Transferwindow 2022-2023
- Joenepsv
- Legende
Je hebt ook gelijk. Kwantitatief staat er een prima selectie maar kwalitatief kunnen er zeker dingen beter. Ik ben van mening dat als er niks meer gebeurt PSV een behoorlijk risico neemt. Met name in de aanval. Als topclub zijnde moet je af en toe harde beslissingen nemen en doorselecteren. Een Vinicius heeft hier geen toekomst, zorg dat je eraf komt en haal iemand die wel in het plaatje past. Ik denk overigens dat er nog wel een linksbuiten komt. John is niet gek.Juancho wrote: ↑22 Jul 2022, 11:21 @Sensation ik heb al aangegeven dat ik het niet goed verwoorde en dat het heel zwart/wit qua aantallen klopt. Maar puur kijken naar aantallen zegt natuurlijk heel weinig... Vandaar dat ik het in mijn latere posts even netjes en uitgebreid breder verklaar, wat ik in eerste instantie al had moeten doen
Al kan je ook kijken naar aantallen voor bijv. linksbuiten. Daar heb je alleen Gakpo voor. Ja en een rits aan spelers die er evt. zouden kunnen spelen maar dat is het niet niveau waarop je je selectie gaat invullen lijkt me. Dus aantallen wbt de gehele selectie (26 spelers, 4 keepers) zal best kloppen. Maar ik zoom idd dieper in op die aantallen en ook zeker kwaliteit.
Vind enkel het middenveld in evenwicht. Voldoende kwalitatief goede spelers. De defensie is met name centraal te licht naar mijn mening. Veel talent maar geen slager. Niet iemand gehaald die complementair is aan wat we hadden.
- De Realist
- Internationale topspeler
Leuk en aardig dat de aantallen kloppen, maar eigenlijk zou je er toch alles aan moeten doen om Ricardo Rodriguez terug te halen? Die kan meteen aanhaken en is dus direct inzetbaar tegen Monaco, heeft aangetoond het niveau, de zekerheid en stabiliteit omhoog te halen, volgens mij had ie t prima naar zijn zin hier, plus je dekt twee pijnpunten die nog overgebleven waren direct af links en centraal achterin.
Maar dat zal waarschijnlijk pas mogelijk zijn mocht Max vertrekken....
Maar dat zal waarschijnlijk pas mogelijk zijn mocht Max vertrekken....
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
-
- ShovingNE2
- Site Admin
- Vanthaman18
- Favoriete speler: Luuk de Jong
- Lorenzo von Matterhorn
- Clubvoorkeur: PSV
- DonyellMalen
- Legende
-
- Regelmatige invaller
Luuk de Jong en Mauro hebben toch vervangers met de nodige ervaring (Vinicius en Max/Mwene, afhankelijk van welke backpositie)?Juancho wrote: ↑22 Jul 2022, 11:03 @Sensation @Ykhim @11 Sir Tinus nogmaals, ik had het er bij moeten zeggen, maar aantallen ansich zegt natuurlijk helemaal niks he. Dan kan je dus 10 spelers doorschuiven van Jong PSV en zeggen: kijk we hebben 26 spelers en 4 keepers. Klaar!! Zo werkt het natuurlijk niet met het samenstellen van je selectie.
Ik heb het al eens eerder gezegd, ga eens nadenken wat er gebeurt als de Jong een paar weken weg valt. Of Gakpo. Of Mauro. En wat je dan voor opties hebt. Ik begrijp heus wel dat we geen City zijn en alles 4 dubbel gelijkwaardig kunnen invullen, maar de andere kant is wel, in mijn ogen, dat dus de balans totaal niet klopt. Er komen dan te veel jongere gasten aan bod die eigenlijk alles nog moeten laten zien en waarbij het gat met je beste spelers echt te groot is. Dat ga je merken, 100% van overtuigd. Talent is prima, maar nogmaals, wel op de juiste manier en met de juiste balans. En die balans vind ik NU niet goed en daarmee vind ik dus dat de selectie helemaal niet in orde is voor het nieuwe seizoen. En naast die invulling heb je ook linies waarbij je echt elke dag kaarsjes moet aansteken dat bepaalde spelers fit blijven omdat je anders direct dezelfde problemen gaat krijgen zoals we vorig seizoen hadden en nu ook al weer in de voorbereiding. Het klopt gewoon niet in mijn ogen. Goed beginnen op de markt, maar wederom niet doorpakken. Zo zie ik het nu. En daarmee ben ik eerlijk gezegd wel een keertje klaar. Daar straalt gewoon weinig ambities uit.
