Profielschets nieuwe TD

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Post Reply
FritskePhilips
Nationale topspeler

Josef Dettelbacher wrote: 25 Aug 2022, 13:55 Als er daadwerkelijk niemand te vinden is die het beter doet dan John, dan wil ik bij dezen iedereen condoleren met het ter ziele gaan van onze mooie club.
Image
mr.top
Internationale topspeler

RIO wrote: 25 Aug 2022, 10:40 Nederlanders staan niet open voor buitenlanders, kijk wat er met Roger is gebeurd. Zelfs onze eigen supporters lopen te spotten met de beste man die al is vertrokken.

Michael Edwards, die bij Liverpool is vertrokken is een goede. Misschien dat Marcel even kan bellen. Of Paul Mitchell van de RB groep.
Ach, er had natuurlijk ook een trainer van diezelfde RB club voor de groep moeten staan. Maar goed, iedereen en zijn moeder vond het wel welletjes.

Stiekem verdienen veel supporters van deze club ook eigenlijk niet beter.

En als ik een serieus antwoord moet geven dan vrees ik dat Ernest Stewart waarschijnlijk de enige geschikte kandidaat is.
Revolinho
Internationale topspeler

Zelfs Feyenoord heeft met te Kloese en Arnesen capabelere mensen die de lijnen uitzetten. Slot als trainer en 60 miljoen gecasht voor spelers die een fractie daarvan hebben gekost, Malacia was dan eigen jeugd. Meteen weer een behoorlijk deel geïnvesteerd en gezorgd dat het kapitaal op het veld staat,

Het falen van John gaat vanzelf duidelijker en duidelijker worden. Hij graaft zijn eigen graf en ik zal de vlaggen uithangen als hij wiebert. De volgende stap is dan wel om een vervanger te halen die wél een meerwaarde voor de club is.
koetje
Legende

Revolinho wrote: 26 Aug 2022, 08:29 Zelfs Feyenoord heeft met te Kloese en Arnesen capabelere mensen die de lijnen uitzetten. Slot als trainer en 60 miljoen gecasht voor spelers die een fractie daarvan hebben gekost, Malacia was dan eigen jeugd. Meteen weer een behoorlijk deel geïnvesteerd en gezorgd dat het kapitaal op het veld staat,
Slot was een goede greep. Nu even afwachten of er daadwerkelijk nieuw kapitaal op het veld staat.
Mr.Unibet
Meervoudig international

Bij Feyenoord zie je echt wat een TD voor verschil maakt in de organisatie. John de Jong had deze beweging bij Feyenoord wellicht ook ingezet, maar het verschil zit hem wel in om dan ook alles doorgedrukt te krijgen. We werken inmiddels met dezelfde budgetten als Feyenoord, Ajax loopt mijlenver voor en wij werken grofweg met dezelfde begroting als 3/4 jaar geleden. Puur kijkend naar financiele cijfers verliezen we enorm terrein op Feyenoord en is het vooral te hopen dat onze Rotterdamse vrienden niet op het juiste moment pieken (dit of volgend seizoen zodat ze de CL behalen).
Revolinho
Internationale topspeler

En niet te vergeten, deze situatie is in de afgelopen 4 jaar ontstaan. Exact de periode sinds John het roer overnam. Ongelofelijk duidelijk waar het probleem ligt. John bij Feyenoord? Poh, dat gun ik die kutclub wel.
loginnaam
Internationale topspeler

Feyenoord verkoopt eindelijk eens wat spelers, hebben nu dan ook eindelijk eens wat geld om wat spelers te kopen (en niet zoals afgelopen winter nog overal aan het bedelen waren voor centjes) en halen er een vreemdelingenlegioen voor terug waarvan ze eerst maar eens moeten zien hoe goed die samen kunnen presteren. En dat is dan opeens beleid om jaloers op te zijn? Waan van de dag zullen we maar zeggen...
Standbeeld
Mister PSV
Clubvoorkeur: PSV

loginnaam wrote: 26 Aug 2022, 09:01 Feyenoord verkoopt eindelijk eens wat spelers, hebben nu dan ook eindelijk eens wat geld om wat spelers te kopen (en niet zoals afgelopen winter nog overal aan het bedelen waren voor centjes) en halen er een vreemdelingenlegioen voor terug waarvan ze eerst maar eens moeten zien hoe goed die samen kunnen presteren. En dat is dan opeens beleid om jaloers op te zijn? Waan van de dag zullen we maar zeggen...
Die hebben dit jaar ingeslagen met als doel om volgend jaar met dit team te pieken. Met een tweede plek CL in het vooruitzicht. Als ze dit jaar al iets winnen dan is dat mooi meegenomen. Laten we niet naïef zijn en die club gewoon serieus nemen. Want als ze volgend jaar CL halen ten koste van ons dan breekt de pleuris uit bij PSV.
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Alsjeblieft zeg. Wij hadden ook Sangare voor 25 miljoen, Cody voor 35 kunnen verkopen en dan hadden we ook 60 miljoen opgehaald. Feyenoord heeft daarvoor een half elftal moeten verkopen en nog kunnen ze spelers zoals Luuk de Jong, Benitez, Xavi en ook Til niet veroorloven. Wij hebben nog genoeg kapitaal op het veld staan met Teze, Obispo, Mauro, Veerman, Xavi, Noni, Cody, Sangare, Guti, Bakayoko, Saibari. Laten we ons aub niet vergelijken met deze pauper club.
Revolinho
Internationale topspeler

