Érick Gutiérrez

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
koetje
Legende
Posts: 11,072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40

RIO wrote: 26 Jul 2022, 11:39 Guti heeft toch vaak als 6 gespeeld in Mexico? Of meer als spielmacher?
Yep, als echte nummer 6 die de bal ging ophalen tussen de twee centrale verdedigers. Zoals Guardado bij PSV speelde destijds.
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Ja past prima dus in dit systeem. Is de missing link let maar op.
koetje
Legende
Posts: 11,072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40

Ja hij laat Sangare en Veerman beter voetballen. Op basis van fysiek denkt iedereen dat Sangare een soort 1-mans middenveld is en daarom de beste 6 is. Na een paar potjes in de voorbereiding komt men daar nu op terug. De combi Sangare-Guti was vorig jaar goud.
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Guti is veel agressiever op de man en bewaakt altijd de balans. Beste 6 die we hebben. Hoop dat Ruud dat snel inziet. Goals komen wel van Veerman, Luuk, Cody en Noni.
Revolinho
Internationale topspeler
Posts: 4,177
Joined: 09 Oct 2020, 20:16

koetje wrote: 26 Jul 2022, 11:50 De combi Sangare-Guti was vorig jaar goud.
Zilver. Geen goud. En daar vind ik het vreemd dat PSV op exact dezelfde voet verder gaat.

Guti is afgelopen seizoen absoluut een held geweest, eindelijk kwam eruit waar we al jaren op wachtten. Maar op absoluut topniveau komt hij tekort, vooral de snelheid van handelen.

Guti gun ik het wel, geweldige gast. Maar ik krijg niet het gevoel dat onze leiding echt kritisch naar het team kijkt, maar meer probeert een ‘nette’ club te zijn. We zijn al 4 jaar zonder titel, wanneer selecteer je door. Ergens zal dat toch echt wel moeten en imo komt een speler die voor 25% heeft geleverd daar objectief gezien wel in aanmerking voor.
User avatar
Skuddem
Nationale topspeler
Posts: 2,494
Joined: 14 Jan 2022, 16:39
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Guti komt ons weer redden ✌️
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV

RIO wrote: 26 Jul 2022, 11:46 Ja past prima dus in dit systeem. Is de missing link let maar op.
Misschien, maar Guti heeft tegelijkertijd ook wel laten zien dat hij de rol die hij bij Pachuca had maar moeilijk kan invullen hier. Hij begon pas uit te blinken als een soort stofzuiger, iemand die ballen verovert en inlevert i.p.v. iemand die het spel van achteruit maakt.
PSV90
Nationale topspeler
Posts: 2,965
Joined: 05 Dec 2017, 00:00

Had het idee dat Guti wel nog altijd wel wat aan het groeien was in zijn rol. Ook met het oog op onze verdediging moet in mijn ogen het uitgangspunt zijn dat Gutierrez basisspeler is. Op het moment dat we een wat stabieler elftal hebben kunnen we kijken of we in specifieke gevallen andere accenten kunnen leggen met bijvoorbeeld Til of Simons.
koetje
Legende
Posts: 11,072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40

Ykhim wrote: 26 Jul 2022, 12:18
RIO wrote: 26 Jul 2022, 11:46 Ja past prima dus in dit systeem. Is de missing link let maar op.
Misschien, maar Guti heeft tegelijkertijd ook wel laten zien dat hij de rol die hij bij Pachuca had maar moeilijk kan invullen hier. Hij begon pas uit te blinken als een soort stofzuiger, iemand die ballen verovert en inlevert i.p.v. iemand die het spel van achteruit maakt.
Bommel speelde anders. Daar moest de zes juist niet uitzakken tussen de centrale verdedigers.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Revolinho wrote: 26 Jul 2022, 12:13
koetje wrote: 26 Jul 2022, 11:50 De combi Sangare-Guti was vorig jaar goud.
Guti is afgelopen seizoen absoluut een held geweest, eindelijk kwam eruit waar we al jaren op wachtten. Maar op absoluut topniveau komt hij tekort, vooral de snelheid van handelen.
Hier ben ik het mee eens. Centraal achterin en op rechtsback is het ook niet top. Alleen het is wel zo dat we niet op alle plekken in de basis iemand van topniveau kunnen hebben helaas (niveau Luuk, Cody, Noni, Sangare, Mauro). Binnen de huidige opties en voor de balans in het team denk ik ook dat Guti wel moet spelen.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Guti heeft wat fouten gemaakt, die overigens iedereen bij PSV maakt op het middenveld, en daarom is zijn rol nog niet onomstreden maar hij heeft ook veel goed gedaan. Waar ik een beetje van baal is dat het weer zo definitief moet allemaal. Het is toch verdorie een luxe dat je per wedstrijd kunt kiezen uit of Til of Guti of Xavi en als Sangaré of Veerman een keer een wedstrijdje kan overslaan dan is er ook geen paniek.

