Skuddem wrote: ↑26 Aug 2022, 01:50
Jammer dat hij er niet al was eigenlijk..
Dat blijft toch wel het vraagteken der vraagtekens m.b.t. het tweeluik met Rangers. Dat is jezelf eenmaal roodverbrand insmeren na afloop van een stranddag i.p.v. voor vertrek.
Jup, ondanks alle overduidelijke hiaten is er gekozen om op goed geluk de CL te behalen. “Met deze selectie gaan we het doen!” Zeiden ze na de presentatie van Simons (of wie er ook als laatst binnenkwam). Door een roze supportersbril bekeken, hebben we een selectie momenteel waarbij eigenlijk teveel vraagtekens zitten of je daarmee nu (VCL en de race tm mid november) succes kunt boeken.
Ik vraag me af wat voor bril John dan op heeft, en de mensen met wie hij spiegelt - om te verkondigen dat we erop en erover gaan mbt Ajax. Dat soort uitspraken zijn totaal ongepast, de sterke positie van Ajax is hun niet komen aanwaaien - dat is een aaneenschakeling van positieve ontwikkelingen geweest - die zie ik bij ons nou niet bepaald..
Skuddem wrote: ↑26 Aug 2022, 01:56
Is echt een hele categorie hoger dan een Stengs, of een Kluivert (conference league niveau). Een hele categorie lager dan CL niveau, dat dan weer wel.
In tegenstelling tot bovenstaande heren is het verschil voetbaltechnisch, maar ook (zeker) mentaal en als persoon haal je mee Anwar veel meer kwaliteit in huis. Opzekers! Op een of andere manier heb ik hem altijd interessant gevonden en gevolgd. En dat heb ik nooit, met Ajacieden. Zegt ook wat.
Als je kijkt naar de koopjes hoek, dan is dit idd een van de beste opties.
Stengs is een slap zak en vaak geblesseerd.
Kluivert maakt het nergens echt waar
El Ghazi heeft een kut seizoen achter de rug maar daarvoor wel gewoon vaste basis speler in de PL.
Daarnaast inderdaad inzetbaar op meerdere plekken en volgens mij ook een prima jongen. Kan mij geen gezeik over hem herinneren.
Geen spectaculaire aankoop maar wel nuttig voor ons.
Wat verwachten jullie wel niet van scouts? Alleen maar schimmige talents uit het buitenland? Die zullen ook gewoon gevestigde namen volgen en indien voldoende bevonden en haalbaar zal JdJ wel of geen actie ondernemen?
Waarschijnlijk heeft PSV tientallen schaduwelftallen, maar ze moeten ook passen in het team he…
Ik hou me vast aan het idee dat Cilissen en Krul werden genoemd als optie als keeper en toen Benitez kwam. Prima als El Ghazi, Karlsson en Stengs nu afleiden van Demir.
Rickskeg wrote: ↑26 Aug 2022, 07:00
Wat verwachten jullie wel niet van scouts? Alleen maar schimmige talents uit het buitenland? Die zullen ook gewoon gevestigde namen volgen en indien voldoende bevonden en haalbaar zal JdJ wel of geen actie ondernemen?
Waarschijnlijk heeft PSV tientallen schaduwelftallen, maar ze moeten ook passen in het team he…
Ik verwacht dat de scouting in situaties als deze een lijstje heeft aangedragen waarop haalbare spelers staan die ons ook beter kunnen maken. Het gaat er bij mij niet in dat 9 van de 10 aankopen eredivisie bekenden zijn of uit de koker van Roger kwamen. En als je dan wél bij El Gatsi uitkomt wat natuurlijk kan is het toch raar dat je hem nu haalt. Die was bij de blessure van Madueke al beschikbaar. Beetje mosterd na de maaltijd dus.
Laat ik wel even voorop stellen dat er op het gebied van jeugdscouting wel hele grote stappen zijn gezet. Waar vroeger elke aankoop die in de jeugd aansloot per definitie een faal was hebben we nu een prima track record wat spelers betreft die het eerste halen.
Rickskeg wrote: ↑26 Aug 2022, 07:00
In het team passen, maar ook in de toekomstvisie op dat team en bovenal een niveau hebben dat ons wel aan CL helpt en dus wat extra’s - in de vorm van kwaliteit en/of potentie - kan brengen. El Ghazi halen is als een tweedehands omafiets aanschaffen terwijl je ambities hebt voor de Tour de France, die kerel heeft sinds Ajax zelfs niet eens meer deelgenomen aan een Europees niveau! Dit is van het niveau Phillippe Max en Guus Til. Middenmoot oppikken is prima voor de breedte, maar voor de basis is het te zwak en als vervanger van je sterspeler zeker.