Daar ga je de fout in RIO. Die pauperclub is een nieuwe weg ingeslagen en hebben nu wél geld. Niet de fout maken om ze hetzelfde te zien als de same old Feyenoord waar we allemaal om konden lachen. Sangare heeft een bedrag gekost dat zij nu ook kunnen ophoesten. Ze hoeven maar 1x ook zo’n voltreffer te halen en ze staan naast ons. Zij zijn financieel vooruit gegaan en PSV veel minder.

De manier nu is om te cashen en door te pakken. Het is niet anders, dan had je maar CL moeten halen. Maar veel grootstpraak verder, Feyenoord zit gewoon samen met PSV in pot 2 voor de EL vandaag. Dat zijn de feiten.
Last edited by Revolinho on 26 Aug 2022, 09:26, edited 1 time in total.
Sjorsensjimmie
Bankzitter

RIO wrote: 26 Aug 2022, 09:18 Alsjeblieft zeg. Wij hadden ook Sangare voor 25 miljoen, Cody voor 35 kunnen verkopen en dan hadden we ook 60 miljoen opgehaald. Feyenoord heeft daarvoor een half elftal moeten verkopen en nog kunnen ze spelers zoals Luuk de Jong, Benitez, Xavi en ook Til niet veroorloven. Wij hebben nog genoeg kapitaal op het veld staan met Teze, Obispo, Mauro, Veerman, Xavi, Noni, Cody, Sangare, Guti, Bakayoko, Saibari. Laten we ons aub niet vergelijken met deze pauper club.

Nou, ik verwacht nou niet meteen dat Teze, Obispo, Mauro, Guti enorme bedragen zullen opbrengen. Die zijn absoluut niet geschikt voor de top maar de subtop.
Met Xavi hebben we denk ik wel goud in handen maar toch zegt iets in mij dat er iets in zijn contract staat over verkoop. Noni levert hopelijk wel flink wat op en als die fit is straks en speelt een tijdje moet PSV die meteen verkopen. Cody en Sangare zijn op dit moment de klappers. Op den duur kan Veerman daar ook bij komen als hij zich blijft ontwikkelen op de nummer 8 plek.
Standbeeld
Mister PSV

RIO wrote: 26 Aug 2022, 09:18 Alsjeblieft zeg. Wij hadden ook Sangare voor 25 miljoen, Cody voor 35 kunnen verkopen en dan hadden we ook 60 miljoen opgehaald. Feyenoord heeft daarvoor een half elftal moeten verkopen en nog kunnen ze spelers zoals Luuk de Jong, Benitez, Xavi en ook Til niet veroorloven. Wij hebben nog genoeg kapitaal op het veld staan met Teze, Obispo, Mauro, Veerman, Xavi, Noni, Cody, Sangare, Guti, Bakayoko, Saibari. Laten we ons aub niet vergelijken met deze pauper club.
Ik vergelijk helemaal niets. Zeg alleen dat we ze serieus moeten nemen. Wij staan dichter bij Feyenoord dan bij Ajax. Nogmaals: sommigen hier vinden het leuk om Feyenoord af te vallen of weg te lachen, maar de realiteit is dat zij veel dichter op ons zitten dan wij op ajax.

Maar goed, laten we on topic gaan.
RIO
Legende

Sjorsensjimmie wrote: 26 Aug 2022, 09:25

Nou, ik verwacht nou niet meteen dat Teze, Obispo, Mauro, Guti enorme bedragen zullen opbrengen. Die zijn absoluut niet geschikt voor de top maar de subtop.
Met Xavi hebben we denk ik wel goud in handen maar toch zegt iets in mij dat er iets in zijn contract staat over verkoop. Noni levert hopelijk wel flink wat op en als die fit is straks en speelt een tijdje moet PSV die meteen verkopen. Cody en Sangare zijn op dit moment de klappers. Op den duur kan Veerman daar ook bij komen als hij zich blijft ontwikkelen op de nummer 8 plek.
Wat ik probeer aan te geven is dat als we Teze, Obispo, Mauro en Guti willen verkopen dat ze dan per stuk ook wel 10-15 miljoen zullen opbrengen gemiddeld genomen. Dat zijn de bedragen waarvoor Senesi, Aursnes, Malacia zijn verkocht. Maar het is beter om ze te behouden en door te ontwikkelen want Teze, Obispo en Mauro hebben denk ik meer potentie dan wat ze nu laten zien. En dan zou je die 3 dus over een jaartje of 2 kunnen verkopen voor 15-20 miljoen gemiddeld per speler.
RIO
Legende

