Cody Gakpo

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Zuc0 wrote: 12 Aug 2022, 03:09 tenzij er een onverwachte bingo volgt m.b.t. de scouting maar dat is pure hoop
Waarom is dat pure hoop?
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Zuc0
Nationale topspeler
Posts: 2,308
Joined: 22 Jun 2022, 17:28
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Heruone wrote: 12 Aug 2022, 03:09
Zuc0 wrote: 12 Aug 2022, 03:09 tenzij er een onverwachte bingo volgt m.b.t. de scouting maar dat is pure hoop
Waarom is dat pure hoop?
Omdat ik Gakpo erg hoog heb zitten, niet verwacht dat er vergelijkbare kwaliteit gehaald kan worden (ook niet geheel overtuigd ben van onze scouting) en we er zwakker op worden.
Maar ik stel die gedachte graag bij als het uiteindelijk anders is. :)
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Heruone wrote: 12 Aug 2022, 02:51 Ja, ik ben stiekem ook wel voor verkopen. Maar puur omdat ik denk dat er dan goede mogelijkheden tot doorgroei van de club kunnen ontstaan met de financiële klapper die hij moet bewerkstelligen. Puur de speler Gakpo heb ik het liefst voor altijd in een PSV shirt namelijk.
Ik hou hem het liefst, maar ik denk dat er gewoon geen houden aan is. En ergens speelt ook zijn blessure verleden wel mee, waarbij ik ook wel iets heb van: take the money. Maar hem 1 op 1 opvolgen? Poeh, dat is nogal wat. Ik ga hem in ieder geval enorm missen in ons shirt; glasbak en pracht van een boegbeeld.
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong
FOOTB_REM_S: No

Ik snap dat we 50 miljoen niet kunnen weigeren, maar toch wel nu voor de CL voorronde? Of gaan we hem ook nu al verkopen voor dat bedrag? Dan hebben we toch wel een probleem denk ik
Thoresen
Nationale topspeler
Posts: 1,645
Joined: 10 May 2018, 10:22
FOOTB_REM_S: No

Ik ga er vanuit dat JdJ eind vorig seizoen met Cody heeft afgesproken dat of ruim voor de voorrondes CL of direct na PI CL is vertrek bespreekbaar en tijdens die periode niet. Met de kanttekening dat vraagprijs na PO behoorlijk omhoog zal gaan omdat PSV dan nog maar een week heeft om een vervanger te halen.
TomPSV
Legende
Posts: 14,764
Joined: 04 Aug 2018, 14:33
FOOTB_REM_S: No

Heruone wrote: 12 Aug 2022, 02:51 Ja, ik ben stiekem ook wel voor verkopen. Maar puur omdat ik denk dat er dan goede mogelijkheden tot doorgroei van de club kunnen ontstaan met de financiële klapper die hij moet bewerkstelligen. Puur de speler Gakpo heb ik het liefst voor altijd in een PSV shirt namelijk.
Welke doorgroei dan precies? De selectie zit qua aantallen overvol, dus ik zie ze alleen een vervanger voor Gakpo halen en mogelijk nog een rechtsbuiten en That’s it. Die vervanger is dan zeker nog niet van hetzelfde niveau als Gakpo zelf.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Heissenberrug wrote: 11 Aug 2022, 17:46 De mensen die zeggen dat Cody niet naar United moet gaan zijn denk ik nog nooit op Old Trafford geweest, dan zeg je namelijk echt geen nee als voetballer zijnde.
Erik Ten Seconds ligt er gewoon uit voor het WK als het niet heel rap anders gaat. En dan komt er een nieuwe trainer en die gooit de nieuwe aankopen direct weg. Als je denkt de PL te kunnen winnen met die kabouter en Malaria en godbetere Arnautovic (die uiteindelijk niet kwam, maar het bod zei genoeg) dan geloof je zo godsgruwelijk in jezelf dat de spelers niet uitmaken maar dat jouw tactisch vernuft het wel eventjes gaat rooien.

