Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Ik had zijn interview bij ESPN al gezien en zag nu het interview op NOS. Opnieuw doet hij alsof wij de tweede helft zo anders ingingen en alsof we op die manier de eerste helft niet in problemen waren gekomen. Dit stoort mij gigantisch. Het grootste verschil was namelijk dat Twente die energie van begin eerste helft simpelweg niet meer op kon brengen. De tweede helft begonnen we niet zo anders dan de eerste, maar Twente was anders, omdat zij 2-0 voorstonden en energie moesten sparen. Als Ruud nu in het terugbespreken van de wedstrijd dat niet ziet, leer je dus niks van deze verliespartij en gebeurt het nog wel eens de komende weken…
Paulus22
International
Posts: 996
Joined: 24 Feb 2019, 17:18

Ik kan me niet voorstellen dat wij dingen zien qua tactiek etc. die een trainer van PSV niet zou zien.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Ik roep het al jaren en jaren: de eerste topspits die ook een toptrainer wordt moet nog geboren worden. Hopelijk wordt het een voor de Eredivisie een goede trainer. Dan ben ik al tevreden.

Al moet ik zeggen: welke trainer je er ook voor zet: die 1-0 van Cerny waarbij hij 2x kan aannemen en ook nog fout en een speler gewoon blijft kijken en hem laat schieten.... Daar helpt geen trainer aan.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Siemen
Nationale topspeler
Posts: 2,327
Joined: 26 Aug 2017, 15:00

Thijs wrote: 04 Sep 2022, 09:02 Ik had zijn interview bij ESPN al gezien en zag nu het interview op NOS. Opnieuw doet hij alsof wij de tweede helft zo anders ingingen en alsof we op die manier de eerste helft niet in problemen waren gekomen. Dit stoort mij gigantisch. Het grootste verschil was namelijk dat Twente die energie van begin eerste helft simpelweg niet meer op kon brengen. De tweede helft begonnen we niet zo anders dan de eerste, maar Twente was anders, omdat zij 2-0 voorstonden en energie moesten sparen. Als Ruud nu in het terugbespreken van de wedstrijd dat niet ziet, leer je dus niks van deze verliespartij en gebeurt het nog wel eens de komende weken…
Precies. Ik zei al tegen m'n broer dat Ruud dit zou gaan zeggen. Alsof de tweede helft wel goed was. Twente zakte volledig in. Hoeveel kansen hebben we gecreëerd? Twee of drie? Het aanvalsplan was de tweede helft ook erg slecht en zonder idee.
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

De vraag voor mij is: ligt het aan de trainer of ligt het aan de uitvoerders, de spelers? Ben geneigd te stellen dat er al jaren aandacht is voor opbouw, eigen balbezit en te weinig voor de omschakeling naar bb tegenstander en de tactische discipline die daarbij hoort met name de afstemming van de linies en de meedogenloosheid die in de 16 hoort. Daar zijn wij veel te lief. Het is deels een gebrek aan kwaliteit, maar ook een gebrek aan tactische discipline imo. En waar die uit voortkomt?🤷‍♂️
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39

Siemen wrote: 04 Sep 2022, 09:16
Thijs wrote: 04 Sep 2022, 09:02 Ik had zijn interview bij ESPN al gezien en zag nu het interview op NOS. Opnieuw doet hij alsof wij de tweede helft zo anders ingingen en alsof we op die manier de eerste helft niet in problemen waren gekomen. Dit stoort mij gigantisch. Het grootste verschil was namelijk dat Twente die energie van begin eerste helft simpelweg niet meer op kon brengen. De tweede helft begonnen we niet zo anders dan de eerste, maar Twente was anders, omdat zij 2-0 voorstonden en energie moesten sparen. Als Ruud nu in het terugbespreken van de wedstrijd dat niet ziet, leer je dus niks van deze verliespartij en gebeurt het nog wel eens de komende weken…
Precies. Ik zei al tegen m'n broer dat Ruud dit zou gaan zeggen. Alsof de tweede helft wel goed was. Twente zakte volledig in. Hoeveel kansen hebben we gecreëerd? Twee of drie? Het aanvalsplan was de tweede helft ook erg slecht en zonder idee.
Heet je broer toevallig [mention]Menno1[/mention] ?
Het Kanon
Internationale topspeler
Posts: 3,077
Joined: 22 Apr 2019, 00:00

ShovingNE2 wrote: 04 Sep 2022, 09:11 Ik roep het al jaren en jaren: de eerste topspits die ook een toptrainer wordt moet nog geboren worden. Hopelijk wordt het een voor de Eredivisie een goede trainer. Dan ben ik al tevreden.
Jupp Heynckes, Alex Ferguson en Brian Clough waren allen eerst een spits en hebben daarna meer dan één keer als trainer de cup met de grote oren gewonnen. Het is allemaal relatief, het een hoeft het ander niet uit te sluiten.

