Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
Siemen
Nationale topspeler
Posts: 2,327
Joined: 26 Aug 2017, 15:00

Heruone wrote: 01 Sep 2022, 15:43 Ik vind Ruud juist een hele onzekere factor momenteel. Net als JdJ. Ik vind de combinatie alles behalve overtuigend momenteel. En hoewel PSV elke wedstrijd tot nu toe elke wedstrijd aan de lopende band scoort, wordt er enorm veel verbloemt zowel in het spel met als zonder bal.
We gaan het meemaken de komende weken. Twente, Bodo, Feyenoord, Arsenal. Dan zal het veldspel en defensieve organisatie beter moeten. En de opstelling..
Zuc0
Nationale topspeler
Posts: 2,308
Joined: 22 Jun 2022, 17:28
Clubvoorkeur: PSV

We worden te makkelijk overlopen. Dat is eigenlijk in zowat elke wedstrijd zo (of in delen daarvan) en daar heeft hij nog geen antwoord op gevonden.
Qua scoren zit het tot op heden mooi mee.
Voijke
Internationale topspeler
Posts: 3,165
Joined: 25 Aug 2017, 13:31
Clubvoorkeur: PSV

Revolinho wrote: 01 Sep 2022, 21:16 Komend weekend Twente uit. Dan moet het verdedigend echt beter, anders ga je achter de feiten aanlopen.

Erop knallen en voorin effectief zijn.
Volendam - Twente 1-0

Denk dat we ze ook niet moeten overschatten.
Sangaré, le Roi du PSV :strong:
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Voijke wrote: 01 Sep 2022, 23:41
Revolinho wrote: 01 Sep 2022, 21:16 Komend weekend Twente uit. Dan moet het verdedigend echt beter, anders ga je achter de feiten aanlopen.

Erop knallen en voorin effectief zijn.
Volendam - Twente 1-0

Denk dat we ze ook niet moeten overschatten.
Dat is echter echt een incident. Twente speelt verder fris en overtuigend voetbal. Ik ben het met Heroune eens: ik ben verre van overtuigd. En laat mij niet verblinden door een hoop goals tegen veredelde amateurs en vrij gelukkige overwinningen op Ajax en Monaco.

Ik vertrouw op de intelligentie van Ruud en dat hij wilt leren. Maar het blijft learning on the job, wat krankzinnig blijft.
Voijke
Internationale topspeler
Posts: 3,165
Joined: 25 Aug 2017, 13:31
Clubvoorkeur: PSV

Menno1 wrote: 02 Sep 2022, 00:50
Voijke wrote: 01 Sep 2022, 23:41

Volendam - Twente 1-0

Denk dat we ze ook niet moeten overschatten.
Dat is echter echt een incident. Twente speelt verder fris en overtuigend voetbal. Ik ben het met Heroune eens: ik ben verre van overtuigd. En laat mij niet verblinden door een hoop goals tegen veredelde amateurs en vrij gelukkige overwinningen op Ajax en Monaco.

Ik vertrouw op de intelligentie van Ruud en dat hij wilt leren. Maar het blijft learning on the job, wat krankzinnig blijft.
Nou, niet echt.
Hebben wat geluk tegen NEC, waar ze met 0-1 winnen
Tegen Fortuna wint iedereen en Excelsior heeft echt een aantal hele goede kansen om zeep geholpen en daar is nog een goal op 5 cm afgekeurd.
Geen slechte ploeg met oa een geweldige keeper, maar ik vind het geen top ploeg, maar een plekkie 4 tot 7 ploeg.

Verder wel met je eens dat het bij PSV ook nog allemaal niet vloeiend gaat. Ik zag pas in de wedstrijd tegen Volendam soms het spel waar hij naar toe wil.
Het is verder nog erg statisch en rete traag met hier en daar een slaap momentje. Xavi en Til heften dat op
Sangaré, le Roi du PSV :strong:
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9,422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV

Menno1 wrote: 02 Sep 2022, 00:50 Maar het blijft learning on the job, wat krankzinnig blijft.
Ruud loopt al 7 jaar bij PSV rond als trainer.
Daarbij is ervaring als hoofdcoach belangrijk, maar natuurlijk niet zaligmakend. Ook is de rest van de staf en de omgang hiermee erg belangrijk.

