PAOK - PSV Eindhoven | UEFA Europa League (05/11/2020)

Bespreek hier de wedstrijden van PSV.
User avatar
1913
Moderator
Posts: 124
Joined: 01 Nov 2020, 09:39
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Paok - PSV
User avatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Posts: 32083
Joined: 27 Aug 2017, 23:16
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf
FOOTB_REM_S: No

Pijnlijk resultaat, wat gebeurde er in de 2e helft?
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

1 woord: achteruit lopen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
Posts: 4308
Joined: 17 Oct 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Fredrik Oppegård
FOOTB_REM_S: No

Wat een tweede helft zeg... Letterlijk alles ging fout.
Aanvallen kunnen we ook absoluut geen vuist maken. We moeten (met geluk) op 1-0 komen (ook tegen ADO afgelopen zondag) om in de wedstrijd te komen.
Ex unitate vires
User avatar
Maikel
Site Admin
Posts: 18382
Joined: 10 May 2018, 10:21
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Schandalige tweede helft.
tijn0

Zomaar wat oorzaken op een rij:
- te weinig automatismen om op terug te vallen
- geen leider die opstaat en de linies samen laat werken, ook niet langs de lijn
- Thomas op RB is geen Dumfries
- Mauro op RB is geen Dumfries
- 13 eerste selectiespelers voor 6 wedstrijden in 2.5 week
- defensieve duo is toch geen Ramos-Pepe
- kansen creëren is nog geen vanzelfsprekenheid
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Thomas vond ik nog goed. Mauro kan gewoon echt niet daar als linkspoot.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
tijn0

Blundert wel bij de 2-1. En Mauro veroorzaakt de 4-1.

Overigens had Mvogo ook echt helemaal niks.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Voor wie nog denkt dat Corona een simpele blessure is (geen idee of die er zijn hier): Rosario zegt dat het lichaam totaal op was na 45 minuten. Dat heeft niets met gebrek aan wedstrijdritme te maken. Maar alles met een slopend virus.

"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
Posts: 4308
Joined: 17 Oct 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Fredrik Oppegård
FOOTB_REM_S: No

Ik mag hopen dat PSV komende interlandperiode iedereen op het nest houdt. Ten eerste om eindelijk automatismen en eenheid in het elftal te smeden en ten tweede ook om dat verdomde virus buiten te houden/krijgen.
Ex unitate vires
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

En te herstellen van het virus.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
Posts: 4308
Joined: 17 Oct 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Fredrik Oppegård
FOOTB_REM_S: No

Als vanzelfsprekend, natuurlijk.

Zo krijgt dit blok, ondanks de prestaties mèt corona, toch nog een zuur einde... :(
Ex unitate vires
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Nee hoor. Winnen van Willem II en Utrecht 3 punten en ik ga juichend de break in.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
Posts: 4308
Joined: 17 Oct 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Fredrik Oppegård
FOOTB_REM_S: No

We schuiven in Europa richting pot 3 in de Europa League Shoving... We hebben alle punten kei hard nodig.
Ex unitate vires
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

I know. Maar heb Europees voetbal allang opgegeven. Kampioen worden en knaken verzamelen de komende jaren. Europees wordt het anders lastig om groepsfases te halen ongeplaatst.

Maar goed: Europees interesseert mij alleen voor de knaken. Lang geleden dat ik klamme handjes had voor een Europese wedstrijd. Maar PEC Zwolle uit vind ik spannend.

We verliezen twee keer. Dat is kut. Kan het niet los zien van de omstandigheden. Maar ik word er geen seconde chagrijnig of zuur van.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
Posts: 4308
Joined: 17 Oct 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Fredrik Oppegård
FOOTB_REM_S: No

Wil je binnen Nederland hoge ogen gooien zul je Europees ook moeten presteren. Hoe minder je Europees presteert des te lastiger wordt het om die knaken binnen te halen, ook omdat de topspelers dan niet meer komen.
Ex unitate vires
nilssonH
Moderator
Posts: 11043
Joined: 18 May 2018, 15:15
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Bizarre wedstrijd. Eerste helft was eigenlijk oerdegelijk, zonder zelf echt goed te spelen. Tweede helft valt het zó ver weg. Geen kans meer gecreëerd, individuele fouten, een verdediging die achteruit loopt en Mvogo die verandert in een soort Zoet.

