Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
Siemen
Nationale topspeler
Posts: 2,327
Joined: 26 Aug 2017, 15:00

We hebben een dramatische linksback, een beoogd leider die de defensie onzekerder maakt en géén rechtsback. Nee, het is achterin slecht gedaan door John. Desondanks laat Ruud zijn team momenteel veel slechter voetballen dan de de optelsom van 11 individuen.
User avatar
mateja
Internationale topspeler
Posts: 3,390
Joined: 01 Mar 2021, 09:48
Clubvoorkeur: PSV

Juancho wrote: 03 Sep 2022, 23:32
mateja wrote: 03 Sep 2022, 23:24

Bommel en RvN vind ik totaal niet te vergelijken. Mark heeft eea echt zelf verpest met zijn giftige stijl van managen. Dát zal Ruud niet overkomen. Hopelijk pakt hij het tactische gedeelte wel snel op. Want we moeten als club inderdaad niet een leerschool worden voor allerlei belangrijke posities.
Het gaat niet om het proces na aanstelling, maar puur om de gedachte: 2 helden als oud spelers die het bij hun eerst job en ook nog eens bij hun cluppie niet redden met in geval van v. Bommel ook nog eens een vieze nasmaak. Dat voelt voor mij iig heel, heel erg treurig aan en ik moet er niet aan denken dat Ruudje ook gaat mislukken.
Ik ook niet uiteraard, en hopelijk blijkt zijn aanstelling geen fout. Maar het idee vind ik niet verkeerd, het traject Cocu zeg maar. Maar misschien had RvN eerst wat ervaring op moeten doen bij een kleinere club, wat meerderen hebben geopperd voor zijn aanstelling (een Heerenveen oid).
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Het is vooral de stap van Schmidt en zijn manier van spelen en dit na 2 jaar weg gooien om met een rookie weer een hele nieuwe weg in te slaan. Dat slaat gewoon helemaal nergens op.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
mateja
Internationale topspeler
Posts: 3,390
Joined: 01 Mar 2021, 09:48
Clubvoorkeur: PSV

Juancho wrote: 04 Sep 2022, 00:04 Het is vooral de stap van Schmidt en zijn manier van spelen en dit na 2 jaar weg gooien om met een rookie weer een hele nieuwe weg in te slaan. Dat slaat gewoon helemaal nergens op.
Mee eens.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV

Het moet gewoon heel snel beter. Als we geen druk willen zetten moet het goed staan... dat is het probleem. Het staat voor geen meter, spelers lopen dwars door het middenveld en de verdediging...

Ruud doe ons een plezier en ga aan de slag met alle slechte dingen. Geen gelul over instelling.
Ga oefeningen doen waarbij de centrale verdedigers onder hoge druk staan want wat een paniek hebben die jongens. Zorg ervoor dat Sangare het slot op de deur is en het middenveld gaat draaien met en zonder bal.


Wat mij ook wel opviel aan het begin van dit seizoen is dat Veerman zei dat Ruud wat meer vanuit het voetbal denkt dan vanuit het drukzetten (Schmidt).

Daar lijkt dus ook wel een probleem te zitten want zonder bal is het niveau echt Volendam of Excelsior. Ik overdrijf niet. Tegenstander loopt er zonder moeite doorheen.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Aan de bal net zo hoor. Het is bizar om te zien hoe vaak en snel we de bal weer kwijt zijn, hoe weinig vloeiende aanvallen je ziet. Hoe weinig driehoekjes je ziet of prima positiespel. Aan de bal maar ook zonder bal wat je al aangeeft...het is echt echt heel bedroevend. En dan druk ik me eigenlijk nog voorzichtig uit.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Stofzuiger
Vaste waarde in elftal
Posts: 506
Joined: 14 Mar 2021, 17:23