Je kunt je twijfels hebben over de keuze voor Ruud als hoofdcoach van PSV, maar de term krankzinnig slaat helemaal nergens op.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Siemen wrote: 01 Sep 2022, 22:10
Heruone wrote: 01 Sep 2022, 15:43 Ik vind Ruud juist een hele onzekere factor momenteel. Net als JdJ. Ik vind de combinatie alles behalve overtuigend momenteel. En hoewel PSV elke wedstrijd tot nu toe elke wedstrijd aan de lopende band scoort, wordt er enorm veel verbloemt zowel in het spel met als zonder bal.
We gaan het meemaken de komende weken. Twente, Bodo, Feyenoord, Arsenal. Dan zal het veldspel en defensieve organisatie beter moeten. En de opstelling..
Ik denk dat PSV in de transities tegen Feyenoord/Arsenal echt in het kontje genaaid kan gaan worden. PSV is in de defensieve organisatie, ideeën en uitvoering bij het omschakelen echt zo enorm kwetsbaar.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4,619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA

Heruone wrote: 02 Sep 2022, 14:29
Siemen wrote: 01 Sep 2022, 22:10

We gaan het meemaken de komende weken. Twente, Bodo, Feyenoord, Arsenal. Dan zal het veldspel en defensieve organisatie beter moeten. En de opstelling..
Ik denk dat PSV in de transities tegen Feyenoord/Arsenal echt in het kontje genaaid kan gaan worden. PSV is in de defensieve organisatie, ideeën en uitvoering bij het omschakelen echt zo enorm kwetsbaar.
Tijd dat we in ieder geval wat focus gaan zetten op een consistente bezetting centraal achterin. Het maar blijven wisselen daar helpt natuurlijk niet om die kwetsbaarheid weg te nemen en kan me niet voorstellen dat het geen impact heeft op het zelfvertrouwen van de CV's
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Prof_napo wrote: 02 Sep 2022, 14:38
Heruone wrote: 02 Sep 2022, 14:29

Ik denk dat PSV in de transities tegen Feyenoord/Arsenal echt in het kontje genaaid kan gaan worden. PSV is in de defensieve organisatie, ideeën en uitvoering bij het omschakelen echt zo enorm kwetsbaar.
Tijd dat we in ieder geval wat focus gaan zetten op een consistente bezetting centraal achterin. Het maar blijven wisselen daar helpt natuurlijk niet om die kwetsbaarheid weg te nemen en kan me niet voorstellen dat het geen impact heeft op het zelfvertrouwen van de CV's
Nee klopt, maar dat is dus het zoeken naar de ideale afstemming en mix van spelersprofielen. De keuze dat Teze RB staat is eigenlijk niet heel gek kijkende naar de achterliggende gedachtes van RvN. Maar dat biedt weer geschuif in het centrum wat niet prettig is.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Weet je wat het ook is. Tegen Rangers bv kan je niet met Mwene spelen want dan heb je slechts 2 langere spelers achterin. In het Europese voetbal heb je minimaal 3 lange spelers achterin nodig en wij hebben dan met Max en Mwene echt een groot probleem. Kijk naar zo'n Volendam die hebben alleen maar kabouters in het team, die gaan in Nederland veel tegengoals krijgen uit corners en vrije trappen.
Sparts
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 784
Joined: 07 Jan 2021, 13:34
Clubvoorkeur: PSV

Met het onverwacht blijven van Gakpo en Sangare, en het aantrekken van El Ghazi heeft Van Nistelrooij nu wel ‘opeens’ een selectie om zijn vingers bij af te likken. Het sneeuwt misschien een beetje onder omdat mensen Mbappe de laatste transferweek nog hadden verwacht. Maar dit is qua middenveld en voorin de sterkste selectie in de afgelopen 10 jaar of zo. Eigenlijk ook defensief. Uiteraard niet allemaal toplevel. Je hebt geen Moreno, maar de tweede centrale verdediger die je opstelt is echt wel beter dan Schwaab of Isimat. Als Mauro nog terugkomt ook twee prima backs. Het is aan Ruud om hier iets goeds uit te broeden. Het zou moeten kunnen.
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6,536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00

