Anwar El Ghazi

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Locked
Maikel
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV

Gister wat beelden gekeken.
Hij loopt een beetje zoals Ronaldo, heel rechtop.

Kan mannetje passeren, goede voorzet en prima schot.
Als vervanger van Madueke prima. Zal de breedte van de selectie ook sterker maken. Prima aanwinst
ShovingNE2
Site Admin

Chucky wrote: 26 Aug 2022, 11:06 Met El Ghazi halen we geen kwaliteit in huis, en ruimte voor verdere ontwikkeling zit er in principe ook amper meer in gezien zijn leeftijd.
Ik denk dat het merendeel dit gewoon kwaliteit vindt hoor. Hij moet het nog laten zien, maar ik denk dat hij vrij snel gaat leveren. En inderdaad: heel veel ontwikkeling zal er niet meer inzitten, maar de cijfers die Antony in de Eredivisie haalt gaat hij met twee vingers in de neus overtreffen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
ShovingNE2
Site Admin

Thx. Dat is dus wel rond. Dat komt goed. Mooi, blij mee. Nu doorrrrrrrrrr
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

Maikel wrote: 26 Aug 2022, 11:12 Gister wat beelden gekeken.
Hij loopt een beetje zoals Ronaldo, heel rechtop.

Kan mannetje passeren, goede voorzet en prima schot.
Als vervanger van Madueke prima. Zal de breedte van de selectie ook sterker maken. Prima aanwinst
Iemand die prima de balletjes op het koppie van De Jong kan leggen. Goed twee benig, redelijk snel, sterk en balvast, als er aan de andere kant een toptalent komt (als Gakpo gaat) doe je prima zaken.

Deel wel dezelfde mening als anderen hier; had deze jongen ff 3 weken geleden opgepikt, wss werd er nu gegokt het feit dat er met CL geld een categorie hoger ingekocht kon worden, maar dat is een dure gok gebleken. Ook al is El Ghazi geen garantie op CL, het had wel je aanvallende mogelijkheden versterkt.
O Goleiro Grande
Nationale topspeler

DeEintovenaar wrote: 26 Aug 2022, 09:39
O Goleiro Grande wrote: 26 Aug 2022, 09:36 Wat PSV volgens mij moet doen is een rendabele vleugelspeler halen die er direct kan staan. Het liefst zag ik Malen gehuurd worden, maar die vlieger gaat niet op. Van El Ghazi ben ik absoluut geen voorstander - zoals eerder Hendrix, Rosario, Zahavi en nu ook Til een beetje zijn dit type spelers, doornen in je oog, waar je echt tegen wil en dank en vol ergernis naar kijkt elke week. Omdat je weet dat ze PSV nooit zullen ontgroeien, de club niet naar een hoger plan helpen brengen en ze zich nooit in de kijker spelen om een vervroegd vertrek mogelijk te maken.

Ik kan me alleen voorstellen dat PSV door het mislopen van CL in één klap ineens minder en minder aantrekkelijke spelers te kiezen heeft in de 22+ categorie. Omdat zware investeringen in Stengs en Karlsson vrijwel zeker weer dure misperen zullen blijken, heb ik in dat licht minder moeite met El Ghazi als huurling. Alleen gaat het erom wat je 'achter' hem doet. Ik zou dan Popescu of Zeballos alvast naar Eindhoven halen, een meerjarig contract bieden en dit jaar in de luwte brengen. Zodra zo'n El Ghazi weer weg is, staat zo'n jongen er.
Ik deel de visie geheel dat we spelers moeten hebben die PSV naar een niveau hoger kunnen tillen of die PSV kunnen ontgroeien. Aan de andere kant hebben we op dit moment best veel jeugd in het elftal staan waarbij een aantal wat oudere (bv. Gakpo) niet leverden op het moment dat het nodig was. Als zo'n El Ghazi dan juist wel levert en je de CL in schiet volgend jaar is dat het toch juist wel waard?
Tja, alleen weet je dat laatste van tevoren niet. Als mijn oma wieltjes had, was ze een fiets... Ik denk zelf dat het wishful thinking is dat El Ghazi zo'n speler is. Ik zie dan meer het brengen van een jonge speler die net wat meer ervaring dan wel talent heeft dan Saibari en Bakayoko. Het is vervelend om te zeggen, maar hier kunnen we echt een voorbeeld nemen aan Ajax. Die investeren dik in Antony, die echt bekend stond als toptalent. Betalen ze €16M+ voor, maar de kans dat je zo'n jongen met flinke winst doorverkoopt is levensgroot. Er lopen echt wel meer van dat soort talenten rond, maar PSV lijkt er blind voor. Gabriel Veron verkaste deze zomer voor €10,5M van Palmeiras naar Porto, die Porto kennende straks weer flink op die jongen gaan verdienen. Hoezo maakt PSV geen werk van zulke jongens en komen wij uit bij tweede keus als Stengs en El Ghazi? Dat past toch eigenlijk helemaal niet bij PSV?
Chucky
Vedette

