Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Johnnie Walker wrote: 04 Sep 2022, 10:05 Ik haal mijn vertrouwen uit Ruud zijn mentaliteit. Als er iemand was die de juiste mindset had om niet alleen hard te werken (revalidaties), maar ook juist te presteren (hattricks tegen Ajax) als het niveau omhoog ging — dan is dat Ruud.
Nu zonder je mooie woorden te willen dempen, had Marco van Basten dit ook. En die concludeerde uiteindelijk dat het toch wel heel erg anders is als trainer dan als speler.
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril

Johnnie Walker wrote: 04 Sep 2022, 10:05
Vanthaman18 wrote: 04 Sep 2022, 09:39 Ik merk aan mezelf dat de nederlaag van gisteren een grote klap is geweest voor me. Alsof ik ineens de realiteit zie ipv wat ik hoopte te zien. En ik ben hierdoor enorm onrustig voor wat betreft dit seizoen. Ik hoop van harte dat iemand mij hier de onrust een beetje weg kan nemen, want dit voelt echt niet goed.

Laat de nederlaag van gisteren zien dat er duidelijk iets niet goed zit in dit elftal? Of is het ‘gewoon’ een nederlaag die ieder elftal wel eens lijdt in een seizoen door een gebrek aan inzet en concentratie? Ik hoop van harte het laatste, want dat zou minder problematisch zijn. Ik vrees echter het eerste.

Het elftal lijkt niet in balans en er zit totaal geen lijn in het voetbal. Hoe kunnen we iedere doeltrap lang spelen op onze voorhoede bestaande uit Simons, Gakpo en Bakayoko? Dat je dit 3x probeert, prima. Maar als dit dan ook 3x misgaat, kap er dan mee. Onze buitenspelers komen nauwelijks aan de bal. Ik zie bij onze tegenstanders dat ze altijd heel gemakkelijk hun aanvallers kunnen inspelen waarbij ze alle tijd krijgen om een actie te maken, te draaien, of een voorzet te geven. Waarom lukt dit bij ons niet? Onze verdedigers zijn OVERAL een stap te laat. Die moet je toch op een gegeven moment doorhebben? Waarom wordt dit niet gecorrigeerd? Onze middenvelders kregen gisteren geen bal, en als ze een bal kregen, werd het een tikkie terug.

En dan Ruud, ik hou van hem als speler. Ik hou ook van hem hoe hij zich presenteert als coach, maar hij lijkt veel dingen fout te doen. Hoort dit erbij om (want Schmidt deed dit bijv ook) of ziet hij het niet?

Is dit een incident gisteren of hebben we een groter probleem? Ik hoop dat iemand bij mij de onrust een beetje kan wegnemen. Want ik vrees heel erg voor dit seizoen op dit moment. Feyenoord lijkt verder en ook AZ is goed bezig.
Bij mij komt de klap iets minder hard aan.

Dat het mis gaat in wedstrijden waar de tegenstand wat omhoog gaat, is namelijk niet nieuw. Dat is een patroon. Het zit in deze selectie en dat moet eruit. Dat zal tijd kosten. Je kan het zien als een erfenis.

Er wordt hard geroepen dat de kwaliteit niet aanwezig is (bij zowel spelers als trainer), maar daar ga ik vooralsnog niet in mee. Ook een nieuwe, goede rechtsback zou in deze wedstrijden komen te zwemmen, want we doen gewoon alles verkeerd. Sommigen hebben 790 volt op hun schoenen staan. Het is nog altijd een teamsport en we falen in die wedstrijden continu met zijn 11en. Ik kijk meer naar mentaliteit (in de breedste zin van het woord), dan naar kwaliteit.

Ook ik kijk raar op dat Ruud het enkel over instelling heeft en niet over tactiek. Maar dat is van buitenaf uiteraard moeilijk oordelen. Als de spelers zijn tactische instructies niet nakomen, dan snap ik dat hij dat schaart onder instelling. Als de spelers zijn tactische instructies wel nakomen en dit is het resultaat, dan maak ik mij ook zorgen. Ergens hoop ik dat Ruud als echte topsporter heel goed doorheeft dat veel van ons een mentaal probleem hebben en hij daarom zo hamert op de mentaliteit.