Standbeeld wrote: 26 Aug 2022, 09:28
Ik vergelijk helemaal niets. Zeg alleen dat we ze serieus moeten nemen. Wij staan dichter bij Feyenoord dan bij Ajax. Nogmaals: sommigen hier vinden het leuk om Feyenoord af te vallen of weg te lachen, maar de realiteit is dat zij veel dichter op ons zitten dan wij op ajax.

2 punten achter op Ajax vorig seizoen, 10 punten voor op Feyenoord. Dit seizoen van Ajax gewonnen in de JC Schaal. Dat zijn de feiten en dus staan we dichter bij Ajax dan bij Fey.
ruuddevil
Legende

Teze, Obispo en Guti verkopen voor 10 tot 15 mln? Wat heb jij gerookt [mention]RIO[/mention] ?
Sjorsensjimmie
Bankzitter

Teze levert dat wel op. Obispo is nog even afwachten en Guti betwijfel ik. PSV had dit jaar Guti moeten verkopen. Die zit duidelijk aan zijn max en zal niet veel beter worden.
Hetzelfde geldt voor Max, bij een redelijk bod moet je die van de hand doen omdat hij niet meer beter wordt.
Standbeeld
Mister PSV

RIO wrote: 26 Aug 2022, 09:33
Standbeeld wrote: 26 Aug 2022, 09:28

2 punten achter op Ajax vorig seizoen, 10 punten voor op Feyenoord. Dit seizoen van Ajax gewonnen in de JC Schaal. Dat zijn de feiten en dus staan we dichter bij Ajax dan bij Fey.
Ik heb het dan ook over nu, het bedrijftechnisch niveau. Feyenoord werkt sinds dit jaar met nagenoeg dezelfde begroting als wij, qua salariskosten scheelt het nog een procent of 20, maar ze kruipen dichter en dichter bij. Wij werken met 85 mln en ajax met meer dan het dubbele van ons. Ze zijn daar gewoon goed bezig met Arnesen en door het behalen van de eCL finale. Als we zelf niet presteren (geen CL of kampioenschap) dan is het een kwestie van tijd aangezien het dan makkelijker is voor Feyenoord om ons bij te benen of ooit eens inhalen. En dat gaat volgend jaar bepaald worden, afhankelijk van wie de 2e plek CL haalt.
RIO
Legende

Prijzen worden niet gewonnen in de bestuurskamer, vooralsnog hebben wij betere spelers in de selectie en de enige reden dat Fey EL speelt is omdat wij de beker hebben gewonnen. Ik ben er 100% zeker van dat wij minimaal 2e worden dit seizoen. En onze begroting is een EL begroting.
psvgouda
Vedette
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Standbeeld wrote: 26 Aug 2022, 09:38
RIO wrote: 26 Aug 2022, 09:33

Ik heb het dan ook over nu, het bedrijftechnisch niveau. Feyenoord werkt sinds dit jaar met nagenoeg dezelfde begroting als wij, qua salariskosten scheelt het nog een procent of 20, maar ze kruipen dichter en dichter bij. Wij werken met 85 mln en ajax met meer dan het dubbele van ons. Ze zijn daar gewoon goed bezig met Arnesen en door het behalen van de eCL finale. Als we zelf niet presteren (geen CL of kampioenschap) dan is het een kwestie van tijd aangezien het dan makkelijker is voor Feyenoord om ons bij te benen of ooit eens inhalen. En dat gaat volgend jaar bepaald worden, afhankelijk van wie de 2e plek CL haalt.
Feyenoord heeft volgens mij wel vaker met min of meer hetzelfde budget gewerkt als PSV, heb de cijfers niet paraat. Dat zegt bovendien nog niet zoveel. En kijk verder rustig even naar de resultaten over de afgelopen 20-25 jaar zou ik zeggen. En wat RIO zegt: waarom spelen zij überhaupt EL?
Standbeeld
Mister PSV

