Ajax

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Locked
VeresRivne
Vedette

Massimo wrote: 21 Jul 2022, 17:10 Tagliafico moest er tegen Benfica inkomen, omdat Blind er op een gegeven moment steeds uitgelopen werd. Die gaan ze missen.
Tagliafico heeft enkele goede seizoenen gekend bij Ajax maar het is wel een speler die het moet hebben van zijn intrensieke motivatie en veel minder van zijn talent. Een goede Tagliafico speelde op het randje en ging slechts sporadisch daarover, een slechte Tagliafico is een houwdegen die dan net te laat is met zijn slidings en interventies en daardoor zijn ploeg regelmatig kan benadelen. Vorig seizoen eerste seizoenshelft was Tagliafico ondermaats, tweede seizoenshelft heeft hij nog wat potten gespeeld. Geen wereldpotten maar wel voldoende. Maar Tagliafico heeft die toen niet over de streep getrokken met zijn mentaliteit of iet dergelijks. Hij had enkele seizoenen al moeten gaan voor andere uitdaging en een hoger transferbedrag, het domste wat Ajax had kunnen doen is hem te houden.
Dat Blind fysiek het tegen Benfica niet meer aankon, juist daarom heb je nu dus ook Wijndal. De voornaamste uitdaging wordt of Schreuder er voor kan zorgen dat Wijndal ook positioneel beter gaat staan. Lukt dat dan wordt het een prima back, lukt dat niet dat zal het net aan zijn.
Mijn stelling is dat Mazraoui de schakel zal zijn die het meeste gemist wordt van het huidige elftal, en misschien Haller als Brobbey weer eens in de lappenmand ligt.

Fiorentina schijnt interesse te hebben in Schuurs, nou dat lijkt me vrij simpel. Verkopen voor een leuk bedrag. Verder staat Timber op punt van verlengen, ook dat is een goede slag.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
ShovingNE2
Site Admin

VeresRivne wrote: 22 Jul 2022, 08:28 Verder staat Timber op punt van verlengen, ook dat is een goede slag.
Ja, die chantage van Van Gaal werkt perfect inderdaad. Blij als die volslagen idioot voorgoed van het toneel verdwijnt als trainer.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Ardbeg
Mister PSV

En nog maar een aankoop.
Massimo
Legende

[mention]VeresRivne[/mention] Ik moet het nog zien met Wijndal internationaal. Daarvoor heb ik hem Europees te vaak matige wedstrijden zien spelen of slechte momenten gehad bij AZ. De Eredivisie gaat geen probleem voor hem worden, daar zal hij zich makkelijk staande houden en aanvallend verwacht ik in goals en assists wel bij elkaar dubbele cijfers van hem.

Mazraoui gaat inderdaad meer gemist worden, maar ook vanwege de tot nu toe mindere vervanging. Die had vorig jaar denk ik zijn beste seizoen bij Ajax.

Voor Ajax is het prettig dat Timber lijkt bij te tekenen. Dat scheelt je weer Gravenberch praktijken. Die mag laten zien of hij het met andere spelers en na zo'n mega seizoen voor hemzelf het door kan trekken als jonge speler.

Schuurs inderdaad bij elk redelijk bod laten gaan. Ik begrijp die interesse van clubs in hem eigenlijk niet zo met bijna 2 jaar geen fatsoenlijke wedstrijd in de benen.
ShovingNE2
Site Admin

Massimo wrote: 22 Jul 2022, 08:38 Ik begrijp die interesse van clubs in hem eigenlijk niet zo met bijna 2 jaar geen fatsoenlijke wedstrijd in de benen.
En dat heeft Brobbel dus letterlijk al drie jaar niet.... En dan is 20 miljoen een koopje of zo....
ruuddevil
Legende

Ik kan jullie nu al vertellen dat Schuurs een bedrag oplevert waar een paard de hik van krijgt.
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

ShovingNE2 wrote: 22 Jul 2022, 08:39
Massimo wrote: 22 Jul 2022, 08:38 Ik begrijp die interesse van clubs in hem eigenlijk niet zo met bijna 2 jaar geen fatsoenlijke wedstrijd in de benen.
En dat heeft Brobbel dus letterlijk al drie jaar niet.... En dan is 20 miljoen een koopje of zo....
Red flag:

Image
ShovingNE2
Site Admin

En in die tussentijd is het merendeel van de duels een minuut of 30 of korter.