Ik haal mijn vertrouwen uit Ruud zijn mentaliteit. Als er iemand was die de juiste mindset had om niet alleen hard te werken (revalidaties), maar ook juist te presteren (hattricks tegen Ajax) als het niveau omhoog ging — dan is dat Ruud.
In dat kader is het hoopvol dat Ruud het gisteren ook nadrukkelijk had over het niet uitvoeren van de taken.
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong

Johnnie Walker wrote: 04 Sep 2022, 10:05
Vanthaman18 wrote: 04 Sep 2022, 09:39 Ik merk aan mezelf dat de nederlaag van gisteren een grote klap is geweest voor me. Alsof ik ineens de realiteit zie ipv wat ik hoopte te zien. En ik ben hierdoor enorm onrustig voor wat betreft dit seizoen. Ik hoop van harte dat iemand mij hier de onrust een beetje weg kan nemen, want dit voelt echt niet goed.

Laat de nederlaag van gisteren zien dat er duidelijk iets niet goed zit in dit elftal? Of is het ‘gewoon’ een nederlaag die ieder elftal wel eens lijdt in een seizoen door een gebrek aan inzet en concentratie? Ik hoop van harte het laatste, want dat zou minder problematisch zijn. Ik vrees echter het eerste.

Het elftal lijkt niet in balans en er zit totaal geen lijn in het voetbal. Hoe kunnen we iedere doeltrap lang spelen op onze voorhoede bestaande uit Simons, Gakpo en Bakayoko? Dat je dit 3x probeert, prima. Maar als dit dan ook 3x misgaat, kap er dan mee. Onze buitenspelers komen nauwelijks aan de bal. Ik zie bij onze tegenstanders dat ze altijd heel gemakkelijk hun aanvallers kunnen inspelen waarbij ze alle tijd krijgen om een actie te maken, te draaien, of een voorzet te geven. Waarom lukt dit bij ons niet? Onze verdedigers zijn OVERAL een stap te laat. Die moet je toch op een gegeven moment doorhebben? Waarom wordt dit niet gecorrigeerd? Onze middenvelders kregen gisteren geen bal, en als ze een bal kregen, werd het een tikkie terug.

En dan Ruud, ik hou van hem als speler. Ik hou ook van hem hoe hij zich presenteert als coach, maar hij lijkt veel dingen fout te doen. Hoort dit erbij om (want Schmidt deed dit bijv ook) of ziet hij het niet?

Is dit een incident gisteren of hebben we een groter probleem? Ik hoop dat iemand bij mij de onrust een beetje kan wegnemen. Want ik vrees heel erg voor dit seizoen op dit moment. Feyenoord lijkt verder en ook AZ is goed bezig.
Bij mij komt de klap iets minder hard aan.

Dat het mis gaat in wedstrijden waar de tegenstand wat omhoog gaat, is namelijk niet nieuw. Dat is een patroon. Het zit in deze selectie en dat moet eruit. Dat zal tijd kosten. Je kan het zien als een erfenis.

Er wordt hard geroepen dat de kwaliteit niet aanwezig is (bij zowel spelers als trainer), maar daar ga ik vooralsnog niet in mee. Ook een nieuwe, goede rechtsback zou in deze wedstrijden komen te zwemmen, want we doen gewoon alles verkeerd. Sommigen hebben 790 volt op hun schoenen staan. Het is nog altijd een teamsport en we falen in die wedstrijden continu met zijn 11en. Ik kijk meer naar mentaliteit (in de breedste zin van het woord), dan naar kwaliteit.

Ook ik kijk raar op dat Ruud het enkel over instelling heeft en niet over tactiek. Maar dat is van buitenaf uiteraard moeilijk oordelen. Als de spelers zijn tactische instructies niet nakomen, dan snap ik dat hij dat schaart onder instelling. Als de spelers zijn tactische instructies wel nakomen en dit is het resultaat, dan maak ik mij ook zorgen. Ergens hoop ik dat Ruud als echte topsporter heel goed doorheeft dat veel van ons een mentaal probleem hebben en hij daarom zo hamert op de mentaliteit.

Ik haal mijn vertrouwen uit Ruud zijn mentaliteit. Als er iemand was die de juiste mindset had om niet alleen hard te werken (revalidaties), maar ook juist te presteren (hattricks tegen Ajax) als het niveau omhoog ging — dan is dat Ruud.
Dat relativeert idd een hoop. Toch snap ik het gewoon niet, dat je je zo kan laten overklassen. Maargoed, ik probeer dan toch maar positief te blijven. We moeten nu wel echt winnen van feyenoord thuis.. zonder echte spits
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16,178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
Gender:

