Cody Gakpo

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong
FOOTB_REM_S: No

Ik ga er toch vanuit dat PSV Gakpo 100% niet laat gaan voor het tweeluik met de Rangers
René1978
Nationale topspeler
Posts: 1,905
Joined: 13 Aug 2018, 15:22
FOOTB_REM_S: No

Raw85 wrote: 11 Aug 2022, 19:42
René1978 wrote: 11 Aug 2022, 19:25

Echt onzin dit.
Ik ben iets gematigder dan Revolinho maar ik ben het toch wel met hem eens hoor.

We moeten ons geen zand in de ogen laten strooien na zo’n wedstrijd tegen Ajax (vorig jaar wonnen we 0-4, bleek weinig waard), overwinning op Emmen (behoeft geen uitleg) en een hele belangrijke, maar gelukkige zege tegen Monaco.

Ons middenveld vind ik geweldig en zou wat mij betreft de norm moeten zijn. We hebben lopers, slopers, passers, alles.

De basisaanval is geweldig, daarachter veel onzekerheden.

De basisverdiging is breed, maar wat mij betreft veel 6jes. Vooralsnog lijken we net als vorig seizoen makkelijk doelpunten tegen te krijgen. Hier moet echt wat bij.
Ik sta daar genuanceerder is. Ik vind Benitez, Teze, Obispo, Mauro en eigenlijk ook Mwene (in principe de basis) geen zesjes.
Maar goed, dit is het Gakpo-topic. Mocht hij vertrekken dan onstaat er een andere situatie, maar mocht hij blijven dan zou ik het met deze spelers wel aandurven. En wellicht moet dat ook, want als Gakpo blijft, zie ik niet veel meer gebeuren.

Ik heb nog steeds het liefst dat hij blijft, want vindt maar eens een tweede Gakpo. Dus als ik moet kiezen tussen Gakpo houden of Gakpo verkopen zodat we meerdere spelers kunnen kopen, neig ik nog steeds naar het eerste.

Vorig jaar zei vrijwel iedereen nog dat we met een topkeeper en spits kampioen zouden zijn geworden - wat ik ook denk - en nu hebben we die, plus nog wat aanwinsten, en is het nog steeds niet goed.

Misschien ben ik een notoire optimist, maar ik geloof wel in deze selectie.
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4,270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24
FOOTB_REM_S: No

Vanthaman18 wrote: 11 Aug 2022, 19:49 Ik ga er toch vanuit dat PSV Gakpo 100% niet laat gaan voor het tweeluik met de Rangers
Lijkt me ook niet. Eerst Rangers spelen. Als we doorgaan hebben we CL geld en hebben we geen verkoop nodig en kunnen we mogelijk zelfs nog versterken. Als we CL niet halen kunnen we hem altijd nog verkopen om gaten te dichten.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Vanthaman18 wrote: 11 Aug 2022, 18:52
ComeOnPSV wrote: 11 Aug 2022, 18:13

Vorig seizoen was hij in topwedstrijden erg sterk.
Scouts kijken gelukkig wat verder dan de 2 wedstrijden tegen Monaco.
Ik denk dat veel scouts toch wel even afhaken na dit tweeluik. Buiten Benfica uit heeft hij toch niet super veel laten zien in echte toppers? Ja, tegen Feyenoord, maar is dat voor scouts een echte topper?
Ik ben overigens echt wel heel erg fan van hem hoor, hoop ontzettend erg dat hij blijft!
In de bekerfinale was Cody ook goed. Maar scouts kijken ook wel wat verder hoor. De absolute top zal het nog te risicovol vinden, denk ik. Met Ten Hag bij United heb je "geluk" als Cody zijnde (mocht ie daarheen willen). Ik denk dat United dan de enige topclub gaat zijn die concreet is.
Raw85 wrote: 11 Aug 2022, 19:42
René1978 wrote: 11 Aug 2022, 19:25

Echt onzin dit.
Ik ben iets gematigder dan Revolinho maar ik ben het toch wel met hem eens hoor.