Ruud is gewoon zichzelf en als hij een goed idee heeft over het spel en de capaciteiten heeft om zichzelf en zijn elftal te verbeteren. Gisteren werden we in de eerste helft aan alle kanten voorbij gelopen, mede omdat de veldbezetting niet helemaal klopte. In de tweede helft hadden we de bal meer in bezit, maar zag je weinig vastigheden terug om de tegenstander in problemen te brengen. Als dit de komende tijd verbetert, dan komt het goed. Als dit zo blijft, ja, dan hebben we inderdaad een groot probleem.
Tijn
Internationale topspeler
Posts: 4,216
Joined: 26 Aug 2017, 14:00

Hij heeft geen tactiek gevonden om de zwaktes van eigen spelers te camoufleren en de kracht te benutten.
Max is enorm slecht nu, maar mag blijven spelen.
Ramalho valt nu ver terug.
Mwene was prima tegen Monaco en uit bij de Rangers en zit nu op de bank.
Hij wou Til graag hebben, maar die zit ook op de bank omdat hij niet in het systeem past.
Guti werd er ineens ingezet, waardoor Veerman weer op 10 moest, wat niet liep, maar toch aan vastgehouden werd tegen Rangers thuis.
Gakpo scoorde veel, maar wordt niet optimaal benut in deze speelwijze.
Waarom kwam El Ghazi op rechts erin en Vertessen in de spits gisteren?
En zo kan je vast nog lang doorgaan.


Tactisch zit er veel te weinig samenhang en lijn in.
De kracht van Van Nistelrooij in het begin leek dat hij de juiste mensen om zich heen verzamelde met Rutten en Rabanal onder andere.
Maar waar hij ook leek aan te geven dat de blessures mede door Schmidt kwamen, hebben we nu ook al weer 3 a 4 belangrijke basisspelers geblesseerd.
Hij moet echt heel snel leren en de boel goed neerzetten, want dit was niet de eerste keer dat we tactisch afgetroefd worden dit seizoen.
Als we thuis tegen Feyenoord verliezen sta je echt enorm ver achter op zelfs de 2e plek.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Het Kanon wrote: 04 Sep 2022, 09:23 Jupp Heynckes, Alex Ferguson en Brian Clough waren allen eerst een spits en hebben daarna meer dan één keer als trainer de cup met de grote oren gewonnen. Het is allemaal relatief, het een hoeft het ander niet uit te sluiten.
Geen van drieën was een topspits. Nog niet bijna. Klinsmann is de enige die in de buurt komt van topspits/toptrainer, maar dat vind ik geen toptrainer.
Ruud is gewoon zichzelf en als hij een goed idee heeft over het spel en de capaciteiten heeft om zichzelf en zijn elftal te verbeteren. Gisteren werden we in de eerste helft aan alle kanten voorbij gelopen, mede omdat de veldbezetting niet helemaal klopte. In de tweede helft hadden we de bal meer in bezit, maar zag je weinig vastigheden terug om de tegenstander in problemen te brengen. Als dit de komende tijd verbetert, dan komt het goed. Als dit zo blijft, ja, dan hebben we inderdaad een groot probleem.
Ik geloof dat hij er een goed idee over heeft, maar schijnbaar kunnen spitsen het niet overbrengen op een groep. En dat we meer balbezit hadden was omdat FC Twente niet meer hoefde.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