Thijs wrote: 04 Sep 2022, 10:13
Johnnie Walker wrote: 04 Sep 2022, 10:05 Ik haal mijn vertrouwen uit Ruud zijn mentaliteit. Als er iemand was die de juiste mindset had om niet alleen hard te werken (revalidaties), maar ook juist te presteren (hattricks tegen Ajax) als het niveau omhoog ging — dan is dat Ruud.
Nu zonder je mooie woorden te willen dempen, had Marco van Basten dit ook. En die concludeerde uiteindelijk dat het toch wel heel erg anders is als trainer dan als speler.
Ook van Nistelrooij is afhankelijk van zijn spelersmateriaal. Met deze defensie gaat Ancelotti ook geen potten breken lijkt me.Hard werken is leuk, maar als je het daar van moet hebben dan is FC Utrecht misschien een betere club voor zo'n speler.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril

Thijs wrote: 04 Sep 2022, 10:13
Johnnie Walker wrote: 04 Sep 2022, 10:05 Ik haal mijn vertrouwen uit Ruud zijn mentaliteit. Als er iemand was die de juiste mindset had om niet alleen hard te werken (revalidaties), maar ook juist te presteren (hattricks tegen Ajax) als het niveau omhoog ging — dan is dat Ruud.
Nu zonder je mooie woorden te willen dempen, had Marco van Basten dit ook. En die concludeerde uiteindelijk dat het toch wel heel erg anders is als trainer dan als speler.
Van Basten had niet de juiste persoonlijkheid denk ik, kon zijn spelers niet voor hem winnen en kon ze niet 'raken'.

Ruud wil en kan (een beetje) als Bobby Robson zijn.

Belangrijk is nu, en dat is wat Johnnie Walker bedoelt denk ik, dat Ruud de spelers neer lef geeft, de poep in de broek weghaalt.
Johnnie Walker
Lid van verdienste
Posts: 1,966
Joined: 26 Jun 2019, 08:24
Clubvoorkeur: Philips

Yup. We weten allemaal dat Cody, Veerman, Sangaré, Simons, etc gruwelijk goed kunnen voetballen. Maar tegen betere tegenstanders komt het er niet uit. Dat moet deels teamtactisch opgelost worden (kan Ruud en zijn staf dat? geen idee, dat gaan we zien) en deels mentaal/mindset. In dat laatste heb ik 100% vertrouwen dat Ruud daar de juiste man voor is.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Probleem is dat hardwerken by far niet genoeg is. Als bijv de linies zover uit elkaar blijven kan je rennen en vliegen wat je wil tot je er bij neer valt (lees mentaliteit), het lost je problemen niet op.

Mentaliteit is super belangrijk, daar niet van, maar het hangt volledig samen met je tactische uitvoering.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Zuc0
Nationale topspeler
Posts: 2,308
Joined: 22 Jun 2022, 17:28
Clubvoorkeur: PSV

Thijs wrote: 04 Sep 2022, 09:02 Ik had zijn interview bij ESPN al gezien en zag nu het interview op NOS. Opnieuw doet hij alsof wij de tweede helft zo anders ingingen en alsof we op die manier de eerste helft niet in problemen waren gekomen. Dit stoort mij gigantisch. Het grootste verschil was namelijk dat Twente die energie van begin eerste helft simpelweg niet meer op kon brengen. De tweede helft begonnen we niet zo anders dan de eerste, maar Twente was anders, omdat zij 2-0 voorstonden en energie moesten sparen. Als Ruud nu in het terugbespreken van de wedstrijd dat niet ziet, leer je dus niks van deze verliespartij en gebeurt het nog wel eens de komende weken…
Ja inderdaad.
Mij gaat het niet eens alleen om de goals die je tegenkrijgt maar om het machteloze spel. In de eerste helft 15 doelpogingen tegenkrijgen en de middellijn haast niet overkomen tegen nb Twente dat 2 basisspelers mist. Goed ploegje... Daar niet van maar zeker met de wetenschap van vorig jaar moet je daar als PSV zijnde een antwoord op verzinnen.

We zijn inmiddels ca. 15 wedstrijden verder als je oefencampagne, vCL, JCS en competitie bij elkaar optelt en nog steeds wordt ons middenveld overlopen wanneer een tegenstander meer druk zet of met een versterkt middenveld speelt
We geven met deze behoudende speelwijze niet bepaald minder doelpunten weg. Het spel lijkt na ca. 15 wedstrijden nergens op en doet denken aan een ploeg die zo ongeveer de eerste oefenwedstrijd gaat spelen. Volendam thuis tel ik niet mee. Zelfs Sparta won daar gisteren met 4-0 van. Het is toevalsvoetbal.