We focussen ons al weken op een middenveld met 1 controleur en nu lijkt het juist dat we met 2 controleurs gaan spelen op basis van beide helften en samenstellingen tegen Real Betis. Guti naast Sangaré of naast Veerman is top, en hij samen met Veerman en Sangaré kan ook in bepaalde wedstrijden. Wat een luxe.

We hebben 5 middenvelders die 30+ wedstrijden gaan halen en het lijkt me dat iedere speler een mooie rol heeft waar die tevreden over kan zijn. Wat daarachter zit heeft ook perspectief maar dan moet er wel iets gebeuren met de eerste 5. Ik ben dolgelukkig met de contractverlenging van Guti en die 3 jaar zegt wel echt iets. Dit was geen +1 jaar om nog transferwaarde te genereren.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Ipv het bleue jongetje staat er nu echt een kerel, een volwassen vent met een uitstraling van een straatvechter. Ik vind het heel bijzonder wat voor verandering Guti vorig jaar onder Schmidt heeft door gemaakt.

Ook geweldig hoe hij daar stond bij die bierdouche, prachtig. Lijkt me ook een echte leider en winnaar in de groep.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Ricardo Zamora
International
Posts: 993
Joined: 09 Aug 2018, 04:41
Clubvoorkeur: PSV

Juancho wrote: 31 Jul 2022, 10:34 Ipv het bleue jongetje staat er nu echt een kerel, een volwassen vent met een uitstraling van een straatvechter. Ik vind het heel bijzonder wat voor verandering Guti vorig jaar onder Schmidt heeft door gemaakt.

Ook geweldig hoe hij daar stond bij die bierdouche, prachtig. Lijkt me ook een echte leider en winnaar in de groep.
En we schreven Guti 1,5 jaar geleden ook zo af als Hoever. Alhoewel ik echt wel erken dat alle back opties op dit moment beter zijn dan Hoever.
‘Zijn we er toch weer ingetuind’.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Heeft niks met afschrijven te maken. PSV heeft nu een klasse RB nodig. Geen talent dat misschien nog wel 2 seizoenen nodig heeft. Daar zit het verschil in. Maar dat is voor een ander topic 😉
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Ledezma10
Verbannen
Posts: 249
Joined: 26 Jul 2022, 18:27

Prima speler voor in de Eredivisie, op hoger niveau niet meer aan beginnen aub

Komt handelingsnelheid en fysiek te kort
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Was ook verdomd lastig in vallen natuurlijk. Zwaar onder druk en dan ook gelijk je 'maatje' Sangare er niet bij en dan ook nog eens, met alle respect, opa v. Ginkel in het elftal. Enige wat je kon doen op dat moment is knetterhard knokken. En dat zag ik hem absoluut doen.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
mateja
Internationale topspeler
Posts: 3,390
Joined: 01 Mar 2021, 09:48
Clubvoorkeur: PSV

Ledezma10 wrote: 02 Aug 2022, 22:14 Prima speler voor in de Eredivisie, op hoger niveau niet meer aan beginnen aub

Komt handelingsnelheid en fysiek te kort
Nou nou, beetje kort door de bocht dit, niet?
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Mwah, dit was vorig seizoen ook al vrij duidelijk hoor. Miste in alle toppers handelingssnelheid. En vandaag werd hij ook puur op fysieke inhoud helemaal omver gelopen. Ik denk dat de mensen die Guti als controleur zagen, zich toch maar weer een keertje achter de oren mogen gaan krabben.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
mateja
Internationale topspeler
Posts: 3,390
Joined: 01 Mar 2021, 09:48
Clubvoorkeur: PSV

