Noni Madueke

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
loginnaam
Internationale topspeler
Posts: 3,382
Joined: 10 Nov 2019, 08:06

ShovingNE2 wrote: 21 Jul 2022, 12:40 PSV streeft naar een selectie van 24 + 4 keepers.

We hebben er nu 25 + 5 keepers.

Wie denkt dat bij 1 goede verkoop de selectie op diverse plaatsen versterkt gaat worden zal bedrogen uitkomen. PSV gaat niet stapelen: dan zal er ook wat uitgaand moeten gebeuren. Denk dat tot nu toe alles 1 op 1 vervangen wordt en wellicht nog inkomend in de spits, maar dat is het wel lijkt mij.
Die 25 is inclusief Boscagli die nog lang geblesseerd is en Luckassen. Effectief dus maar 23. Bij een grote verkoop gaat dat naar 22, dan is nog twee inkomende spelers niet vreemd. Mogelijk zelfs nog drie waarbij dan ook een jonge speler (Oppegard, Ledezma of Saibari) verhuurd zou kunnen worden. En dan lijkt mij dat inkomend voor uitgaand zal zijn.
User avatar
Analist
Veelbelovend talent
Posts: 116
Joined: 19 Aug 2021, 13:07

Zowel in fysieke gesteldheid als in defensieve arbeid dusdanig onbetrouwbaar dat hij iedere wedstrijd het verschil zou moeten maken om dat te compenseren. Dat heeft hij qua pieken omhoog wel in zich, maar qua constantheid niet.

Het zou me niet verbazen als hij ook dit seizoen daardoor weer niet onomstreden basisspeler zal blijven.

Daarom zou ik hem voor boven de 30 miljoen altijd verkopen, liefst met een doorverkooppercentage.
Hard work beats talent if talent doesn't work hard
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV

Ik zou Madueke dus niet verkopen, en al helemaal niet in deze fase. Is samen met Gakpo en Veerman eigenlijk de enige die met één actie alles open kan gooien. Dat is een kwaliteit die je nodig gaat hebben in de voorrondes.

Werklust was vandaag ook top. Als hij die stap kan maken, dan is er geen enkele reden om hem te verkopen. Die clubs komen dan volgend jaar maar terug met 70 miljoen.
Revolinho
Internationale topspeler
Posts: 4,177
Joined: 09 Oct 2020, 20:16

Ik weet het niet met deze jongen. Telkens als je denkt dat hij het gaat doen, doet ie het niet. Hij vertraagt het spel bij vlagen, maar heeft ook goede momenten. Hij moet zich focussen op acties en voorzetten, van daaruit weer verder kijken. Hij moet nu teveel doen van zichzelf en zo gaat hij nergens komen. Simpel, vanaf rechts actie maken en verder.
Rikkert1234
Vedette
Posts: 5,704
Joined: 12 May 2021, 16:09
Clubvoorkeur: PSV

Ykhim wrote: 23 Jul 2022, 20:11 Ik zou Madueke dus niet verkopen, en al helemaal niet in deze fase. Is samen met Gakpo en Veerman eigenlijk de enige die met één actie alles open kan gooien. Dat is een kwaliteit die je nodig gaat hebben in de voorrondes.

Werklust was vandaag ook top. Als hij die stap kan maken, dan is er geen enkele reden om hem te verkopen. Die clubs komen dan volgend jaar maar terug met 70 miljoen.
Inderdaad. De klasse druipt er vanaf en de defensieve arbeid was ook stukken beter. Als hij leert om zien acties niet tever door te draven wordt hij echt een fenomenale speler
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4,360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57

Inderdaad. Leek vandaag een beetje met de handrem op te spelen af en toe en ik had soms het idee dat hij wat geforceerd de bal afspeelde of juist te lang wat zinloos aan de bal bleef hangen.
Maar hoe gemakkelijk hij er af en toe voorbij kwam....echt balen dat ie die bal in de eerste helft er niet in prikte, dat had m net dat zetje kunnen geven
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Nee, een oefenpotje is goed voor het korte termijn geheugen maar ik vind dat verkoop voor een bedrag a la 40 miljoen nog steeds het beste is mits het op een moment is dat er een vervanger gehaald kan worden.
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00

De Realist wrote: 23 Jul 2022, 20:31 Inderdaad. Leek vandaag een beetje met de handrem op te spelen af en toe en ik had soms het idee dat hij wat geforceerd de bal afspeelde of juist te lang wat zinloos aan de bal bleef hangen.
Maar hoe gemakkelijk hij er af en toe voorbij kwam....echt balen dat ie die bal in de eerste helft er niet in prikte, dat had m net dat zetje kunnen geven
Dat 1 op 1 afwerken heeft hij wel vaker moeite mee. Daar zal hij nog wat handigheidjes in moeten leren. Meer plaatsen.
Op weg naar nr 26
Vedette
Posts: 6,156
Joined: 02 Apr 2019, 00:00