Die is op weg naar de uitgang, nu al. Moet je niet naar toegaan, want aankopen van de vorige trainer sneuvelen als eerste.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
FOOTB_REM_S: No

Ik weet niet meer wie het plaatste hier, maar er werd gesuggereerd dat de hoogte van de transfersom boven een bepaald bedrag vooral in de zak van Cody verdwijnt. Ik hoop dat we gewoon flink kunnen cashen als United doorpakt. Cody gaat daar 10 mln of meer verdienen verwacht ik, dus die hoeven we niet te sponsoren.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ruuddevil wrote: 12 Aug 2022, 08:06 Ik weet niet meer wie het plaatste hier, maar er werd gesuggereerd dat de hoogte van de transfersom boven een bepaald bedrag vooral in de zak van Cody verdwijnt. Ik hoop dat we gewoon flink kunnen cashen als United doorpakt. Cody gaat daar 10 mln of meer verdienen verwacht ik, dus die hoeven we niet te sponsoren.
Ik dacht dat deze constructie pas het geval zou zijn als Cody bijtekent, net als Sangare heeft gedaan.
User avatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
Posts: 4,675
Joined: 26 Aug 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 12 Aug 2022, 08:01
Heissenberrug wrote: 11 Aug 2022, 17:46 De mensen die zeggen dat Cody niet naar United moet gaan zijn denk ik nog nooit op Old Trafford geweest, dan zeg je namelijk echt geen nee als voetballer zijnde.
Erik Ten Seconds ligt er gewoon uit voor het WK als het niet heel rap anders gaat. En dan komt er een nieuwe trainer en die gooit de nieuwe aankopen direct weg. Als je denkt de PL te kunnen winnen met die kabouter en Malaria en godbetere Arnautovic (die uiteindelijk niet kwam, maar het bod zei genoeg) dan geloof je zo godsgruwelijk in jezelf dat de spelers niet uitmaken maar dat jouw tactisch vernuft het wel eventjes gaat rooien.

Die is op weg naar de uitgang, nu al. Moet je niet naar toegaan, want aankopen van de vorige trainer sneuvelen als eerste.
Ik ben het eens hoor dat het niet de meest verstandige keus is, maar als United je wil, en je komt als speler dat veld op in zo’n stadion, succes…. Veel groter worden de clubs in principe niet. Ik vind het een veel mooiere club dan Arsenal al is Arsenal een betere stap voor hem nu.
User avatar
Koenjo
Meervoudig international
Posts: 1,058
Joined: 15 Mar 2022, 13:51
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ik zou Arsenal de beste stap voor hem vinden, United is toch voor veel spelers een kerkhof. Maar goed gewoon aan zijn contract houden en alleen laten vertrekken voor een bod van boven de 50 mil.
''Top level''
''1000% penalty''
''Give the cup to Ajax!''
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16,178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
FOOTB_REM_S: No

Koenjo wrote: 12 Aug 2022, 08:39 Ik zou Arsenal de beste stap voor hem vinden, United is toch voor veel spelers een kerkhof. Maar goed gewoon aan zijn contract houdenen alleen laten vertrekkenvoor een bod van boven de 50 mil.
Welke is het nou? :wonder:
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
User avatar
colocolofc
Meervoudig international
Posts: 1,306
Joined: 26 Jan 2019, 14:19
FOOTB_REM_S: No

Maar hoeveel perspectief heeft hij bij Arsenal? Daar heb je met Martinelli en Smith-Rowe al twee goede opties voor de linkerkant
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
FOOTB_REM_S: No

Ja roteren. Erik ten months geef ik hem.
René1978
Nationale topspeler
Posts: 1,905
Joined: 13 Aug 2018, 15:22
FOOTB_REM_S: No

deninho32 wrote: 12 Aug 2022, 09:04
Koenjo wrote: 12 Aug 2022, 08:39 Ik zou Arsenal de beste stap voor hem vinden, United is toch voor veel spelers een kerkhof. Maar goed gewoon aan zijn contract houdenen alleen laten vertrekkenvoor een bod van boven de 50 mil.
Welke is het nou? :wonder:
Ik lees het als aan zijn contract houden tenzij een club ruim 50 miljoen aftikt.
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16,178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
FOOTB_REM_S: No

