Cody Gakpo

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
Thoresen
Nationale topspeler
Posts: 1,645
Joined: 10 May 2018, 10:22
FOOTB_REM_S: No

"The Mancunians hebben sluimerende belangstelling voor Gakpo, die zoals bekend ongeveer veertig miljoen euro moet kosten. Ook Ajax-aanvaller Antony is volgens Fabrizio Romano nog altijd in beeld op Old Trafford, maar de Braziliaan kost beduidend meer."

Als die 40 miljoen klopt is JdJ wederom een slechte verkoper.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Hoezo "wederom"?
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16,178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
FOOTB_REM_S: No

mateja wrote: 13 Aug 2022, 11:43
deninho32 wrote: 13 Aug 2022, 11:01
Speelde ook slecht. Als hij goed speelt melden ze het ook wel. Hij heeft zelfs bij die krant de speler van het jaar award gewonnen.
Tuurlijk speelde hij slecht. Maar dat als argument gebruiken dat hij niet klaar is voor die stap is toch raar, zeker als hij vorig seizoen heel vaak top was in de grote wedstrijden én speler van het jaar werd?
Het zegt natuurlijk wel wat dat hij de afgelopen wedstrijden tegen Monaco als een dweil speelde. Daarnaast is hij pas net international, eigenlijk nog reservespeler en heeft hij dus ook niet echt status . Ik vind het ook nog te vroeg voor zo'n transfer, maar tegenwoordig gaat zo'n beetje iedereen te vroeg. Ik denk dat een tussenstap beter zou zijn.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong
FOOTB_REM_S: No

Thoresen wrote: 13 Aug 2022, 11:50 "The Mancunians hebben sluimerende belangstelling voor Gakpo, die zoals bekend ongeveer veertig miljoen euro moet kosten. Ook Ajax-aanvaller Antony is volgens Fabrizio Romano nog altijd in beeld op Old Trafford, maar de Braziliaan kost beduidend meer."

Als die 40 miljoen klopt is JdJ wederom een slechte verkoper.
Dit is dus beetje waar ik bang voor ben. Als er één moment is waarop je megahoog moet inzetten, is het nu. De club die zich meldt is gek genoeg om te betalen, het moment in de transferwindow, onze topspeler, misschien CL kwalifciatie, allemaal factoren die de waarde moeten opschroeven. Dan is 40 miljoen no way voldoende.
Thoresen
Nationale topspeler
Posts: 1,645
Joined: 10 May 2018, 10:22
FOOTB_REM_S: No

Ardbeg wrote: 13 Aug 2022, 11:50 Hoezo "wederom"?
Is dit serieus een vraag?
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Thoresen wrote: 13 Aug 2022, 12:01
Ardbeg wrote: 13 Aug 2022, 11:50 Hoezo "wederom"?
Is dit serieus een vraag?
Ja. Even concreet. Vertel ff.
User avatar
mateja
Internationale topspeler
Posts: 3,390
Joined: 01 Mar 2021, 09:48
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

deninho32 wrote: 13 Aug 2022, 11:53
mateja wrote: 13 Aug 2022, 11:43

Tuurlijk speelde hij slecht. Maar dat als argument gebruiken dat hij niet klaar is voor die stap is toch raar, zeker als hij vorig seizoen heel vaak top was in de grote wedstrijden én speler van het jaar werd?
Het zegt natuurlijk wel wat dat hij de afgelopen wedstrijden tegen Monaco als een dweil speelde. Daarnaast is hij pas net international en heeft hij dus ook niet echt status . Ik vind het ook nog te vroeg voor zo'n transfer, maar tegenwoordig gaat zo'n beetje iedereen te vroeg. Ik denk dat een tussenstap beter zou zijn.
Als hij vorig seizoen in alle grote wedstrijden waarin hij meedeed bepalend was, en nu 2x niet, zegt een goede scout dat natuurlijk niet heel veel. Die kijkt daar wel doorheen hoor. Dat hij nog maar net international is ligt denk ik ook meer aan de verhoudingen in NL dan aan zijn kwaliteiten.

