Ajax deel II

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Locked
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Misschien kunnen ze het nummer van die psycholoog op op zijn rug plakken.
Chucky
Vedette

Haal het woordje sport weg en maak er paychiater van ipv psycholoog…
koetje
Legende

Mo zegt A, probeert even B en doet uiteindelijk C.

Succes Ajax.
guus
Internationale topspeler

koetje wrote: 06 Aug 2022, 08:52 Mo zegt A, probeert even B en doet uiteindelijk C.

Succes Ajax.
Inderdaad.
Een kleuter, hij zegt ja en doet nee.
ShovingNE2
Site Admin

Er is niets aan de hand behalve bedreigingen. Daarom is een sportpsycholoog ook echt nodig natuurlijk.

Het is allemaal 1 grote leugen. Ze hebben het kutkind niet bedwang dus verzinnen ze maar wat externe omstandigheden dat ze zelf de handjes in onschuld kunnen wassen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
psvgouda
Vedette
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

RIO wrote: 06 Aug 2022, 08:10 Misschien kunnen ze het nummer van die psycholoog op op zijn rug plakken.
Kan ie t niet lezen joh :nerd:
ruuddevil
Legende

Op zijn buik dan, plaats genoeg.
guus
Internationale topspeler

ShovingNE2 wrote: 06 Aug 2022, 09:43 Er is niets aan de hand behalve bedreigingen. Daarom is een sportpsycholoog ook echt nodig natuurlijk.

Het is allemaal 1 grote leugen. Ze hebben het kutkind niet bedwang dus verzinnen ze maar wat externe omstandigheden dat ze zelf de handjes in onschuld kunnen wassen.
Ze hebben het zelf alleen nog veel erger gemaakt door hem speeltijd te geven in de bekerfinale, op de bank zetten tijdens de kampioenswedstrijd zodat hij de schaal aan Eindhoven kan tonen en de “Nobelprijs” te geven omdat hij fit van vakantie terug kwam. Vervolgens ook nog even een comeback interview laten geven om toch vooral te laten zien hoe goed Ajax dit heeft aangepakt.
Ittot
Internationale topspeler

Mo heeft veel meer nodig dan dat. Hij zou er goed aan doen om zich een keer op te laten nemen en zich goed te laten behandelen. Een sportpsycholoog gaat hem echt niet verder helpen, het probleem zit zoveel dieper bij die jongen. Beste voor hem is stoppen met voetbal en echte hulp zoeken.
mateja
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV

guus wrote: 06 Aug 2022, 10:27
ShovingNE2 wrote: 06 Aug 2022, 09:43 Er is niets aan de hand behalve bedreigingen. Daarom is een sportpsycholoog ook echt nodig natuurlijk.

Ze hebben het zelf alleen nog veel erger gemaakt door hem speeltijd te geven in de bekerfinale, op de bank zetten tijdens de kampioenswedstrijd zodat hij de schaal aan Eindhoven kan tonen en de “Nobelprijs” te geven omdat hij fit van vakantie terug kwam. Vervolgens ook nog even een comeback interview laten geven om toch vooral te laten zien hoe goed Ajax dit heeft aangepakt.
Wat ajax doet met Mo kan me gestolen worden. Het feit dat Schreuder niet elk persmoment vragen over hem krijgt, net als Schmidt, vind ik echt schijtirritant. Zeer illustratief voor de media in NL.
guus
Internationale topspeler

Ittot wrote: 06 Aug 2022, 10:33 Mo heeft veel meer nodig dan dat. Hij zou er goed aan doen om zich een keer op te laten nemen en zich goed te laten behandelen. Een sportpsycholoog gaat hem echt niet verder helpen, het probleem zit zoveel dieper bij die jongen. Beste voor hem is stoppen met voetbal en echte hulp zoeken.
Er zullen eerst nog tig clubs zijn die het met Mo gaan proberen.
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
Favoriete speler: Fredrik Oppegård

Mo moet gewoon lekker afzakken en uiteindelijk lekker vuilnisman worden. En dan op zijn sterfbed trots vertellen dat hij bij PSV en Ajax gevoetbald heeft.
Ex unitate vires
ruuddevil
Legende

Fanatic-U-s wrote: 06 Aug 2022, 10:36 Mo moet gewoon lekker afzakken en uiteindelijk lekker vuilnisman worden. En dan op zijn sterfbed trots vertellen dat hij bij PSV en Ajax gevoetbald heeft.
En dat hij het grootste talent ooit was, maar onbegrepen en slecht behandeld.
De Realist
Internationale topspeler

mateja wrote: 06 Aug 2022, 10:35
guus wrote: 06 Aug 2022, 10:27

Wat ajax doet met Mo kan me gestolen worden. Het feit dat Schreuder niet elk persmoment vragen over hem krijgt, net als Schmidt, vind ik echt schijtirritant. Zeer illustratief voor de media in NL.
Dit inderdaad. Lekker met twee maten meten. Ik wil in elk interview de komende weken horen 'hoe gaat het met mo?' Of 'waarom zit ihattaren niet bij de selectie?' Of iets anders in die richting.
Bij elk interview. Net zoals bij Roger Schmidt.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Madueke
Legende