We moeten ons geen zand in de ogen laten strooien na zo’n wedstrijd tegen Ajax (vorig jaar wonnen we 0-4, bleek weinig waard), overwinning op Emmen (behoeft geen uitleg) en een hele belangrijke, maar gelukkige zege tegen Monaco.

Ons middenveld vind ik geweldig en zou wat mij betreft de norm moeten zijn. We hebben lopers, slopers, passers, alles.

De basisaanval is geweldig, daarachter veel onzekerheden.

De basisverdiging is breed, maar wat mij betreft veel 6jes. Vooralsnog lijken we net als vorig seizoen makkelijk doelpunten tegen te krijgen. Hier moet echt wat bij.
De 0-4 wedstrijd tegen ajax vorig seizoen was geflatteerd, dat zag je aan alles. Maar dit jaar lag het qua niveau niet zo ver uit elkaar hoor. Ik denk dat we aan elkaar gewaagd zijn. En dat zegt wat gezien het budgetverschil. Ik denk dat we voor ED begrippen een topselectie hebben waarmee we kampioen kunnen worden. Om Europees te presteren is het op sommige posities twijfelachtig wel inderdaad.
Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37
FOOTB_REM_S: No

Gakpo is echt nog niet klaar voor MU hoor.

Zou oerdom zijn als hij nu vertrekt, laat hem eerst maar eens een jaar lang fit én de man zijn.
User avatar
Klapstoel
Basisspeler
Posts: 491
Joined: 16 Jul 2022, 14:45
FOOTB_REM_S: No

Madueke wrote: 11 Aug 2022, 17:24 Inderdaad, eerst maar eens een fatsoenlijke vervanger halen één week voor de deadline. Je levert zo ontzettend veel gevaar, goals en assists in.
Als Gakpo verkocht wordt kun je een basiswaardige rechts- en linksbuiten halen. Giovani (Palmeires), Exequiel Zeballos (Boca), Isaac Lihadji (Lille), Willem Geubbels (Monaco) of Paulinho (Leverkusen) zijn goede opties die hetzelfde kunnen brengen
Last edited by Klapstoel on 11 Aug 2022, 21:01, edited 1 time in total.
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong
FOOTB_REM_S: No

Klapstoel wrote: 11 Aug 2022, 20:55
Madueke wrote: 11 Aug 2022, 17:24 Inderdaad, eerst maar eens een fatsoenlijke vervanger halen één week voor de deadline. Je levert zo ontzettend veel gevaar, goals en assists in.
Als Gakpo verkocht wordt kun je een basiswaardige rechts- en linksbuiten halen. Giovani (Palmeires), Exequiel Zeballos (Boca), Isaac Lihadji (Lille) of Paulinho (Leverkusen) zijn goede opties die hetzelfde kunnen brengen
Dit klinkt wel erg makkelijk. Je gaat een speler verkopen die de club door en door kent, super belangrijk is voor de club en waar je van weet wat je eraan hebt. Bij iedere nieuwe speler moet dat nog maar eens blijken. Ik geloof echt dat je er op achteruit gaat als je Gakpo verkoopt.

Overigens heeft John de Jong wel eens geroepen dat er een deadline met Gakpo is afgesproken. Ik denk toch dat dat lulkoek is, want het einde vd transferwindow komt toch langzaam eraan.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Klapstoel wrote: 11 Aug 2022, 20:55
Madueke wrote: 11 Aug 2022, 17:24 Inderdaad, eerst maar eens een fatsoenlijke vervanger halen één week voor de deadline. Je levert zo ontzettend veel gevaar, goals en assists in.
Als Gakpo verkocht wordt kun je een basiswaardige rechts- en linksbuiten halen. Giovani (Palmeires), Exequiel Zeballos (Boca), Isaac Lihadji (Lille) of Paulinho (Leverkusen) zijn goede opties die hetzelfde kunnen brengen
Mag ik even zeggen dat je hier echt mooie namen op gooit? Paulinho bitte.
User avatar
Klapstoel
Basisspeler
Posts: 491
Joined: 16 Jul 2022, 14:45
FOOTB_REM_S: No

Als ik Gakpo was zou ik altijd naar Arsenal gaan en niet naar Man Utd. Arsenal voert op dit moment beleid en Man Utd niet. Dan kun je nog beter een jaartje PSV eraan plakken.

