Cody Gakpo

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
Juancho
Mister PSV
Clubvoorkeur: PSV

Mr.Unibet wrote: 16 Aug 2022, 22:52 Wederom? Is met regelmaat, ook in Europa, belangrijk geweest. Was niet goed vandaag, volgende week beter.

Daarnaast, met een prima linksback erbij, gaat hij ook veel makkelijker spelen. Moet op links alles alleen doen..
Met wederom bedoel ik de beide potjes tegen Monaco en dus vandaag. Natuurlijk weten we allemaal wat Gakpo kan en dat is veel, veel meer dan dit. En dat geeft niet, en het is een gedachte, maar ik het het idee dat hij niet helemaal lekker vrijuit loopt te spelen.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
deninho32
Site Admin
Favoriete speler: Vinnie Jones
Redelijk onzichtbaar vandaag. Lekker een jaar blijven nog, dat is denk ik het beste.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
nilssonH
Moderator

Hij speelde toch prima? Heel balvast, twee goede corners en tweede helft ook zeer gedisciplineerd in het verdedigen van Tavernier. Het is dat Max soms de bal zomaar over de zijlijn speelt, anders had hij nog veel gevaarlijker geweest.
Kingfisher
Meervoudig international
Clubvoorkeur: PSV, Manchester United

Heeft wel eens beter gespeeld ja. Maar heeft aan een bevlieging genoeg. Hopelijk een weekje rust waar hij de batterij kan opladen en ons de CL in stuurt.
Massimo
Legende

Hij speelde prima en beter dan tegen Monaco, maar volgende week hoop ik op die extra flits.
040-076
Meervoudig international

Alleen United is concreet toch?
Als die maandag geslacht worden door Liverpool is het daar echt een zooi, lijkt me niks voor hem.
Marcel for president!
Thijs
Lid van verdienste
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Ykhim wrote: 16 Aug 2022, 23:13 Staat met twee goede hoekschoppen aan de basis van twee goals en mensen gaan alsnog lopen mekkeren over z'n spel.

Zonder Cody was het doek hier gevallen. 100%.
Onzin. Verprutste veel hoekschoppen en die twee waaruit een goal kwam was de tweede wel goed, de eerste eigenlijk redelijk. Hij had een veelbelovende fase in de eerste helft, toen kreeg ie de bal ook wat sneller. Later werd ie niet meer op tijd gevonden, dus begrijpelijk dat hij minder zijn stempel kon drukken, maar om te doen alsof hij zo beslissend was vandaag…
Menno1
Legende

Nou, ik neem het toch een beetje voor Cody op. Nee, was verre van groots, maar ik vond dit al beter dan tegen Leicester en Monaco. Probleem is dat hij amper in stelling wordt gebracht; hij is steeds 40-50 meter van de goal als hij de bal eens een keertje krijgt. Dan doet hij meestal wel wat goeds er mee, maar echt gevaarlijk kan hij niet worden.

Ik vond hem redelijk zuinig spelen met de bal en dat was op zich wel goed, want verder was het vaak flipperkast voetbal. Was hij top? Verre van, maar wel voldoende. Thuis mag hij het afmaken tegen de Rangers. Alle vertrouwen in.
guus
Internationale topspeler

Cody moet morgen naar de Jong gaan en zeggen dat ie blijft. Hoofd leeg maken, knop omzetten en gaan voor die CL ticket.
Ykhim
Lid scoutingsteam

Thijs wrote: 16 Aug 2022, 23:17Onzin. Verprutste veel hoekschoppen en die twee waaruit een goal kwam was de tweede wel goed, de eerste eigenlijk redelijk. Hij had een veelbelovende fase in de eerste helft, toen kreeg ie de bal ook wat sneller. Later werd ie niet meer op tijd gevonden, dus begrijpelijk dat hij minder zijn stempel kon drukken, maar om te doen alsof hij zo beslissend was vandaag…
Je kunt inderdaad kijken naar de corners die hij verprutst of de acties die niet slagen, maar ondertussen blijft staan dat we twee keer scoren uit een corner die hij neemt. Dan ben je beslissend en soms is dat precies het enige wat je moet brengen op dit niveau.

Ik acht hem wel in staat om thuis de beslissende te maken. De laatste goal uit z'n eerste tijdperk, zeg maar.
Juancho
Mister PSV

Menno1 wrote: 16 Aug 2022, 23:17 Nou, ik neem het toch een beetje voor Cody op. Nee, was verre van groots, maar ik vond dit al beter dan tegen Leicester en Monaco. Probleem is dat hij amper in stelling wordt gebracht; hij is steeds 40-50 meter van de goal als hij de bal eens een keertje krijgt. Dan doet hij meestal wel wat goeds er mee, maar echt gevaarlijk kan hij niet worden.