Heeft geen zin, als ze het al vragen. We hebben vorige week al kunnen zien dat Alfred 'ik wil het over de wedstrijd hebben' Schreuder bepaald hoe het interview loopt.
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

Meer dan genoeg ruimte met dat hoofd voor nog wat meer hoofdpijndossiers hoor:

Image

https://nos.nl/artikel/2439554-de-hoofd ... der-de-lat
mateja
Internationale topspeler

Madueke wrote: 06 Aug 2022, 12:28 Heeft geen zin, als ze het al vragen. We hebben vorige week al kunnen zien dat Alfred 'ik wil het over de wedstrijd hebben' Schreuder bepaald hoe het interview loopt.
Dat zei Schmidt ook. Weerhield oa Hans Kraay niet om er continue op door te gaan.
Johan-Cruijff
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur: Ajax

Ik begrijp niet zo goed waarom jullie je allemaal zo vreselijk druk maken om Ihattaren. Je weet toch dat het probleem bij die jongen zelf ligt en niet bij de club. Ongeacht of dat nu PSV, Ajax, Sampdoria of Juventus is. Overal heeft hij die streken gehad. Het is de aard van het beestje en die verander je niet zomaar. Daar is meer voor nodig dan enkel wat goede wil en uitgesproken intenties. Dat geleuter hebben we genoeg gehoord.

Zoals gezegd heb ik geen vertrouwen in Ihattaren bij Ajax, nooit gehad. Ondertussen lijkt dat vertrouwen binnen Ajax ook als sneeuw voor de zon te verdwijnen. Leuk zo'n redelijke voorbereiding en een penske dat is geslonken, maar je ziet maar weer dat het een korte opleving is. Zich echt conformeren aan een topsportleven lukt hem weer niet. Het zegt mij genoeg dat Ajax hem geen rugnummer heeft gegeven. Lijkt mij een soort laatste manier om hem te prikkelen. Maar ik denk dat het enkel averechts werkt en dat we over een jaar in een of ander jankinterview horen dat Ajax hem op die manier een mentale tik heeft gegeven oid.

Interessanter vind ik de keuzes die Schreuder gaat maken, vandaag en de komende wedstrijden. Nu wordt hij nog 'geholpen' door het feit dat Bassey en Alvarez niet beschikbaar zijn, maar spoedig dienen er wat knopen worden doorgehakt. Of hij durft dat (nog) niet en blijft nog even rouleren binnen het elftal. Krijgt Gorter weer een kans? Waar gaat Blind zijn wedstrijden spelen of nemen we daar langzaam afscheid van? Op welke positie gaan we aanvoerder Tadic straks zien? Gaat hij Klaassen structureel passeren en hij reageert Klaassen daarop? Hoe geduldig zijn jongens als Conceicao en Lucca die recent zijn aangetrokken maar vrij laag in de pikorde lijken te staan. Willen zij braaf hun wedstrijden in Jong Ajax spelen en hoe lang? Ten Hag wist de boel op dat vlak goed te managen. Er was weinig onvrede en gezeik in het elftal. Ik ben benieuwd of Schreuder dat ook voor elkaar weet te krijgen.
Grasmat
Lid van verdienste

Haha, wij maken ons niet druk over Ihattaren zelf hoor, wij maken ons druk over het verschil in benadering tussen toen hij bij PSV zat en nu hij bij ajax zat.
Die verschilt namelijk dag en nacht.
Last edited by Grasmat on 06 Aug 2022, 13:29, edited 1 time in total.
Standbeeld
Mister PSV

Johan-Cruijff wrote: 06 Aug 2022, 13:27 Ik begrijp niet zo goed waarom jullie je allemaal zo vreselijk druk maken om Ihattaren.
Ik denk dat jij dat heel goed weet.
Johan-Cruijff
Geselecteerd voor Oranje

Grasmat wrote: 06 Aug 2022, 13:29 Haha, wij maken ons niet druk over Ihattaren zelf hoor, wij maken ons druk over het verschil in benadering tussen toen hij bij PSV zat en nu hij bij ajax zat.
Die verschilt namelijk dag en nacht.
En waarom zou dat zijn? Ligt dat niet aan al de gebeurtenissen die zijn voorgevallen rondom Ihatarren waardoor inmiddels wel duidelijk is dat niet aan de begeleiding, coach of club in het algemeen ligt maar waarschijnlijk aan de persoon zelf. Voorheen werd er geopperd dat hij bij PSV teveel is gepamperd en dat Schmidt en hij niet klikte. Ik denk dat beide dingen wel deels waar zijn, maar dat de schuld vooral bij Ihattaren ligt. Bij PSV was hij het toptalent dat onder Van Bommel nog mooie dingen liet zien, maar later onder de nieuwe coach niet meer. Bij Ajax komt hij binnen als een te zwaar probleemkind dat voor zijn laatste kans gaat. Ik denk dat het gaat in een verschil in status van Ihattaren, maar dan een verschil in benadering tussen hoe de media met Ajax en PSV omgaat.
Last edited by Johan-Cruijff on 06 Aug 2022, 13:34, edited 1 time in total.
Ykhim
Lid scoutingsteam