ShovingNE2 wrote: 26 Aug 2022, 11:14
Chucky wrote: 26 Aug 2022, 11:06 Met El Ghazi halen we geen kwaliteit in huis, en ruimte voor verdere ontwikkeling zit er in principe ook amper meer in gezien zijn leeftijd.
Ik denk dat het merendeel dit gewoon kwaliteit vindt hoor. Hij moet het nog laten zien, maar ik denk dat hij vrij snel gaat leveren. En inderdaad: heel veel ontwikkeling zal er niet meer inzitten, maar de cijfers die Antony in de Eredivisie haalt gaat hij met twee vingers in de neus overtreffen.
Antony levert gemiddeld gezien per 115 minuten een goal of assist in de Eredivisie, Gakpo doet er 97 minuten over.
Helemaal niet zo'n groot verschil dus, ik denk ook zeker niet dat El Ghazi met twee vingers in de neus in de buurt van Gakpo zijn rendement gaat komen.
Op weg naar nr 26
Vedette

Gemengde gevoelens maar wel iemand die direct impact kan hebben, nu moeten we door, Mauro, Oppegard, Ginkel… man man man
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Mits fit gaat ie het erg goed doen.
ShovingNE2
Site Admin

Chucky wrote: 26 Aug 2022, 11:26 Antony levert gemiddeld gezien per 115 minuten een goal of assist in de Eredivisie, Gakpo doet er 97 minuten over.
Helemaal niet zo'n groot verschil dus, ik denk ook zeker niet dat El Ghazi met twee vingers in de neus in de buurt van Gakpo zijn rendement gaat komen.
Qua minuten wordt dat heel lastig. Maar 8 goals en 4 assists in een heel seizoen zoals Shanice vorig jaar: gaat hij halen.
PSVehv
Lid 2e elftal

Prima optie, die zowel op linksbuiten als rechtsbuiten uit de voeten kan. Premier League ervaring, regelmaat laten zien mee te kunnen op dat niveau.
Mocht Cody dadelijk nog vertrekken, dan kunnen we dat tegen de mindere ploegen uit de eredivisie wel afvangen met El Ghazi. Desalniettemin zal daar nog wat moeten gebeuren.
PSV90
Nationale topspeler

Heb de discussie niet teruggelezen, maar als El Ghazi het EL-alternatief is had ik hem toch al graag voor de CL playoff erbij gehad. Had best het verschil kunnen maken.
milansandro
Legende

Kan hij meteen ingezet worden?
Is hij wedstrijdfit?
Of duurt het nog een aantal weken voordat ie echt daadwerkelijk wedstrijdfit is?
Vragen, vragen, vragen..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
El Sordo
Vedette

PSV90 wrote: 26 Aug 2022, 11:41 Heb de discussie niet teruggelezen, maar als El Ghazi het EL-alternatief is had ik hem toch al graag voor de CL playoff erbij gehad. Had best het verschil kunnen maken.
Wat we nodig hebben is een kampioenschap waardoor je niet voortdurend op goed geluk die CL-voorrondes in moet gaan. We zitten momenteel een beetje vast in die vicieuze cirkel: wachten op eventuele CL-deelname waardoor een andere categorie spelers haalbaar is --> deze investeringen niet voorafgaand aan die bevestiging kunnen/willen doen --> een elftal hebben waarmee je kansen op daadwerkelijke deelname kleiner is --> het wederom niet halen waardoor je je beste speler(s) moet verkopen om daarmee spelers van een ander niveau binnen te halen en je dus ook met een minder sterke en brede selectie probeert kampioen te worden. Repeat.

