Ajax

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Locked
VeresRivne
Vedette

ruuddevil wrote: 29 Jul 2022, 12:30 Bedrag voor Schuurs gaat nog wel hoger uitvallen, die levert meer op dan Dumfries.
Het zou me verbazen.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Johan-Cruijff
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur: Ajax

Leuk zo'n Italiaanse spits, maar ik heb liever dat er een goede rechtsback wordt aangetrokken. Ik zie het nut nog nòg een aanvaller niet zo maar moet zeggen dat ik de speler in kwestie niet ken. Hoor van spelers van Football Manager - toch bekend om hun goede database - dat het daar een groot talent is. Qua profiel past het wel binnen het type dat Ajax nog graag aan de selectie toe wilde voegen, met z'n meer dan twee meter lang.

Gelukkig sluit het een het ander niet uit, dus ondanks dat deze spits wordt gehaald heb ik nog steeds goede hoop op een rechtsback. Klaiber slijten en Rensch mag zich weer een jaartje in de luwte ontwikkelen. Wat hij nu laat zien is niet goed genoeg. Het wordt janken wanneer hij morgen tegen Gakpo staat. Wat mij betreft Schuurs in het centum tegen De Jong en Timber op rechtsback. Geschikt noodverbandje tot die nieuwe back er is.
Juancho
Mister PSV
Clubvoorkeur: PSV

Ik vind het oprecht bizar dat als je zoveel geld te besteden hebt je geen geweldige keeper haalt. Echt onvoorspelbaar.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
VeresRivne
Vedette

Johan-Cruijff wrote: 29 Jul 2022, 12:58 Leuk zo'n Italiaanse spits, maar ik heb liever dat er een goede rechtsback wordt aangetrokken. Ik zie het nut nog nòg een aanvaller niet zo maar moet zeggen dat ik de speler in kwestie niet ken. Hoor van spelers van Football Manager - toch bekend om hun goede database - dat het daar een groot talent is. Qua profiel past het wel binnen het type dat Ajax nog graag aan de selectie toe wilde voegen, met z'n meer dan twee meter lang.

Gelukkig sluit het een het ander niet uit, dus ondanks dat deze spits wordt gehaald heb ik nog steeds goede hoop op een rechtsback. Klaiber slijten en Rensch mag zich weer een jaartje in de luwte ontwikkelen. Wat hij nu laat zien is niet goed genoeg. Het wordt janken wanneer hij morgen tegen Gakpo staat. Wat mij betreft Schuurs in het centum tegen De Jong en Timber op rechtsback. Geschikt noodverbandje tot die nieuwe back er is.
Jij wil alleen met de blessuregevoelige Brobbey een heel seizoen in? Een nieuwe spits is noodzakelijk.
SLAVA UKRAINE!!!
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

Juancho wrote: 29 Jul 2022, 13:10 Ik vind het oprecht bizar dat als je zoveel geld te besteden hebt je geen geweldige keeper haalt. Echt onvoorspelbaar.
Ja precies. Je zou er bijna keepersverdriet van krijgen. :opzijnkop:
Juancho
Mister PSV

Grasmat wrote: 29 Jul 2022, 13:14
Juancho wrote: 29 Jul 2022, 13:10 Ik vind het oprecht bizar dat als je zoveel geld te besteden hebt je geen geweldige keeper haalt. Echt onvoorspelbaar.
Ja precies. Je zou er bijna keepersverdriet van krijgen. :opzijnkop:
Je kent je klassiekers! ;) Ik stond bijna op het punt om mijn nickname weer te veranderen tot PSV met Benitez aan kwam zetten :mrgreen:
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gomes92
Vaste waarde in elftal
Favoriete speler: Chucky Lozano

Kunnen hier wel lekker blijven afgeven op die club, maar het geld klotst over de plinten daar en daarnaast zijn ze vergeleken met vorig jaar een stuk sterker geworden.
Heissenberrug
Internationale topspeler

VeresRivne wrote: 29 Jul 2022, 13:13
Johan-Cruijff wrote: 29 Jul 2022, 12:58 Leuk zo'n Italiaanse spits, maar ik heb liever dat er een goede rechtsback wordt aangetrokken. Ik zie het nut nog nòg een aanvaller niet zo maar moet zeggen dat ik de speler in kwestie niet ken. Hoor van spelers van Football Manager - toch bekend om hun goede database - dat het daar een groot talent is. Qua profiel past het wel binnen het type dat Ajax nog graag aan de selectie toe wilde voegen, met z'n meer dan twee meter lang.

