Profielschets nieuwe TD
-
- Internationale topspeler
Joh dat John er zit, zegt natuurlijk ook wat over de rest. Überhaupt dat hij na het echeq in 2019 aan mocht blijven, betekent dat hij het ideaalplaatje is voor de directie. Hij moet het heel, heel erg verpesten voor hij de laan word uitgestuurd. Knap is dat hij dat straks nog voor elkaar krijgt ook.
-
- Legende
Wij halen Sangare voor 8,5 miljoen en verkopen die voor 37. Ruhnert heeft wel dezelfde voorkeuren als CV als onze eigen John . Maar die man lijkt inderdaad wel wat neer te hebben gezet.Sensation wrote: ↑26 Aug 2022, 10:45 Naam om te onthouden; Oliver Ruhnert. De man achter het succes van Union Berlin. Aangesteld op 15 mei 2018, in zijn eerste jaar als sportief directeur gepromoveerd en daarna selecties samengesteld die opklommen naar plek 11 -> 7 -> 5 in de Bundesliga. Wist bijv. vorig jaar voor 8.5mil Awoniyi van Liverpool over te nemen en dit seizoen verkocht voor ruim 20mil aan Nottingham. Wist met een groeiend budget meer en meer op te klimmen en elk seizoen te plussen qua transferbalans.
Denk dat je als Nederlandse topclub niet heel snel voor een buitenlander gaat als TD. Kan met de laatste buitenlandse TD bij een Nederlandse topclub in ieder geval niet heugen. Je hebt te maken met een cultuurverschil en een TD bepaald toch de hele filosofie van een club. Een trainer is toch meer een passant.
- De Realist
[mention]koetje[/mention] Arnesen is Nederlander?
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
-
- Legende
- Clubvoorkeur: PSV
Jammer eigenlijk dat Jan Heintze nooit verder is gegaan binnen PSV. Voetbalkennis én zakelijke ervaring.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
- TylerDurdn
Na 30 jaar mag je hem best rekenen tot semi-Nederlander, zeker mbt het voetbal.
-
- Legende
Oh ja, inderdaad. Wel een halve/driekwart Nederlander inmiddels.
Overigens heeft als lid van de RvT verschillende han- en spandienst verleent voor John de Jong toen die net TD werd. Was niet de beste periode uit de geschiedenis van PSV. Niettemin lijkt het me een geschikte TD.
-
De vraag is of dat het werk van de TD was, of van de trainer. Schmidt heeft vorig jaar puik werk geleverd met de middelen die hij had, maar dat maakt John nog geen capabele TD.koetje wrote: ↑26 Aug 2022, 10:53Wij halen Sangare voor 8,5 miljoen en verkopen die voor 37. Ruhnert heeft wel dezelfde voorkeuren als CV als onze eigen John . Maar die man lijkt inderdaad wel wat neer te hebben gezet.Sensation wrote: ↑26 Aug 2022, 10:45 Naam om te onthouden; Oliver Ruhnert. De man achter het succes van Union Berlin. Aangesteld op 15 mei 2018, in zijn eerste jaar als sportief directeur gepromoveerd en daarna selecties samengesteld die opklommen naar plek 11 -> 7 -> 5 in de Bundesliga. Wist bijv. vorig jaar voor 8.5mil Awoniyi van Liverpool over te nemen en dit seizoen verkocht voor ruim 20mil aan Nottingham. Wist met een groeiend budget meer en meer op te klimmen en elk seizoen te plussen qua transferbalans.
Denk dat je als Nederlandse topclub niet heel snel voor een buitenlander gaat als TD. Kan met de laatste buitenlandse TD bij een Nederlandse topclub in ieder geval niet heugen. Je hebt te maken met een cultuurverschil en een TD bepaald toch de hele filosofie van een club. Een trainer is toch meer een passant.
Overigens interesseert mij de afkomst niet. Dat Duitsers de innerlijke puber bij de NL media triggeren, is me de afgelopen 2 jaar wel duidelijk geworden maar lekker boeiend. Is Nederland zo leidend dan in het internationale voetbal? Doe mij maar die gedrevenheid van buitenlanders, liefst iemand die zich wil revancheren. De taal van voetbal is belangrijker dan wat je spreekt in deze. Iedereen weet wat een goede voetballer is, maar je moet ze ook kunnen raken. Met Brands als geweten erboven kan ik prima leven met een flamboyante buitenlander die het maximale eist van zichzelf en de club.
-
- Legende
Ik heb bij nader inzien maar één eis voor de opvolger van John:
- niet John
- niet John
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
- Heruone
- Lid scoutingsteam
Verklaar je nader.11 Sir Tinus wrote: ↑30 Aug 2022, 13:44 Brands en John zijn een duo, zolang 1 van beide blijft zitten verandert er niets. Brands heeft dit probleem gecreëerd.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
- Sensation
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: Ja
Victor Orta. Spaanse TD van Leeds sinds 2017. Daarvoor Middlesbrough, Elche, Zenit, Sevilla en Valladolid. Waarschijnlijk compleet onhaalbaar, maar wie weet toe aan een uitdaging bij een club waarmee hij om prijzen kan strijden.
"Jesse Marsch has hailed Leeds United director of football Victor Orta as an incredible recruiter, and stressed that his ability to pick the right players for the club makes it easier for the new signings to adapt."
"Leeds’ recruitment drive is led by director of football Orta, who has been busy this summer as he looks to give boss Marsch the best possible group of players to work with in his first full season at the club."