Ruud lijkt het niet te zien. Niet zo vreemd voor een rookie coach. Erger is dat de PSV-leiding zich voor een tweede keer aan deze steen heeft gestoten en zelfs Fred Rutten als mentor naast hem heeft gezet, een bewezen tactische onbenul.
User avatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Posts: 32,083
Joined: 27 Aug 2017, 23:16
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Ruud moet maar naar één persoon luisteren en dat is Guus.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
User avatar
mateja
Internationale topspeler
Posts: 3,390
Joined: 01 Mar 2021, 09:48
Clubvoorkeur: PSV

ziege maar ook zagge wrote: 04 Sep 2022, 00:23 Ruud moet maar naar één persoon luisteren en dat is Guus.
Til?
Op weg naar nr 26
Vedette
Posts: 6,156
Joined: 02 Apr 2019, 00:00

Hot take… na heel veel drank vandaag, topdag… thuis samenvatting gekeken.. we worden 4e met een interim.
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2,101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV

Begrijpelijk dat mensen RVN nu de maat nemen, maar kom op: tel even hoeveel spelers deze selectie herbergt die niet in staat zijn een strakke pas gecontroleerd aan te nemen, voortdurend ruzie met de bal hebben. Daarnaast moet de man het met één spits en één linksbuiten doen, heeft hij door blessure van Mauro geen enkele back van kwaliteit en is zoals altijd het centrum achterin ook niet toegerust om de ambities (CL, titel, Ajax voorbij) waar te maken. Zou het na vier jaar zonder titels en twee coaches ook deze keer weer aan de manager en zijn staf liggen allemaal?

Elke coach van PSV wordt in zijn hemd gezet door een TD en clubleiding die overloopt van zelfingenomenheid en zelfoverschatting en bij wijze van dolk in de rug ook nog durft te roeptoeteren hoe hoog de ambities binnen en buiten de landsgrenzen zijn. Totaal uit verhouding. Het is niet fair om Van Nistelrooij de zwarte piet toe te schuiven, waar de verantwoordelijk voor de teloorgang van PSV al jaren een laagje hoger ligt dan het teammangement.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Nee sorry, ik ga niet mee in dat de spelers niet goed genoeg zijn. Tegen Monaco OK, Tegen Rangers hmmkee maar voor de rest kunnen deze gasten ballen.

Het beste voorbeeld van een niet draaiend team is als je beste mensen slecht spelen. Veerman, Sangaré en Xavi in de eerste helft was niets van wat ze kunnen.

Mijn stokpaardje; al die tig goals die we gemaakt hebben zijn vrijwel nooit uit opbouwende aanvallen gekomen. Geen zorgvuldig en verzorgd spel tot aan de 16 en dan afmaken maar het is of counter, of dode spelsituaties of fouten van de tegenstanders.

Ik kan me geen PSV heugen wat zo slordig aan de bal was. Of de tegenstanders zetten ons allemaal heel goed onder druk of we spelen de bal te snel naar voren met alle risico's van dien.

Defensief is het nog erger want de voorste 2 zetten druk, de 2 middenvelders blijven hangen en de bal gaat daarna makkelijk tussen de linies door naar voren.

Het staat gewoon niet en dan worden goede spelers slecht ipv slechte spelers goed. Dat is het probleem nu.
Danny03
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 829
Joined: 24 Oct 2021, 18:35
Clubvoorkeur: PSV

O Goleiro Grande wrote: 04 Sep 2022, 01:12 Begrijpelijk dat mensen RVN nu de maat nemen, maar kom op: tel even hoeveel spelers deze selectie herbergt die niet in staat zijn een strakke pas gecontroleerd aan te nemen, voortdurend ruzie met de bal hebben. Daarnaast moet de man het met één spits en één linksbuiten doen, heeft hij door blessure van Mauro geen enkele back van kwaliteit en is zoals altijd het centrum achterin ook niet toegerust om de ambities (CL, titel, Ajax voorbij) waar te maken. Zou het na vier jaar zonder titels en twee coaches ook deze keer weer aan de manager en zijn staf liggen allemaal?

