Transferwindow 2022-2023

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
JChovanec
Meervoudig international
Clubvoorkeur: PSV

Van de week stond er in de media dat de voorzitter van Napoli Dries voor 1 seizoen 4 miljoen Brutio had geboden en dat Dries dat geweigerd zou hebben. En dat Dries nog graag in Napels zou willen blijven. Dan komt hij vast niet bij PSV voor pak hem beet 2 miljoen.
ShovingNE2
Site Admin

Mertens wilde vooral een langer contract meen ik.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
James Rodriguez
Regelmatige invaller

Mertens een leuk bedrag in tekengeld geven en voor 2 jaar vastleggen, goede mentor voor Bakayoko die er als Mertens klaar mee is dan direct staat
JChovanec
Meervoudig international

ShovingNE2 wrote: 30 Jul 2022, 13:39 Mertens wilde vooral een langer contract meen ik.
Het is een beetje onduidelijk verwoord in het persbericht maar zoals ik het lees wilde dries nog maar 1 seizoen

vertelt De Laurentiis aan Radio Kiss Kiss. "Helaas betekent dat soms ingaan tegen wat de fans willen. Als een supporter tegen mij zegt: waarom hou je Mertens niet, dan kan ik alleen maar zeggen dat Mertens zich nog een jaar aan ons heeft aangeboden, omdat hij weet dat hij 35 is en dan met pensioen gaat."
Siemen
Nationale topspeler

Mertens is een droom. Ik verwacht onmogelijk, maar die jongen brengt nog 2 kaar absolute klasse mee. Op linksbuiten, spits, 10. Net als met Gotze zal je zien dat andere spelers graag met hem zullen willen voetballen.
PSV90
Nationale topspeler

GillesdelaCroquette wrote: 30 Jul 2022, 13:08 Soms snap ik dit forum gewoon niet meer. Elke andere speler die de stats van Januzaj zou overleggen zou hier gelijk afgefikt worden. Is het dan alleen de naam?
Waarschijnlijk eerder het overduidelijk aanwezige talent. Daarnaast over zijn hele periode bij Sociedad 23 goals en 21 assists in 8753 minuten, iedere 199 minuten direct betrokken bij een goal. Dat is niet geweldig, maar ook niet dramatisch bij een subtopper toch?
Vanthaman18
Internationale topspeler
Favoriete speler: Luuk de Jong

Was Marseille niet een tijd geleden al bijna rond met Mertens? Of speelt dat niet meer?
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Voormalig KG wrote: 30 Jul 2022, 13:17
RIO wrote: 30 Jul 2022, 11:42 Dries is in principe een vervanger voor Gotze, maar dan eentje die heel veel scoort en het beste tot zijn recht komt achter de spits. Kan ook op beide flanken. ik weet nog wel in zijn PSV tijd speelde hij vaak tegen Gregory vd Wiel, daar had ie het zwaar tegen want die was veel sneller en hij kon er niet voorbij. Nu dolt ie die spelers op techniek en heeft niet eens snelheid meer nodig. Hele slimme voetballer.
Daarnaast brengt hij een winnaars-mentaliteit en een brok internationale ervaring mee, waar jongere gasten zich aan kunnen optrekken en van kunnen profiteren.

Dit zou ik zeker een goede toevoeging als mogelijke tweede spits, linksbuiten of schaduwspits vinden. Mits hij zich in deze rol schikt. Daar zet ik dan ook mijn vraagtekens bij..
Op rechtsbuiten zie ik hem niet als optie, daar heeft hij bijna nooit gevoetbald.
Ook niet bij Belgie waarbij er anderen op links spelen - zoals Hazard?
Dr. Gonzo
Vaste waarde in elftal

Mertens: (volgens transfermarkt)
190 wedstrijden als spits
188 linksbuiten
48 tweede spits
20 rechtsbuiten
1 wedstrijd aanvallende middenvelder
DeEintovenaar
Nationale topspeler

Dr. Gonzo wrote: 30 Jul 2022, 14:20 Mertens: (volgens transfermarkt)
190 wedstrijden als spits
188 linksbuiten
48 tweede spits
20 rechtsbuiten
1 wedstrijd aanvallende middenvelder
Maar kun je dan toevallig ook zien wanneer hij daar heeft gespeeld? Volgens mij heeft hij bij Napoli vooral nog als spits/tweede spits gespeeld en bij PSV was hij linksbuiten.
Heruone
Lid scoutingsteam

Dries kan ook als rechtsbuiten. Hoever hoog positioneren, Mertens lekker vrij laten zwerven in de as met zijn kwaliteiten. Pfoe dat is geil zeg. Johnnie, make it happen!
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Lorenzo von Matterhorn
Internationale topspeler

Wel verwarrend. Springen we nou voor Luuk of Dries?