Heruone wrote: 03 Aug 2022, 00:16 Mwah, dit was vorig seizoen ook al vrij duidelijk hoor. Miste in alle toppers handelingssnelheid. En vandaag werd hij ook puur op fysieke inhoud helemaal omver gelopen. Ik denk dat de mensen die Guti als controleur zagen, zich toch maar weer een keertje achter de oren mogen gaan krabben.
Ik denk dat deze invalbeurt niet echt representatief is voor hem. Korte voorbereiding, komt bij een vermoeid team binnen de lijnen en een alles of niets drukkend Monaco zonder zijn maatje (maar wel van Ginkel).
Zuc0
Nationale topspeler
Posts: 2,308
Joined: 22 Jun 2022, 17:28
Clubvoorkeur: PSV

Heeft een kwartier met Sangaré gespeeld. Maar je kunt hem niet op deze wedstrijd afschrijven. Bovendien is hij nog niet geheel wedstrijdfit.
Nuttige en sympathieke speler maar had eerlijk gezegd liever gezien dat hij voor ca. 7 mln aan Benfica was verkocht waarna dat was geïnvesteerd in een cm.
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

mateja wrote: 03 Aug 2022, 00:22
Heruone wrote: 03 Aug 2022, 00:16 Mwah, dit was vorig seizoen ook al vrij duidelijk hoor. Miste in alle toppers handelingssnelheid. En vandaag werd hij ook puur op fysieke inhoud helemaal omver gelopen. Ik denk dat de mensen die Guti als controleur zagen, zich toch maar weer een keertje achter de oren mogen gaan krabben.
Ik denk dat deze invalbeurt niet echt representatief is voor hem. Korte voorbereiding, komt bij een vermoeid team binnen de lijnen en een alles of niets drukkend Monaco zonder zijn maatje (maar wel van Ginkel).
We will see.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Voijke
Internationale topspeler
Posts: 3,165
Joined: 25 Aug 2017, 13:31
Clubvoorkeur: PSV

Vond vooral het continue instappen, waardoor zijn man hem in 1 beweging voorbij was opvallend.
zo ook toen hij zijn gele kaart kreeg.
Sangaré, le Roi du PSV :strong:
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39

Het was in ieder geval geen beste invalbeurt.
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

mateja wrote: 03 Aug 2022, 00:22
Heruone wrote: 03 Aug 2022, 00:16 Mwah, dit was vorig seizoen ook al vrij duidelijk hoor. Miste in alle toppers handelingssnelheid. En vandaag werd hij ook puur op fysieke inhoud helemaal omver gelopen. Ik denk dat de mensen die Guti als controleur zagen, zich toch maar weer een keertje achter de oren mogen gaan krabben.
Ik denk dat deze invalbeurt niet echt representatief is voor hem. Korte voorbereiding, komt bij een vermoeid team binnen de lijnen en een alles of niets drukkend Monaco zonder zijn maatje (maar wel van Ginkel).
Op zich kloppen je verzachtende omstandigheden. Alleen hebben we ditzelfde nu al jaren gezien, ook in zijn goede seizoen vorig jaar. Dus ik denk dat je wel mag concluderen dat dit gewoon is wat het is.
User avatar
mateja
Internationale topspeler
Posts: 3,390
Joined: 01 Mar 2021, 09:48
Clubvoorkeur: PSV

Thijs wrote: 03 Aug 2022, 09:51
mateja wrote: 03 Aug 2022, 00:22

Ik denk dat deze invalbeurt niet echt representatief is voor hem. Korte voorbereiding, komt bij een vermoeid team binnen de lijnen en een alles of niets drukkend Monaco zonder zijn maatje (maar wel van Ginkel).
Op zich kloppen je verzachtende omstandigheden. Alleen hebben we ditzelfde nu al jaren gezien, ook in zijn goede seizoen vorig jaar. Dus ik denk dat je wel mag concluderen dat dit gewoon is wat het is.
Zou zomaar kunnen. Ik hoop vooral dat zijn ontwikkeling van vorig seizoen doorgezet kan worden.
Post Reply