Ismael Saibari

Spelers A-selectie.
Post Reply
Ykhim
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: PSV

Misschien moet je niet zo overdrijven. Komt je betoog ten goede.
TomPSV
Legende

Rare post, inderdaad. Wat goed is, is goed en wat niet goed is, dat is niet goed. Dat mag je toch gewoon benoemen? Het is niet alsof we een oefenpotje speelden. Er stond behoorlijk wat op het spel en een wissel was in de rust zeker niet gek geweest.

Tweede helft was prima, maar hij had er zeker 1 van de 3 moeten maken dus om nou te doen alsof hij toen geweldig was lijkt me ook wat overdreven.
Heruone
Lid scoutingsteam

Brael wrote: 17 Aug 2022, 18:23
Heruone wrote: 17 Aug 2022, 14:18 Speelde gister weer prima. Maar zoals hier elders al gezegd: van die drie doelpogingen moet op dit niveau er minimaal eentje in. Zeker die 2e vond ik echt wel een grote kans eigenlijk.
De Expected Goals statistieken beweren wel iets anders.
Heel PSV speelde niet eens een volle xG bij elkaar gister, laat staan de kansen van Saibari in zijn eentje.
xG model heeft zijn beperkingen. Niet dat PSV domineerde oid.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Franciscus
Nationale topspeler
Favoriete speler: Mauro Jr

Wat verwachten jullie van een speler die zijn vierde wedstrijd in PSV 1 staat? Dat die direct bepalend is? Zoals Bergwijn (not), Ihataren (not) en Afellay (not).
Het steeds maar benoemen en benadrukken van de dingen die misgaan is gewoon zwartkijkerij. Het andere uiterste dat hij de nieuwe Cruijff is hoeft ook niet maar een beetje krediet en vertrouwen naar jongens als Saibari, Bakayoko, Obispo en Teze mag wel.

Heerlijk dat Ruud hem liet staan. Maakt hem een groot trainer en mens.
Last edited by Franciscus on 17 Aug 2022, 19:25, edited 1 time in total.
Skuddem
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

TomPSV wrote: 17 Aug 2022, 19:06 Rare post, inderdaad. Wat goed is, is goed en wat niet goed is, dat is niet goed. Dat mag je toch gewoon benoemen? Het is niet alsof we een oefenpotje speelden. Er stond behoorlijk wat op het spel en een wissel was in de rust zeker niet gek geweest.

Tweede helft was prima, maar hij had er zeker 1 van de 3 moeten maken dus om nou te doen alsof hij toen geweldig was lijkt me ook wat overdreven.
Ik zei volgens mij ‘goed’ en niet ‘geweldig’?
Had ik nog bewust over nagedacht dus dat laat ik me niet in de schoenen schuiven.

En zo raar of overdreven is mijn post niet, die van Ykhim en RemPSV op pagina 10 daarentegen..

Ik snap niet dat je op basis van een matige 45 minuten een speler kunt afschrijven, en zeker niet een jonge speler die zijn eerste stappen op dit niveau maakt. Daarin zit geen enkele vorm van vertrouwen, inzicht, historische context of fatsoenlijk supporterschap.
deninho32
Site Admin
Favoriete speler: Vinnie Jones
Skuddem wrote: 17 Aug 2022, 19:19
TomPSV wrote: 17 Aug 2022, 19:06 Rare post, inderdaad. Wat goed is, is goed en wat niet goed is, dat is niet goed. Dat mag je toch gewoon benoemen? Het is niet alsof we een oefenpotje speelden. Er stond behoorlijk wat op het spel en een wissel was in de rust zeker niet gek geweest.

Ik zei volgens mij ‘goed’ en niet ‘geweldig’?
Had ik nog bewust over nagedacht dus dat laat ik me niet in de schoenen schuiven.

En zo raar of overdreven is mijn post niet, die van Ykhim en RemPSV op pagina 10 daarentegen..

