Transferwindow 2022-2023

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

El Sordo wrote: 26 Aug 2022, 16:24
11 Sir Tinus wrote: 26 Aug 2022, 13:58

Oneens, Vertessen heeft al belangrijke goals gemaakt tegen goede tegenstanders en is 3e jaars A speler. Als je dit nog een jeugdspeler vindt dan vind je Obispo en Teze ook nog jeugdspelers.
Hoe kom je hierbij? Volgens mij heeft hij alleen tegen AZ en Tel Aviv (als je dat als goede tegenstander ziet) belangrijke goals gemaakt. Verder vooral tegen clubs uit het rechterrijtje en de 3-0 tegen Ajax in de JCS. Niet bepaald een belangrijke goal, wel een goede tegenstander. En als Teze en Obispo geen jeugdspelers dan wel talenten meer zouden zijn, moeten we ze misschien ook eens langs die meetlat gaan leggen — dan komt met name laatstgenoemde gewoon tekort.
Nou ik vond die 3-0 tegen Ajax ook een goede goal, maar bedoelde eigenlijk die hands goal die terecht werd afgekeurd maar dat stukje heb ik verdrongen in mijn hoofd.
Last edited by 11 Tinus on 26 Aug 2022, 16:31, edited 1 time in total.
Hatseflats
Vedette

Zijn er nog geruchten?
Armada
Internationale topspeler

Standbeeld wrote: 26 Aug 2022, 14:22
Armada wrote: 26 Aug 2022, 14:08 Roko Simic. Je betaalt in deze fase wel een hoofdprijs.
Je kan jezelf de vraag stellen of we wel wat aan een speler hebben die het leuk heeft gedaan in de 2e divisie(!) van Oostenrijk. Het zal vast een groot talent zijn, maar de hoofdprijs kunnen we beter in andere zaken steken. Dat we nu El Ghazi gaan halen komt niet doordat we even de hoofdprijs betalen.
Ik snap het punt. Echter, wat wil je? Geen spits???

Als je wel een spits wil, ga je nu niet voor een gearriveerde speler als je Luuk en Vinicius al hebt. Dan ga je toch voor een talentvolle jongen die er na Luuk kan staan en er nu kan staan als spits... nee, voor die positie kun je als talent ook prima fungeren als stand-in.

De vervolgvraag; wil je dan voor een categorie serieus talent gaan? Zo ja, dan zit je in de categorie 6m+... dus ja. Als wij voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten dan veel succes met de bekende talenten die later bij een subtopper belanden.

Andere spelers:

Adolfo Gaich (zit bij CSKA, wellicht wil hij daar weg)

O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV

11 Sir Tinus wrote: 26 Aug 2022, 16:24
O Goleiro Grande wrote: 26 Aug 2022, 16:09

PSV zou veel strenger moeten kijken naar de kwaliteiten waar de eerste vijftien en in het bijzonder de eerste elf. Spelers als Max, Mwene, Teze, Obispo, Saibari en Til zouden bij een serieuze CL-club nooit basisspeler moeten zijn in mijn ogen.
Dit is dus precies het probleem, als een speler als Obispo al niet bij de eerste 15 mag horen na die wedstrijden tegen Ajax Monaco en Rangers en een Mwene die na 6 maanden niet voetballen makkelijk overeind bleef tegen Monaco en een Til die ons langs Ajax kopt met 3 goals.... is je beeld van een serieuze CL-club dan enigszins realistisch als je 4 jaar lang niet kampioen wordt of CL haalt?

Ik ben het met je eens dat Max daar nu niet meer bij mag horen, maar je moet zijn topic is lezen na de wedstrijd tegen Ajax. Nu is het overigens wel over met hem en sluit ik me aan bij je. Saibari overigens ook.

