Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
milansandro
Legende
Posts: 10,609
Joined: 04 Feb 2018, 00:00

Ruud had echt beter wat meer vlieguren moeten maken..
Had dan voor 2 jaar Cocu aangetrokken, een tactisch sterke trainer die wel raad zou weten met deze ( niet in balans) zijnde selectie..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Thijs wrote: 03 Sep 2022, 21:09
Standbeeld wrote: 03 Sep 2022, 21:07
Ik denk dat Ruud beter zijn eigen advies op kan volgen en dat is eerst naar jezelf kijken.
Eens. Zeker omdat hij nu deed alsof hij het allemaal goed had gedaan en de verbetering in de tweede helft als een soort bewijs daarvan gebruikte. Stelt mij daarmee erg teleur. Ik verwachtte niet dat hij tactisch sterk zou zijn, maar had niet verwacht dat hij zo snel zijn spelers al zou afvallen.
Wat ik mijzelf afvraag is of Ruud de wedstrijden wel terugkijkt en analyseert? Volgens mij zien wij hier op het forum al een tijdje dat Obispo en Teze centraal moeten, dat er tactisch weinig van klopt, dat Max echt niet meer kan, de wissels zijn niet top. Of hij is nog niet klaar voor het grote werk, of hij laat zich teveel beïnvloeden door Fred(?). Want het lijkt aardig op angsthazenvoetbal, het halve team oogt onzeker.
Mikelvb
Nationale topspeler
Posts: 1,867
Joined: 19 Apr 2022, 17:26

Thijs wrote: 03 Sep 2022, 21:09
Standbeeld wrote: 03 Sep 2022, 21:07
Ik denk dat Ruud beter zijn eigen advies op kan volgen en dat is eerst naar jezelf kijken.
Eens. Zeker omdat hij nu deed alsof hij het allemaal goed had gedaan en de verbetering in de tweede helft als een soort bewijs daarvan gebruikte. Stelt mij daarmee erg teleur. Ik verwachtte niet dat hij tactisch sterk zou zijn, maar had niet verwacht dat hij zo snel zijn spelers al zou afvallen.
Dat de 2e helft een verbetering was dat klopt. Dat de 2e helft goed was klopt niet. Er is geen 1 normale kans uit voort gekomen en qua veldspel was het ook matig.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Johnnie Walker wrote: 03 Sep 2022, 20:53 Ik snap de twijfels rondom Ruud en zijn tactische vermogens, hij moet echt nog bewijzen of hij dat in zich heeft. Maar laten we niet gaan roepen om zijn ontslag alsjeblieft, dat past niet bij de supporters van PSV.
Eens. Schop eerder de mensen eruit die het aanstellen van Ruud zo’n geweldig idee vonden.

Ruud is aangesteld met alle risico’s van dien. Maar die moet dan ook wel een eerlijke kans krijgen. Laten we eind van het seizoen evalueren of er progressie is. Dit zie ik als een knetter duur leerjaar voor Ruud. Terwijl je alle kans had op een oogst jaar maar daarvoor moet je bij de directie zijn met hun gestoorde keuzes.
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28

milansandro wrote: 03 Sep 2022, 21:10
Robson de Souza wrote: 03 Sep 2022, 21:07

Til voor Vertessen en juist druk zetten. Inzakken kunnen we juist niet.
Met deze verdediging druk zetten?
ik vind dat echt een groot risico..
We moeten juist compacter spelen en vanuit daar snel omschakelen..
Zonder druk zijn de ruimtes tussen de linies te groot. Dat levert 1 op 1 situaties op en dat is gevaarlijker.
Zuc0
Nationale topspeler
Posts: 2,308
Joined: 22 Jun 2022, 17:28
Clubvoorkeur: PSV

RvN is een boegbeeld maar dit past perfect in de zwakke lijn van prestaties tot nu toe (vanaf de oefenwedstrijden geen lijn in het spel, toevalsvoetbal, veel fouten en tactisch te laat ingrijpen) en was te verwachten als je een coach aanstelt die het allemaal nog moet leren op een hoger niveau en waarvan je überhaupt geen idee hebt of het een goede trainer wordt. i.c.m. met een verdediging die niet voldoet. Voor beide facetten heeft Brands een blinde vlek. Met wensdenken kom je nergens.

De ervaring van Fred Rutten zie ik overigens ook totaal niet terug.

Op deze manier staan we bij de winterstop al kansloos achter.
milansandro
Legende
Posts: 10,609
Joined: 04 Feb 2018, 00:00

Robson de Souza wrote: 03 Sep 2022, 21:20
milansandro wrote: 03 Sep 2022, 21:10
Met deze verdediging druk zetten?
ik vind dat echt een groot risico..
We moeten juist compacter spelen en vanuit daar snel omschakelen..
Zonder druk zijn de ruimtes tussen de linies te groot. Dat levert 1 op 1 situaties op en dat is gevaarlijker.
Daarom zei ik ook compacter spelen, linies kort op elkaar..
En van daaruit snel omschakelen..
We hebben de spelers ervoor..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV

Als een trainer over instelling begint...

