Ajax

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Locked
Juancho
Mister PSV
Clubvoorkeur: PSV

DadOfFour wrote: 21 Jul 2022, 10:46
Juancho wrote: 21 Jul 2022, 10:44 Het zal ook weer gaan om de breedte van je selectie. Dat is nu nog lastig te zeggen omdat de markt nog open is, maar PSV heeft wel echt 2 linies die in mijn ogen heel zwak bezet zijn als je praat over de breedte. Daar moet echt nog (flink) wat gebeuren wil je een seizoen lang de strijd aangaan. Ik denk dat Ajax ook nog wel een aantal spelers extra gaat halen, ze hebben nou eenmaal niet de druk van voorronde CL. Gaat interessant worden wie wat nog gaat doen op de markt en wanneer. PSV begon top, nu kabbelt het al een tijdje. Ajax hield stilte maar is de laatste tijd flink bezig.
Tsja, als je goed begint, kan je het daarna een beetje laten kabbelen en wachten op een buitenkans. Zie dat dan ook zelf niet als een probleem
Als ik op mijn werk de eerste uren van de dag alles klaar heb, kan ik daarna ook rustiger aan doen.
Dat ligt er dus maar net aan hoever je werk gevorderd is. Als je voor de helft klaar bent ligt er nog altijd een andere helft op je te wachten. En voor mijn gevoel is PSV daar nu beland. We hebben een leuke eerste stap gezet maar zijn nog lang niet klaar. Dus hup, doorwerken luie honden! :mrgreen:

Bij Ajax zal de voorhoede wel klaar zijn, zowel in de basis als breedte. Middenveld verwacht ik nog wel een grotere naam en achterin ook nog 1 of 2 versterkingen (incl. die gozer van de Rangers). Als ze verder serieus met deze keepers het seizoen in gaan... dat zou ik dan als fan weer totaal niet begrijpen maar ok, prima voor PSV :mrgreen:
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
ShovingNE2
Site Admin

PSV nu op de helft? Dan gaat het transferwindow in een enorme teleurstelling eindigen voor je.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Huevera
Bankzitter
Clubvoorkeur: PSV, ATM

Ze waren schijnbaar geïnteresseerd in Braithwaite als Brobbey niet gelukt was :D (had ik even gemist)
https://www.mundodeportivo.com/futbol/f ... waite.html

4,7M salaris per jaar voor een 31 jarige had ik ze graag zien uitgeven :(
VeresRivne
Vedette

Juancho wrote: 21 Jul 2022, 10:48
DadOfFour wrote: 21 Jul 2022, 10:46

Tsja, als je goed begint, kan je het daarna een beetje laten kabbelen en wachten op een buitenkans. Zie dat dan ook zelf niet als een probleem
Als ik op mijn werk de eerste uren van de dag alles klaar heb, kan ik daarna ook rustiger aan doen.
Dat ligt er dus maar net aan hoever je werk gevorderd is. Als je voor de helft klaar bent ligt er nog altijd een andere helft op je te wachten. En voor mijn gevoel is PSV daar nu beland. We hebben een leuke eerste stap gezet maar zijn nog lang niet klaar. Dus hup, doorwerken luie honden! :mrgreen:

Bij Ajax zal de voorhoede wel klaar zijn, zowel in de basis als breedte. Middenveld verwacht ik nog wel een grotere naam en achterin ook nog 1 of 2 versterkingen (incl. die gozer van de Rangers). Als ze verder serieus met deze keepers het seizoen in gaan... dat zou ik dan als fan weer totaal niet begrijpen maar ok, prima voor PSV :mrgreen:
De voorhoede is nog niet klaar, ik verwacht nog een spits wat ze zelf al aangaven, verder reken ik niet op transfers. Bij PSV zal Savio rondgemaakt worden en dat is het ook wel.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Juancho
Mister PSV

VeresRivne wrote: 21 Jul 2022, 11:41
Juancho wrote: 21 Jul 2022, 10:48

De voorhoede is nog niet klaar, ik verwacht nog een spits wat ze zelf al aangaven, verder reken ik niet op transfers. Bij PSV zal Savio rondgemaakt worden en dat is het ook wel.
Ligt dat niet puur aan wat er met Anthony gebeurt? Brobbey is toch al binnen namelijk? Dan heb je met Brobbey en Tadic je 2 spitsen en zelfs Bergwijn kan daar spelen.
Dr. Gonzo
Vaste waarde in elftal

ShovingNE2 wrote: 21 Jul 2022, 10:52 PSV nu op de helft? Dan gaat het transferwindow in een enorme teleurstelling eindigen voor je.
Er komt natuurlijk nog een breker als CV, een linksbuiten achter Gakpo, een vervanger voor Vinicius en een back-up voor Sangaré...
:lol:

Als je dat gelooft zitten we nu inderdaad ongeveer halverwege

Ik zou positief verrast zijn indien 1 van deze 4 spelers komt.
ShovingNE2
Site Admin