Als PSV trouwens zo’n scherp oog heeft voor wat bij het team past, waarom weigert het dan Carlos Vinicius en Phillippe Max door te selecteren? Die gasten voldoen aantoonbaar niet en zeker rondom Max is voldoende interesse. Waarom zou je zo’n Vinicius nog in het zadel houden. Joshua Zirkzee is zojuist voor €8,5M naar Bologna gegaan; is zelfs dat te duur om na Luuk de Jong een behoorlijke tweede spits te hebben?
Na een nachtje slapen toch weer een beetje meer begrip gekregen voor een MOGELIJKE aankoop van El Ghazi. Waarbij ik het echt op en top kinderachtig vind om smakeloze varianten van zijn naam te gebruiken omdat je het zelf liever anders had gezien.
Puur naar de speler gekeken is het een PL waardige speler die heel veel goede dingen heeft laten zien (meer dan Bergwijn, vd Beek of Depay) en eigenlijk op 'eigen kracht' met een omweg zich gewoon bij Aston Villa in de basis heeft gespeeld en een topjaar had. Hij teerde niet op een hoge transfersom of grote transfer vanuit de Eredivisie en dat zegt wel iets over zijn mentaliteit. Zijn profiel is precies wat we zoeken (lees: zochten) als tijdelijk vervanger van Madueke. Kan rechts, kan links, diepgang, actie, fysiek sterk en is veel stappen verder dan de jeugd die we in overschot hebben. Lijkt me goedkoop met een mogelijkheid om hem zelfs op lange termijn te houden mits we tevreden zijn. Buiten zijn profiel kun je grote vraagtekens zetten bij het feit dat hij 1.5 jaar min of meer stil heeft gestaan. Je moet daar wel doorheen kunnen kijken maar niet je ogen er voor sluiten.
Goed, dat is slechts de speler. Waar hier de meeste terechte kritiek over is lijkt me waarom deze speler juist nu pas interessant wordt of waarom PSV zo star bleef vasthouden aan de huidige groep. Wilde Ruud geen onrust en hield hij alles tegen tot aan de 25e? Sloeg Ruud met de vuist op tafel naar kwam er niets?was PSV heel ver met een keuze A waardoor ze wilde wachten? Ik weet het niet en eigenlijk boeit het ook niet want feit is dat we sportief gefaald hebben en dat het uitblijven van een fitte El Ghazi daar bv de hoofdreden van zou kunnen zijn.
Dat we nu in een niveau lager zoeken geloof ik zelf niet zo. PSV maakt al jaren dezelfde keuzes door niet te stapelen op posities waar potentiële cashcows staan uit eigen jeugd. Wellicht is het zelfs goed om deze optie te kiezen omdat we dan budget over hebben voor een mogelijk andere, belangrijkere aankoop.
Mijn conclusie is eigenlijk heel simpel, 3 weken geleden was dit een hele goede oplossing geweest als extra speler voor achter Gakpo en voor nu op rechts. Als Madueke terug is dan is hij nog steeds bruikbaar en als hij bevalt kun je hem zelfs behouden voor langere termijn. Maar nu is het mosterd na de maaltijd en is het compleet afhankelijk van hoe erg ie mee valt of het uiteindelijk een goede deal is geweest. Ik zei gisteren dat het een homerun kan zijn en ik geloof daar heilig in, maar het is en blijft een gok. Na woensdag een hele dure gok.
Het is sowieso totaal kinderachtig om een naam te verbasteren. El gatsi? Hou op man kleine kindjes. Doe dat lekker onder je vriendjes en ik denk zelfs dat zij dit niet stoer vinden.
Grappig. Toen hij bij Ajax speelde en later her en der eens werd genoemd in het oranje topic of als eventuele aankoop noemde ik hem ook al El Gatsi en niemand die erover viel. Nu hij serieus bij ons in beeld is kan dat dus niet meer.
11 Sir Tinus wrote: ↑26 Aug 2022, 07:49
Kan rechts, kan links, diepgang, actie, fysiek sterk en is veel stappen verder dan de jeugd die we in overschot hebben. Lijkt me goedkoop met een mogelijkheid om hem zelfs op lange termijn te houden mits we tevreden zijn. Buiten zijn profiel kun je grote vraagtekens zetten bij het feit dat hij 1.5 jaar min of meer stil heeft gestaan. Je moet daar wel doorheen kunnen kijken maar niet je ogen er voor sluiten.