Guti Til Ramalho en El Ghazi zouden in mijn beleving prima spelers zijn voor de eerste 15. Het liefst wel als spelers 12 13 14 en 15.
[mention]11 Sir Tinus[/mention] : Ik begrijp je punt, maar het noemen van een momentopname (drie goals tegen Ajax, een goed optreden tegen Monaco) helpt in mijn ogen niet om de hele ploeg over het totaal te evalueren. Afgelopen woensdag viel Xavi Simons niet alleen op door zijn agressiviteit en gretigheid, maar bovenal: magneet in de voetjes en de bal aan een touwtje! Hoeveel spelers van PSV hebben vrijwel steevast een goede eerste aanname? Bij hoeveel wordt je bijna nooit verrast door balverlies? Bij Gakpo, De Jong, Madueke, Sangaré, Teze, Max... allemaal spelers die uit het niets - bij gewoon een strakke pass in de voeten - zomaar ongewild een omschakelmoment inleiden. Een slimme combinatie of een uitgespeelde kans is dan ook een zeldzaamheid. In mijn ogen zorgt dat er vaak voor dat bijna niemand in deze selectie er eens in slaagt om individueel eens een reeks van meerdere wedstrijden top te spelen.

Precies dat maakt het kunnen zijn van een CL-waardige ploeg (en dus speler) zo moeilijk voor veel van deze voetballers. Drie goals tegen Ajax zijn niets meer waard als je tegen Monaco geen bal naar dezelfde kleur krijgt en een week later laat zien dat het je weer niet lukt. Ben benieuwd of we over een maand of twee het hier nog eens over kunnen hebben en wie we dan aanwijzen als spelers op wie je vrijwel altijd kunt bouwen, spelers die niet meer door de ondergrens zakken en die meerdere wedstrijden achter elkaar minstens een 7 halen.
Zico
Regelmatige invaller

.
Last edited by Zico on 04 Sep 2022, 11:58, edited 1 time in total.
ruuddevil
Legende

Gaich heeft in 27 wedstrijden in de Spaanse 2e divisie 1 doelpunt gemaakt.
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Brereton Diaz aub. 15 miljoen
El Sordo
Vedette

Jutglà zou een interessante en haalbare speler zijn geweest. Inzetbaar op meerdere posities en wmb een zeer degelijke backup. Helaas.
Armada
Internationale topspeler

ruuddevil wrote: 26 Aug 2022, 16:48 Gaich heeft in 27 wedstrijden in de Spaanse 2e divisie 1 doelpunt gemaakt.
Tja, dat zegt iets maar niet alles overigens.

Een Benjamin Sesko zie ik als volledig onhaalbaar. Alan Velasco zou je kunnen overwegen als dubbeloptie vanaf links en centraal.
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Sesko is al verkocht voor volgend seizoen.
Standbeeld
Mister PSV

Armada wrote: 26 Aug 2022, 16:39
Standbeeld wrote: 26 Aug 2022, 14:22
Je kan jezelf de vraag stellen of we wel wat aan een speler hebben die het leuk heeft gedaan in de 2e divisie(!) van Oostenrijk. Het zal vast een groot talent zijn, maar de hoofdprijs kunnen we beter in andere zaken steken. Dat we nu El Ghazi gaan halen komt niet doordat we even de hoofdprijs betalen.

Als je wel een spits wil, ga je nu niet voor een gearriveerde speler als je Luuk en Vinicius al hebt. Dan ga je toch voor een talentvolle jongen die er na Luuk kan staan en er nu kan staan als spits... nee, voor die positie kun je als talent ook prima fungeren als stand-in.

De vervolgvraag; wil je dan voor een categorie serieus talent gaan? Zo ja, dan zit je in de categorie 6m+... dus ja. Als wij voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten dan veel succes met de bekende talenten die later bij een subtopper belanden.

