Leuk Braziliaans talent van Santos zal over een paar jaar wel in de Europese top verschijnen
Transferwindow 2022-2023
-
- Regelmatige invaller
- Clubvoorkeur: PSV
- Sensation
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: Ja
Dat is dat 17-jarige ventje toch? Heerlijke speler !James Rodriguez wrote: ↑20 Aug 2022, 01:25Leuk Braziliaans talent van Santos zal over een paar jaar wel in de Europese top verschijnen
-
- Regelmatige invaller
Ja is inderdaad nog maar 17, echt een pareltjeSensation wrote: ↑20 Aug 2022, 08:50Dat is dat 17-jarige ventje toch? Heerlijke speler !James Rodriguez wrote: ↑20 Aug 2022, 01:25
Leuk Braziliaans talent van Santos zal over een paar jaar wel in de Europese top verschijnen
- Franciscus
- Nationale topspeler
- Favoriete speler: Mauro Jr
Wat nogal eens vergeten wordt: Het is niet de Jong, en zelfs niet Brands die bepaalt hoeveel er in spelers en in salarissen mag worden geïnvesteerd. Dat zijn zelfs geen communicerende vaten economisch gezien. Geld van de CL vloeit niet automatisch in een investeringspotje en als je 2 spelers voor de transferinkomsten van Cody wil halen dan zullen die wellicht ongeveer samen het salaris van Cody moeten verdienen.Juancho wrote: ↑19 Aug 2022, 23:40 Ik vind het wel super interessant en ergens ook wel bepalend: clubheld Gakpo gaat voor flink veel miljoenen (ik mag toch hopen minimaal 50 miljoen kaal) en PSV krijgt met het budget wat ze schijnbaar nog hebben en die transfersom en hopelijk CL inkomsten een forse pot geld. Toch wel een beetje de zomer voor de Jong om zich te bewijzen of hij dan kan handelen en de selectie in balans kan brengen qua posities, kwaliteit, ervaring/leiderschap, talent en mentaliteit. En nee, dat doet hij niet alleen, maar hij is nou eenmaal de TD. Soort van examen, waar we het vorige zomer eigenlijk ook al over hadden.
Liefst hoop ik dat Gakpo nog een jaar blijft, maar als die pot met geld wel gaat komen....interessant om dan de keuzes van PSV te zien.
Reken maar dat een groot gedeelte geparkeerd wordt als reserve. Dat maakt het bewijzen al een stuk lastiger.
- ShovingNE2
- Site Admin
Zat gisteren in Termunten in een vogelhut. Beetje vogels fotograferen. Is het de moeite waard om 10 pagina's terug te lezen? Of kan ik de cliffs al raden?
- Stengs en Karlsson zijn kut
- Doek de scouting maar op
- Ajax is wel goed bezig
- Feyenoord is ons voorbij
- John de Jong is een sukkel
En dan daar weer reacties op uiteraard.
- Ajax is wel goed bezig
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
-
- Vaste waarde in elftal
Dit heb je goed uitgevogeld!ShovingNE2 wrote: ↑20 Aug 2022, 11:14 Zat gisteren in Termunten in een vogelhut. Beetje vogels fotograferen. Is het de moeite waard om 10 pagina's terug te lezen? Of kan ik de cliffs al raden?