Ook voor de uitstraling van PSV is het beter dan er geen speler in het buitenland mislukt
TomPSV
Legende
Posts: 14,764
Joined: 04 Aug 2018, 14:33
FOOTB_REM_S: No

Boeit me totaal niet waar die heen gaat. Als hij maar minstens 50 mil oplevert. Of liever gewoon blijven, maar dat zie ik niet gebeuren.
Zuc0
Nationale topspeler
Posts: 2,308
Joined: 22 Jun 2022, 17:28
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

https://www.vi.nl/nieuws/psg-wil-ten-ha ... -naar-psg-

Vergroot de kans dat MU achter Cody aangaat?
User avatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
Posts: 4,675
Joined: 26 Aug 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Zuc0 wrote: 11 Aug 2022, 21:36 https://www.vi.nl/nieuws/psg-wil-ten-ha ... -naar-psg-

Vergroot de kans dat MU achter Cody aangaat?
Wat denk je zelf?
User avatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
Posts: 4,675
Joined: 26 Aug 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Vanthaman18 wrote: 11 Aug 2022, 18:52
ComeOnPSV wrote: 11 Aug 2022, 18:13

Vorig seizoen was hij in topwedstrijden erg sterk.
Scouts kijken gelukkig wat verder dan de 2 wedstrijden tegen Monaco.
Ik denk dat veel scouts toch wel even afhaken na dit tweeluik. Buiten Benfica uit heeft hij toch niet super veel laten zien in echte toppers? Ja, tegen Feyenoord, maar is dat voor scouts een echte topper?
Ik ben overigens echt wel heel erg fan van hem hoor, hoop ontzettend erg dat hij blijft!
Je bent "echt wel heel erg fan" van Cody maar komt niet verder dan Benfica uit als goede wedstrijd tegen een sterkere tegenstander? Daarnaast gaan we niet hetzelfde verhaal weer herhalen wat dinsdag ook al uitgebreid besproken is lijkt me. Je denkt dat scouts ook alleen maar kijken naar een goal of een assist in zo'n wedstrijd? Wat denk je van mentaliteit, werk ethos, tactisch, etc. etc. Maar gelukkig ben je wel echt wel heel erg fan en hoop je dat hij blijft, dan kunnen we elkaar de hand schudden want ik hoop ook dat ie blijft.
Zuc0
Nationale topspeler
Posts: 2,308
Joined: 22 Jun 2022, 17:28
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Was een retorische vraagstelling.
Last edited by Zuc0 on 11 Aug 2022, 21:48, edited 1 time in total.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Heissenberrug wrote: 11 Aug 2022, 21:37
Zuc0 wrote: 11 Aug 2022, 21:36 https://www.vi.nl/nieuws/psg-wil-ten-ha ... -naar-psg-

Vergroot de kans dat MU achter Cody aangaat?
Wat denk je zelf?
Ik denk dat ze bij Man United vooral nog aan het vergaderen zijn over de vraag of Cody wel direct van toegevoegde waarde gaat zijn en dus of ze nu concreet moeten worden. Hij zal geen optie 1 zijn. Dus wil niet zo snel zeggen dat de kans groter wordt.
User avatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
Posts: 4,675
Joined: 26 Aug 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Natuurlijk wordt de kans groter als er een linksbuiten vertrekt.
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong
FOOTB_REM_S: No