Dan houd je hem dus niet aan zijn contract :D
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
koetje
Legende
Posts: 11,072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40
FOOTB_REM_S: No

Hij wil zelf graag de stap zetten merk je aan
alles. Alleen er lijkt weinig concreet. In de laatste week van de window raken er altijd PL teams in paniek. Maar acht hem wel verstandig genoeg daar niet in te stappen.
Kingfisher
Meervoudig international
Posts: 1,066
Joined: 10 Jun 2021, 22:11
Clubvoorkeur: PSV, Manchester United
FOOTB_REM_S: No

Vanaf 50 miljoen exclusief bonussen altijd verkopen. Heb Cody heel graag, maar de club en selectie kan met dat geld stappen zetten. Financiën beter op orde en wellicht een sterkere selectie door het aantrekken van 2 spelers van niveau Benitez of de Jong.
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
FOOTB_REM_S: No

In principe is elke club prima als ze maar minimaal 55 miljoen lappen. Dan halen wij zijn vervanger voor 16 miljoen
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Het wordt nu natuurlijk wel een beetje een vervelende/lastige situatie zo kort voor sluiten van de markt en de 2 gigantische wedstrijden tegen de Rangers. Om eerlijk te zijn had ik wel verwacht dat Cody als echte PSV'er nu wel duidelijkheid zou geven. Wat intern natuurlijk al gebeurt kan zijn. Maar wat de meesten van jullie hebben...dat heb ik ook. Het lijkt, met de nadruk op lijkt, dat hij liever weg gaat dan nog een seizoen knallen bij PSV. Dat is prima, zijn keuze (mits de transfersom goed genoeg is) maar dan wordt het wel tijd om knopen door te hakken.

Top als hij nog een seizoen blijft, maar als hij het liefst wil gaan moet de club verder. Zo snel mogelijk ook. Je kan niet gaan wachten tot Gakpo zijn droomclub pas een paar dagen voor sluiten markt gevonden heeft. Ik denk dat de periode tussen de beide wedstrijden tegen de Rangers toch wel een soort van deadline is cq moet zijn. Dan kan de club ook verder en direct handelen als we of CL halen of toch de EL in moeten.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28
FOOTB_REM_S: No

Als United gaat bieden en echt in paniek zijn dan kun je er zo 70 miljoen of zo voor krijgen. Alleen zou ik het voor Cody onverstandig vinden daar naar toe te gaan.
Ik hoop dat hij blijft, CL haalt en in de basis staat tijdens het WK.
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Ik heb het idee dat Gakpo wil gaan voor bepaalde clubs, maar dat die nog niet concreet zijn geworden. En mocht het niet lukken dat dan een jaar PSV de optie is. In dat geval vind ik de onduidelijkheid ook wel te verklaren. Als PSV zijnde vind ik wel dat mocht er in deze dagen een club concreet worden dat hij nog wel het tweeluik tegen de Rangers afmaakt. (Zou ik als Twente zijnde ook doen als Feyenoord doorpakt bij Zerrouki) Maar van mij mag de juiste aanbieding deze maand nog wel even uitblijven.
Heya Hallvar
Nationale topspeler
Posts: 2,041
Joined: 01 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

RIO wrote: 12 Aug 2022, 10:23 In principe is elke club prima als ze maar minimaal 55 miljoen lappen. Dan halen wij zijn vervanger voor 16 miljoen
Dit suggereert dat zijn vervanger bekend is cq klaar staat?
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

Welke speler van 16 miljoen staat rustig achter het doek te wachten tot Gakpo weg is zodat hij het toneel op mag in het Philips Stadion? Dat doen spelers die geen opties hebben en blij zijn met elke kans.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

11 Sir Tinus wrote: 12 Aug 2022, 10:53 Welke speler van 16 miljoen staat rustig achter het doek te wachten tot Gakpo weg is zodat hij het toneel op mag in het Philips Stadion? Dat doen spelers die geen opties hebben en blij zijn met elke kans.
En een hoop andere redenen die kunnen.
Post Reply