Het issue Ihattaren is voor ons gewoon weer een nieuwe situatie waaruit blijkt dat Ajax een zelfoverschattend, arrogant instituut is. Daar mogen jullie als Ajacieden weer van alles van vinden, maar als zo'n opzichtig prestigeproject faalt, dan vinden we daar wat van en dan wordt daar bij elke gelegenheid over gesproken.

Ajax wilde PSV een knal geven in de hoop om de bij ons zo fout behandelde Mo goedkoop binnen te hengelen en te laten zien dat ze in Amsterdam wel weten hoe ze met talent om moeten gaan. Leuk dat het zich dan zo ontwikkelt. Als je daar niks over wil lezen, dan moet je dit topic vooral niet openen, want je gaat nog genoeg beschouwingen daarover zien.
ShovingNE2
Site Admin

Johan-Cruijff wrote: 06 Aug 2022, 13:27 Ik begrijp niet zo goed waarom jullie je allemaal zo vreselijk druk maken om Ihattaren. Je weet toch dat het probleem bij die jongen zelf ligt en niet bij de club.
Dat is het precies. Dat is nu de tendens. Bij PSV lag het allemaal aan PSV en die verschrikkelijk nare Duitser. Die hypocrisie (niet bij jou, maar zeker bij de pers) maakt het zo dat velen het echt geweldig vinden wat er nu allemaal gebeurt. Prachtig. Het wachten is op de werkelijke reden nog overigens.
Johan-Cruijff wrote: 06 Aug 2022, 13:33 bij Ajax komt hij binnen als een te zwaar probleemkind dat voor zijn laatste kans gaat. Ik denk dat het gaat in een verschil in status van Ihattaren, maar dan een verschil in benadering tussen hoe de media met Ajax en PSV omgaat.
En als hij bij PSV 12 kilo te zwaar aan het seizoen begon lag het ook allemaal aan PSV. Je zegt zelf al: PSV heeft hem teveel gepamperd. Poef: weer een fout van PSV. Het klikte niet tussen Schmidt en Ihattaren terwijl er talloze beelden waren dat het prima klikte. Alleen na voorval nummer 7 heeft hij hem de selectie uitgeflikkerd.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Johan-Cruijff
Geselecteerd voor Oranje

Ykhim wrote: 06 Aug 2022, 13:33 Het issue Ihattaren is voor ons gewoon weer een nieuwe situatie waaruit blijkt dat Ajax een zelfoverschattend, arrogant instituut is. Daar mogen jullie als Ajacieden weer van alles van vinden, maar als zo'n opzichtig prestigeproject faalt, dan vinden we daar wat van en dan wordt daar bij elke gelegenheid over gesproken.

Ajax wilde PSV een knal geven in de hoop om de bij ons zo fout behandelde Mo goedkoop binnen te hengelen en te laten zien dat ze in Amsterdam wel weten hoe ze met talent om moeten gaan. Leuk dat het zich dan zo ontwikkelt. Als je daar niks over wil lezen, dan moet je dit topic vooral niet openen, want je gaat nog genoeg beschouwingen daarover zien.
Daar zijn jullie met zijn allen zo heilig van overtuigd. Dat het enkel is om PSV dwars te zitten. Die gedachte vind ik dan weer heel arrogant.

Volgens mij heeft Ajax gewoon een gokje gewaagd met een groot talent en gekeken of zij hem op konden poetsen. Dat lijkt niet te lukken, maar wat heb je te verliezen binnen de constructie die Ajax met Juventus is aangegaan. Helemaal niets toch? Ondanks dat ik geen vertrouwen heb ik Ihattaren vind ik het ook niet gek dat Ajax een poging heeft gedaan om het tij te keren.
Grasmat
Lid van verdienste

Johan-Cruijff wrote: 06 Aug 2022, 13:35
Ykhim wrote: 06 Aug 2022, 13:33 Het issue Ihattaren is voor ons gewoon weer een nieuwe situatie waaruit blijkt dat Ajax een zelfoverschattend, arrogant instituut is. Daar mogen jullie als Ajacieden weer van alles van vinden, maar als zo'n opzichtig prestigeproject faalt, dan vinden we daar wat van en dan wordt daar bij elke gelegenheid over gesproken.

Daar zijn jullie met zijn allen zo heilig van overtuigd. Dat het enkel is om PSV dwars te zitten. Die gedachte vind ik dan weer heel arrogant.
Daarom is de enige wedstrijd die hij heeft gespeeld ook tegen PSV, puur toeval natuurlijk.
Locked