- Ajax is wel goed bezig
- 11 Tinus
- Legende
- Clubvoorkeur: Philips
- Juancho
- Mister PSV
Ik zeg dan ook nergens dat alles 1:1 in de transfer pot komt hé. Natuurlijk gaat er een stuk naar extra bonussen voor spelers en staf, stuk reserves, stukje dat in de club gestoken wordt. Maar alles bij elkaar en PSV zal echt een heel mooi transferpotje hebben hoor.Franciscus wrote: ↑20 Aug 2022, 11:07Wat nogal eens vergeten wordt: Het is niet de Jong, en zelfs niet Brands die bepaalt hoeveel er in spelers en in salarissen mag worden geïnvesteerd. Dat zijn zelfs geen communicerende vaten economisch gezien. Geld van de CL vloeit niet automatisch in een investeringspotje en als je 2 spelers voor de transferinkomsten van Cody wil halen dan zullen die wellicht ongeveer samen het salaris van Cody moeten verdienen.Juancho wrote: ↑19 Aug 2022, 23:40 Ik vind het wel super interessant en ergens ook wel bepalend: clubheld Gakpo gaat voor flink veel miljoenen (ik mag toch hopen minimaal 50 miljoen kaal) en PSV krijgt met het budget wat ze schijnbaar nog hebben en die transfersom en hopelijk CL inkomsten een forse pot geld. Toch wel een beetje de zomer voor de Jong om zich te bewijzen of hij dan kan handelen en de selectie in balans kan brengen qua posities, kwaliteit, ervaring/leiderschap, talent en mentaliteit. En nee, dat doet hij niet alleen, maar hij is nou eenmaal de TD. Soort van examen, waar we het vorige zomer eigenlijk ook al over hadden.
Liefst hoop ik dat Gakpo nog een jaar blijft, maar als die pot met geld wel gaat komen....interessant om dan de keuzes van PSV te zien.
Reken maar dat een groot gedeelte geparkeerd wordt als reserve. Dat maakt het bewijzen al een stuk lastiger.
Vroeger was het zo dat ongeveer 50% van de inkomsten opnieuw geïnvesteerd kon worden. Maar dat was toen PSV er minder voor stond. Tegenwoordig ligt dat percentage een stuk lager.
En nogmaals, je praat hier niet over het vertrek van een handige wissel maar over je boegbeeld, 1 van de allerbeste spelers van de club. Als je het niveau van de vervanger zo hoog mogelijk wil zal je moeten betalen. Easy as that. En daarnaast nog de selectie verder versterken.
Als Cody gaat, hoop het niet, maar dan gaat PSV dat ook opzeker wel doen.
Last edited by Juancho on 20 Aug 2022, 11:58, edited 1 time in total.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
- ShovingNE2
- Site Admin
Huh? Hoezo ligt dit percentage een stuk hoger. Eerder lager zelfs. 40% lijkt mij een percentage wat ongeveer juist lijkt. Hoe denk je anders dat afschrijvingen en operationeel verlies worden gecoverd?
Precies. Ik denk dat Karlsson best zou kunnen. Zo slecht als mensen willen doen geloven is hij niet. Dit is echt 2 niveau's hoger dan Stengs als het er geen drie zijn. Maar een absolute cashcow lijkt mij het nooit te gaan worden. Dus als je hem een keer voor 20-25 miljoen kan verkopen moet daar echt fors winst op zitten: dan is 10 miljoen het absolute maximum wat je mag betalen en dat gaat niet gebeuren.11 Sir Tinus wrote: ↑20 Aug 2022, 11:18 En dat Karlsson wel interessant is maar nier voor het bedrag wat je ervoor nodig hebt.
Stengs komt natuurlijk nooit als opvolger van Cody. Als hij gehuurd wordt dan zal het om Madueke op te vangen zijn. Hoeft wat mij betreft niet: ik denk dat Bakayoko, Savio en Saibari samen het dan minimaal net zo goed doen op rechtsbuiten. Als je daar iemand haalt dan moet het echt een niveau hoger zijn en ook qua ervaring een hogere lat want iemand die bij Nice geen onbetwist basisspeler is gaat dat niet brengen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
- psvgouda
- Vedette
- Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
- Favoriete speler: Ismael Saibaasie
- ShovingNE2
- Site Admin
- Juancho
- Mister PSV
Vroeger zou PSV Karlsson en Stengs interessant vinden als mislukte spelers in het buitenland en subtop NL, maar ik verwacht dat tegenwoordig de lat hoger ligt. Zie ook de keepers die genoemd werden. Zijn namen die gewoon als eerste in de media komen omdat ze die nou eenmaal kennen. Wie herinnert zich niet1 van de laatste afleveringen van Studio Voetbal waar ze het hadden over de opvolging van Zahavi. 1 van de meest bizarre uitzendingen ooit qua namen die genoemd werden. Gewoon omdat men tegenwoordig niet meer verder kijkt als analist. En dan kom je uit bij die namen, die Rik en Marco ook maar gewoon blind noemen omdat ze verder geen weet hebben. Best treurig.