Jij wil alleen met de blessuregevoelige Brobbey een heel seizoen in? Een nieuwe spits is noodzakelijk.
Maar je hebt toch ook Bergwijn en Tadic die daar uit de voeten kunnen?
VeresRivne
Vedette

Gomes92 wrote: 29 Jul 2022, 13:18 Kunnen hier wel lekker blijven afgeven op die club, maar het geld klotst over de plinten daar en daarnaast zijn ze vergeleken met vorig jaar een stuk sterker geworden.
Dat laatste vind ik niet.
SLAVA UKRAINE!!!
Johan-Cruijff
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur: Ajax

VeresRivne wrote: 29 Jul 2022, 13:13 Jij wil alleen met de blessuregevoelige Brobbey een heel seizoen in? Een nieuwe spits is noodzakelijk.
Ik durf het wel aan met Brobbey en Tadic als spitsen komend seizoen. Daarnaast heb je Bergwijn en Kudus (goede voorbereiding gedraaid!) nog in noodgevallen. In tegenstelling tot Brobbey is Tadic nooit geblesseerd en altijd beschikbaar. Ik had niet per se een nieuwe spits gewild, maar ben ook niet ontevreden met deze speler. Met zo'n huur kun je geen buil vallen, mits er een vaste optie tot koop bij zit. Een jaar aankijken of het was is en zo niet dan ben je er weer eenvoudig vanaf.

Er waren wat vage geruchten over Klaassen die interesse vanuit de MLS zou hebben gegenereerd, daar zou ik blij mee zijn. Ik vind het een sympathieke gast en hij scoort zijn doelpunten, maar ik vind het een absolute dissonant in het Ajax-spel. Een beetje zoals Til dat ook was bij Feyenoord, daar waren ze hem op het eind ook wat beu aan het worden. Je hebt met Berghuis, Kudus en eventueel Tadic en Bergwijn al wat andere opties voor die positie.

Maar belangrijker wordt het puinruimen, want Ajax koopt veel maar zal ook het e.e.a. moeten gaan lozen. Zie jongens als Klaiber, Pierie, Magallan, Bandé en Daramy maar eens te slijten. Dat wordt nog een flinke klus. Een goede zet vind ik het verlengen en verhuren van Sallah-Edine. Laat niet teveel jongens uit hun contract lopen en geef ze op deze manier een mogelijkheid om eredivisie minuten te gaan maken.
Standbeeld
Mister PSV

TomPSV wrote: 29 Jul 2022, 12:24 Hoe Ajax toch steeds van die meuk afkomt voor zulke hoge bedragen. Man man man.
Jij vindt het meuk, maar het is geen meuk. Dat die jongen niet aan de bak komt bij de neuzen betekent niet dat hij er niks van kan. Het gemiddeld niveau van de spelers ligt daar gewoon een stuk hoger dan bij ons. Een Schuurs is qua niveau vergelijkbaar met Teze/Obispo, en daar wil ik/PSV ook minimaal 10mln voor hebben.
VeresRivne
Vedette

Johan-Cruijff wrote: 29 Jul 2022, 13:32
VeresRivne wrote: 29 Jul 2022, 13:13 Jij wil alleen met de blessuregevoelige Brobbey een heel seizoen in? Een nieuwe spits is noodzakelijk.
Ik durf het wel aan met Brobbey en Tadic als spitsen komend seizoen. Daarnaast heb je Bergwijn en Kudus (goede voorbereiding gedraaid!) nog in noodgevallen. In tegenstelling tot Brobbey is Tadic nooit geblesseerd en altijd beschikbaar. Ik had niet per se een nieuwe spits gewild, maar ben ook niet ontevreden met deze speler. Met zo'n huur kun je geen buil vallen, mits er een vaste optie tot koop bij zit. Een jaar aankijken of het was is en zo niet dan ben je er weer eenvoudig vanaf.

