Ajax deel II

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Locked
Ricardo Zamora
International
Clubvoorkeur: PSV

Gelukkig zal de klimaatverandering het probleem ooit oplossen.
‘Zijn we er toch weer ingetuind’.
deninho32
Site Admin
Favoriete speler: Vinnie Jones
Verdedigend is Ajax dus behoorlijk kwetsbaar, zelfs tegen een team als Fortuna 2 tegengoals.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
Tjompie
Internationale topspeler

Ricardo Zamora wrote: 06 Aug 2022, 18:25 Gelukkig zal de klimaatverandering het probleem ooit oplossen.
Helaas, zelfs dat niet

Image
deninho32
Site Admin
Die Seuntjes praat irritant :$
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

Tjompie wrote: 06 Aug 2022, 18:28
Ricardo Zamora wrote: 06 Aug 2022, 18:25 Gelukkig zal de klimaatverandering het probleem ooit oplossen.
Helaas, zelfs dat niet

Image
Waarschijnlijk
Image
Thoresen
Nationale topspeler

Die goal van Brobbey is toch buitenspel. Hoe kan die goedgekeurd worden. Zoals een wijs man al ooit zei: give them the cup
mr.top
Internationale topspeler

Nou Kinders, die Burak kan het nog.. En dit Ajax is gewoon te pakken dit jaar.
TylerDurdn
Internationale topspeler

2 wedstrijden onderweg en 5x de VAR meehebben, mooi gemiddelde.
El Sordo
Vedette

Bestaat de tijn0-index nog?
milansandro
Legende

Dit seizoen wordt de VAR nog meer vaste maatjes met die kutclub..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
deninho32
Site Admin
Schreuder komt wel een heel stuk beter uit zijn woorden dan Ten Hag zeg.
El Sordo
Vedette

deninho32 wrote: 06 Aug 2022, 19:08 Schreuder komt wel een heel stuk beter uit zijn woorden dan Ten Hag zeg.
Heeft ook een veel grotere frontaalkwab.
deninho32
Site Admin
El Sordo wrote: 06 Aug 2022, 19:10
deninho32 wrote: 06 Aug 2022, 19:08 Schreuder komt wel een heel stuk beter uit zijn woorden dan Ten Hag zeg.
Heeft ook een veel grotere frontaalkwab.
Mja, talent alleen is niet alles hè, je moet er ook wat mee doen :D Maar vind hem echt goed overkomen. Rustig, duidelijk, prima gast. Een helm of pet dragen zit er alleen niet in denk ik.
El Sordo
Vedette

Een Duitse helm wellicht. 🤓
Ardbeg
Mister PSV

mr.top wrote: 06 Aug 2022, 18:45 Nou Kinders, die Burak kan het nog.. En dit Ajax is gewoon te pakken dit jaar.
Yes!
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Heb thank god alleen de laatste minuut gezien, ofja die en de blessuretijd waarin niet gevoetbald werd zoals Getafe in hun beste dagen.

Als je 7 goals in een week tegen krijgt dan is er iets veranderd tov vorig jaar, maar nu nu nog een keer puntverlies anders boeit het geen hol. Beker verloren, CL eruit tegen Benfica, JCS verloren, Vitesse gelijk terwijl je kampioen bent en voor de rest alles gewonnen. Dat moet snel anders.
Captain(C)
Vaste waarde in elftal

Die smerige tering club komt weer goed weg vandaag
Koekoek!
Tomm
Vedette

Die 1-3 is toch buitenspel of ligt dat aan die camera? Lijntjes? Media is weer stil. Nieuw seizoen, zelfde gesjoemel.
Johan-Cruijff
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur: Ajax

Na de zeer matige eerste helft ben ik maar wat blij met een overwinning. Uiteindelijk wel terecht gewonnen, maar het ging verre van makkelijk. Wel weer wat wijzer geworden. Blind op het middenveld: dat moeten we maar niet meer doen. Ook niet tegen de kleintjes. Alleen nog gebruiken als linksback en anders naast Schreuder op de bank. De keuze tussen Blind en Wijndal vind ik een lastige, het is maar net wat voor type je daar wil zien. Aangezien die Mexicaanse rechtsback waarschijnlijk al een draver is zou ik kiezen voor 'passer' Blind op links. Tadic vond ik ook een stuk beter achter de spits, beter dan in de spits. Een echte spits is toch wel prettig. Tadic valt me tegen, ik had vooral de herinneringen van dat CL-jaar in mijn gedachten. Maar die prestaties levert hij momenteel niet. Het is allemaal net wat te traag en hij is te weinig in de zestien aanwezig om als afmaker te fungeren. Op links is hij ook nog steeds sterk. Dat rouleren met Bergwijn de tweede helft beviel me wel. De strijd voor het plekje naast Alvarez tussen Berghuis (terecht gewisseld), Taylor (wisselvallig), Kudus (tactisch niet betrouwbaar) en Klaassen (goede invalbeurt) ligt nog helemaal open.