Elke coach van PSV wordt in zijn hemd gezet door een TD en clubleiding die overloopt van zelfingenomenheid en zelfoverschatting en bij wijze van dolk in de rug ook nog durft te roeptoeteren hoe hoog de ambities binnen en buiten de landsgrenzen zijn. Totaal uit verhouding. Het is niet fair om Van Nistelrooij de zwarte piet toe te schuiven, waar de verantwoordelijk voor de teloorgang van PSV al jaren een laagje hoger ligt dan het teammangement.
Eerst maar is gaan Evalueren met de jong, in de winter en het het is er gaan over hebben wat hij nou goed heeft gedaan in zijn periode, de maat van de rvc moet ook een keer vol zijn.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

AddoCultheld wrote: 03 Sep 2022, 23:23
Menno1 wrote: 03 Sep 2022, 23:18 Ik neem Ruud ook niks kwalijk. Die is er ingeluisde door een incapabele directie die puur afging op uitstraling. Fucking amateurs. Ruud had vast moeten houden aan zijn eigen plan en vlieguren moeten maken bij een goede eredivisie club. Net als Mark destijds.

Benieuwd wie ze straks aanstellen. Lucius? Ramzi? De druk en het niveau is totaal niet te vergelijken met jeugd teams of KKD. Zeker in een zwakke eredivisie is er zero room for error.
Vaak met je eens. Maar ik vind dat je ook kritisch mag zijn op Ruud. Hoezo versterk je deze incapabele verdediging niet. Al 2 jaar is dat het zorgenkindje en je gaat met dezelfde prutsers door. Dan heb je als Ruud en Fred echt grote steken laten vallen, want je had daar echt eisen op kunnen en moeten stellen m.b.t. doorselecteren.
Je hebt gelijk hoor. Ik ben biased want heb een zwak voor Ruud, maar Ruud is natuurlijk verantwoordelijk. Die jongen is er simpelweg niet klaar voor. Zijn voetbal is niet meer onderscheidend dan pakweg Cocu, die gewoon beschikbaar was en al enkele jaren ervaring heeft. Had dan Cocu aangesteld en Ruud 2-3 jaar 'uitgeleend' aan een Heerenveen, Vitesse, Utrecht. Dat is een set up for success, nu een set up for failure. En dat is niet eerlijk.
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Menno1 wrote: 04 Sep 2022, 01:29 Dat is een set up for success, nu een set up for failure.
Hier ben ik het niet geheel mee eens. Je hebt verstand van tactiek etc. of je hebt dat niet. Bepaalde situaties en dingen kan je leren: wat werkt psychologisch goed om spelers beter aan te voelen cq te motiveren? Hoe kan ik mn trainingsoefeningen beter overbrengen? Net als je ook op tactiek kan verbeteren. Maar dat is inherent aan tactische evolutie binnen het voetbal, i.e. het zoeken van nieuwe oplossingen op specifieke vraagstukken. Bijv. manier van doeltrap door een speler hem te laten nemen of bijv. inverted wingbacks (iets van al ff geleden).
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Heruone wrote: 04 Sep 2022, 01:39
Menno1 wrote: 04 Sep 2022, 01:29 Dat is een set up for success, nu een set up for failure.
Hier ben ik het niet geheel mee eens. Je hebt verstand van tactiek etc. of je hebt dat niet. Bepaalde situaties en dingen kan je leren: wat werkt psychologisch goed om spelers beter aan te voelen cq te motiveren? Hoe kan ik mn trainingsoefeningen beter overbrengen? Net als je ook op tactiek kan verbeteren. Maar dat is inherent aan tactische evolutie binnen het voetbal, i.e. het zoeken van nieuwe oplossingen op specifieke vraagstukken. Bijv. manier van doeltrap door een speler hem te laten nemen of bijv. inverted wingbacks (iets van al ff geleden).
Tja, het is vooral hopen hoor. Ik hoop dat de intelligentie en de drang naar succes van Ruud een goede trainer maakt. maar zoals ik al vaker zeg: hope is not a strategy, dus ben het eigenlijk wel met je eens.