“One of the things that’s amazing, is if you would sit and listen to Victor Orta in these meetings with prospective players and the way he’s able to, and this is why I’m here, explain to me statistically, mentality-wise, playing style-wise, [the] mentality of the city and the club, why it’s special here and why certain people fit and should come and make the decision to be here”, Marsch was quoted
“I look forward to every time we sit down with a prospective player to see what kind of twist he has on exactly what the player is and who the player is and why they belong here.
“When Victor does such a good job of finding the right kind of people, then it makes the adaptation in every way a little easier.”
https://insidefutbol.com/2022/08/09/he- ... ta/572485/
"Jesse Marsch has hailed Leeds United director of football Victor Orta as an incredible recruiter, and stressed that his ability to pick the right players for the club makes it easier for the new signings to adapt."
"Leeds’ recruitment drive is led by director of football Orta, who has been busy this summer as he looks to give boss Marsch the best possible group of players to work with in his first full season at the club."
“One of the things that’s amazing, is if you would sit and listen to Victor Orta in these meetings with prospective players and the way he’s able to, and this is why I’m here, explain to me statistically, mentality-wise, playing style-wise, [the] mentality of the city and the club, why it’s special here and why certain people fit and should come and make the decision to be here”, Marsch was quoted
“I look forward to every time we sit down with a prospective player to see what kind of twist he has on exactly what the player is and who the player is and why they belong here.
“When Victor does such a good job of finding the right kind of people, then it makes the adaptation in every way a little easier.”
- 11 Tinus
- Legende
- Clubvoorkeur: Philips
Het enige wat concreet veranderd is sinds Brands weg was en John het over nam is dat er meer spelers werden gehaald uit de top 5 competities. Alles wat aan de onderkant speelde in Frankrijk of Duitsland was ineens interessant maar ook Lato Boscagli Bruma Mwene Max etc. En dat is opvallend want juist John was als hoofdscout ook juist in die interessante gebieden in Zuid Amerika, Mexico en Oost Europa. Elke speler die NL is en ooit in de buurt van Oranje heeft gezeten is interessant, maar onder Brands hadden we ook Strootman Ramselaar Maher Narsingh Pröpper vGinkel Luckassen Malen en ga maar door. Je kunt niet zeggen dat er geen creatieve namen komen, want zelfs Til vond ik nog creatief voor deze som met deze kwaliteiten, maar wat vooralsnog niet of nauwelijks wordt gehaald zijn jonge spelers die nog een hoge upside hebben maar wel al iets hebben laten zien. Dus niet een Xavi of Hoever maar bv een Timber (waar ook wel interesse in zal zijn geweest).Heruone wrote: ↑30 Aug 2022, 13:58Verklaar je nader.11 Sir Tinus wrote: ↑30 Aug 2022, 13:44 Brands en John zijn een duo, zolang 1 van beide blijft zitten verandert er niets. Brands heeft dit probleem gecreëerd.
Wat ik ook bedoel is hetzelfde als wat [mention]Ykhim[/mention] terecht zei in zijn teleurstelling; dit is niet alleen maar John die dan voor El Ghazi kiest (al hoewel Ykhim het over Stengs had is het idee hetzelfde). Brands zit echt geen 3 kantoren verder te wachten tot John hem komt vertellen wie hij denkt dat ze moeten gaan halen. Daarnaast heeft Brands meer dan 5 jaar intensief met John gewerkt als zijn 'meerdere'. Ik denk dat John en Brands 2 handen op 1 buik zijn en het is doodzonde dat de eerste transferperiode dat ze samen zijn zo goed zijn begonnen en daarna werkelijk alle afslagen hebben gemist, met hun tweëen samen.
Een nieuwe John zal niet veel spannender worden dan dat het nu is omdat Brands er nou eenmaal zit. En dat is de grote jongen binnen de club. Alle andere mensen die veel macht hebben weten niet of er lucht of zand in de bal zit.
- DadOfFour
-
- Bankzitter
- Old name: Kezza75!
- Favoriete speler: Romário de Souza Faria
Ik steun hem alleen als hij zijn taalgebruik NIET aanpast!
Champions are not born. Champions are made during practice.
-
- Legende
- Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
Hijo de p........ te amo papi mi amor.
Wel handig dat ik 8 talen vloeiend spreek (en niet alleen maar scheldwoorden).
-
- Legende
- Standbeeld
- Mister PSV
Wauw RIO jij bent het 8e wereldwonder. Onze nieuwe TD spreekt 8 talen. Geweldig.
- DadOfFour
Acht maar? Snel minimaal eentje bijleren, anders trek ik mijn steun in...
Y yo a ti tambien
La vida és massa curta per no fer broma
- ruuddevil
- Legende
-
- Legende
Haha dat herinner ik me ook. Alsof de Mossad niks beters te doen heeft dan overvallers pesten. Die schieten liever raketten op El Gazastrook.
- Sensation
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: Ja
Hij was gister dus al even hier, helaas niet gebleven maar teleurgesteld, zonder Cody, terug naar Leeds.Sensation wrote: ↑30 Aug 2022, 13:59 Victor Orta. Spaanse TD van Leeds sinds 2017. Daarvoor Middlesbrough, Elche, Zenit, Sevilla en Valladolid. Waarschijnlijk compleet onhaalbaar, maar wie weet toe aan een uitdaging bij een club waarmee hij om prijzen kan strijden.