Er waren wat vage geruchten over Klaassen die interesse vanuit de MLS zou hebben gegenereerd, daar zou ik blij mee zijn. Ik vind het een sympathieke gast en hij scoort zijn doelpunten, maar ik vind het een absolute dissonant in het Ajax-spel. Een beetje zoals Til dat ook was bij Feyenoord, daar waren ze hem op het eind ook wat beu aan het worden. Je hebt met Berghuis, Kudus en eventueel Tadic en Bergwijn al wat andere opties voor die positie.

Maar belangrijker wordt het puinruimen, want Ajax koopt veel maar zal ook het e.e.a. moeten gaan lozen. Zie jongens als Klaiber, Pierie, Magallan, Bandé en Daramy maar eens te slijten. Dat wordt nog een flinke klus. Een goede zet vind ik het verlengen en verhuren van Sallah-Edine. Laat niet teveel jongens uit hun contract lopen en geef ze op deze manier een mogelijkheid om eredivisie minuten te gaan maken.
Op het overige ga ik later in, maar wat betreft dat puinruimen CSKA Moskou zou met Magallan bezig zijn naar het schijnt. Het paard van Troje naar Rusland, mijn zege hebben ze. Over Pierie moeten we realistisch zijn, zelfs Twente wilde hem niet langer huren. Die zal aan het eind van deze window wel weer verhuurd worden aan een middenmotor of lager in de eredivisie. Bande blijft een beetje een vraagteken. Klaiber liever vandaag dan gisteren, maar opnieuw wie gaat hem halen? Daramy moeten ze wel wa mee inderdaad, ik hoop dat Brugge langskomt.
Toch is er al het nodige gebeurd, de afgelopen dertig jaar is er qua uitgaande transferzomer nooit zoveel deining geweest als dit seizoen mbt het eerste elftal.

Ten Hag + Van der Gaag 3 miljoen Man Utd
Haller - Dortmund 31 + 4 miljoen Bor Dortmund
Lisandro Martinez 57 + 8 miljoen Man Utd
Nicolas Tagliafico 4 miljoen Lyon
Danilo - Feyenoord
Garvenberch - Bayern twintig miljoen
Mazraoui - Bayern
Onana - Inter
Tyton - FC Twente
Labyad - onbekend
Kotarski - NK Gorika 1 miljoen
Calvin Raatsie - Utrecht
Gibson Yah - Utrecht
Steven Van Der Sloot - Schalke
Liam Van Gelderen - Groningen .4 miljoen
Nordin Musampa - Groningen
Roggeveen - onbekend
Julius Dirksen - Emmen, vertrok in de winter
Rio Hillen - De Graafschap
Enric Llansana - Go Ahead Eagles .19 miljoen
Max De Waal - Ado Den Haag [huur 1 jaar]
Anas Salah Eddine - FC Twente [huur 1 jaar]
Terrence Douglas - Roda JC
Prince Aning - Borussia Dortmund, had nog geen contract
Divaio Bobson - Eintracht Frankfurt, had nog geen contract
Loed Klaassen - UWV Wolverines USA, had nog geen contract
Diferdejio Misidjan, transfervrij, had nog geen contract
SLAVA UKRAINE!!!
D.Millpants
Nationale topspeler
Favoriete speler: Van Nistelrooij

Standbeeld wrote: 29 Jul 2022, 13:37
TomPSV wrote: 29 Jul 2022, 12:24 Hoe Ajax toch steeds van die meuk afkomt voor zulke hoge bedragen. Man man man.
Jij vindt het meuk, maar het is geen meuk. Dat die jongen niet aan de bak komt bij de neuzen betekent niet dat hij er niks van kan. Het gemiddeld niveau van de spelers ligt daar gewoon een stuk hoger dan bij ons. Een Schuurs is qua niveau vergelijkbaar met Teze/Obispo, en daar wil ik/PSV ook minimaal 10mln voor hebben.
Ik zou Schuurs best wel bij PSV willen zien. Is ook meer een PSV type dan ajacied in mijn ogen.
DonyellMalen
Legende

Nee man, voor geen goud. Z'n bijnaam is niet voor niets onder veel Ajaxfans de GVK, de Grote Vriendelijke Kneus. Echt een softie.
Thoresen
Nationale topspeler