Heruone wrote: 02 Sep 2022, 14:29
Siemen wrote: 01 Sep 2022, 22:10

We gaan het meemaken de komende weken. Twente, Bodo, Feyenoord, Arsenal. Dan zal het veldspel en defensieve organisatie beter moeten. En de opstelling..
Ik denk dat PSV in de transities tegen Feyenoord/Arsenal echt in het kontje genaaid kan gaan worden. PSV is in de defensieve organisatie, ideeën en uitvoering bij het omschakelen echt zo enorm kwetsbaar.
Eigenlijk zijn we dat al vijf jaar.
Saibari is underrated.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Ren Höek wrote: 02 Sep 2022, 12:06
Menno1 wrote: 02 Sep 2022, 00:50 Maar het blijft learning on the job, wat krankzinnig blijft.
Ruud loopt al 7 jaar bij PSV rond als trainer.
Daarbij is ervaring als hoofdcoach belangrijk, maar natuurlijk niet zaligmakend. Ook is de rest van de staf en de omgang hiermee erg belangrijk.

Je kunt je twijfels hebben over de keuze voor Ruud als hoofdcoach van PSV, maar de term krankzinnig slaat helemaal nergens op.
En laten we er eens op terigkomen: in die 7 jaar als trainer, wat heeft hij laten zien dat hij DE trainer is voor PSV. Je bent een topclub in Nederland, dus wil je een trainer aanstellen die het heeft laten zien in de top of in ieder geval vlak daaronder met onderscheidend voetbal.

Zeg het maar: Voor wat voor soort voetbal staat Ruud? Wat maakt hem een betere trainer dan andere kandidaten?

Ik vind Ruud een top gast, maar learning on the job had hij elders moeten doen. Nu speel je een verloren seizoen.
User avatar
Maikel
Site Admin
Posts: 18,382
Joined: 10 May 2018, 10:21
Clubvoorkeur: PSV

Menno1 wrote: 03 Sep 2022, 19:27 Ik vind Ruud een top gast, maar learning on the job had hij elders moeten doen. Nu speel je een verloren seizoen.
Dat speelt iedere trainer met deze ongebalanceerde selectie
Eindhovenvoetbal
Internationale topspeler
Posts: 3,440
Joined: 25 Aug 2020, 00:00

Menno1 wrote: 03 Sep 2022, 19:27
Ren Höek wrote: 02 Sep 2022, 12:06

Ruud loopt al 7 jaar bij PSV rond als trainer.
Daarbij is ervaring als hoofdcoach belangrijk, maar natuurlijk niet zaligmakend. Ook is de rest van de staf en de omgang hiermee erg belangrijk.

Je kunt je twijfels hebben over de keuze voor Ruud als hoofdcoach van PSV, maar de term krankzinnig slaat helemaal nergens op.
En laten we er eens op terigkomen: in die 7 jaar als trainer, wat heeft hij laten zien dat hij DE trainer is voor PSV. Je bent een topclub in Nederland, dus wil je een trainer aanstellen die het heeft laten zien in de top of in ieder geval vlak daaronder met onderscheidend voetbal.

Zeg het maar: Voor wat voor soort voetbal staat Ruud? Wat maakt hem een betere trainer dan andere kandidaten?

Ik vind Ruud een top gast, maar learning on the job had hij elders moeten doen. Nu speel je een verloren seizoen.
Helemaal eens. Dat je hier als club ook 3x intrapt, is ongelofelijk. Ruud is een topgozer, een legende. En misschien ook wel een goede trainer, over een paar jaar. Had vlieguren moeten maken elders, zoals hij zelf ook lang wilde. Dit soort debiele gokjes van de club zijn echt schandalig op dit niveau. Niks ten nadele van Ruud.
User avatar
hondjevandebakker
Internationale topspeler
Posts: 3,349
Joined: 21 Dec 2021, 22:31
Clubvoorkeur: PSV