Ik vond hem redelijk zuinig spelen met de bal en dat was op zich wel goed, want verder was het vaak flipperkast voetbal. Was hij top? Verre van, maar wel voldoende. Thuis mag hij het afmaken tegen de Rangers. Alle vertrouwen in.
Dat is natuurlijk wel zo Menno. Maar dat heb ik ook bij Luuk, ook hij wordt nog te weinig gevonden en/of dat het elftal is ingespeeld en er patronen zichtbaar zijn. Tis nu vooral ren je rot met afschuwelijk veel balverlies. Dat is ook niet zo lekker voor aanvallers natuurlijk. Werk aan de winkel dus!
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Johann Vogel
Vedette

Het zou voor Cody ook helpen als we met twee buitenspelers zouden spelen. Saibari vult het de laatste weken naar zijn mogelijkheden redelijk goed in. Maar het is geen Madueke of Doan.
DC_PSV
Vedette

Precies, al het aanvallende gevaar moet van Cody en Veerman komen op dit moment. En dan heb je achter je ook een Max lopen.
#simplythebest
Zuc0
Nationale topspeler

Vond hem beter dan in het tweeluik tegen Monaco. Het matige spel van PSV gedurende 45 minuten van de wedstrijd, werkte ook niet in zijn voordeel en had zeker 2x de bal van Max moeten krijgen wat minimaal 1 doelpunt had opgeleverd.
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

Taverwie?

Hartig Woordje
Bankzitter

Toch MotM volgens BBC Sport, dus zal in PL ogen vast wel iets goed hebben gedaan.
psvgouda
Vedette
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

deninho32 wrote: 16 Aug 2022, 23:15 Redelijk onzichtbaar vandaag. Lekker een jaar blijven nog, dat is denk ik het beste.
#brilpoets. Het was zeker niet top, maar hij liet zich wel veel meer zien. Dat hij beter een jaar kan blijven kan ik alleen maar onderschrijven!
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Grasmat wrote: 17 Aug 2022, 00:42 Taverwie?

Je ziet die Tavernier echt denken, help me mommy.
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Ik denk dat [mention]Juancho[/mention] het goed zegt. Deze speler zit in een mentale fase waarbij hij continu bezig is met of die club wel of niet komt want diep van binnen wil hij weg naar de juiste club. Maar het lijkt, mijn inziens, dat de rust van 1 september hem écht goed gaat doen. En als wij CL spelen dan zal dat niet met frisse tegenzin zijn en het is nu aan hem om 2 van de 3 topwedstrijden tegen Rangers Feyenoord en Twente (uit) wel weer op en top te zijn en hopelijk helpt die rust in het koppie straks.

Als de prijs is dat we Gakpo nog een jaar moeten houden omdat hij nu slecht speelt tegen serieuze tegenstanders dan is dat geen last maar een lust.
Ren Höek
Vedette

Volgens mij hebben sommigen nogal onrealistische verwachtingen.
Gakpo was gisteren belangrijk, stond aan de basis van beide goals, liet bij vlagen zien een geweldig hoog niveau te kunnen halen en schakelde de beste speler van Rangers uit (de zeldzame keer dat Gakpo Tavernier overgaf aan een teamgenoot viel meteen de 1-1).

Ja hij kan beter. Maar het helpt ook als hij korter bij de goal van de tegenstander bereikt wordt, niet al net over de middellijn. Daarbij heeft hij Max achter zich en wat die regelmatig met de bal doet is mij een raadsel, soms heel goed en soms passt hij de simpelste bal uit. Daar heeft Gakpo momenteel heel weinig ondersteuning van.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
MaartenV
Nationale topspeler

Sinds Gakpo de corners neemt komt er zo veel meer gevaar uit...wat een enorm verschil met die corners van max, mwene en andere rare schmidt ideeen. Alleen daarom al vind ik Schmidt al een matige coach. Hoe kun je er zo lang over doen om te zien dat je gakpo de corners moet laten nemen ? Iedereen hier op het forum zag dat al lang.
Dan zijn de eerste paar te laag maar als ie goed komt komt ie ook echt goed en op de juiste snelheid.
Robson de Souza
Vedette

MaartenV wrote: 17 Aug 2022, 12:44 Sinds Gakpo de corners neemt komt er zo veel meer gevaar uit...wat een enorm verschil met die corners van max, mwene en andere rare schmidt ideeen. Alleen daarom al vind ik Schmidt al een matige coach. Hoe kun je er zo lang over doen om te zien dat je gakpo de corners moet laten nemen ? Iedereen hier op het forum zag dat al lang.
Dan zijn de eerste paar te laag maar als ie goed komt komt ie ook echt goed en op de juiste snelheid.
Wat een onzin-post om Schmidt erbij te halen. Vorig jaar nam Gakpo ook vaak corners. Even snel gekeken maar alleen al tegen FC Groningen en AZ was hij goed voor 3 assists uit corners. Leuk dat je het niet zitten in Schmidt, maar blijf wel bij feiten.
Robson de Souza
Vedette

Als Pulisic naar United gaat, dan lijkt het me dat de interesse in Gakpo niet wordt doorgezet, toch?
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Robson de Souza wrote: 17 Aug 2022, 13:01

Als Pulisic naar United gaat, dan lijkt het me dat de interesse in Gakpo niet wordt doorgezet, toch?
Nee dan gaat Chelsea kijken of ze Gakpo kunnen nemen.
Madueke
Legende

Alsof Chelsea Pulisic aan Man Utd gaat verhuren. Die kunnen ze in PL overal kwijt als ze willen. United is wanhopig, komende maandag weer verliezen en 10 Hag kan wel eens pleite zijn, net als de interesse van Cody in Man Utd.
Post Reply