Bij vlagen oprecht excellente kwaliteit maar ik mis iets bij hem, ik zie clubs niet terugkomen met 70 miljoen, tenzij hij écht goede acties en dito rendement gaat laten zien in CL.
User avatar
Riffii
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 769
Joined: 04 Nov 2020, 14:41

Noni moet gewoon een paar keer scoren en dan is het maniakale bewijsdrang wat hij zo nu en dan vertoont zo weer weg.

Wil te vaak laten zien hoe goed hij is en wil geforceerd een goal maken.
Sanga are u dead ???? NO MAN!
D.Millpants
Nationale topspeler
Posts: 2,036
Joined: 29 Jun 2022, 12:49
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Van Nistelrooij

Vanavond in t stadion op hem gelet. T viel niet mee….Zo voorspelbaar wat ie doet en enorm vertragend. Werd ook vaak gecorrigeerd door Van Nistelrooy.

Hopelijk snel een paar doelpunten en in een goede flow.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Ik twijfel ook. Hij heeft iets aparts maar in zowel de goede als slechte zin. Hij heeft snelheid, power, dribbels, iets onnavolgbaars en redelijk twee benig.

Hij is echter vaak ook lui (vandaag niet trouwens) , egoïstisch, beetje blind, en blessure gevoelig.

Hij is niet ‘reliable’ maar heeft wel als 1 vd weinigen de kwaliteit om uit het niets, iets te presteren en de wedstrijd over een dood punt te helpen.

Geen idee of het nou uiteindelijk niveau Man City of Norwich City gaat worden.
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Werklust was prima. Eerste helft behoorlijk zelfzuchtig: zeker vijf keer de mogelijkheid om hetzij Hoever hetzij Til in de positie voor een assist te plaatsen waar hij dat naliet. Tweede helft voor mij aan de overkant leek hij beter, maar dat kan aan mij liggen. Leek zich eerste helft een paar maal met gebaartjes te ergeren aan medespelers, imo niet steeds terecht. Verklootte veel, maar blijft door zijn onvoorspelbaarheid en energie een zeer waardevolle speler. Verdedigend mag het beter, het alibi verdedigen mag weg
Last edited by psvgouda on 23 Jul 2022, 23:42, edited 1 time in total.
Johann Vogel
Vedette
Posts: 5,895
Joined: 29 Nov 2017, 00:00

Die jongen is net twintig. Begin vorig seizoen was hij weergaloos. Helaas geblesseerd geraakt en lang eruit gelegen. Of hij dan fysiek gelijk onbetrouwbaar is vind ik twijfelachtig. Het halve team was vorig seizoen geblesseerd.

Het is ruwe diamant waar ontzetten veel in zit. Alles staat en valt wel met hoe hij er in zit. Als hij hongerig is en open staat voor kritiek en aan de slag gaat, dan kan hij een sensatie worden. Ik snap niet zo goed dat mensen hem willen verkopen.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39

Massimo wrote: 23 Jul 2022, 20:39
De Realist wrote: 23 Jul 2022, 20:31 Inderdaad. Leek vandaag een beetje met de handrem op te spelen af en toe en ik had soms het idee dat hij wat geforceerd de bal afspeelde of juist te lang wat zinloos aan de bal bleef hangen.
Maar hoe gemakkelijk hij er af en toe voorbij kwam....echt balen dat ie die bal in de eerste helft er niet in prikte, dat had m net dat zetje kunnen geven
Dat 1 op 1 afwerken heeft hij wel vaker moeite mee. Daar zal hij nog wat handigheidjes in moeten leren. Meer plaatsen.
Vreemd genoeg vond ik hem eerder juist redelijk koel. Dat kansen missen is voor mijn gevoel afgelopen seizoen begonnen. De kans die hij vandaag miste probeerde hij juist te veel te plaatsen waardoor de keeper mijlenver zag aankomen waar de bal kwam. Op zo’n moment mag de bal ook door het net of met een stift.
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4,270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24

Ja inderdaad een exceptioneel talent door zijn dribbel, kracht, snelheid en zijn schot. Echter haalt hij ook het tempo uit het spel wanneer dat niet moet, lijkt altijd de moeilijke optie te kiezen ipv de betere simpele optie, speelt te laat en te weinig over, verdedigd niet goed mee (ik vind het alibi verdedigen), kan voorspelbaar zijn in zijn acties en start veel te vaak vanuit stilstand waardoor de tegenstander kan hergroeperen ipv door te bewegen. Heel frustrerend om iemand die zo goed is zoveel domme dingen te zien doen. Mijn advies voor Noni: KISS.
Voijke
Internationale topspeler
Posts: 3,165
Joined: 25 Aug 2017, 13:31
Clubvoorkeur: PSV