Dat hele VAR gedoe: uiteindelijk is er toch naar gekeken en is het beoordeeld? Nu wordt er gedaan alsof Ajax zwaar bevoordeeld werd, maar meneer Seuntjes had ook een tweede gele kaart kunnen krijgen, het duwtje van Taylor vond ik licht en daarmee discutabel en uiteindelijk is er op basis van die lijnen toch een oordeel geveld. Wat is dan het probleem?
Massimo
Legende

Tomm wrote: 06 Aug 2022, 19:39 Die 1-3 is toch buitenspel of ligt dat aan die camera? Lijntjes? Media is weer stil. Nieuw seizoen, zelfde gesjoemel.
Ja dat vond ik ook buitenspel. De 1-2 terecht goedgekeurd, maar de 1-3 gewoon buitenspel. Heel raar dat die bleef staan.
Bubba Gump
Meervoudig international

Als Ajacied zou ik inderdaad ook geen probleem in de VAR zien :grin:
deninho32
Site Admin
Johan-Cruijff wrote: 06 Aug 2022, 19:47 Na de zeer matige eerste helft ben ik maar wat blij met een overwinning. Uiteindelijk wel terecht gewonnen, maar het ging verre van makkelijk. Wel weer wat wijzer geworden. Blind op het middenveld: dat moeten we maar niet meer doen. Ook niet tegen de kleintjes. Alleen nog gebruiken als linksback en anders naast Schreuder op de bank. De keuze tussen Blind en Wijndal vind ik een lastige, het is maar net wat voor type je daar wil zien. Aangezien die Mexicaanse rechtsback waarschijnlijk al een draver is zou ik kiezen voor 'passer' Blind op links. Tadic vond ik ook een stuk beter achter de spits, beter dan in de spits. Een echte spits is toch wel prettig. Tadic valt me tegen, ik had vooral de herinneringen van dat CL-jaar in mijn gedachten. Maar die prestaties levert hij momenteel niet. Het is allemaal net wat te traag en hij is te weinig in de zestien aanwezig om als afmaker te fungeren. Op links is hij ook nog steeds sterk. Dat rouleren met Bergwijn de tweede helft beviel me wel. De strijd voor het plekje naast Alvarez tussen Berghuis (terecht gewisseld), Taylor (wisselvallig), Kudus (tactisch niet betrouwbaar) en Klaassen (goede invalbeurt) ligt nog helemaal open.

Dat hele VAR gedoe: uiteindelijk is er toch naar gekeken en is het beoordeeld? Nu wordt er gedaan alsof Ajax zwaar bevoordeeld werd, maar meneer Seuntjes had ook een tweede gele kaart kunnen krijgen, het duwtje van Taylor vond ik licht en daarmee discutabel en uiteindelijk is er op basis van die lijnen toch een oordeel geveld. Wat is dan het probleem?
Die duw vond ik niet discutabel, was gewoon een "slim" duwtje waar hij nu niet mee weg kwam. In de lucht heb je maar een klein zetje nodig. 1-2 was geen buitenspel, bij de 1-3 was het niet te zien op de beelden, dat was schuin van achteren. Ik neem aan dat de VAR het wel goed kon zien.
Johan-Cruijff
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur: Ajax

Daar valt toch niks aan te vinden? De VAR is toch objectief of zien we dat hier anders? Je kijkt altijd wat haaks op het veld. Als je naar de schaduw kijkt van Brobbey lijkt hij er weer wel wat achter te staan. Het is millimeterwerk, de scheids dacht dat het geen buitenspel was en uiteindelijk heeft de VAR het doelpunt goedgekeurd. Dan zijn we er toch?
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

Ah fijn, wedstrijdbeschouwingen over ajax door een ajacied.

Image
ruuddevil
Legende

Grasmat wrote: 06 Aug 2022, 19:55 Ah fijn, wedstrijdbeschouwingen over ajax door een ajacied.

Image
Hij brengt het broodnodige andere perspectief heb ik vandaag gelezen in het mod topic.
Locked