ShovingNE2 wrote: 04 Sep 2022, 09:26
Het Kanon wrote: 04 Sep 2022, 09:23 Jupp Heynckes, Alex Ferguson en Brian Clough waren allen eerst een spits en hebben daarna meer dan één keer als trainer de cup met de grote oren gewonnen. Het is allemaal relatief, het een hoeft het ander niet uit te sluiten.
Geen van drieën was een topspits. Nog niet bijna. Klinsmann is de enige die in de buurt komt van topspits/toptrainer, maar dat vind ik geen toptrainer.
Ruud is gewoon zichzelf en als hij een goed idee heeft over het spel en de capaciteiten heeft om zichzelf en zijn elftal te verbeteren. Gisteren werden we in de eerste helft aan alle kanten voorbij gelopen, mede omdat de veldbezetting niet helemaal klopte. In de tweede helft hadden we de bal meer in bezit, maar zag je weinig vastigheden terug om de tegenstander in problemen te brengen. Als dit de komende tijd verbetert, dan komt het goed. Als dit zo blijft, ja, dan hebben we inderdaad een groot probleem.
Ik geloof dat hij er een goed idee over heeft, maar schijnbaar kunnen spitsen het niet overbrengen op een groep. En dat we meer balbezit hadden was omdat FC Twente niet meer hoefde.
Nou, volgens mij zie je dan toch even Dirk Kuyt over het hoofd…
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16,178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
Gender:

[mention]ShovingNE2[/mention]
Heynckes geen topspits??
Josef "Jupp" Heynckes (Mönchengladbach, 9 mei 1945) is een Duits voormalig profvoetballer en voetbaltrainer. Zijn laatst getrainde club was Bayern München. Tijdens zijn actieve carrière speelde hij voornamelijk als aanvaller voor Borussia Mönchengladbach. Met deze club won hij vier landstitels, een nationale beker en de UEFA Cup. Daarnaast won hij met het West-Duitse elftal in 1972 het EK voetbal en in 1974 het WK voetbal.

Als aanvaller speelde Heynckes 385 wedstrijden in de Duitse Bundesliga, hierin vond hij 220 maal het net. Na Gerd Müller (365 doelpunten) en Klaus Fischer (268), neemt hij de derde plaats in op de lijst met meest trefzekere spelers.

Heynckes werd in alle drie de UEFA-hoofdcompetities (Europacup I, Europacup II, UEFA Cup) minimaal een keer topscorer.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Als ik zijn clubs zo zie. Maar stel je vindt hem een topspits. Het zegt toch genoeg dat je helemaal terug moet naar een spits uit de jaren '60-'70? Dat onderstreept mijn punt des te meer.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39

ShovingNE2 wrote: 04 Sep 2022, 09:34 Als ik zijn clubs zo zie. Maar stel je vindt hem een topspits. Het zegt toch genoeg dat je helemaal terug moet naar een spits uit de jaren '60-'70? Dat onderstreept mijn punt des te meer.
Vond je Marco van Basten geen toptrainer?
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16,178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
Gender:

Moet nog geboren worden zei je :D Mönchengladbach was toen gewoon 1 van de grootste clubs van Duitsland overigens.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong

Ik merk aan mezelf dat de nederlaag van gisteren een grote klap is geweest voor me. Alsof ik ineens de realiteit zie ipv wat ik hoopte te zien. En ik ben hierdoor enorm onrustig voor wat betreft dit seizoen. Ik hoop van harte dat iemand mij hier de onrust een beetje weg kan nemen, want dit voelt echt niet goed.

Laat de nederlaag van gisteren zien dat er duidelijk iets niet goed zit in dit elftal? Of is het ‘gewoon’ een nederlaag die ieder elftal wel eens lijdt in een seizoen door een gebrek aan inzet en concentratie? Ik hoop van harte het laatste, want dat zou minder problematisch zijn. Ik vrees echter het eerste.

Het elftal lijkt niet in balans en er zit totaal geen lijn in het voetbal. Hoe kunnen we iedere doeltrap lang spelen op onze voorhoede bestaande uit Simons, Gakpo en Bakayoko? Dat je dit 3x probeert, prima. Maar als dit dan ook 3x misgaat, kap er dan mee. Onze buitenspelers komen nauwelijks aan de bal. Ik zie bij onze tegenstanders dat ze altijd heel gemakkelijk hun aanvallers kunnen inspelen waarbij ze alle tijd krijgen om een actie te maken, te draaien, of een voorzet te geven. Waarom lukt dit bij ons niet? Onze verdedigers zijn OVERAL een stap te laat. Die moet je toch op een gegeven moment doorhebben? Waarom wordt dit niet gecorrigeerd? Onze middenvelders kregen gisteren geen bal, en als ze een bal kregen, werd het een tikkie terug.