VeresRivne wrote: 29 Jul 2022, 12:52
ruuddevil wrote: 29 Jul 2022, 12:30 Bedrag voor Schuurs gaat nog wel hoger uitvallen, die levert meer op dan Dumfries.
Het zou me verbazen.
Dat zou mij niks verbazen. JdJ verkoopt mager en Ajax verkoopt dik. Ik zou het graag anders zien maar dit is wel de realiteit. En waar het aan ligt? Schiet mij maar lek. Hoewel ik Dumfries maar een beperkte voetballer vond bij PSV had hij wel scorend vermogen dreiging en over het algemeen een prima mentaliteit. Dat heb ik bij Schuurs nooit kunnen ontdekken.
guus
Internationale topspeler

Heeft een domme stap gemaakt in zijn carrière. Had als aanvoerder nog 1 jaar bij Fortuna moeten blijven of naar PSV moeten gaan omdat hij daar op dat moment wel basisspeler zou worden. Zijn ouders hadden dat liever gezien en vonden hem niet bij Ajax passen.
DonyellMalen
Legende

Sensation wrote: 28 Jul 2022, 18:22 Ik vind dat het een meme mag worden:

https://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=406252

Ten Hag speelde belangrijke rol bij <historisch (sport)moment>
Ten Hag speelde belangrijke rol bij de foute wissel van Sven Kramer
Ten Hag speelde belangrijke rol bij de Gele Trui van Rasmussen
Ten Hag speelde belangrijke rol bij afsprong Epke Zonderland
Ten Hag speelde belangrijke rol bij de ontdekking van Amerika
Ten Hag speelde belangrijke rol bij de Beeldenstorm
Ten Hag speelde belangrijke rol bij de Oerknal
We gaan door, hij heeft ook al verstand van verbouwingen.

https://www.vi.nl/nieuws/ten-hag-drukt- ... rtig-jaar-
El Sordo
Vedette

DonyellMalen wrote: 29 Jul 2022, 14:21
Sensation wrote: 28 Jul 2022, 18:22 Ik vind dat het een meme mag worden:

https://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=406252

Ten Hag speelde belangrijke rol bij <historisch (sport)moment>
Ten Hag speelde belangrijke rol bij de foute wissel van Sven Kramer
Ten Hag speelde belangrijke rol bij de Gele Trui van Rasmussen
Ten Hag speelde belangrijke rol bij afsprong Epke Zonderland
Ten Hag speelde belangrijke rol bij de ontdekking van Amerika
Ten Hag speelde belangrijke rol bij de Beeldenstorm
Ten Hag speelde belangrijke rol bij de Oerknal
We gaan door, hij heeft ook al verstand van verbouwingen.

https://www.vi.nl/nieuws/ten-hag-drukt- ... rtig-jaar-
Een flink artikel, maar het enige wat er is gebeurd is dat de dugouts voor de thuis- en uitspelende ploeg zijn omgedraaid.
Ittot
Internationale topspeler

Bizar. Echt bizar. Schuurs, een beperkte softie voor meer geld verkocht worden dan een f*cking beest en held Dumfries (+vaste waarde in het nederlands elftal met als enige een goed tournooi). Gewoon bizar. Meer niet.
Madueke
Legende

Dat is nu eenmaal zo. Het enige wat PSV kan en moet doen is kampioen worden en CL spelen, dan gaan de prijzen vanzelf omhoog.
ElTigre
Meervoudig international

ShovingNE2
Site Admin

Ittot wrote: 29 Jul 2022, 14:43 Bizar. Echt bizar. Schuurs, een beperkte softie voor meer geld verkocht worden dan een f*cking beest en held Dumfries (+vaste waarde in het nederlands elftal met als enige een goed tournooi). Gewoon bizar. Meer niet.
In een transferperiode waarbij Malen bijna de duurste transfer was die zomer. Was een heel bizar Covid window en niet te vergelijken met dit window.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
SWillykuiltje
Talent

Arrogante kut neus met z'n pak schaal gezeik.

Image
guus
Internationale topspeler

SWillykuiltje wrote: 29 Jul 2022, 15:27 Arrogante kut neus met z'n pak schaal gezeik.

Image

Hoeveel jaren woont die kerel al in Nederland?
DadOfFour
Internationale topspeler

SWillykuiltje wrote: 29 Jul 2022, 15:27 Arrogante kut neus met z'n pak schaal gezeik.

Image
Ik vind Tadic maar een lul...
La vida és massa curta per no fer broma
Locked