Andere spelers:

Goede vraag. Kijk dan ga ik even hardop nadenken en inleven in hoe het er nu voorstaat. Luuk valt weg en dan komt Vini in beeld. Of Vertessen als hij fit is. Dat zijn voldoende opties, ware het niet dat ze allebei niet de ideale vervanger zijn. Het liefst zou ik willen dat we er nog een topper hij halen (idem voor andere posities waar twijfelgevallen zitten), maar dat zou aardig wanbeleid zijn met de opties die we hebben. Dus ik denk dat er geen spits bij gaat komen, of we moeten eerst Vini of Vertessen verkopen. Het probleem zit hem ook niet in wel of niet een nieuwe spits kunnen kopen of halen, maar in het feit dat er twee spelers achter Luuk hebben die eigenlijk niet goed genoeg zijn waardoor iedereen hier roept om een nieuwe spits. Onze mogelijkheden zijn niet eindeloos en met een beetje geluk is Luuk snel terug.
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

O Goleiro Grande wrote: 26 Aug 2022, 16:46
11 Sir Tinus wrote: 26 Aug 2022, 16:24

Dit is dus precies het probleem, als een speler als Obispo al niet bij de eerste 15 mag horen na die wedstrijden tegen Ajax Monaco en Rangers en een Mwene die na 6 maanden niet voetballen makkelijk overeind bleef tegen Monaco en een Til die ons langs Ajax kopt met 3 goals.... is je beeld van een serieuze CL-club dan enigszins realistisch als je 4 jaar lang niet kampioen wordt of CL haalt?

Ik ben het met je eens dat Max daar nu niet meer bij mag horen, maar je moet zijn topic is lezen na de wedstrijd tegen Ajax. Nu is het overigens wel over met hem en sluit ik me aan bij je. Saibari overigens ook.

Guti Til Ramalho en El Ghazi zouden in mijn beleving prima spelers zijn voor de eerste 15. Het liefst wel als spelers 12 13 14 en 15.
@11 Sir Tinus : Ik begrijp je punt, maar het noemen van een momentopname (drie goals tegen Ajax, een goed optreden tegen Monaco) helpt in mijn ogen niet om de hele ploeg over het totaal te evalueren. Afgelopen woensdag viel Xavi Simons niet alleen op door zijn agressiviteit en gretigheid, maar bovenal: magneet in de voetjes en de bal aan een touwtje! Hoeveel spelers van PSV hebben vrijwel steevast een goede eerste aanname? Bij hoeveel wordt je bijna nooit verrast door balverlies? Bij Gakpo, De Jong, Madueke, Sangaré, Teze, Max... allemaal spelers die uit het niets - bij gewoon een strakke pass in de voeten - zomaar ongewild een omschakelmoment inleiden. Een slimme combinatie of een uitgespeelde kans is dan ook een zeldzaamheid. In mijn ogen zorgt dat er vaak voor dat bijna niemand in deze selectie er eens in slaagt om individueel eens een reeks van meerdere wedstrijden top te spelen.

Precies dat maakt het kunnen zijn van een CL-waardige ploeg (en dus speler) zo moeilijk voor veel van deze voetballers. Drie goals tegen Ajax zijn niets meer waard als je tegen Monaco geen bal naar dezelfde kleur krijgt en een week later laat zien dat het je weer niet lukt. Ben benieuwd of we over een maand of twee het hier nog eens over kunnen hebben en wie we dan aanwijzen als spelers op wie je vrijwel altijd kunt bouwen, spelers die niet meer door de ondergrens zakken en die meerdere wedstrijden achter elkaar minstens een 7 halen.
Daarom vind ik het zo belangrijk om er 15 te hebben omdat je niet elke speler in elke wedstrijd even goed kan gebruiken. Ik begrijp jouw voorkeur voor goede technische spelers en ik vind dat eigenlijk óók de basis omdat als je een goede techniek hebt je makkelijker in een hoger tempo mee kan en dus door kan groeien maar niet iedereen hoeft die kwaliteiten te hebben. Jij hecht meer waarde aan 2x 45 min tegen een lastig Monaco en ik aan 3 goals tegen Ajax en het feit dat zijn primaire taak doelpunten maken is, en eigenlijk in de ED of straks in de EL.