En dan Ruud, ik hou van hem als speler. Ik hou ook van hem hoe hij zich presenteert als coach, maar hij lijkt veel dingen fout te doen. Hoort dit erbij om (want Schmidt deed dit bijv ook) of ziet hij het niet?

Is dit een incident gisteren of hebben we een groter probleem? Ik hoop dat iemand bij mij de onrust een beetje kan wegnemen. Want ik vrees heel erg voor dit seizoen op dit moment. Feyenoord lijkt verder en ook AZ is goed bezig.
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril

Ik houd me vooralsnog vast aan het betere spel van de Jong-spelers, waar Ruud al langer mee werkt, in de voorbereiding. M.a.w.: Er is waarschijnlijk wel een idee.

Maar tot nu toe zie ik nog niet veel vooruitgang.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

ruuddevil wrote: 04 Sep 2022, 09:36
ShovingNE2 wrote: 04 Sep 2022, 09:34 Als ik zijn clubs zo zie. Maar stel je vindt hem een topspits. Het zegt toch genoeg dat je helemaal terug moet naar een spits uit de jaren '60-'70? Dat onderstreept mijn punt des te meer.
Vond je Marco van Basten geen toptrainer?
Ehhh.... Nee. Het is zelfs helemaal geen trainer (naar eigen zeggen).
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
FritskePhilips
Nationale topspeler
Posts: 2,090
Joined: 11 Jul 2018, 00:00

Vanthaman18 wrote: 04 Sep 2022, 09:39 Ik merk aan mezelf dat de nederlaag van gisteren een grote klap is geweest voor me. Alsof ik ineens de realiteit zie ipv wat ik hoopte te zien. En ik ben hierdoor enorm onrustig voor wat betreft dit seizoen. Ik hoop van harte dat iemand mij hier de onrust een beetje weg kan nemen, want dit voelt echt niet goed.
Tijd voor een Mindler-sectie op dit forum.

:mrgreen:
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Standbeeld wrote: 04 Sep 2022, 08:49
RIO wrote: 04 Sep 2022, 05:20 Gelukkig is Cocu nog vrij. Die kan het in de winter overnemen.
Pff, ja hoor daar hebben we de eerste alweer die om Cocu roept. Welgeteld 5 wedstrijden onderweg. Ik mag hopen dat Ruud veel gaat winnen alleen al om de roep om Cocu. ;)
Dat mag ik ook hopen, maar hoop is uitgestelde teleurstelling. Net zoals we allemaal hoopten om van Rangers te winnen.
Johnnie Walker
Lid van verdienste
Posts: 1,966
Joined: 26 Jun 2019, 08:24
Clubvoorkeur: Philips

Vanthaman18 wrote: 04 Sep 2022, 09:39 Ik merk aan mezelf dat de nederlaag van gisteren een grote klap is geweest voor me. Alsof ik ineens de realiteit zie ipv wat ik hoopte te zien. En ik ben hierdoor enorm onrustig voor wat betreft dit seizoen. Ik hoop van harte dat iemand mij hier de onrust een beetje weg kan nemen, want dit voelt echt niet goed.

Laat de nederlaag van gisteren zien dat er duidelijk iets niet goed zit in dit elftal? Of is het ‘gewoon’ een nederlaag die ieder elftal wel eens lijdt in een seizoen door een gebrek aan inzet en concentratie? Ik hoop van harte het laatste, want dat zou minder problematisch zijn. Ik vrees echter het eerste.

Het elftal lijkt niet in balans en er zit totaal geen lijn in het voetbal. Hoe kunnen we iedere doeltrap lang spelen op onze voorhoede bestaande uit Simons, Gakpo en Bakayoko? Dat je dit 3x probeert, prima. Maar als dit dan ook 3x misgaat, kap er dan mee. Onze buitenspelers komen nauwelijks aan de bal. Ik zie bij onze tegenstanders dat ze altijd heel gemakkelijk hun aanvallers kunnen inspelen waarbij ze alle tijd krijgen om een actie te maken, te draaien, of een voorzet te geven. Waarom lukt dit bij ons niet? Onze verdedigers zijn OVERAL een stap te laat. Die moet je toch op een gegeven moment doorhebben? Waarom wordt dit niet gecorrigeerd? Onze middenvelders kregen gisteren geen bal, en als ze een bal kregen, werd het een tikkie terug.