Rug rechten, en doorgaan. Europees is het nog niet over, maar wordt het wel erg lastig natuurlijk.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Fanatic-U-s wrote: 05 Nov 2020, 22:30 Wil je binnen Nederland hoge ogen gooien zul je Europees ook moeten presteren. Hoe minder je Europees presteert des te lastiger wordt het om die knaken binnen te halen, ook omdat de topspelers dan niet meer komen.
Klopt. Snap ik ook wel. Het kan me gewoon simpelweg niet zo boeien als Eredivisie. Eredivisie vind ik spannend en kijk ik naar uit. Europees voetbal... mwoah. Als we verder komen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Siemen
Nationale topspeler
Posts: 2327
Joined: 26 Aug 2017, 15:00
FOOTB_REM_S: No

Bizar hoe de verdedigende organisatie verdween na de pauze. Het blok Rosario Sangare beviel me wel voor rust, maar na rust leek het nergens op. Dat wil ik niet schrijven aan Fein, maar hij ging ook zeker niet vrijuit bij een aantal momenten. Max was steeds nergens te bekennen achterin, Mauro geen rechtsback en het blok was minder scherp. Dan worden Teze en Boscagli wel overlopen ja..
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Geen vuiltje aan de lucht eerste helft en dan in één keer meteen na rust loopt alles in de soep. Ongetwijfeld een combinatie van alle omstandigheden, maar het was erg schrikken en laten we op zijn minst hopen dat ze er van geleerd hebben en dat dit niet meer gaat gebeuren. Een Willem II achtige tweede helft, daar zijn we toen ook sterker uit gekomen. Hopelijk.
Mick Jagger
Lid van verdienste
Posts: 2075
Joined: 25 Aug 2017, 11:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Eerste helft was het aanvallend erg pover, maar verdedigend vond ik het de beste helft van het seizoen. Zo wil je het graag zien, helemaal niets weggegeven. Vervolgens krijg je bijna meteen na rust ongelukkig de 1-1 tegen, daarna stort het achterin op onbegrijpelijke wijze helemaal in en krijg je door persoonlijke fouten drie tegengoals in een kwartier tijd.
Naar de groep kijkend is er nog niet eens zoveel aan de hand, maar je móet dan thuis wel winnen van PAOK en dan ook nog het liefst met 3-0 of meer zodat je bij een gelijk aantal punten met PAOK in ieder geval boven hen eindigt.
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Schmidt gaf het mooi aan: De 2e helft werd door individuele fouten een collectief falen.

Verdedigend was het vanuit het niets ineens dramatisch, dankzij grote individuele fouten, constant achteruit lopen en veel te veel ruimte geven aan de tegenstander. De 1-1 was een lucky goal, de 3 goals daarna waren echter cadeautjes (die PAOK overigens wel prima uitpakte, helaas).

En het zal inderdaad zeker niet helpen dat een beperkte groep van 13 spelers zoveel wedstrijden in korte tijd heeft moeten spelen. Hopelijk kunnen ze zich opladen voor revanche komende zondag, waarna de meeste spelers kunnen bijkomen.
Wat mij betreft meldt PSV iedere international af, maar dat verwacht ik niet.

PS: Rosario speelde een aardige 1e helft, daarna was hij kapot gaf hij achteraf zelf aan.
Het is te hopen dat hij snel herstelt en weer op 100% functioneert, het is nodig.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
User avatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
Posts: 4308
Joined: 17 Oct 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Fredrik Oppegård
FOOTB_REM_S: No

Bizar inderdaad wat Rosario zei. Zijn lichaam kon niet meer na 45 minuten... Toch knap hoe hij presteerde!

Mag ook wel eens gezegd worden.
Ex unitate vires
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Weet je, ik kan oprecht niet boos of teleurgesteld zijn op of in mijn club gisteren en vandaag. Het is wel tamelijk bizar dat ik de kids in de rust op bed ga leggen, en bij terugkomst voor de TV zie dat we met 4-1 achter staan.

Hoop van harte dat de jongens er fysiek en mentaal gan problemen aan overhouden, en dat we zo rond januari weer op volle oorlogssterkte zijn.

Ben ik trouwens de enige die vind dat bij aanhoudende problemen in de selectie, we de energie vooral moeten focussen op de competitie? Wat mij betreft is een dubbel programma momenteel niet vol te houden, alle ambities ten spijt.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
User avatar
Gestelnaar
Nationale topspeler
Posts: 1689
Joined: 20 Sep 2017, 00:00
Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging
FOOTB_REM_S: No

Wat een dramatische tweede helft gisteren. Het ging echt werkelijk op alle vlakken mis. Feit is gewoon dat we door de minimale bezetting achterin gisteren verloren hebben. Zo'n Thomas/Mauro kan je het eigenlijk ook niet kwalijk nemen. Die spelen op een voor hen onnatuurlijke positie. Al hoewel Thomas die bal natuurlijk beter uit had kunnen schieten bij de 2-1.

Wat me vooral erg tegenviel waren de aanvallende impulsen de tweede helft. Of beter gezegd, het gebrek daaraan. In de eerste helft zaten er nog wat leuke aanvallen bij, maar in de tweede helft hebben we niet 1 keer op doel geschoten... Wat een bras zeg, snel vergeten en hopelijk poetsen we deze nederlaag (mentaal) weg aanstaande zondag!
Post Reply