Ik maak me daar wel grote zorgen over ja want als dit het wel is vind ik dat PSV hele grote foutieve keuzes heeft gemaakt bij de samenstelling van de selectie. Dat heeft, wat @Ykhim ook zegt, niks meer te maken met een club die grote ambities uitspreekt.
Gakpo geeft geen directe vervanger die zijn rol op een soortgelijke manier kan invullen. Het zou kunnen dat Savio dit invult (zal vast de bedoeling zijn vanuit PSV, maar ik heb mijn twijfels). Echter zijn er met Savio, Vertessen, Ledezma, Veerman en Simons wel voldoende mogelijkheden om de rol iets anders in te vullen.
Ik snap het wel dat PSV nu niet meer actief op zoek is naar versterkingen gezien de huidige samenstelling. Ik vind wel dat het algemene niveau omhoog moet, maar dat kan alleen als we structureel jongens gaan verkopen die voor veel minder op de balans staan. We hebben de afgelopen drie jaar maar één keer echt flink gecashed en dat was met Malen. Dat is summier. Het geld dat we van Bergwijn/Lozano/Angelino hebben ontvangen is simpelweg dramatisch geinvesteerd met Bruma, Doan en Baumgartl, daar hebben we nog steeds last van. Echter laat dat tegelijkertijd zien hoe lastig het is.
Kortom, de volgende lichting na Gakpo, Teze en Madueke moet klaargestoomd woden. Ledezma, Sambo, Oppegard, Bakayoko, Simons en Fofana zijn allemaal 19-21 jaar. Het is aan de jeugdopleiding/scouting om ervoor te zorgen dat deze jonge jongens genoeg kwaliteiten hebben om de rollen van selectiespelers 16-22 te zijn.
-
- Regelmatige invaller
Dit is het wel zo’n beetje lijkt mij. Als er niets meer weg gaat, dan gaan we hier het seizoen mee in en dat lijkt me prima. Had alleen een talentvolle spits erbij nog wel fijn gevonden.
Ik verwacht dat Veerman en Simons ook veel op links en recht achter Gakpo en Madueke ingezet gaan worden, dan zit je voorin best breed in de spelers.
Ik verwacht dat Veerman en Simons ook veel op links en recht achter Gakpo en Madueke ingezet gaan worden, dan zit je voorin best breed in de spelers.
- ShovingNE2
- Site Admin
- ShovingNE2
- Site Admin
-
- Meervoudig international
- Clubvoorkeur: PSV, Manchester United
- VTheMan
- Favoriete speler: Bakayoko
Was jij je kruiden altijd?
-
- NotoriousBIG046
- Nationale topspeler
Waar had je dit gelezen ?ShovingNE2 wrote: ↑22 Jul 2022, 14:53 Ik vraag het mij af. PSV had bijzondere verwachtingen van de maand augustus, denk dat ze daarvoor ook nog een deel van het kruit voor droog houden.
We can't change the world until we change ourselves.
- Vanthaman18
- Favoriete speler: Luuk de Jong
Dan moeten we potverdorie nog 9 dagen wachtenShovingNE2 wrote: ↑22 Jul 2022, 14:53 Ik vraag het mij af. PSV had bijzondere verwachtingen van de maand augustus, denk dat ze daarvoor ook nog een deel van het kruit voor droog houden.