Schmidt heb ik nooit over de instelling gehoord. Die had dat wel altijd goed geregeld.
Wat mis ik die man bij ons zeg.

Alles wat was opgebouwd is al in een soepje gepleurd en weggesmeten. Voetbal is ruk en resultaten vallen gewoon tegen (tegen iets betere teams dan halve zolen).
Ontzettend, ontzettend teleurgesteld.

Probleem is. Ik baal er enorm van als we verliezen, maar dan zie ik liever dat het echt gewoon pech is dan dit. Dit is gewoon weggespeeld worden en verliezen. PSV-onwaardig. Wij horen de betere te zijn. Mag je een keer verliezen? 100%, maar dan zijn wij hier boos op bepaalde spelers. Ik kan niet eens boos op spelers zijn want iedereen was ruk.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Nog erger dan een trainer die foute keuzes maakt is een trainer die het niet ziet en niet wil toegeven en het maar gooit op amateur argumenten als geen strijd. Heel, heel zorgwekkend dit. Letterlijk vanaf het eerste balletje dat afgetrapt is lijkt het helemaal nergens op.

Ik heb verdomme ook helemaal geen zin in een jaartje aanhobbelen, de term tussen jaar of leerjaar komt me de strot uit.

En nee, natuurlijk ga je Ruudje er nu of in de winter niet uitgooien (tenzij we hopeloos presteren) maar die evaluatie op hoger niveau die ik al keihard nodig vind krijgt wat mij betreft nu een nog zwaardere lading.

Dit geploeter is ook wel zo ontiegelijk PSV onwaardig.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Zuc0
Nationale topspeler
Posts: 2,308
Joined: 22 Jun 2022, 17:28
Clubvoorkeur: PSV

ComeOnPSV wrote: 03 Sep 2022, 21:28 Als een trainer over instelling begint...
Dat verwacht je idd bij een club uit het rechterrijtje.
Ronaldio
Meervoudig international
Posts: 1,355
Joined: 23 Jul 2022, 21:30
Clubvoorkeur: PSV

Zuc0 wrote: 03 Sep 2022, 21:23 RvN is een boegbeeld maar dit past perfect in de zwakke lijn van prestaties tot nu toe (vanaf de oefenwedstrijden geen lijn in het spel, toevalsvoetbal, veel fouten en tactisch te laat ingrijpen) en was te verwachten als je een coach aanstelt die het allemaal nog moet leren op een hoger niveau en waarvan je überhaupt geen idee hebt of het een goede trainer wordt. i.c.m. met een verdediging die niet voldoet. Voor beide facetten heeft Brands een blinde vlek. Met wensdenken kom je nergens.

De ervaring van Fred Rutten zie ik overigens ook totaal niet terug.

Op deze manier staan we bij de winterstop al kansloos achter.
Njah is nog vroeg in het seizoen. Van Nistelrooij begint pas net.
Dit was een kopie van de wedstrijd tegen FC Twente onder Roger Schmidt afgelopen seizoen. Toen PSV binnen een half uur met 3-0 achter stond.

Ben bang dat die omzetting van het spel van Schmidt naar het spel van v. Nistelrooij nog even gaat duren. Dat kan PSV zomaar de titel kosten. Bij Ajax borduren ze gewoon voort op dezelfde tactiek. Dat doen ze al jaren, ze zoeken daar gewoon de trainer op uit.
Bovendien is de verdediging gewoon niet goed genoeg. PSV heeft geen goede backs. En centraal loopt het ook niet.
Zuc0
Nationale topspeler
Posts: 2,308
Joined: 22 Jun 2022, 17:28
Clubvoorkeur: PSV

Ronaldio wrote: 03 Sep 2022, 21:36 Dit was een kopie van de wedstrijd tegen FC Twente onder Roger Schmidt afgelopen seizoen. Toen PSV binnen een half uur met 3-0 achter stond.
Geldt voor meerdere wedstrijden. Groundhog day.
Lichtpuntje: vorig seizoen stond Twente na 25 minuten met 3-0 voor, ditmaal stond het slechts 2-0 na diezelfde tijdspanne.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39