Ik snap niet dat je op basis van een matige 45 minuten een speler kunt afschrijven, en zeker niet een jonge speler die zijn eerste stappen op dit niveau maakt. Daarin zit geen enkele vorm van vertrouwen, inzicht, historische context of fatsoenlijk supporterschap.
:lol:
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
Skuddem
Nationale topspeler

😅
Vanthaman18
Internationale topspeler
Favoriete speler: Luuk de Jong

Is het niet een beetje mens-eigen om tijdens wedstrijden waar zoveel druk op staat en waar je hoog in de emotie zit de minder goede dingen eruit te halen en aan te halen dat zoiets beter moet (bijvoorbeeld door een wissel). Lijkt me vrij onschuldig en ik denk dat we dat niet te veel moeten uitvergroten.
Die jongen was in de eerste helft wat minder dan de vorige wedstrijden en was rijp voor een wissel. Heeft zich perfect herpakt na rust en dat is gewoon heel knap. En ook dat wordt gewoon benoemd hier. Prima toch
Standbeeld
Mister PSV

Ykhim wrote: 17 Aug 2022, 19:03 Misschien moet je niet zo overdrijven. Komt je betoog ten goede.
Jawel Ykhim, voel je maar aangesproken. Jij hebt die jongen na 45m finaal afgebrand. Zelden heb ik zo'n tirade gezien. :grin:
Ykhim
Lid scoutingsteam

Ik vind hem nog steeds tekort komen voor dit niveau, Skuddem. Dat was tegen Monaco zo, maar ook gisteren. Een leuke actie is op dit niveau (en dan hebben we het over CL) niet genoeg. Ik vind het gekker om te stellen dat dat niet zo is.

Dat heeft ook niks te maken met "finaal afbranden". Dat is echt een onredelijke overdrijving.
Standbeeld
Mister PSV

Het is nu wachten op Saibari die de winnende maakt tegen Rangers volgende week. :nuts:
Franciscus
Nationale topspeler

De manier waarop je dat brengt klinkt nogal definitief. Met toevoeging van het woordje "nog" leest die zin heel anders.
Johann Vogel
Vedette

Wat een rare discussie. Die jongen speelde een hele zwakke eerste helft. Werd ook nadrukkelijk gecoacht door met name Luuk de Jong. Tweede helft pakte hij dit goed op, met drie goede kansen is tot gevolg, waar hij overigens meer mee had kunnen doen.

Hoe dan ook, als je bij PSV 1 speelt wordt je beoordeeld. Dat mensen op een discussie forum komen en dan lopen te janken over een meningtje van andere leden verbaasd me altijd.
Franciscus
Nationale topspeler

Vind ik niet. Ik vind het afbranden , of "benoemen" van jonge spelers uit de eigen jeugd storend en weerwerk verdienend.
Ykhim
Lid scoutingsteam

Franciscus wrote: 17 Aug 2022, 19:35 De manier waarop je dat brengt klinkt nogal definitief. Met toevoeging van het woordje "nog" leest die zin heel anders.
Dat is zo, maar in dit soort gevallen zijn uitspraken vooral definitief voor het moment zelf. Het zou raar zijn om te stellen dat iemand die zich in no-time zó goed ontwikkelt altijd tekort zal blijven komen. Er is geen signaal dat die stijgende lijn nu ineens abrupt en voor altijd stopt. Het menneke pikt dingen razendsnel op, ook gisteren weer. Maar feit is ook dat hij, net als tegen Monaco, behoorlijke kansen mist. Dat kan een keer, misschien zelfs twee keer, maar op dit niveau zul je toch ook een keer moeten scoren. Een leuke actie hier en daar is niet voldoende.
NotoriousBIG046
Nationale topspeler

Wat een stelletje ouwe wijven bij elkaar zeg😅
We can't change the world until we change ourselves.
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Ykhim wrote: 17 Aug 2022, 19:43Maar feit is ook dat hij, net als tegen Monaco, behoorlijke kansen mist. Dat kan een keer, misschien zelfs twee keer, maar op dit niveau zul je toch ook een keer moeten scoren. Een leuke actie hier en daar is niet voldoende.
Sorry hoor maar dit slaat m.i. echt als een tang op een varken. Ismael heeft zelfs nog nooit in de basis gestaan in de Eredivisie, heeft daar als ik 't goed heb ook nog nooit gescoord dus waar haal je je verwachtingen vwb CL wedstrijden in godsnaam vandaan? Deze jongen wordt ongekend voor de leeuwen gegooid en houdt zich gezien de context fantastisch staande, als je het niet genoeg vind moet je m.i. dus bij Ruud en/of John zijn en dan had je dat al moeten doen vóórdat je constateert dat ie nog niet gescoord heeft.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Skuddem
Nationale topspeler

Ykhim wrote: 17 Aug 2022, 19:32 Ik vind hem nog steeds tekort komen voor dit niveau, Skuddem. Dat was tegen Monaco zo, maar ook gisteren. Een leuke actie is op dit niveau (en dan hebben we het over CL) niet genoeg. Ik vind het gekker om te stellen dat dat niet zo is.