Vorig jaar stonden hier met Schmidt 3-0 achter dus dit zegt niks
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00

Vind het te vroeg om te spreken van een verloren seizoen. Dit is een klote wedstrijd waar Ruud hopelijk ook van leert. En ter verdediging van Ruud, hij moet ook maar roeien met de riemen die hij van John heeft gekregen en dat is niet best. Max als linksback, zwak centrum, geen fatsoenlijke rechtsback, en bij afwezigheid van Luuk niet één echte spits. Dat is topclub onwaardig en dat moet je wel managen als trainer.
Tijn
Internationale topspeler
Posts: 4,216
Joined: 26 Aug 2017, 14:00

[mention]Juancho[/mention] Twente heeft een mindere selectie, maar speelt tactisch wel beter. Krijgen ook alle ruimte van ons. Zo slecht is onze selectie individueel niet, alleen klopt er weer niks van de onderlinge afstanden.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Incl voorbereiding nog geen wedstrijd gezien waar iets van voetbal en laat staan progressie in te zien was. Werkelijk 0 wedstrijden. Heel zorgwekkend. En die staf er om heen zit er ook maar lekker bij.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Sorry, maar er zitten zoveel grote gaten in de onderlinge afstanden. Verdediging laag, aanval hoog. Middenvelders die staan te zwemmen. In positiespel te weinig dynamische positiewisselingen. Zonder bal enorm conservatief in de omschakeling, waardoor men zeer kwetsbaar oogt in de omschakeling. Zonder bal vanuit de organisatie klopt de pressing niet. Mandekking is zo makkelijk te desoriënteren door tegenstanders. Dit is al het gehele seizoen het geval.

Ja, PSV heeft wmb een kut selectie. Maar PSV heeft zo’n grote fout gemaakt met wisseling Schmidt -> Ruud. Ik was vanuit de jeugdteams nooit fan van Ruud, ik heb geprobeerd er met een open frisse look naar te kijken, maar inmiddels na 1.5 maand competitief voetbal, hou ik me hart vast voor de toekomst van PSV in samenwerking met Ruud als trainer.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
RemPSV
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 788
Joined: 04 Nov 2020, 14:36

Het lijkt dit jaar niet eens op fatsoenlijk voetbal.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

hondjevandebakker wrote: 03 Sep 2022, 19:30 Vorig jaar stonden hier met Schmidt 3-0 achter dus dit zegt niks
Het gaat mij niet eens om de score, maar na 10 wedstrijden zie ik nog steeds geen lijn in het spel. Ja, tegen Volendam, maar dan had je ook Sugar Lee Hooper op de bank kunnen zetten.

En ik denk dat Ruud het wel kan leren, want nogmaals, het is een slimme gozer en een sympathieke ook, dus hij kan de jongens wel raken. Sterker nog, dat laatste doet hij nu al. Maar tactiek enz is ook een belangrijk onderdeel van het spel en patronen inbrengen. Zo lang dat niet gebeurt, kan je nog zo motiverend zijn, je gaat dan niet de belangrijke potjes winnen.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Totaaaal geen voetbal in deze ploeg terwijl we wel goede voetballende spelers hebben. Tactisch volledig afgetroefd door grote ruimtes, in balverlies rent iedereen naar achter behalve de voorste die druk zetten en het nog meer open maken.

Het lijkt werkelijk helemaal nergens op en dat is Ruud aan te rekenen. Bizar dat wij al 6 wedstrijden tegen een serieuze tegenstander al met zo 'n laag balbezit % voor de dag komen en geen kans bij elkaar voetballen.

Veerman en Sangaré zijn mogelijk de 2 beste middenvelders van de ED, totaal lam gelegd.
Last edited by 11 Tinus on 03 Sep 2022, 19:41, edited 1 time in total.
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28

Tsja en iedereen vond ‘die Duitser’ zo slecht…die had hier gewoon voor gestaag en Champions League gehaald..
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00

Dat kamikaze voetbal van Roger was in elk geval aantrekkelijker dan dit gepruts. Als je dan toch dezelfde uitkomst hebt uiteindelijk.
Post Reply