RIO wrote: 26 Aug 2022, 09:43 Prijzen worden niet gewonnen in de bestuurskamer, vooralsnog hebben wij betere spelers in de selectie en de enige reden dat Fey EL speelt is omdat wij de beker hebben gewonnen. Ik ben er 100% zeker van dat wij minimaal 2e worden dit seizoen. En onze begroting is een EL begroting.
Ik ben er ook 100% zeker van dat wij minimaal 2e worden. Maar het gaat mij niet om dit seizoen. Het gaat er mij om dat ze daar in Rotterdam nu goed bezig zijn, de juiste mensen op de juiste plaats hebben zitten, en dat ze qua begroting van 65 naar 80 gaan in één jaar. Ze zetten daar nu een nieuwe serieuze selectie neer, Slot is een goede trainer en met een beetje geluk staan ze er volgend jaar als ze hun spelers behouden. Het enige punt dat ik heel de tijd probeer te maken is dat we ze gewoon serieus moeten nemen als concurrent voor volgend jaar als de 2e CL plek wordt verdeeld, want we lopen dit jaar niet op ze uit, maar zij heel aanzienlijk op ons in.
RIO
Legende

ruuddevil wrote: 26 Aug 2022, 09:35 Teze, Obispo en Guti verkopen voor 10 tot 15 mln? Wat heb jij gerookt @RIO ?
Ik zou een hele goede TD zijn. Geen dic picks, pinky promise.
RIO
Legende

Standbeeld wrote: 26 Aug 2022, 09:49
RIO wrote: 26 Aug 2022, 09:43 Prijzen worden niet gewonnen in de bestuurskamer, vooralsnog hebben wij betere spelers in de selectie en de enige reden dat Fey EL speelt is omdat wij de beker hebben gewonnen. Ik ben er 100% zeker van dat wij minimaal 2e worden dit seizoen. En onze begroting is een EL begroting.
Ik ben er ook 100% zeker van dat wij minimaal 2e worden. Maar het gaat mij niet om dit seizoen. Het gaat er mij om dat ze daar in Rotterdam nu goed bezig zijn, de juiste mensen op de juiste plaats hebben zitten, en dat ze qua begroting van 65 naar 80 gaan in één jaar. Ze zetten daar nu een nieuwe serieuze selectie neer, Slot is een goede trainer en met een beetje geluk staan ze er volgend jaar als ze hun spelers behouden. Het enige punt dat ik heel de tijd probeer te maken is dat we ze gewoon serieus moeten nemen als concurrent voor volgend jaar als de 2e CL plek wordt verdeeld, want we lopen dit jaar niet op ze uit, maar zij heel aanzienlijk op ons in.
Ja en volgend jaar gaan ze terug naar 70 miljoen. Fey kan structureel niet meedoen vanwege specifieke redenen en 1 daarvan is hun stadion.
Standbeeld
Mister PSV

RIO wrote: 26 Aug 2022, 09:52
Standbeeld wrote: 26 Aug 2022, 09:49
Ja en volgend jaar gaan ze terug naar 70 miljoen. Fey kan structureel niet meedoen vanwege specifieke redenen en 1 daarvan is hun stadion.
We gaan het zien. Dan is het te hopen dat ze dit jaar Europees niets presteren. Ze vissen niet in onze vijver doordat wij nog een groter salarishuis hebben. Maar Arnesen was de mentor van Brands en met Slot hebben ze een goede trainer.
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

Naam om te onthouden; Oliver Ruhnert. De man achter het succes van Union Berlin. Aangesteld op 15 mei 2018, in zijn eerste jaar als sportief directeur gepromoveerd en daarna selecties samengesteld die opklommen naar plek 11 -> 7 -> 5 in de Bundesliga. Wist bijv. vorig jaar voor 8.5mil Awoniyi van Liverpool over te nemen en dit seizoen verkocht voor ruim 20mil aan Nottingham. Wist met een groeiend budget meer en meer op te klimmen en elk seizoen te plussen qua transferbalans.

Alexander Rosen van Hoffenheim is ook interessant, heeft daar echt goede spelers binnengehaald die waardevol zijn/waren voor het team en/of voor veel verkocht zijn, denk hierbij aan Joelinton, Kobel, Samassekou, Kramaric, Demirbay, Dabbur, Robert Skov, Nordtveit..

Zo heb je ook Fredi Bobic, die de opmars van Frankfurt heeft gerealiseerd door tussen 2016 en 2021 op te klimmen van plek 16 naar plek 5 en nu bij Hertha BSC zit.

Kortom: ik heb even gekeken naar wat interessante Bundesliga ploegen en wie daar verantwoordelijk was voor het aankoopbeleid :mrgreen: Deze tactiek kan copy-paste naar Spanje, Frankrijk, Portugal etc.
Persepolis
Vedette

Ik wilde Luis Campos zeggen maar zie nu dat hij al een functie als adviseur heeft bij PSG
Post Reply