En is Man U niet een tussenstap tegenwoordig 🤔
Eindhovenvoetbal
Internationale topspeler
Posts: 3,440
Joined: 25 Aug 2020, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Hele domme transfer. Sancho is beter en Rashford kan daar ook op links spelen. Fans chronisch boos op eigenaren. Al vele jaren ellende daar en er verandert niks. Zou echt een bijzonder onverstandige stap zijn.
FritskePhilips
Nationale topspeler
Posts: 2,090
Joined: 11 Jul 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Eindhovenvoetbal wrote: 13 Aug 2022, 12:07 Hele domme transfer. Sancho is beter en Rashford kan daar ook op links spelen. Fans chronisch boos op eigenaren. Al vele jaren ellende daar en er verandert niks. Zou echt een bijzonder onverstandige stap zijn.
Rashford lijkt te vertrekken.
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16,178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
FOOTB_REM_S: No

mateja wrote: 13 Aug 2022, 12:07
deninho32 wrote: 13 Aug 2022, 11:53
Het zegt natuurlijk wel wat dat hij de afgelopen wedstrijden tegen Monaco als een dweil speelde. Daarnaast is hij pas net international en heeft hij dus ook niet echt status . Ik vind het ook nog te vroeg voor zo'n transfer, maar tegenwoordig gaat zo'n beetje iedereen te vroeg. Ik denk dat een tussenstap beter zou zijn.
Als hij vorig seizoen in alle grote wedstrijden waarin hij meedeed bepalend was, en nu 2x niet, zegt een goede scout dat natuurlijk niet heel veel. Die kijkt daar wel doorheen hoor. Dat hij nog maar net international is ligt denk ik ook meer aan de verhoudingen in NL dan aan zijn kwaliteiten.

En is Man U niet een tussenstap tegenwoordig 🤔
Nee, meer een eindstation :mrgreen:
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
FOOTB_REM_S: No

Thoresen wrote: 13 Aug 2022, 11:50 "The Mancunians hebben sluimerende belangstelling voor Gakpo, die zoals bekend ongeveer veertig miljoen euro moet kosten. Ook Ajax-aanvaller Antony is volgens Fabrizio Romano nog altijd in beeld op Old Trafford, maar de Braziliaan kost beduidend meer."

Als die 40 miljoen klopt is JdJ wederom een slechte verkoper.
Kun je net zo goed dit bericht naast zetten: 'The Daily Record voegt daar aan toe dat PSV een vraagprijs heeft van 50 miljoen pond, ruim 59 miljoen euro.' Ook niet goed? In ieder geval even nietszeggend, natte vinger. We zien wel wat gaat gebeuren en wat PSV in dat geval vangt. De bandbreedte is min of meer wel gecommuniceerd.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

59 miljoen is een goede prijs hoor
Eindhovenvoetbal
Internationale topspeler
Posts: 3,440
Joined: 25 Aug 2020, 00:00
FOOTB_REM_S: No

FritskePhilips wrote: 13 Aug 2022, 12:08
Eindhovenvoetbal wrote: 13 Aug 2022, 12:07 Hele domme transfer. Sancho is beter en Rashford kan daar ook op links spelen. Fans chronisch boos op eigenaren. Al vele jaren ellende daar en er verandert niks. Zou echt een bijzonder onverstandige stap zijn.
Rashford lijkt te vertrekken.
Dat is alweer ontkracht.
User avatar
trouwepsvfan
Vedette
Posts: 8,014
Joined: 11 Aug 2019, 14:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Voor 59 miljoen een hele dikke strik eromheen. Los van de transfer gekte vind ik Cody dat bedrag eerder gezegd ook eigenlijk niet waar haha
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
FOOTB_REM_S: No

trouwepsvfan wrote: 13 Aug 2022, 12:22 Voor 59 miljoen een hele dikke strik eromheen. Los van de transfer gekte vind ik Cody dat bedrag eerder gezegd ook eigenlijk niet waar haha
Bel John ff en vraag of hij dat bedrag naar beneden wil bijstellen, doet-ie vast.... :P
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

trouwepsvfan wrote: 13 Aug 2022, 12:22 Voor 59 miljoen een hele dikke strik eromheen. Los van de transfer gekte vind ik Cody dat bedrag eerder gezegd ook eigenlijk niet waar haha
Wel. Als Martinez 63 waard is, is Gakpo minimaal hetzelfde waard. Heeft United zelf gedaan
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16,178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
FOOTB_REM_S: No

Ardbeg wrote: 13 Aug 2022, 12:39
trouwepsvfan wrote: 13 Aug 2022, 12:22 Voor 59 miljoen een hele dikke strik eromheen. Los van de transfer gekte vind ik Cody dat bedrag eerder gezegd ook eigenlijk niet waar haha
Wel. Als Martinez 63 waard is, is Gakpo minimaal hetzelfde waard. Heeft United zelf gedaan
CL vs UCL, bovendien andere club, andere prijzen.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
Thoresen
Nationale topspeler
Posts: 1,645
Joined: 10 May 2018, 10:22
FOOTB_REM_S: No

Ardbeg wrote: 13 Aug 2022, 12:06
Thoresen wrote: 13 Aug 2022, 12:01
Is dit serieus een vraag?
Ja. Even concreet. Vertel ff.
Sterker, welke spelers zijn voor de hoofdprijs door JdJ verkocht? Ik ben benieuwd.