Boeiend. We zetten Dries gewoon in de spits. En Luuk ook. Met zo'n spitsenduo hebben gewoon geen rechterkant nodig joh.
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Beetje zoals Gotze toen half tien stond op rechts, maar dan veel doelgerichter. Je zou eigenlijk 4-2-3-1 moeten spelen, met Gakpo, Dries en Xavi/Til/Savio achter Luuk.
StratumZuid
Vedette

CV!
In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
alles van goud
Joosth
Vaste waarde in elftal

StratumZuid wrote: 30 Jul 2022, 22:14CV!
Carlos Vela voor de rechtsbuiten positie?

Mij lijkt Calvin Stengs een hele mooie opvulling voor de rechterkant. Kan de bal met zijn linker net zo mooi klaarleggen als Gakpo dat vandaag deed.

Last edited by Joosth on 30 Jul 2022, 23:45, edited 1 time in total.
Juancho
Mister PSV

Mooi moment voor John, Ruud en Marcel om terug te gaan naar de tekentafel. Met wat gerichte veranderingen kan je echt wat moois neer zetten maar dan moet je wel doorpakken.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Juancho wrote: 30 Jul 2022, 23:42 Mooi moment voor John, Ruud en Marcel om terug te gaan naar de tekentafel. Met wat gerichte veranderingen kan je echt wat moois neer zetten maar dan moet je wel doorpakken.
Dit is dezelfde tekst die je hier neer had kunnen zetten na een 0 5 nederlaag.
ComeOnPSV
Vedette

Zoals ik al in het interessante spelers topic zei is El Ghazi wat mij betreft een droomkandidaat. Die gaag de problemen oplossen.

Weinig geruchten over hem en een jaar verhuurd geweest.

Contract tot 2023 dus ook niet de duurste.
Lijkt mij een hele slimme aankoop. Mooie leeftijd en kan ook op links spelen als Gakpo eruit moet.
ruuddevil
Legende

El Ghazi heeft het vrij aardig gedaan in Engeland. Best een interessante speler.
TheSyb
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV (duh)

Ik heb vrij veel wedstrijden van Villa gezien en ben nooit echt overtuigd geraakt van El Ghazi daar, speelde sporadisch een prima pot, maar was toch echt geen topper daar. Villa vond het ook prima om hem naar Everton te laten verkassen en daar heb ik hem geen minuut zien spelen, ondanks dat die echt een tijdje helemaal niks klaarmaakte aanvallend gezien
Juancho
Mister PSV

11 Sir Tinus wrote: 30 Jul 2022, 23:46
Juancho wrote: 30 Jul 2022, 23:42 Mooi moment voor John, Ruud en Marcel om terug te gaan naar de tekentafel. Met wat gerichte veranderingen kan je echt wat moois neer zetten maar dan moet je wel doorpakken.
Dit is dezelfde tekst die je hier neer had kunnen zetten na een 0 5 nederlaag.
Klopt het gaat dan ook specifiek over de defensie.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Koenjo
Meervoudig international

El Ghazi? Jullie zijn niet goed.
''Top level''
''1000% penalty''
''Give the cup to Ajax!''
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Als PSV kijkt naar versterkingen dan wordt eerst de lijst met Oranje spelers gepakt, daarna de schaduwlijst van Oranje spelers, dan mogelijke toekomstige schaduwspelers van Oranje, dan alle spelers die ooit in de ED hebben gespeeld en als daar niets bij zit wat haalbaar en betaalbaar is dan gaan ze kijken in de grote competities of exotische landen.

Een logisch gevolg zou dus zijn dat ze bij Stengs of Kluivert uit komen. Stengs zou ik zelf wel interessant vinden mits we een goede deal kunnen onderhandelen en een Kluivert zou ook niet eens zo gek zijn omdat hij op links en rechts kan.

Een nieuwe rechtsback en Mauro doorschuiven is kosten technisch de meest efficiënte oplossing.
TomPSV
Legende

Laat die slapjanus van een Stengs maar lekker in Frankrijk. Dan zie ik liever nog dat we Saibari/Ledezma/Simons/Bakayoko een kans geven als rechtsbuiten.
trouwepsvfan
Vedette

11 Sir Tinus wrote: 31 Jul 2022, 07:51 Als PSV kijkt naar versterkingen dan wordt eerst de lijst met Oranje spelers gepakt, daarna de schaduwlijst van Oranje spelers, dan mogelijke toekomstige schaduwspelers van Oranje, dan alle spelers die ooit in de ED hebben gespeeld en als daar niets bij zit wat haalbaar en betaalbaar is dan gaan ze kijken in de grote competities of exotische landen.

Je vergeet een stap. Brands kennende wordt eerst het selectie lijstje van (Oud)AZ-spelers erbij gepakt.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Locked