Er zijn drie spitsen weg. Alleen Brobbel nu terug. Ik denk dat ze een spits halen. Volgens mij zien ze Tadic niet meer als spits
Dr. Gonzo
Vaste waarde in elftal

Ook de rechtsback positie bij Ajax lijkt niet super sterk, daar verwacht ik eigenlijk ook nog wel wat
Heissenberrug
Internationale topspeler

Wel ja, haal nog een spits. Wordt echt genieten met dat gestapeld van ze. Waar gaat bergwijn spelen? Gaat tadic op de bank? Dat zou een garantie op ellende zijn. Oké tadic spits en bergwijn links dan, maar dan gaat wonderboy brobbey a 17 miljoen op het bankje, of bergwijn naar rechts en dan entennie naar de bank? Die verliest dan zeker 25-30 miljoen aan transferwaarde. Ga je een van deze gasten op 10 zetten dan gaan we lachen met berghuis, captain van Feyenoord, die de overstap maakt naar de bank van Ajax met een salaris van 4 miljoen?

Halen ze nog een spits wordt het helemaal leuk.
Robson de Souza
Vedette

ShovingNE2 wrote: 21 Jul 2022, 12:01 Er zijn drie spitsen weg. Alleen Brobbel nu terug. Ik denk dat ze een spits halen. Volgens mij zien ze Tadic niet meer als spits
Dan zou Tadic, Bergwijn of Anthony op de bank komen. En anders sowieso Brobbey van 17 miljoen en Daramay van 12. Kan leuk worden (al dachten we dat met Berghuis afgelopen jaar ook).
Massimo
Legende

VeresRivne wrote: 21 Jul 2022, 11:41 De voorhoede is nog niet klaar, ik verwacht nog een spits wat ze zelf al aangaven, verder reken ik niet op transfers. Bij PSV zal Savio rondgemaakt worden en dat is het ook wel.
Ik verwacht ook nog wel een tweede spits bij Ajax. Wel denk ik dat Tagliafico nog vertrekt.

Bij PSV zijn ze na Savio denk ik ook wel klaar qua inkomende transfers als er geen spelers meer vertrekken. Wel zouden er in augustus nog wat spelers verhuurd kunnen worden bij beide clubs.
ShovingNE2
Site Admin

Robson de Souza wrote: 21 Jul 2022, 12:07
ShovingNE2 wrote: 21 Jul 2022, 12:01 Er zijn drie spitsen weg. Alleen Brobbel nu terug. Ik denk dat ze een spits halen. Volgens mij zien ze Tadic niet meer als spits
Dan zou Tadic, Bergwijn of Anthony op de bank komen. En anders sowieso Brobbey van 17 miljoen en Daramay van 12. Kan leuk worden (al dachten we dat met Berghuis afgelopen jaar ook).
Wat dacht je dan achterin? Wijndal, Blind en Bassie.
Heissenberrug
Internationale topspeler

Idem inderdaad, laten we hopen dat alvarez naar de bank gaat en blind die positie inneemt dat heeft de meest positieve impact. Voor ons welteverstaan.
Madueke
Legende

Haha, die Hamstra die heel serieus zegt dat 20+ miljoen voor Brobbey niet eens zo gek is omdat alternatieven dat ook zullen kosten. :lol:
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Madueke wrote: 21 Jul 2022, 13:13 Haha, die Hamstra die heel serieus zegt dat 20+ miljoen voor Brobbey niet eens zo gek is omdat alternatieven dat ook zullen kosten. :lol:
Ze kunnen beter die TD van Leipzig kopen, want die kan ze alles wijs maken.
Ittot
Internationale topspeler

Het is veel geld voor Brobbey, ook los van de sentimenten. Echter draai het eens om; als Brobbey een Ajax contract had en RB was bij ze aan komen kloppen dan had Ajax ook minimaal 20 miljoen gevraagd.

Laten we idd hopen dat Blind veel gaat spelen volgend jaar, die lijkt nu echt op zijn laatste benen aan het lopen (hoewel ik dat al 2 jaar denk).
Juancho
Mister PSV

Maar doet Hamstra dan zoveel anders dan Overmars deed? Ze hebben beide gewoon de beschikking over flink veel geld en halen daarmee spelers. Ik zie het verschil eigenlijk niet zo. Je kan in principe bijv. een Bergwijn zo in de categorie Tadic/Blind zetten.
ShovingNE2
Site Admin

Wat mij betreft niet. Blind en Tadic hadden veel wedstrijden in de benen in de PL. Bergwijn niet. Ander type aankoop.
Hatseflats
Vedette

De transfersommen worden alsmaar meer dan eerder werd gemeld door de media. Eerst was het 17 mil voor brobbel en nu is het 20+. Bassie 22mil, nu 23 + 3,5 aan bonussen + 10% doorverkoop.
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
Favoriete speler: Fredrik Oppegård

Hatseflats wrote: 21 Jul 2022, 13:37 De transfersommen worden alsmaar meer dan eerder werd gemeld door de media. Eerst was het 17 mil voor brobbel en nu is het 20+. Bassie 22mil, nu 23 + 3,5 aan bonussen + 10% doorverkoop.
Ze zullen moeten spenderen willen we dat ze weer platzak(ker) worden. Dus laat ze maar wat kopen, miskopen welteverstaan.
Ex unitate vires
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

Tja, alle clubs weten dat ajax geld heeft en er graag mee showt, dus die halen mooi het onderste uit de kan.