Malen en Dumfries vind ik echt heel mager verkocht als je alle kosten voor makelaars eraf telt...
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Dat is natuurlijk een beetje een flauwe vraag. Wat is een hoofdprijs? Telt 4 miljoen voor Götze bijvoorbeeld ook als een hoofdprijs, of hebben we het louter over eventueel krankzinnige bedragen? En waarom zijn makelaarskosten en dergelijke daarin ineens superrelevant?
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Thoresen wrote: 13 Aug 2022, 12:45
Ardbeg wrote: 13 Aug 2022, 12:06

Ja. Even concreet. Vertel ff.
Sterker, welke spelers zijn voor de hoofdprijs door JdJ verkocht? Ik ben benieuwd.

Malen en Dumfries vind ik echt heel mager verkocht als je alle kosten voor makelaars eraf telt...
Dan moet je de marktomstandigheden ook wel meewegen. Verkopen in een hele onzekere markt door corona, waarbij veel clubs de hand op de knip hebben gehouden niet wetende wat er nog komen zou. Dus omdat dan als heel mager op het conto van John te schuiven is niet fair.
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20,086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ykhim wrote: 13 Aug 2022, 12:47 Telt 4 miljoen voor Götze bijvoorbeeld ook als een hoofdprijs, of hebben we het louter over eventueel krankzinnige bedragen?
4 miljoen voor een (toen) 29 jarige speler met zijn staat van dienst is natuurlijk niet de hoofdprijs. Dat kun je o.a. afleiden uit de snelheid waarmee hij werd opgepikt na afloop van het seizoen.

Maar, als dat de afspraak is die is gemaakt, dan heb je het ermee te doen.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
ArdaMattaveld
Regelmatige invaller
Posts: 366
Joined: 30 Aug 2021, 19:11
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Alles boven de 50 miljoen zou ik als JdJ zijnde doen.

Waar ik me meer zorgen om maak, is dat ik niet weten wie de rol van Gakpo over kan gaan nemen, zeker zo laat in de window gaan we voor een (bijna) gelijkwaardige vervanger echt de hoofdprijs moeten betalen.
Thoresen
Nationale topspeler
Posts: 1,645
Joined: 10 May 2018, 10:22
FOOTB_REM_S: No

Het is altijd afhankelijk van de marktomstandigheden. Maar Nee is ook een antwoord. Spelers hebben in volle bewustzijn een contract getekend.
User avatar
29.04.2007
Nationale topspeler
Posts: 2,148
Joined: 04 Nov 2020, 15:22
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

deninho32 wrote: 13 Aug 2022, 12:45
Ardbeg wrote: 13 Aug 2022, 12:39

Wel. Als Martinez 63 waard is, is Gakpo minimaal hetzelfde waard. Heeft United zelf gedaan
CL vs UCL, bovendien andere club, andere prijzen.
Daar tegenover staat dat er voor aanvallers vaak meer betaald wordt dan voor verdedigers.
Maar goed, we moeten ook niet gaan doen of het bedrag voor Martinez 'normaal' was. Valt voor mij een beetje in de categorie Milik. Als ik ten Hag had geweest had ik het nog eerder voor Timber betaald dan voor Martinez.
User avatar
29.04.2007
Nationale topspeler
Posts: 2,148
Joined: 04 Nov 2020, 15:22
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 13 Aug 2022, 12:48
Thoresen wrote: 13 Aug 2022, 12:45

Sterker, welke spelers zijn voor de hoofdprijs door JdJ verkocht? Ik ben benieuwd.

Malen en Dumfries vind ik echt heel mager verkocht als je alle kosten voor makelaars eraf telt...
Dan moet je de marktomstandigheden ook wel meewegen. Verkopen in een hele onzekere markt door corona, waarbij veel clubs de hand op de knip hebben gehouden niet wetende wat er nog komen zou. Dus omdat dan als heel mager op het conto van John te schuiven is niet fair.
Verder had Dumfries een prima toernooi met het Nederlands elftal achter de rug, maar speelde hij bij PSV echt niet zo'n denderend seizoen.
Post Reply