Mwene blijft overeind tegen Monaco, maar heeft daarnaast ook vorig jaar niet zoveel verkeerd gedaan. Sterker nog, er was echt een duidelijke stijgende lijn zichtbaar waarbij hij als back functioneel goed genoeg is om op te bouwen. Ik vind dat genoeg voor PSV, ook om door te groeien naar CL niveau. Ik dacht dat Max dat ook was, die speler waar we allemaal razend enthoussiast over waren en waar dik in is geinvesteerd om hem aan boord te krijgen. Kijk hoe we nu met hem zitten opgescheept. Was hij op dat moment een slechte transfer? Ik denk dat je heel weinig mensen kunt vinden die niet super blij waren met Max vóór zijn komst en zeker niet na pakweg 3 maanden.

Ik ben ook benieuwd hoe we naar deze groep kijken over pakweg 3 maanden, want ook Ruud heeft nog flink wat bij te spijkeren zodat hij het optimale uit deze groep haalt.
Armada
Internationale topspeler

Standbeeld wrote: 26 Aug 2022, 17:00
Armada wrote: 26 Aug 2022, 16:39

Andere spelers:

Goede vraag. Kijk dan ga ik even hardop nadenken en inleven in hoe het er nu voorstaat. Luuk valt weg en dan komt Vini in beeld. Of Vertessen als hij fit is. Dat zijn voldoende opties, ware het niet dat ze allebei niet de ideale vervanger zijn. Het liefst zou ik willen dat we er nog een topper hij halen (idem voor andere posities waar twijfelgevallen zitten), maar dat zou aardig wanbeleid zijn met de opties die we hebben. Dus ik denk dat er geen spits bij gaat komen, of we moeten eerst Vini of Vertessen verkopen. Het probleem zit hem ook niet in wel of niet een nieuwe spits kunnen kopen of halen, maar in het feit dat er twee spelers achter Luuk hebben die eigenlijk niet goed genoeg zijn waardoor iedereen hier roept om een nieuwe spits. Onze mogelijkheden zijn niet eindeloos en met een beetje geluk is Luuk snel terug.
Ik begrijp je redenering volledig. Echter, wat is onze ambitie en wat hebben we er voor over?

Dit jaar 2e worden kan directe plaatsing CL zijn, toch? Zonder een de Jong, gaan we er vanuit dat we met Vini of Vertessen in de punt dat varkentje gaan wassen? Er is echt geld, alleen niet tot in de oneindigheid... Er zullen inderdaad keuzes gemaakt moeten worden... echter leeft bij PSV al maanden de wens om een jong talent achter Luuk aan te trekken.
Armada
Internationale topspeler

RIO wrote: 26 Aug 2022, 17:00 Sesko is al verkocht voor volgend seizoen.
Volledig onhaalbaar dus.

Zonder gein, ik had nog geen weet van het doorschuiven naar Leipzig. Zag vooral vaker zijn naam gedropt worden, maar ook zonder aanstaande transfer echt niet haalbaar.
Standbeeld
Mister PSV

Armada wrote: 26 Aug 2022, 17:05
Standbeeld wrote: 26 Aug 2022, 17:00
Ik begrijp je redenering volledig. Echter, wat is onze ambitie en wat hebben we er voor over?