Heissenberrug wrote: 11 Aug 2022, 21:39
Vanthaman18 wrote: 11 Aug 2022, 18:52

Ik denk dat veel scouts toch wel even afhaken na dit tweeluik. Buiten Benfica uit heeft hij toch niet super veel laten zien in echte toppers? Ja, tegen Feyenoord, maar is dat voor scouts een echte topper?
Ik ben overigens echt wel heel erg fan van hem hoor, hoop ontzettend erg dat hij blijft!
Je bent "echt wel heel erg fan" van Cody maar komt niet verder dan Benfica uit als goede wedstrijd tegen een sterkere tegenstander? Daarnaast gaan we niet hetzelfde verhaal weer herhalen wat dinsdag ook al uitgebreid besproken is lijkt me. Je denkt dat scouts ook alleen maar kijken naar een goal of een assist in zo'n wedstrijd? Wat denk je van mentaliteit, werk ethos, tactisch, etc. etc. Maar gelukkig ben je wel echt wel heel erg fan en hoop je dat hij blijft, dan kunnen we elkaar de hand schudden want ik hoop ook dat ie blijft.
Haha, blijkbaar moet je hier je kennis aantonen door alle details naar boven te halen.. sorry baas, sorry dat ik niet aan je criteria voldoe.
Denk dat we het erover eens zijn dat Gakpo het in de afgelopen 2 weken niet heeft laten zien tegen een tegenstander van formaat. Een tegenstander die we de afgelopen jaren niet heel vaak tegen zijn gekomen. Verder ga ik me niet verantwoorden omdat jij dat verwacht van iedereen die hier iets post.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Nee, maar ik denk wel dat het je betoog sterker maakt wanneer je de feitelijke juistheden benoemt. Ik las hier dinsdag direct na de wedstrijd ook kritiek op Gakpo's presteren in grote wedstrijden en dan werd er lacherig benoemd dat hij vorig seizoen wel scoorde tegen Sociedad en Monaco. Ik ga daar zo slecht op omdat het geen recht doet aan al die andere topprestaties. Was veruit de beste tegen Benfica, belangrijk tegen Sociedad en ons enige wapen in die poulewedstrijden tegen Monaco. Daarna was hij top in de bekerfinale, was hij de reden dat we niet onderuit gingen tegen Feyenoord en hij nam ons op sleeptouw in de meest recente wedstrijd tegen Ajax. Die lijst is dus langer dan een keer een mindere pot in een grote wedstrijd.

Maar normaal gesproken gaan scouts van serieuze clubs niet over een nacht ijs en nemen ze inderdaad het bredere plaatje mee, zoals Heissenberrug kort, maar goed aanstipt. Het pijnpunt voor veel clubs zal het torenhoge prijskaartje zijn. Als je over bedragen van 50 miljoen hebt, dan zijn er natuurlijk nog heel veel andere goeie opties in en buiten Europa te vinden, dan staat Gakpo niet gauw bovenaan. En clubs die hem wél bovenaan het lijstje hebben staan, die kunnen die 50 miljoen nauwelijks betalen. Dan heb je het over clubs als Nottingham en Leeds.
Last edited by Ykhim on 11 Aug 2022, 21:58, edited 1 time in total.
User avatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
Posts: 4,675
Joined: 26 Aug 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Je mag toch wel verwachten dat mensen een beetje nadenken voordat ze hier iets lopen te roeptoeteren? Het slaat namelijk gewoon nergens op wat je zegt. En nee, ik ben het niet met je eens dat Gakpo het in de afgelopen 2 weken niet heeft laten zien tegen een tegenstander van formaat; hij speelde Ajax in de JCS nog op een hoopje, 12 dagen geleden.
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong
FOOTB_REM_S: No

Ykhim wrote: 11 Aug 2022, 21:57 Nee, maar ik denk wel dat het je betoog sterker maakt wanneer je de feitelijke juistheden benoemt. Ik las hier dinsdag direct na de wedstrijd ook kritiek op Gakpo's presteren in grote wedstrijden en dan werd er lacherig benoemd dat hij vorig seizoen wel scoorde tegen Sociedad en Monaco. Ik ga daar zo slecht op omdat het geen recht doet aan al die andere topprestaties. Was veruit de beste tegen Benfica, belangrijk tegen Sociedad en ons enige wapen in die poulewedstrijden tegen Monaco. Daarna was hij top in de bekerfinale, was hij de reden dat we niet onderuit gingen tegen Feyenoord en hij nam ons op sleeptouw in de meest recente wedstrijd tegen Ajax. Die lijst is dus langer dan een keer een mindere pot in een grote wedstrijd.