Die CL is zowel sportief als financieel broodnodig.
DonyellMalen
Legende

RIO wrote: 26 Aug 2022, 11:27 Mits fit gaat ie het erg goed doen.
Denk ik ook. Prima gozer ook, helemaal niets mis mee. Je weet wel echt wat je aan deze jongen hebt. Goed schot en uitstekende voorzet.
Joenepsv
Legende

Dat zal wel rondkomen dan. Vind het persoonlijk wat armoedig maar goed, we gaan het zien dus. Zal wel geen huur zijn met nog een jaar contract.
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Ook een hele goede mentaliteit
Denzell
Jeugdspeler

Chucky wrote: 26 Aug 2022, 11:26
ShovingNE2 wrote: 26 Aug 2022, 11:14

Antony levert gemiddeld gezien per 115 minuten een goal of assist in de Eredivisie, Gakpo doet er 97 minuten over.
Antony heeft vorig seizoen 23 wedstrijden gespeeld in de Eredivisie. Daarin heeft hij 1732 minuten gespeeld en 8 goals plus 4 assists gegeven. Dat wil zeggen dat hij iedere 144 minuten bij een goal betrokken is.

Die 115 minuten die jij voorschotelt is Eredivisie, Champions League en KNVB Beker samen.
koetje
Legende

Het schijnt zo'n beetje de meest voorbeeldige jongen te zijn in het voetbalcircuit.

Tenminste dat riepen wat journalisten vorig jaar bij voetbalpraat.
Chucky
Vedette

Denzell wrote: 26 Aug 2022, 12:21
Chucky wrote: 26 Aug 2022, 11:26

Antony heeft vorig seizoen 23 wedstrijden gespeeld in de Eredivisie. Daarin heeft hij 1732 minuten gespeeld en 8 goals plus 4 assists gegeven. Dat wil zeggen dat hij iedere 144 minuten bij een goal betrokken is.

Die 115 minuten die jij voorschotelt is Eredivisie, Champions League en KNVB Beker samen.
Nee, dat gaat over alle wedstrijden in de Eredivisie, niet enkel vorig jaar.
Denzell
Jeugdspeler

Chucky wrote: 26 Aug 2022, 12:22
Denzell wrote: 26 Aug 2022, 12:21

Nee, dat gaat over alle wedstrijden in de Eredivisie, niet enkel vorig jaar.
Dan heb ik niks gezegd. Heb je namelijk gelijk in (Y)
Zico
Regelmatige invaller

.
Last edited by Zico on 04 Sep 2022, 11:54, edited 1 time in total.
Sao-Mellow
Meervoudig international

Prima speler, heeft het op het laatste jaar na goed gedaan in Engeland. Maar had echt al gehaald kunnen worden 4 weken geleden.. dan hadden we de laatste weken tenminste met een rechtsbuiten gespeeld.
Ykhim
Lid scoutingsteam

Ach, man, deze modale speler staat de komende maanden bij ons op rechtsbuiten heren. Zonde van het geld en vooral zonde dat het in de weg staat van de ontwikkeling van Saibari, Bakayoko en Sávio. Hij zal vast wat assists en goals laten noteren, maar daar had ordinaire klasse moeten staan, en anders had je de voorkeur moeten geven aan die jonge gasten die het tot nu toe redelijk tot prima gedaan hebben.
Sao-Mellow
Meervoudig international

Ykhim wrote: 26 Aug 2022, 12:44 Ach, man, deze modale speler staat de komende maanden bij ons op rechtsbuiten heren. Zonde van het geld en vooral zonde dat het in de weg staat van de ontwikkeling van Saibari, Bakayoko en Sávio. Hij zal vast wat assists en goals laten noteren, maar daar had ordinaire klasse moeten staan, en anders had je de voorkeur moeten geven aan die jonge gasten die het tot nu toe redelijk tot prima gedaan hebben.
Met je eens maar, volledig afhankelijk zijn van drie jeugdspelers die nog nooit op dit niveau hebben gespeeld is wel een heel groot risico.
Dat ze hoger moeten inzetten dan El Ghazi is duidelijk, maar de lat blijkt al 2-4 jaar lager te liggen dan wij als supporters hopen. Enige die boven die lat uitkwam was Gotze..
Ykhim
Lid scoutingsteam

Er spreekt gewoon te weinig visie uit. Ik hoor alweer dagen dat een gebrekkig budget het grote issue is, maar in plaats van het creëren van waarde van talenten gaan we er nu een of andere modale speler van 27 neerzetten. Onbegrijpelijk.
Locked