Blijf me overigens verbazen (nou ja, eigenlijk ook weer niet) hoe kritiekloos de media die bizarre transfer van Brobbey benadert als zijnde de normaalste zaak van de wereld. Het is zo'n beetje het slechtst mogelijke beleid wat denkbaar is maar daarop doorvragen ho maar.
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

ShovingNE2 wrote: 21 Jul 2022, 13:31 Wat mij betreft niet. Blind en Tadic hadden veel wedstrijden in de benen in de PL. Bergwijn niet. Ander type aankoop.
Compleet niet idd. Blind en Tadic zijn leiders en daarnaast Tadic, zo bloedzuiger dat het is, iemand die continu de boel op scherp zet. Bergwijn is echt helemaal niks van dit alles.

Ik vind stiekem juist dat het aankoopbeleid van nu 'met hagel schieten' is waarbij gewoon grote bedragen worden uitgegeven aan spelers op de posities waar ze die nodig hebben en ik vind dat de balans zoek aan het raken is.

Ik had een tijdje terug de volgende discussie met een Ajacied; Wijndal is nu gehaald als linksback, Bergwijn is het beste vanaf linksvoor. Prima tandem natuurlijk. Maar wat als één van de twee niet kan spelen? Dan moet mijn inziens je volledige linkerkant overboord. Plat gezegd: Bergwijn heeft vrije rol vanaf links, Wijndal dendert er overheen. Wijndal raakt geblesseerd; wie komt er linksback? Er vanuitgaande dat Tagliafico nog vertrekt. Blind is een compleet ander type. Maar ook met Bergwijn, als hij geblesseerd raakt, wie komt er dan linksvoor? Tadic weer? Die juist ook wel lekker vind om vanaf de zijkant te komen en waarbij Wijndal misschien alleen maar in de weg loopt en de linkerkant te druk maakt? Daramy is niet goed genoeg, Berghuis en Antony zijn geen linksbuitens.

Ik vind er gewoon geen gedachte achter zitten. Ook nu met Bassey. Je verliest Martinez, een typische Ajax-verdediger die sterk is in de opbouw en met ruimte in de rug kan spelen. Daar haal je nu meer het type krachtpatser/pure verdediger voor terug.
Massimo
Legende

Ik denk dat ze met Wijndal, Bergwijn en Brobbey wel 3 goede spelers hebben gehaald die gaan leveren. Bassey en Conceicao ken ik niet goed genoeg om daar nu wat van te vinden. Wat ik wel mis in de aankopen is een stukje 'grinta' en karakter waar Ajax soms wel eens tot vervelends toe een lastige fase binnen een wedstrijd doorkwam. Dan kan Ajax nog steeds een hoog niveau halen op een goede dag, maar ik moet het nog zien als het om (Europese) details gaat.
Standbeeld
Mister PSV

Madueke wrote: 21 Jul 2022, 13:13 Haha, die Hamstra die heel serieus zegt dat 20+ miljoen voor Brobbey niet eens zo gek is omdat alternatieven dat ook zullen kosten. :lol:
Hamstra zegt daar niks geks. Een talent in de categorie Brobbey zal inderdaad 15-20mln kosten.
koetje
Legende

Massimo wrote: 21 Jul 2022, 14:17 Ik denk dat ze met Wijndal, Bergwijn en Brobbey wel 3 goede spelers hebben gehaald die gaan leveren. Bassey en Conceicao ken ik niet goed genoeg om daar nu wat van te vinden. Wat ik wel mis in de aankopen is een stukje 'grinta' en karakter waar Ajax soms wel eens tot vervelends toe een lastige fase binnen een wedstrijd doorkwam. Dan kan Ajax nog steeds een hoog niveau halen op een goede dag, maar ik moet het nog zien als het om (Europese) details gaat.
Inderdaad. Ze gaan weer een beetje op de oude toer (voordat ze de formule PSV kopieerde). Daar liggen kansen.

Bergwijn vind ik echt een topper voor de eredivisie. Brobbey en Wijndal niet. De eerst heeft nog nooit 5 wedstrijden van 90 minuten achter elkaar gespeeld. Wijndal is vooralsnog een soort Simon Poulsen. Het kan uiteindelijk wat worden met die twee maar geen zekerheidjes.

Hamstra werkt nu nog de bekende lijstjes af (m.u.v. Bassey). Maar die Hamstra kun je toch nauwelijks serieus nemen als de TD van Ajax. Heb hem dingen horen roepen bij Ajax als "wij bij Heerenveen". Moest ook weg bij Heerenveen. Prima als die Hamster en Konijn in functie blijven.
Locked