Maar normaal gesproken gaan scouts van serieuze clubs niet over een nacht ijs en nemen ze inderdaad het bredere plaatje mee, zoals Heissenberrug kort, maar goed aanstipt. Het pijnpunt voor veel clubs zal het torenhoge prijskaartje zijn. Als je over bedragen van 50 miljoen hebt, dan zijn er natuurlijk nog heel veel andere goeie opties in en buiten Europa te vinden, dan staat Gakpo niet gauw bovenaan. En clubs die hem wél bovenaan het lijstje hebben staan, die kunnen die 50 miljoen nauwelijks betalen. Dan heb je het over clubs als Nottingham en Leeds.
Misschien is het dan niet helemaal goed overgekomen, maar ik bedoel mijn posts niet als betoog. Ik wil hier niemand overtuigen van mijn mening. Ik ben gewoon een simpele supporter die ontzettend meeleeft met de club, die nu al spanning voelt voor de komende wedstrijden met de Rangers en die alleen maar hoopt dat onze beste spelers blijven. Verder niet iemand die anderen wilt beïnvloeden of wilt meenemen in mijn overtuiging. Af en toe een post neerzetten uit mijn enthousiasme of mijn hoop dat bepaalde dingen wel of juist niet gebeuren. Dat overige laat ik aan jullie
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

In dat geval doet het me deugd dat we je hebben kunnen informeren over de juiste vorm van onze recente sportieve geschiedenis :mrgreen:
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong
FOOTB_REM_S: No

Die ken ik zelf ook wel hoor.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

Heissenberrug wrote: 11 Aug 2022, 21:57 Je mag toch wel verwachten dat mensen een beetje nadenken voordat ze hier iets lopen te roeptoeteren? Het slaat namelijk gewoon nergens op wat je zegt.
Ik heb het vandaag ook in 2 podcasts gehoord en als iets maar vaak genoeg voorbij komt dan gaan mensen erin geloven zonder op hun eigen ogen te vertrouwen. Morgen komt Breaking Mike weer in de ether oreren dat Gakpo het nog nooit heeft laten zien in topwedstrijden en weer wat mensen die het oppikken en verspreiden.

Overigens helemaal prima. Dan kan Gakpo dat aankomend jaar laten zien en met z'n broek op zijn enkels het clublied zingen op het stadhuisplein.
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
FOOTB_REM_S: No

Heruone wrote: 11 Aug 2022, 19:24
Ren Höek wrote: 11 Aug 2022, 19:21 Wat moet Rashford in hemelsnaam bij PSG doen? Net zoveel op de bank zitten als bij ManU?
Al kan hij er ook wel vanuit gaan dat Neymar zoals gebruikelijk weer een half seizoen is geblesseerd :mrgreen:

Dat zou een bijzondere transfer zijn, en zonde voor ManU dat een zeer talentvol kind van de club vertrekt.
Aan de andere kant maakt dat wel ruimte voor bijv. Gakpo inderdaad, het zou ManU heel interessant maken voor hem.
Rahsford is overrated man. Verder wel echt een exemplarisch mens!
Jammer dat bij hem dat druistige nooit uit het spel verdwenen is. Ik zag daar toen een potentiële superster in, maar dat heeft ie nooit echt waargemaakt. Extra jammer, omdat hij maatschappelijk wel erg mooie dingen doet.
Voijke
Internationale topspeler
Posts: 3,165
Joined: 25 Aug 2017, 13:31
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Wacht ff,

De Nederlandse pers gaf toch aan dat iedereen in de selectie zo onder de indruk was van 10Haag en dit wilde meemaken???

Waarom willen bv Ronaldo en Rashford dan zo graag weg?????
Sangaré, le Roi du PSV :strong:
Post Reply