Hij heeft in 3 jaar tijd 3x de 90 minuten volgemaakt. 3x..... Zoals ik zei: Cillessen is qua fitheid een Arie Boomsma vergeleken bij Brobbel.
JChovanec
Meervoudig international
Clubvoorkeur: PSV

Sensation wrote: 22 Jul 2022, 08:43
ShovingNE2 wrote: 22 Jul 2022, 08:39

Red flag:

Image
Er zit verbetering in voor wat betreft aantal blessures per jaar :lol:
ElChucky
Vaste waarde in elftal

JChovanec wrote: 22 Jul 2022, 09:25
Sensation wrote: 22 Jul 2022, 08:43

Red flag:

Image
Er zit verbetering in voor wat betreft aantal blessures per jaar :lol:
Wat Ik mij afvraag, hoe kun je een blessure krijgen aan iets wat je niet hebt? Bijzonder.
psvgouda
Vedette
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Je kunt het bezwaarlijk een leegteschudding noemen...
Ren Höek
Vedette

Standbeeld wrote: 21 Jul 2022, 16:05 Van een Donyell Malen wisten wij na zijn periode bij Jong PSV en wat invalbeurten bij 1 ook dat het een topper zou worden. Dat zag Leipzig bij Brobbey ook. Dat die jongen vervolgens heimwee krijgt is pech.
Heimwee?
Brobbey mocht alweer vertrekken bij Leipzig omdat hij daar flink door de mand viel.

Natuurlijk heeft hij zeker kwaliteiten, maar bij Leipzig viel hij vooral op door slecht tactisch inzicht, een gebrek aan conditie en baalmomenten. Dodelijke zaken in een spelletje waarbij direct, massaal en goed druk zetten heilig is. Na enkele invalbeurten mocht hij eindelijk in de basis beginnen en werd hij alweer voor de rust gewisseld, dat was veelzeggend.
Evenals dat het veelzeggend is dat Brobbey op zijn knietjes terug wilde naar Ajax, i.p.v. keihard te knokken bij Leipzig.

Bij Leipzig lachen ze zich kapot dat ze bijna 20 miljoen voor hem krijgen.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Juancho
Mister PSV

Los van het bedrag, dan hebben ze bij Leipzig toch wel heel erg matig gescout terwijl die club toch altijd zo geroemd wordt om het halen van jong talent?
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
ShovingNE2
Site Admin

Opleidingsclub:

Standbeeld
Mister PSV

Ren Höek wrote: 22 Jul 2022, 10:13
Standbeeld wrote: 21 Jul 2022, 16:05 Van een Donyell Malen wisten wij na zijn periode bij Jong PSV en wat invalbeurten bij 1 ook dat het een topper zou worden. Dat zag Leipzig bij Brobbey ook. Dat die jongen vervolgens heimwee krijgt is pech.
Heimwee?
Brobbey mocht alweer vertrekken bij Leipzig omdat hij daar flink door de mand viel.

Natuurlijk heeft hij zeker kwaliteiten, maar bij Leipzig viel hij vooral op door slecht tactisch inzicht, een gebrek aan conditie en baalmomenten. Dodelijke zaken in een spelletje waarbij direct, massaal en goed druk zetten heilig is. Na enkele invalbeurten mocht hij eindelijk in de basis beginnen en werd hij alweer voor de rust gewisseld, dat was veelzeggend.
Evenals dat het veelzeggend is dat Brobbey op zijn knietjes terug wilde naar Ajax, i.p.v. keihard te knokken bij Leipzig.