En dan Ruud, ik hou van hem als speler. Ik hou ook van hem hoe hij zich presenteert als coach, maar hij lijkt veel dingen fout te doen. Hoort dit erbij om (want Schmidt deed dit bijv ook) of ziet hij het niet?

Is dit een incident gisteren of hebben we een groter probleem? Ik hoop dat iemand bij mij de onrust een beetje kan wegnemen. Want ik vrees heel erg voor dit seizoen op dit moment. Feyenoord lijkt verder en ook AZ is goed bezig.
Bij mij komt de klap iets minder hard aan.

Dat het mis gaat in wedstrijden waar de tegenstand wat omhoog gaat, is namelijk niet nieuw. Dat is een patroon. Het zit in deze selectie en dat moet eruit. Dat zal tijd kosten. Je kan het zien als een erfenis.

Er wordt hard geroepen dat de kwaliteit niet aanwezig is (bij zowel spelers als trainer), maar daar ga ik vooralsnog niet in mee. Ook een nieuwe, goede rechtsback zou in deze wedstrijden komen te zwemmen, want we doen gewoon alles verkeerd. Sommigen hebben 790 volt op hun schoenen staan. Het is nog altijd een teamsport en we falen in die wedstrijden continu met zijn 11en. Ik kijk meer naar mentaliteit (in de breedste zin van het woord), dan naar kwaliteit.

Ook ik kijk raar op dat Ruud het enkel over instelling heeft en niet over tactiek. Maar dat is van buitenaf uiteraard moeilijk oordelen. Als de spelers zijn tactische instructies niet nakomen, dan snap ik dat hij dat schaart onder instelling. Als de spelers zijn tactische instructies wel nakomen en dit is het resultaat, dan maak ik mij ook zorgen. Ergens hoop ik dat Ruud als echte topsporter heel goed doorheeft dat veel van ons een mentaal probleem hebben en hij daarom zo hamert op de mentaliteit.

Ik haal mijn vertrouwen uit Ruud zijn mentaliteit. Als er iemand was die de juiste mindset had om niet alleen hard te werken (revalidaties), maar ook juist te presteren (hattricks tegen Ajax) als het niveau omhoog ging — dan is dat Ruud.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

RIO wrote: 04 Sep 2022, 09:55
Standbeeld wrote: 04 Sep 2022, 08:49
Pff, ja hoor daar hebben we de eerste alweer die om Cocu roept. Welgeteld 5 wedstrijden onderweg. Ik mag hopen dat Ruud veel gaat winnen alleen al om de roep om Cocu. ;)
Dat mag ik ook hopen, maar hoop is uitgestelde teleurstelling. Net zoals we allemaal hoopten om van Rangers te winnen.
Klopt en de JCS en tegen Monaco.
Thoresen
Nationale topspeler
Posts: 1,645
Joined: 10 May 2018, 10:22

RvN is een beginnend trainer dus die moet zijn neus stoten om ervan te leren. Waar ik me meer zorgen over maak is de rol van Fred Rutten, die wel de ervaring heeft. Die moet toch zien wat er niet goed gaat en dat bespreken met RvN? Ik heb de indruk dat hij voor Jan Joker bijzit.

RvN is een winnaar en kan niet tegen zijn verlies. Met dit spel en een paar nederlagen verder voorspel ik een heel onaangename RvN.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Dank voor deze relativerende woorden [mention]Johnnie Walker[/mention]
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Standbeeld wrote: 04 Sep 2022, 10:07
RIO wrote: 04 Sep 2022, 09:55

Dat mag ik ook hopen, maar hoop is uitgestelde teleurstelling. Net zoals we allemaal hoopten om van Rangers te winnen.
Klopt en de JCS en tegen Monaco.
De JCS is een veredeld oefenpotje en tegen Monaco hadden we ontzettend veel geluk. Ik had liever met goed spel verloren van Monaco.
loginnaam
Internationale topspeler
Posts: 3,382
Joined: 10 Nov 2019, 08:06

Vorig seizoen begonnen we nog slechter tegen Twente en toen hekelde Roger ook de instelling van de spelers in de eerste helft, afspraken die niet werden nagekomen, dus in die zin is er niet veel veranderd.
Post Reply