Den Bondskoots wrote: 03 Sep 2022, 20:58
ruuddevil wrote: 03 Sep 2022, 20:01 Het heeft weinig zin om dit Ruud kwalijk te nemen. Hij heeft nota bene nee gezegd. Dat zou voor iedere club reden zijn geweest om te beseffen dat het vragen idioot was to begin with.
Kerel. Hij heeft ja gezegd anders zat ie er niet.
Kerel. Je weet donders goed dat hij de eerste keer nee heeft gezegd en later van gedachten is veranderd.
Den Bondskoots
Vaste waarde in elftal
Posts: 588
Joined: 04 Nov 2020, 16:02

ruuddevil wrote: 03 Sep 2022, 22:33
Den Bondskoots wrote: 03 Sep 2022, 20:58

Kerel. Hij heeft ja gezegd anders zat ie er niet.
Kerel. Je weet donders goed dat hij de eerste keer nee heeft gezegd en later van gedachten is veranderd.
Daar was ie toch zelf bij?
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Ik vind dit wel een goede discussie…
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39

Den Bondskoots wrote: 03 Sep 2022, 22:36
ruuddevil wrote: 03 Sep 2022, 22:33

Kerel. Je weet donders goed dat hij de eerste keer nee heeft gezegd en later van gedachten is veranderd.
Daar was ie toch zelf bij?
Zeker, maar als jij iemand vraagt voor een belangrijke functie en die zegt nee omdat hij er nog niet klaar voor is, zou je hem dan een 2e keer vragen?
JChovanec
Meervoudig international
Posts: 1,184
Joined: 31 Aug 2021, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Ronaldio wrote: 03 Sep 2022, 21:36
Zuc0 wrote: 03 Sep 2022, 21:23 RvN is een boegbeeld maar dit past perfect in de zwakke lijn van prestaties tot nu toe (vanaf de oefenwedstrijden geen lijn in het spel, toevalsvoetbal, veel fouten en tactisch te laat ingrijpen) en was te verwachten als je een coach aanstelt die het allemaal nog moet leren op een hoger niveau en waarvan je überhaupt geen idee hebt of het een goede trainer wordt. i.c.m. met een verdediging die niet voldoet. Voor beide facetten heeft Brands een blinde vlek. Met wensdenken kom je nergens.

De ervaring van Fred Rutten zie ik overigens ook totaal niet terug.

Op deze manier staan we bij de winterstop al kansloos achter.
Njah is nog vroeg in het seizoen. Van Nistelrooij begint pas net.
Dit was een kopie van de wedstrijd tegen FC Twente onder Roger Schmidt afgelopen seizoen. Toen PSV binnen een half uur met 3-0 achter stond.

Ben bang dat die omzetting van het spel van Schmidt naar het spel van v. Nistelrooij nog even gaat duren. Dat kan PSV zomaar de titel kosten. Bij Ajax borduren ze gewoon voort op dezelfde tactiek. Dat doen ze al jaren, ze zoeken daar gewoon de trainer op uit.
Bovendien is de verdediging gewoon niet goed genoeg. PSV heeft geen goede backs. En centraal loopt het ook niet.
Maar wat is het spel van Ruud dan? Dat het nog niet volgens plan loopt zou kunnen, maar ik zie niet iets van een plan. Niet als er verdedigd moet worden en niet bij het opzetten van een aanval.
AddoCultheld
Internationale topspeler
Posts: 3,548
Joined: 19 Oct 2020, 10:20

Gewoon heel naïef van hem en helemaal van rutten. Dat zij akkoord zijn gegaan met deze verdediging. We hebben tegen volendam, twente, Emmen, excelsior en Eagles gespeeld. 7 goals tegen.
Het hele niveau van de verdediging is gewoon te triest voor woorden. En dat al 2 jaar hopen op de zogenaamde potentie die er niet of te weinig is.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Ik neem Ruud ook niks kwalijk. Die is er ingeluisde door een incapabele directie die puur afging op uitstraling. Fucking amateurs. Ruud had vast moeten houden aan zijn eigen plan en vlieguren moeten maken bij een goede eredivisie club. Net als Mark destijds.

Benieuwd wie ze straks aanstellen. Lucius? Ramzi? De druk en het niveau is totaal niet te vergelijken met jeugd teams of KKD. Zeker in een zwakke eredivisie is er zero room for error.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Los van dat ik Ruud voorlopig enorm vind tegenvallen... het is toch verdomme in en in triest als ook Ruudje volledig ten onder gaat als coach terwijl hij als speler zo'n fucking held is geweest. Net als v. Bommel. Ergens maakt me dat ook gewoon enorm teleurgesteld in PSV. Zou zo verdomd triest zijn als Ruudje bij zijn eerste klus als hoofdcoach direct kopje onder gaat op vaak een niet zo'n fijne manier. En ja het is heel voorbarig maar voorlopig zie ik eigenlijk 0 redenen om aan te nemen dat hij zo'n goede trainer is of snel kan worden.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
AddoCultheld
Internationale topspeler
Posts: 3,548
Joined: 19 Oct 2020, 10:20

Menno1 wrote: 03 Sep 2022, 23:18 Ik neem Ruud ook niks kwalijk. Die is er ingeluisde door een incapabele directie die puur afging op uitstraling. Fucking amateurs. Ruud had vast moeten houden aan zijn eigen plan en vlieguren moeten maken bij een goede eredivisie club. Net als Mark destijds.