Bij Leipzig lachen ze zich kapot dat ze bijna 20 miljoen voor hem krijgen.
Tsja wat is A en wat is B? Die jongen ging naar Leipzig voor het geld, kwam er daar achter dat in zijn eentje in een appartement niets was en dat een miljoen meer of minder niet boeit. Als je maar gelukkig bent. Zijn broer is bij hem komen inwonen omdat hij zo eenzaam was. Hij had gewoon een domme beslissing gemaakt. En dat kan dan ook afstralen op je prestaties daar. Bij Leipzig zullen ze vast hard lachen inderdaad, maar dat emotionele aspect moet ajax loskoppelen.
Ren Höek
Vedette

Juancho wrote: 22 Jul 2022, 10:17 Los van het bedrag, dan hebben ze bij Leipzig toch wel heel erg matig gescout terwijl die club toch altijd zo geroemd wordt om het halen van jong talent?
Jij verwacht een 100% slagingspercentage?
Sensation
Lid scoutingsteam

Juancho wrote: 22 Jul 2022, 10:17 Los van het bedrag, dan hebben ze bij Leipzig toch wel heel erg matig gescout terwijl die club toch altijd zo geroemd wordt om het halen van jong talent?
Hoezo? Die hebben meer dan 16mil winst op hem gemaakt :mrgreen:
ShovingNE2
Site Admin

Leipzig heeft toch niets anders gedaan dan een klein beetje te investeren om een fors rendement te halen. Het boeide toch geen reet of hij zou slagen daar of niet. Als hij een jaar niet speelt zou hij toch vertrekken en dan pak je knaken. Niets met scouten te maken: gewoon een doorverkoopprojectje
Juancho
Mister PSV

Ren Höek wrote: 22 Jul 2022, 10:20
Jij verwacht een 100% slagingspercentage?
Nee maar als je Brobbey scout moet je toch ook bepaalde dingen opvallen, waaronder zijn zwakke fysiek. En verder vind ik hem persoonlijk helemaal niet zo bijzonder en zie het grote talent ook niet. Leuke 2de spits om bijv iets te forceren maar niet meer dan dan. Dus in dat kader snapte ik die transfer al totaal niet.

Als Ajax geen nieuwe spits haalt verwacht ik ook dat hij op termijn uit de basis gaat. Of vanwege blessures of anders wel omdat hij niet stabiel genoeg is. Met Tadic en Bergwijn heb je ook nog 2 opties.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Ren Höek
Vedette

Juancho wrote: 22 Jul 2022, 10:23 Nee maar als je Brobbey scout moet je toch ook bepaalde dingen opvallen, waaronder zijn zwakke fysiek.
Hij had vooral een slechte conditie, pas daarna bleek dat zijn fysiek ook niet geweldig is en hij daardoor regelmatig een pijntje heeft.

Qua speelminuten en aantal goals presteerde Brobbey vorig seizoen uitstekend bij Ajax, in de 16 is hij gewoon erg sterk.
Mentaal is hij (vooralsnog?) geen topper en tactisch inzicht heeft hij ook niet veel bleek bij Leipzig.

Maar iemand transfervrij halen en hem vervolgens na 1 seizoen verkopen voor 16-20 miljoen is prima gedaan door Leipzig lijkt me.
Madueke
Legende

Voor dat geld van Brobbey haalt Leipzig zelf bijvoorbeeld weer 1 groot talent en zetten ze er weer 3 of 4 bij Salzburg of een andere Red Bull club neer.
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Sowieso geruststellend om te zien hoe gemakkelijk Ajax het geld ook weer weg laat lopen. Ik wens ze veel succes met gehaktbal brobbie.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Eens, maar eerst maar eens 10 wedstrijden 90 min volmaken.
ShovingNE2
Site Admin

RIO wrote: 22 Jul 2022, 10:31 Eens, maar eerst maar eens 10 wedstrijden 90 min volmaken.
Hij heeft maar voor 5 jaar getekend hoor.
Sensation
Lid scoutingsteam

Brobbey is een killer in de 16, maar buiten dat vind ik dat je weinig aan hem hebt. Ondanks zijn kracht vind ik hem een minder goed aanspeelpunt dan Haller, maar hij is ook geen type die bijv. ruimte kan geven aan een Bergwijn (door zelf ook te gaan zwerven) en geen geweldige speler in combinatie spel. Dus welk spel wil je dan gaan spelen?

Maar zoals vaker gezegd; ik snap de gedachte achter het transferbeleid van Ajax niet, of althans, ik zie geen gedachte, zoals ik ook al aanhaalde met de invulling van de linkerkant.
Locked