Goed, dat is slechts de speler. Waar hier de meeste terechte kritiek over is lijkt me waarom deze speler juist nu pas interessant wordt of waarom PSV zo star bleef vasthouden aan de huidige groep. Wilde Ruud geen onrust en hield hij alles tegen tot aan de 25e? Sloeg Ruud met de vuist op tafel naar kwam er niets?was PSV heel ver met een keuze A waardoor ze wilde wachten? Ik weet het niet en eigenlijk boeit het ook niet want feit is dat we sportief gefaald hebben en dat het uitblijven van een fitte El Ghazi daar bv de hoofdreden van zou kunnen zijn.
Hij staat pas stil sinds half november 2021. Dat is geen 1,5 jaar.
Verder me eens dat het me iemand lijkt die als speler een toevoeging kan zijn aan de selectie en dat zijn inactiviteit de grootste risicofactor is. Waarom hij niet begin augustus is gehaald is een raadsel. We krijgen maar 5% mee wat er op transfergebied bij een club als PSV allemaal speelt. Het team zit in een proces en we moeten eerst dit blok afmaken zou een typisch Fred Rutten gedachte zijn. Of er waren andere kandidaten of El Ghazi wilde nog eerst voor zijn eigen kans gaan.
Dat zal het zijn inderdaad. Denk dat er toen twee koeien en een kip meelazen en dit topic is nogal breed gelezen in deze periode. Vraag me echt af wat je wilt bereiken met zo'n kinderachtige naam. Moet ik 'm ook echt uitspreken zoals mijn neefje van 3 zou doen als die z'n handen vies heeft?
Hannamontana wrote: ↑26 Aug 2022, 08:02
Dat zal het zijn inderdaad. Denk dat er toen twee koeien en een kip meelazen en dit topic is nogal breed gelezen in deze periode. Vraag me echt af wat je wilt bereiken met zo'n kinderachtige naam. Moet ik 'm ook echt uitspreken zoals mijn neefje van 3 zou doen als die z'n handen vies heeft?
Wou er eigenlijk niks mee bereiken maar blijkbaar heb ik er wel iemand mee op zijn lange tenen getrapt.
11 Sir Tinus wrote: ↑26 Aug 2022, 07:49
Kan rechts, kan links, diepgang, actie, fysiek sterk en is veel stappen verder dan de jeugd die we in overschot hebben. Lijkt me goedkoop met een mogelijkheid om hem zelfs op lange termijn te houden mits we tevreden zijn. Buiten zijn profiel kun je grote vraagtekens zetten bij het feit dat hij 1.5 jaar min of meer stil heeft gestaan. Je moet daar wel doorheen kunnen kijken maar niet je ogen er voor sluiten.
Volgens mij was ie basisspeler tot en met het sluiten van de transferwindow en heeft ie daarna nauwelijks een rol meer gehad. Dus idd een jaar dan. Waarom Everton hem gehuurd heeft is een raadsel maar Brands was toen denk ik al weg maar wellicht komt deze toch wel uit de koker van Brands.
Mijn initiele reactie op het lezen van die naam was "Nee, dit meen je niet". Eigenlijk puur vanwege primitieve reactie. Hoe meer ik er over na ben gaan denken, hoe meer hij goed in het profiel past. Tenminste, als hij wedstrijdritme zou hebben en kan leveren wat de beelden kunnen laten zien. Als vervanger van Madueke (die ook evt. links en centraal kan spelen) en niet als die van Gakpo. Dan ben ik er tevreden mee.
Vraag me wel af stel ze zouden El Ghazi halen want echt nog verre van zeker is, wat voor deal zou het zijn? Hij heeft nog een contract voor één jaar, afkoopsom van een paar miljoen of huur met optie tot koop en hij verlengd daar zijn contract met één jaar?
Ardbeg wrote: ↑26 Aug 2022, 08:10
Mijn initiele reactie op het lezen van die naam was "Nee, dit meen je niet". Eigenlijk puur vanwege primitieve reactie. Hoe meer ik er over na ben gaan denken, hoe meer hij goed in het profiel past. Tenminste, als hij wedstrijdritme zou hebben en kan leveren wat de beelden kunnen laten zien. Als vervanger van Madueke (die ook evt. links en centraal kan spelen) en niet als die van Gakpo. Dan ben ik er tevreden mee.
Bij Ajax vond ik hem erg gehyped, maar heeft later in Engeland laten zich wel ontwikkeld te hebben. Als vervanger en concurrent van Madueke een prima optie inderdaad.