Dat heeft ook niks te maken met "finaal afbranden". Dat is echt een onredelijke overdrijving.
Het is wel zo dat ik vaker overdrijf om een punt te maken, en hier is dat ook wel het geval - maar toch wilde ik even de tendens aan de kaak stellen dat wanneer PSV op een belangrijk moment niet levert, je hier op het forum de meest negatieve en impulsieve perspectieven voorbij ziet komen. Dat mag wel een teintje minder?

Maar inhoudelijk, je reduceert de bijdrage van Saibari tot ‘een leuke actie hier en daar’ en schrijft hem een tekort aan vanalles toe, net op het moment dat die jongen het moeilijk heeft.

Niet goed is niet goed, en mag benoemd worden, maar een wedstrijd duurt 90 minuten en de beoordeling van deze jongen op de genoemde aspecten kun je niet maken in 45 minuten, ook niet aan 90 overigens. Gisteren zagen we een onervaren speler die zich na een zwakke eerste helft echt goed heeft herpakt, op (v)CL niveau - dat is wat vertrouwen met een speler kan doen.

En als je alle mentale, tactische, fysieke en technische aspecten van hem die we hebben gezien op de weegschaal legt, tezamen met het vertrouwen dat zijn huidige en oud trainer in hem stelt, lijkt het mij dat alle ingrediënten aanwezig zijn voor hem om zich verder te ontwikkelen en op termijn een bepalende speler te worden voor ons PSV met CL ambities. En hoe zijn carrière verder nog stijgt kan niemand nu echt uitsluiten volgens mij.

45 minuten ruk spelen hoort gewoon bij die ontwikkeling. Met vertrouwen leert die jongen daar juist enorm veel van. Daarbij komt dat we niet eens een alternatief hebben waarvan je kunt stellen dat die beter is…vanuit deze punten is het voor mij ondenkbaar om hier die jongen af te gaan schrijven na zijn zwakke 1e helft, terwijl ik ook echt wel zag dat hij de weg kwijt was en zijn prestatie niet bevordelijk was voor onze kansen op het ultieme doel.

Als laatste punt, PSV heeft jaren geleden meer bewust ingezet op de jeugd, en Saibari speelt niet zomaar op rechtsvoor momenteel, de staf heeft overduidelijk vertrouwen in hem en waarom zouden wij dat niet kunnen opbrengen dan?

Maar als je met een inhoudelijke analyse van zijn tekortkomingen komt, dan neem ik graag mijn woorden terug. Zonder onderbouwing deze parel afschrijven is voor mij een brug te ver in ieder geval.
Skuddem
Nationale topspeler

Johann Vogel wrote: 17 Aug 2022, 19:38 Wat een rare discussie. Die jongen speelde een hele zwakke eerste helft. Werd ook nadrukkelijk gecoacht door met name Luuk de Jong. Tweede helft pakte hij dit goed op, met drie goede kansen is tot gevolg, waar hij overigens meer mee had kunnen doen.

Hoe dan ook, als je bij PSV 1 speelt wordt je beoordeeld. Dat mensen op een discussie forum komen en dan lopen te janken over een meningtje van andere leden verbaasd me altijd.
In mijn beleving loop jij nu zelf te janken over mijn meningtje, dus ergens verwijt een pot een ketel dat die zwart ziet.
deninho32
Site Admin
Favoriete speler: Vinnie Jones
Meningtje? :D
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
Skuddem
Nationale topspeler

deninho32 wrote: 17 Aug 2022, 20:35Meningtje? :D
Ja - dat is een ding tegenwoordig, kennelijk.
Joenepsv
Legende