Het is hopen op iets wat waarschijnlijk niet er in zit en dat is best triest. Maar ik blijf de schuld geven aan die idioten die het wel een goed idee vonden om Ruud voor het eerste te zetten zonder enige fundering behalve zijn reputatie als topspeler en zijn geweldige uitstraling....
User avatar
GiveCup2day
International
Posts: 907
Joined: 27 Jan 2022, 13:11
Clubvoorkeur: PSV en Chelsea

Ik heb nog steeds 100% vertrouwen in Ruud. Niet echt omdat ik vandaag ook maar één aanknopingspunt op het veld heb gezien maar wel na zijn zelfkritische interview na afloop. Het was verschrikkelijk en Ruud staat daar ook kritisch en kwetsbaar zijn verhaal te doen. Onder Schmidt en van Bommel hebben we tig van zulke wedstrijden gespeeld waarna beide heren doodleuk gingen vertellen wat er allemaal wel niet goed was en hoe leuk iedereen kan voetballen.

Van Nistelrooy accepteert dit niet en verwacht meer. Net als wij allemaal.
User avatar
trouwepsvfan
Vedette
Posts: 8,014
Joined: 11 Aug 2019, 14:50
Clubvoorkeur: PSV

Ik vond Ruud helemaal niet zo reflectief anders. Ja, het was qua instelling en mentaliteit heel slecht. Maar een trainer die na afloop alleen daar over bezigt, dat is een teken van onmacht. Geen enkel reflectief vermogen op de door hem zelf gekozen veldbezetting, tactiek en wissels.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Gelukkig is Cocu nog vrij. Die kan het in de winter overnemen.
User avatar
Zico
Regelmatige invaller
Posts: 393
Joined: 26 Aug 2022, 09:51
Clubvoorkeur: PSV

.
Last edited by Zico on 04 Sep 2022, 12:43, edited 1 time in total.
User avatar
mateja
Internationale topspeler
Posts: 3,390
Joined: 01 Mar 2021, 09:48
Clubvoorkeur: PSV

Zico wrote: 04 Sep 2022, 06:39
mateja wrote: 04 Sep 2022, 00:25

Til?
Haha...Guus Til!
Als jij bij de naam 'Guus' als eerste aan Til denkt, ben jij geen echte PSV-er.
Ah, je snap het grapje niet.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Op weg naar nr 25 wrote: 04 Sep 2022, 00:30 Hot take… na heel veel drank vandaag, topdag… thuis samenvatting gekeken.. we worden 4e met een interim.
Misschien een lijntje erbij nemen om het een en ander weer scherp te krijgen. Want dit lijkt nergens op. ;)
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

RIO wrote: 04 Sep 2022, 05:20 Gelukkig is Cocu nog vrij. Die kan het in de winter overnemen.
Pff, ja hoor daar hebben we de eerste alweer die om Cocu roept. Welgeteld 5 wedstrijden onderweg. Ik mag hopen dat Ruud veel gaat winnen alleen al om de roep om Cocu. ;)
Op weg naar nr 26
Vedette
Posts: 6,156
Joined: 02 Apr 2019, 00:00

Standbeeld wrote: 04 Sep 2022, 08:48
Op weg naar nr 25 wrote: 04 Sep 2022, 00:30 Hot take… na heel veel drank vandaag, topdag… thuis samenvatting gekeken.. we worden 4e met een interim.
Misschien een lijntje erbij nemen om het een en ander weer scherp te krijgen. Want dit lijkt nergens op. ;)
Neuh, de kater is goed genoeg nou, maar ik blijf bij mijn statement van de 4e plek maar die interim neem ik terug, dat gun ik RvN niet en dat doet onze directie ook niet.
User avatar
mateja
Internationale topspeler
Posts: 3,390
Joined: 01 Mar 2021, 09:48
Clubvoorkeur: PSV

trouwepsvfan wrote: 04 Sep 2022, 04:17 Ik vond Ruud helemaal niet zo reflectief anders. Ja, het was qua instelling en mentaliteit heel slecht. Maar een trainer die na afloop alleen daar over bezigt, dat is een teken van onmacht. Geen enkel reflectief vermogen op de door hem zelf gekozen veldbezetting, tactiek en wissels.
Mee eens. Maar ik hoop dat Ruud buiten de media om wel degelijk weet wat er tactisch fout gaat. Anders wordt het een enorm lang seizoen.
Post Reply