n waarde. Ik vind het geen bijzondere speler, maar Ajax werd aan die rechterkant serieus minder toen hij wegviel. En dan heb je nog Haller, die gewoon een garantie op goals is. Dat is Brobbey wat mij betreft nog niet zo.

Nu krijgen ze Bassey, Bergwijn en Wijndal er ook bij. Die eerste ken ik niet goed genoeg, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat hij overall veel beter is dan Martínez. Bergwijn is een glasbak, maar hij gaat Antony, Tadic óf Brobbey naar de bank verwijzen. Daar schiet Ajax per saldo niet zoveel mee op, behalve dat het een eventuele blessure wat makkelijker op kan vangen dan wij. Wijndal is een prima linksback, maar ik vind hem niet serieus beter dan wat ze nu al hadden. Als de weerstand omhoog gaat, dan krijgt Wijndal het doorgaans wat moeilijker.

Kortom: ik vind dat Ajax eerder wat minder wordt dan beter, zonder dat het meteen een enorme achteruitgang betreft. Ze zullen ongetwijfeld weer meedoen tot het einde, misschien Europees wat kunnen presteren, maar uiteindelijk denk ik dat ze onder Ten Hag ook wel wat verwend zijn. Vraag me af of Schreuder die prestaties eventjes kan evenaren.
Sheepies
Bankzitter

Tegelijkertijd wordt Tadic ook een dagje ouder en heeft Ajax sowieso 192346 aanvallers voor drie, misschien vier posities. Hoeft geen probleem te zijn, kan het wel worden als een Klaassen of Daramy toch eens willen spelen. Helemaal nu Schreuder voor de groep staat ipv Ten Hag.

Uiteindelijk zijn de selecties van Ajax én PSV gewoon allebei (veel) beter dan de andere 16 clubs in de Eredivisie. Ik denk eerder dat de trainers het gaan bepalen dit jaar. Wie weet z'n team het beste te motiveren voor die uitwedstrijd tegen Fortuna? Wie houdt de bank tevreden als je eenmaal je 11 hebt gevonden?
ShovingNE2
Site Admin

Standbeeld wrote: 20 Jul 2022, 10:53 Een Spaans medium berichtte dat vorige week al.
En dat was opgepikt uit een interview met Bergwijn die Memphis graag zag komen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Ardbeg
Mister PSV

"Een belangrijke kracht voor Bergwijn met het oog op 30 juli, is dat hij ook weet hoe de topper vanuit het oogpunt van de tegenstander wordt bekeken. "Ik zal de jongens hier absoluut meegeven wat er daar speelt in aanloop naar zo'n topper. Dat is bij PSV altijd beladen, voor hen is het dé wedstrijd en daar zijn ze al twee weken van tevoren mee bezig. Vanuit Ajax is dat wel heel anders. Hier voelt het meer als een gewone wedstrijd en zullen we minder met de tegenstander bezig zijn. Hier moeten we gewoon naar onszelf kijken en ons eigen ding doen.""

Die arrogante kut attitude heeft niet lang geduurd om er in te krijgen.
ShovingNE2
Site Admin

Nee, gaat zich direct nestelen in de hersenstam zo lijkt het.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
DonyellMalen
Legende

Stop met lezen van dat soort interviews joh. Wat heb je hier nou aan? Die Bergwijn zegt alleen maar wat de supporters willen horen. Hij stond paar jaar terug nog op de banken toen Spurs in de halve finale CL Ajax uitschakelde. Alleen al bij die kop van het artikel krijg ik al de rillingen, niet lezen dus.
Persepolis
Vedette

Motivatie zal vooral bij Ajax een probleem zijn. Dat heeft afgelopen seizoen hun zelfs bijna de titel gekost. Bij PSV verwacht ik op dát gebied geen problemen. De vraag is of Schreuder dat beter eruit kan krijgen dan ten Hag.
Johnnie Walker
Lid van verdienste
Clubvoorkeur: Philips

Josef Dettelbacher wrote: 20 Jul 2022, 10:57 Ik kijk er op een andere manier naar:

- Is Ajax sterker, zwakker, of gelijk aan vorig jaar?
- Is PSV sterker, zwakker, of gelijk aan vorig jaar?