Benieuwd wie ze straks aanstellen. Lucius? Ramzi? De druk en het niveau is totaal niet te vergelijken met jeugd teams of KKD. Zeker in een zwakke eredivisie is er zero room for error.
Vaak met je eens. Maar ik vind dat je ook kritisch mag zijn op Ruud. Hoezo versterk je deze incapabele verdediging niet. Al 2 jaar is dat het zorgenkindje en je gaat met dezelfde prutsers door. Dan heb je als Ruud en Fred echt grote steken laten vallen, want je had daar echt eisen op kunnen en moeten stellen m.b.t. doorselecteren.
User avatar
mateja
Internationale topspeler
Posts: 3,390
Joined: 01 Mar 2021, 09:48
Clubvoorkeur: PSV

Juancho wrote: 03 Sep 2022, 23:20 Los van dat ik Ruud voorlopig enorm vind tegenvallen... het is toch verdomme in en in triest als ook Ruudje volledig ten onder gaat als coach terwijl hij als speler zo'n fucking held is geweest. Net als v. Bommel. Ergens maakt me dat ook gewoon enorm teleurgesteld in PSV. Zou zo verdomd triest zijn als Ruudje bij zijn eerste klus als hoofdcoach direct kopje onder gaat op vaak een niet zo'n fijne manier. En ja het is heel voorbarig maar voorlopig zie ik eigenlijk 0 redenen om aan te nemen dat hij zo'n goede trainer is of snel kan worden.
Bommel en RvN vind ik totaal niet te vergelijken. Mark heeft eea echt zelf verpest met zijn giftige stijl van managen. Dát zal Ruud niet overkomen. Hopelijk pakt hij het tactische gedeelte wel snel op. Want we moeten als club inderdaad niet een leerschool worden voor allerlei belangrijke posities.
User avatar
trouwepsvfan
Vedette
Posts: 8,014
Joined: 11 Aug 2019, 14:50
Clubvoorkeur: PSV

Ruud heeft niet zoveel te eisen. We zijn Engeland niet en bovendien hadden we helemaal geen geld voor versterkingen meer
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
AddoCultheld
Internationale topspeler
Posts: 3,548
Joined: 19 Oct 2020, 10:20

trouwepsvfan wrote: 03 Sep 2022, 23:24 Ruud heeft niet zoveel te eisen. We zijn Engeland niet en bovendien hadden we helemaal geen geld voor versterkingen meer
Onzin. Max had je deze periode voor 8 miljoen kunnen verkopen. Daar had je een prima lb voor terug kunnen halen. Die van Twente is prima. Alles weer goed praten. Ipv eens terecht kritisch zijn. En bijvoorbeeld een Vertonghen als leidende cv achterin was echt wel haalbaar geweest. Ipv die zogenaamde talenten die onderhand 25 zijn.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

mateja wrote: 03 Sep 2022, 23:24
Juancho wrote: 03 Sep 2022, 23:20 Los van dat ik Ruud voorlopig enorm vind tegenvallen... het is toch verdomme in en in triest als ook Ruudje volledig ten onder gaat als coach terwijl hij als speler zo'n fucking held is geweest. Net als v. Bommel. Ergens maakt me dat ook gewoon enorm teleurgesteld in PSV. Zou zo verdomd triest zijn als Ruudje bij zijn eerste klus als hoofdcoach direct kopje onder gaat op vaak een niet zo'n fijne manier. En ja het is heel voorbarig maar voorlopig zie ik eigenlijk 0 redenen om aan te nemen dat hij zo'n goede trainer is of snel kan worden.
Bommel en RvN vind ik totaal niet te vergelijken. Mark heeft eea echt zelf verpest met zijn giftige stijl van managen. Dát zal Ruud niet overkomen. Hopelijk pakt hij het tactische gedeelte wel snel op. Want we moeten als club inderdaad niet een leerschool worden voor allerlei belangrijke posities.
Het gaat niet om het proces na aanstelling, maar puur om de gedachte: 2 helden als oud spelers die het bij hun eerst job en ook nog eens bij hun cluppie niet redden met in geval van v. Bommel ook nog eens een vieze nasmaak. Dat voelt voor mij iig heel, heel erg treurig aan en ik moet er niet aan denken dat Ruudje ook gaat mislukken.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Post Reply