Met het WK in het vooruitzicht denk ik dat er nog wel vrij grote namen beschikbaar gaan komen, zeker als PSV CL haalt. Dan heb je financiële kracht en een mooi sportief plaatje omdat je nou eenmaal voor het WK CL voetbal speelt waar die spelers zich weer in de kijker kunnen spelen.
Met het WK in het vooruitzicht denk ik dat er nog wel vrij grote namen beschikbaar gaan komen, zeker als PSV CL haalt. Dan heb je financiële kracht en een mooi sportief plaatje omdat je nou eenmaal voor het WK CL voetbal speelt waar die spelers zich weer in de kijker kunnen spelen.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
-
- Meervoudig international
- psvgouda
- Vedette
- Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
- Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Waarom verbaast mij dat niet? Was ook het onderliggende 'gevoel' natuurlijk Volg de Franse competitie niet
- Standbeeld
- Mister PSV
Ik heb even wat beelden bekeken van Mavididi maar het lijkt me meer een spits in de Malen rol. Zijn goals zijn goed afgemaakt, goede positionering, snel, sterk in het duel, goede kaats. Niet per se de ideale Cody vervanger imo. Daarvoor moeten we iemand zoeken die uitblinkt in een goede actie en afgemeten voorzet.danko-lazovic wrote: ↑20 Aug 2022, 12:25 Ik hoop nog steeds dat PSV als vervanger voor gakpo voor Mavididi gaat. Speelt nu een aantal jaar in Frankrijk, super snel, heeft diepte in zijn spel en een prima schot. Voor rechts zal de droomkanidaat denk ik Tsgykanov zijn, al is natuurlijk de vraag of hij haalbaar is
-
- Legende
Het is nooit makkelijk gebleken om in de laatste week van de window nog transfers te doen. Een deel van je oorspronkelijke lijstje heeft al een transfer gemaakt of heeft bijgetekend. Wat dan nog overblijft is duur of clubs willen niet meewerken. En er is hevige concurrentie bijvoorbeeld van die Britse wanbeleidclubs. Zelfs Brands overkwam het bij Everton dat hij op deadline day een stuk of zes spelers ging/moest halen.
Zo’n laatste week kom je vaak terecht in de internationale transferballenbak. Dat leverde vorig jaar Vinicius op die natuurlijk niet op de oorspronkelijke lijstjes stond. Guardado was ooit ook zo’n transfer. Het WK is dit jaar een pluspuntje in de laatste week. De CL kan dat ook zijn.
Zo’n laatste week kom je vaak terecht in de internationale transferballenbak. Dat leverde vorig jaar Vinicius op die natuurlijk niet op de oorspronkelijke lijstjes stond. Guardado was ooit ook zo’n transfer. Het WK is dit jaar een pluspuntje in de laatste week. De CL kan dat ook zijn.
- Standbeeld
- Mister PSV
-
- Vedette
- ruuddevil
- Legende
In sommige gevallen werkt de tijd in je voordeel, als de verkopende club geld nodig heeft. In dit geval zal het niet snel in ons voordeel werken aangezien de verkopende club in geval Gakpo is verkocht weet dat wij haast hebben en een zak met geld. Ben ook wel enigszins sceptisch aangezien je in de laatste week het algemeen geen complexe zuid-Amerikaanse deal maakt. Tenzij John het voorwerk al gedaan heeft natuurlijk, maar dan hadden we waarschijnlijk wel iets gehoord. Savio zong ook al maanden rond, net als Lozano.