Ik denk Ajax in ieder geval niet sterker is. De aankopen moeten zich nog bewijzen. Bergwijn heeft nog nooit 15 doelpunten of meer in de competitie geproduceerd, Wijndal komt van een lager niveau, en Bassie moet de beste speler zien te vervangen. En, met een beetje geluk begint bij Tadic dit jaar de leeftijd ook op te breken.

Bij PSV kun je daarentegen wel constateren dat het momenteel op doel, middenveld en voorin gewoon beter en beter bezet is. Achterin blijft het zorgelijk, maar er zijn iig extra spelers bij. Plus de speelstijl van Ruud kam er óók aan bijdragen dat er minder tegendoelpunten worden bijgeschreven.

Kortom: ik denk dat het tot het einde spannend gaat worden.
Ik heb wel het idee dat wij zowat klaar zijn op de transfermarkt en dat Ajax zomaar nog eens een hoop kan gaan doen. Als de aankopen bij Bergwijn, Brobbey, Wijndal en Bassie blijven dan denk ik dat wij overall gezien dichterbij zijn gekomen inderdaad. Maar het is nog even afwachten wat zij gaan doen.
Persepolis
Vedette

Was gemeld door Sport, over het algemeen een onbetrouwbaar medium. Die stelde gewoon een lijstje clubs samen en daar stond Ajax ook op. Maar Memphis heeft precies 0,0 reden om nu al terug te keren naar de Eredivisie.
Massimo
Legende

Ykhim wrote: 20 Jul 2022, 11:04 Met Martínez en Tagliafico verliezen ze sowieso een hele onderschatte kwaliteit, namelijk het gif dat je nodig hebt om over een dood punt heen te komen.
Ik denk dat dit inderdaad wel eens een verschil kan gaan maken. Het ging niet om de goede wedstrijden van Ajax, maar juist om de mindere of als er een fase in een wedstrijd zat waar Ajax het moeilijk had en er het ritme even uit moet worden gehaald en wat doorgaans zo verfoeien, maar wel 9 van de 10 keer ons door laten afleiden.

Tevens was Haller een garantie voor goals en hij had wel aanvoer nodig, maar bij de manier van spelen van Ajax krijg je als spits wel aanvoer, ook Europees, dus die gaan ze zeker wel missen. Ik heb toen een transfer van Haller al een tijdje speelde en PSV weer weken liep te steggelen met Sevilla over de transfersom in mijn achterhoofd gehouden dat Ajax wel eens Luuk de Jong als vervanger zou willen gaan halen naast Brobbey en die zouden qua transfersom en salaris het zo kunnen aftikken, zoals PSV dat tegenover Feyenoord met Veerman had gedaan.
Josef Dettelbacher
Legende

DonyellMalen wrote: 20 Jul 2022, 11:14 Stop met lezen van dat soort interviews joh. Wat heb je hier nou aan? Die Bergwijn zegt alleen maar wat de supporters willen horen. Hij stond paar jaar terug nog op de banken toen Spurs in de halve finale CL Ajax uitschakelde. Alleen al bij die kop van het artikel krijg ik al de rillingen, niet lezen dus.
Daarom. Echt een enorm onintelligent jongetje dat altijd zegt wat de supporters van de club die hem betaalt willen horen.

Voor mij is het nooit een echte PSVer geweest, dus ik kan me er ook echt niet druk om maken.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Brands heeft met hem gesproken in het geval Cody verrekt als opvolger. Op dit moment blijft ie liever bij Barcelona.
Ardbeg
Mister PSV

DonyellMalen wrote: 20 Jul 2022, 11:14 Stop met lezen van dat soort interviews joh. Wat heb je hier nou aan? Die Bergwijn zegt alleen maar wat de supporters willen horen. Hij stond paar jaar terug nog op de banken toen Spurs in de halve finale CL Ajax uitschakelde. Alleen al bij die kop van het artikel krijg ik al de rillingen, niet lezen dus.
Als ik dat wil lezen, dan doe ik dat. Gaat over PSV, dus ben ik benieuwd.
psvgouda
Vedette
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

'Hier voelt het meer als een gewone wedstrijd en zullen we minder met de tegenstander bezig zijn': dan weet je dat het daar niet anders is :lol: :lol: :lol: Standaard tekstjes, ingegeven door de afdeling pr, simpel psychologisch spelletje, gaat al jaren zo. Maar ondertussen :strong:
Locked