Dezelfde slaapmomenten als Hoever en die 2 aan dezelfde flank is dodelijk voor een elftal.
Hij verdedigde wel mee, maar vaak als het al te laat was en vaak ook halfbakken.
Aanvallend vaak vertragend en pas vertrekken als de pass gegeven is.
Onvoldoende diepgang bij zijn 'voor'acties.
als dat bod van 40 mil pond klopt, zou ik gaan praten en kijken wat ik eruit kon peuren.
Daarvan kun je een geweldige vervanger en een top cv halen en dan houd je nog over ook.

Ik zie dit niet goedkomen en hem op de bank belanden. Hoop dat ik het verkeerd zie.
Sangaré, le Roi du PSV :strong:
Zuc0
Nationale topspeler
Posts: 2,308
Joined: 22 Jun 2022, 17:28
Clubvoorkeur: PSV

Ik begrijp trouwens niet waarom er zonder bal haast niet meer diepgegaan wordt. Dan ben je eigenlijk je man voorbij, heb je zelf meer kans op succes of je biedt een ander dat aangezien het spel versneld is door jouw loopactie. Steeds 2 a 3 man uit willen spelen, heel leuk maar wissel het af met loopacties in de ruimte.
En inderdaad een combinatie met Hoever is niet ideaal. Dan heb je er twee die verdedigend te weinig leveren.
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Moet ondersteund worden door een RB die verdedigend en tactisch beter is.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Als hij er een paar maakt tegen Monaco/Ajax is ie weg. Van de 4 grote spelers met veel transferwaarde (tel Veerman vast mee) is hij diegene die voor PSV sportief gezien het beste gemist kan worden. Als je hem verkoopt is de kans op behoud van Gakpo ook groter omdat je overal nee tegen kunt zeggen.

De enige voorwaarde is dat je een Luuk/Benitez achtige aankoop klaar hebt staan.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV

Ik vind de toon in dit topic wel buitengewoon kritisch voor een speler die gisteren in z'n eentje zo'n beetje verantwoordelijk was voor al het aanvallende gevaar, anderhalve assist gaf én zich in tegenstelling tot voorgaande wedstrijden wel hardwerkend opstelde. Ik las zelfs dat hem het erbarmelijke presteren van Hoever verweten werd. Bizar, wat mij betreft.

Natuurlijk heeft hij nog genoeg te leren, daarvoor zit 'ie ook bij PSV, maar het is gewoon een ordinaire glasbak en een natuurtalent dat je niet vaak langs ziet komen hier. Echt een geweldige speler die dit seizoen, mits hij fit blijft, nog veel beter en belangrijker gaat worden. Probeer er nog maar van te genieten, want op deze manier is hij gewoon snel weg.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV

Gaat dit seizoen echt die laatste stap zetten. Begon afgelopen seizoen echt geweldig, met ijzersterke wedstrijden tegen Ajax in de Fruitschaal en de vCL. Zakte daarna wat weg door alle blessures waar hij last van kreeg, maar is nu sterker dan ooit, zoals hij zelf ook aangaf. Als hij heel blijft is dit een absolute parel waar we enorm van gaan genieten. Deze jongen passeert zo makkelijk, geweldige dribbel in combinatie met zijn voetenwerk. Het grootste leerpunt is het overzicht en ik snap dat dat bij enkele supporters soms irriteert, maar Noni is echt een ongeslepen diamant. Mooi voor hem om daar dit seizoen die laatste stap in te zetten.

En overigens, qua defensieve arbeid was het echt al stukke beter tegen Betis tov voorgaande wedstrijden in de voorbereiding.
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9,166
Joined: 16 May 2019, 17:36

Tandem Mwene Madueke aan de rechterkant gaat gewoon vlammen dit seizoen. Aan de andere kant zullen dit Mauro en Gakpo zijn :D
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00

Tenzij Hoever ineens vlamt. Wat ik hoop.
Batsu
Vaste waarde in elftal
Posts: 639
Joined: 16 Apr 2019, 00:00

Ardbeg wrote: 27 Jul 2022, 16:26 Tenzij Hoever ineens vlamt. Wat ik hoop.
Waarom zou je hopen dat een gehuurde speler eerder vlamt dan een speler die eigendom is van PSV?
Post Reply