Dit jaar 2e worden kan directe plaatsing CL zijn, toch? Zonder een de Jong, gaan we er vanuit dat we met Vini of Vertessen in de punt dat varkentje gaan wassen? Er is echt geld, alleen niet tot in de oneindigheid... Er zullen inderdaad keuzes gemaakt moeten worden... echter leeft bij PSV al maanden de wens om een jong talent achter Luuk aan te trekken.
We hebben te weinig financiële mogelijkheden om onze ambitie waar te maken helaas. Het was een godswonder dat we Monaco wisten te verslaan en Rangers was te doen. Dát was het moment om toe te slaan. Nu moeten we wederom op de blaren zitten. Als het aan mij ligt doen we nog een aankoop van 3 a 4 klasbakken/talenten, maar die mogelijkheid hebben we niet. We moeten ook realistisch zijn. En dat is pijnlijk. El Ghazi, een mogelijke vervanger voor Cody als hij gaat en dan houdt het op. Of er moet eerst iemand vertrekken.

2e plek CL is volgend jaar.
Op weg naar nr 26
Vedette

Nu wordt Stengs nadrukkelijk genoemd… ik ga proberen een week niets te lezen en volgende week donderdag wel even teruglezen.
Daveydelaat
Verbannen

Stengs is vooral overgenomen omdat het inNL wel eens is genoemd maar PSV gaat natuurlijk nooot 10 miljoen voor die slapzak neerleggen
DadOfFour
Internationale topspeler

Hoi, ik kom hier voor de geruchten, hoe staat het daarmee?
Hebben we al een nieuwe spits, twee nieuwe vleugelflitsers en een handje vol verdedigers?
Groetjes!
La vida és massa curta per no fer broma
DeEintovenaar
Nationale topspeler

DadOfFour wrote: 26 Aug 2022, 20:21 Hoi, ik kom hier voor de geruchten, hoe staat het daarmee?
Hebben we al een nieuwe spits, twee nieuwe vleugelflitsers en een handje vol verdedigers?
Groetjes!
Kort maar krachtig: nee, nee en nee.
Vanthaman18
Internationale topspeler
Favoriete speler: Luuk de Jong

Ik blijf het lastig te plaatsen vinden allemaal. Rik heeft al vaker getweet: er komt nog vuurwerk buiten het veld.
Daarnaast heeft PSV al meerdere malen naar buiten gebracht: we gaan nog versterkingen halen. Er is nog geld voor een grote aankoop.

En nu dan weer een transfervrije speler… wat klopt er niet?
Paco Casal
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals

https://www.transfermarkt.nl/viktor-tsy ... ler/264372

Hier dan een gerucht. PSV zou voor deze jongen willen gaan als ‘vervanger’ van Noni. Bron: Generatie4. Dynamo Kiev dus wellicht is er wat mogelijk, lijkt me obv zijn profiel een lastig target.
#FreeGeneratie4
DC_PSV
Vedette

Het enige vuurwerk de afgelopen jaren was Gotze.
#simplythebest
Madueke
Legende

Vanthaman18 wrote: 26 Aug 2022, 20:57 Ik blijf het lastig te plaatsen vinden allemaal. Rik heeft al vaker getweet: er komt nog vuurwerk buiten het veld.
Daarnaast heeft PSV al meerdere malen naar buiten gebracht: we gaan nog versterkingen halen. Er is nog geld voor een grote aankoop.

En nu dan weer een transfervrije speler… wat klopt er niet?
Je moet er ook rekening mee houden wanneer dat is gezegd. Vóór de blamage van afgelopen woensdag.
Standbeeld
Mister PSV

Paco Casal wrote: 26 Aug 2022, 20:59 https://www.transfermarkt.nl/viktor-tsy ... ler/264372

Hier dan een gerucht. PSV zou voor deze jongen willen gaan als ‘vervanger’ van Noni. Bron: Generatie4. Dynamo Kiev dus wellicht is er wat mogelijk, lijkt me obv zijn profiel een lastig target.
Hmm, als vervanger van Cody? We halen ook al El Ghazi.
DC_PSV
Vedette

Er moet uberhaupt wat bij. Tegen de tijd dat iedereen weer fit is breekt het EK al aan. We spelen straks 7 wedstrijden in 21 dagen, gaat 'm niet worden op deze lakse manier.
#simplythebest
Locked