Volgens mij was ie basisspeler tot en met het sluiten van de transferwindow en heeft ie daarna nauwelijks een rol meer gehad. Dus idd een jaar dan. Waarom Everton hem gehuurd heeft is een raadsel maar Brands was toen denk ik al weg maar wellicht komt deze toch wel uit de koker van Brands.
Hij werd gehaald en drie dagen later was er een totale regimechange. Gehaald op 13 januari en Benitez werd er op 16 januari uitgegooid. Uiteindelijk kwam Lampard die een wat ander systeem ging spelen.
Brands was al 'sacked' op 7 december dus die heeft hem niet gehaald zoals hier soms geopperd wordt.
Nee. Geen bijzondere speler, anders had hij heus wel wat meer gespeeld. Geen trainer die een goede speler zolang niet opstelt, Lampard is een trainer die iedereen de kans geeft. Heeft een leuke periode gehad bij Aston, maar dat was in de tijd dat McMo nog profvoetballer was. Hij stond er op een gegeven moment weer snel naast en uiteindelijk heeft ie afgelopen niet tot nauwelijks gespeeld bij een degradatiekandidaat. Als hij nu zo bijzonder is, dan is dat niet logisch.
Elke speler kan je uiteindelijk wel verrassen en zijn profiel klinkt wel interessant, maar voor deze tijdsgeest is dit een zeer matige, doch zeer typerende aankoop (mocht het inderdaad doorgaan).
En trouwens, dit kon niet 2 a 3 weken geleden? Dit moest per se na Rangers? Als hij echt zo’n versterking was geweest, hadden ze hem wel eerder gehaald.
Last edited by Revolinho on 26 Aug 2022, 08:19, edited 1 time in total.
Bij Ajax vond ik hem erg gehyped, maar heeft later in Engeland laten zich wel ontwikkeld te hebben. Als vervanger en concurrent van Madueke een prima optie inderdaad.
Ook iemand die mentaal niet gauw zal verzaken en altijd voorop in de strijd gaat. Ik snap het pessimisme ook wel maar dergelijke verhalen gingen op het oude forum ook rond over Luuk, als ik me het goed herinner. Carriere in het slop/raakt geen pepernoot/pure armoede.
Last edited by Ardbeg on 26 Aug 2022, 08:23, edited 1 time in total.
In de artikelen van Timmer en Elfrink stond ook duidelijk dat het een vervanger is voor Madueke.
El Ghazi wordt gezien als mogelijke vervanger van Madueke. De voormalige Ajacied wordt gezien voor de positie aan de rechterkant. In het geval Cody Gakpo Eindhoven verlaat, zal PSV een ander lijstje gaan raadplegen.
Met dat in het achterhoofd vind ik El Ghazi een goede keuze en hoop ik dat het snel rond komt.
El Ghazi wordt gezien als mogelijke vervanger van Madueke. De voormalige Ajacied wordt gezien voor de positie aan de rechterkant. In het geval Cody Gakpo Eindhoven verlaat, zal PSV een ander lijstje gaan raadplegen.
Met dat in het achterhoofd vind ik El Ghazi een goede keuze en hoop ik dat het snel rond komt.
ls Gakpo PSV nu verlaat, zal daar een jongere speler voor terugkomen. Een speler die al aan het grote werk heeft mogen ruiken maar nog relatief onervaren is. Popescu past wat dat betreft goed in dit plaatje. Om aan beide flanken jeugdigheid te hebben is nmi te veel van het goede, en in dat kader snap ik de keuze voor El Ghazi ook prima.
ls Gakpo PSV nu verlaat, zal daar een jongere speler voor terugkomen. Een speler die al aan het grote werk heeft mogen ruiken maar nog relatief onervaren is. Popescu past wat dat betreft goed in dit plaatje. Om aan beide flanken jeugdigheid te hebben is nmi te veel van het goede, en in dat kader snap ik de keuze voor El Ghazi ook prima.
Popescu zal toch niet de vervanger worden van Gakpo, ik hoop dan toch op een versterking die zich echt al heeft bewezen en die een paar jaar ouder is. Ik zou dan Popescu erbij nemen.
Popescu zal toch niet de vervanger worden van Gakpo, ik hoop dan toch op een versterking die zich echt al heeft bewezen en die een paar jaar ouder is. Ik zou dan Popescu erbij nemen.
Iedereen wil idealiter gezien een speler die er direct staat, al op de leeftijd van Gakpo is en 1 op 1 vervangbaar is maar zo makkelijk is dat niet. Tevens is Popescu, wat ik zo lees, een speler die er vrijwel direct kan staan (als ik Armada mag geloven). Ik ben maar hardop aan het nadenken he.