Maar wat is de kritiek nu eigenlijk op Saibari? Hij scoort te weinig? Die jongen doet nu 4 wedstrijden mee en dan komen we al op het punt dat hij te weinig scoort. Had er gister één mogen maken maar het waren niet bepaald open kansen. Ik kijk bij jonge spelers uit de eigen academy liever naar wat ze wel kunnen en Saibari kan genoeg om uit te groeien tot een hele fijne speler voor ons. Is het eigenlijk nu al. Ik vind dat hij de voor hem onwennige rechtsbuiten positie heel goed invult en zie geen enkele noodzaak om daar voor de korte termijn een investering te doen. Lekker laten staan.
Franciscus
Nationale topspeler

Ykhim wrote: 17 Aug 2022, 19:43
Franciscus wrote: 17 Aug 2022, 19:35 De manier waarop je dat brengt klinkt nogal definitief. Met toevoeging van het woordje "nog" leest die zin heel anders.
Dat is zo, maar in dit soort gevallen zijn uitspraken vooral definitief voor het moment zelf. Het zou raar zijn om te stellen dat iemand die zich in no-time zó goed ontwikkelt altijd tekort zal blijven komen. Er is geen signaal dat die stijgende lijn nu ineens abrupt en voor altijd stopt. Het menneke pikt dingen razendsnel op, ook gisteren weer. Maar feit is ook dat hij, net als tegen Monaco, behoorlijke kansen mist. Dat kan een keer, misschien zelfs twee keer, maar op dit niveau zul je toch ook een keer moeten scoren. Een leuke actie hier en daar is niet voldoende.
Veel te makkelijk. Bij Gakpo of de jong zou je nooit die bewoordingen hebben gebruikt. Vooral omdat hij tegen Ajax en Monaco helemaal niet tekort kwam.

Noem mij een jeugdspeler van de afgelopen 15 jaar die in zijn eerste 3 wedstrijden een belangrijke goal scoorde voor PSV. Het is geweldig als hij er een maakt maar termen als "moeten scoren" slaan nergens op. Het waren geen open kansen en voor geen enkele speler geldt dat je uit drie halve kansen er een moet maken. Je eeneiige tweelingbroer moet er zelfs de xG voor downplayen om dat overeind te houden.
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Het is m.i. zelfs totaal andersom: als die jongen direct gescoord had zou dat een regelrechte sensatie zijn.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Massimo
Legende

Franciscus wrote: 17 Aug 2022, 20:56 Veel te makkelijk. Bij Gakpo of de jong zou je nooit die bewoordingen hebben gebruikt. Vooral omdat hij tegen Ajax en Monaco helemaal niet tekort kwam.

Noem mij een jeugdspeler van de afgelopen 15 jaar die in zijn eerste 3 wedstrijden een belangrijke goal scoorde voor PSV. Het is geweldig als hij er een maakt maar termen als "moeten scoren" slaan nergens op. Het waren geen open kansen en voor geen enkele speler geldt dat je uit drie halve kansen er een moet maken. Je eeneiige tweelingbroer moet er zelfs de xG voor downplayen om dat overeind te houden.
Het gaat niet specifiek om Saibari, want ik denk zelfs dat hij een spectaculaire ontwikkeling doormaakt de afgelopen maanden, maar het gaat er om waaraan een vleugelaanvaller in de basis aan moet voldoen bij PSV. En dan vind ik Saibari, maar ook Bakayoko, op dit moment te kort komen om hem als basisspeler te zien en hem langs die lat leg.

De grote aanvallende talenten van PSV de laatste jaren zoals Bergwijn, Malen en Gakpo hebben allemaal een andere aanlooproute gehad dan nu op dit moment het noodzakelijke geval is. Die zijn allemaal veel rustiger gebracht met eerst een tijdje invalbeurten, daarna wedstrijden vanuit de basis die dan in de eerste gevallen vaak tegenvielen en op een gegeven moment pakten ze het op en werden het hele goede aanvallers die van onderaf gebracht werden.

De discussie is volgens mij niet of Saibari wel of niet goed genoeg kan worden, maar dat de Saibari van nu niet goed genoeg is wat je van een basisrechtsbuiten mag verwachten en waaraan hij moet voldoen bij PSV. Twee totaal verschillende zaken terwijl het recente verleden meerdere malen heeft uitgewezen dat het een EN EN verhaal kan zijn wat betreft een aanvaller die het op de desbetreffende positie voldeed en een groot talent die daarachter in kon doorgroeien met een betere overloop tussen kwaliteit en talent.
Post Reply