Of RvN ziet het niet goed genoeg, of hij krijgt het niet overgebracht of de speelwijze klopt niet of een combinatie. Mss chargeer ik hier en daar en er hoeft nu niemand weg maar ik kan het niet volgen en heb daarom weinig vertrouwen dat het op korte termijn beter zou gaan. Hopelijk zit ik er ver naast. Er moet wat veranderen, dat is duidelijk en dat zit m niet enkel in het spelen zoals in de tweede helft want idd, dat lag voor een groot deel aan het uitgeraasde Twente dat sowieso bijna een uur redelijk comfortabel met 2-0 voorstond en kon wachten op een counter. Jans had dat zelfs min of meer vooraf aan de pers medegedeeld op vrijdag. Het doseren.
Last edited by Zuc0 on 04 Sep 2022, 11:05, edited 1 time in total.
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril

Juancho wrote: 04 Sep 2022, 10:51 Probleem is dat hardwerken by far niet genoeg is. Als bijv de linies zover uit elkaar blijven kan je rennen en vliegen wat je wil tot je er bij neer valt (lees mentaliteit), het lost je problemen niet op.

Mentaliteit is super belangrijk, daar niet van, maar het hangt volledig samen met je tactische uitvoering.
Maar mentaliteit kan ook juist zijn het uitvoeren van de taken (durven inschuiven bijvoorbeeld), dat is waar Johnnie Walker terecht zijn hoop op vestigt.

Of de hoop ijdel is hangt juist van bovenstaande af. Als inderdaad de taken niet uitgevoerd worden zoals Ruud dat wil, betekent dat dat, als ze dat wel gaan doen, er verbetering op zou moeten treden.

Als het alleen maar instelling is in de zin van hard werken, dan zijn we reddeloos verloren.
User avatar
VeresRivne
Vedette
Posts: 5,962
Joined: 07 Feb 2019, 00:00

SKERLA wrote: 04 Sep 2022, 10:37
Thijs wrote: 04 Sep 2022, 10:13

Nu zonder je mooie woorden te willen dempen, had Marco van Basten dit ook. En die concludeerde uiteindelijk dat het toch wel heel erg anders is als trainer dan als speler.
Van Basten had niet de juiste persoonlijkheid denk ik, kon zijn spelers niet voor hem winnen en kon ze niet 'raken'.

Ruud wil en kan (een beetje) als Bobby Robson zijn.

Belangrijk is nu, en dat is wat Johnnie Walker bedoelt denk ik, dat Ruud de spelers neer lef geeft, de poep in de broek weghaalt.
Mja moet toch een beetje denken aan een interview van Sven Kums. Van Basten was volgens hem dus best een aimable persoonlijkheid, maar geen tactische hoogvlieger en ook niet iemand die geschikt was te werken met spelers met mindere kwaliteiten. Van Basten was iemand die riep dat de tegenstander niet zoveel voorstelde [deed hij meermaals] maar dat zijn holle frasen zonder een goed tactisch plan.Hoe dat bij VN zit kan ik niet beoordelen maar wat wel zo is is dat je als trainer je ook tactisch en motivationeel moet kunnen waarmaken verder dan "komop jongens we pakken ze"
Sven Kums heeft geen hoge pet op van de trainer Marco van Basten. De middenvelder, die woensdagavond met AA Gent aantreedt tegen VfL Wolfsburg in de Champions League, speelde in het seizoen 2012/13 onder Van Basten bij SC Heerenveen.

Kums, die in 2011 van Kortrijk naar Friesland kwam, kreeg in zijn tweede seizoen te maken met Van Basten. 'Hij was een jeugdidool van me', aldus de Belg in Het Laatste Nieuws. Van Basten kon die indruk als trainer echter niet waarmaken, vindt Kums: 'Hij is een schitterend mens. Altijd vriendelijk, altijd lachen. Echt een goede maat met wie je een pot bier kon gaan drinken. Maar als trainer...'


Kums herinnert zich een anekdote over een wedstrijd tegen Van Bastens oude club Ajax: 'In die periode waren zij echt goed. Van Basten liep de elf namen van Ajax door en bij hun beste speler – ik weet niet meer wie, pakweg Eriksen – zei hij: Goede speler, maar niets speciaals. Wij keken zo naar elkaar... Van Basten moet een ploeg kunnen trainen met louter vedettes, die alles kunnen wat hij kon.'
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

En spelers of bepaalde spelers hun taken vertikken uit te voeren dan haal je ze direct naar de kant. Of het nu naar 10, 15 of 30 minuten is. Die hele eerste helft klopte van geen kant en je werd volledig afgeslacht. Alle reden om in te grijpen. Maar niks van dat alles.

En ja, je had er 11 uit kunnen halen. Maar als het tactisch ergens vastloopt dan grijp je in. Of het nu met 1 of 2 wissels is.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong

Juancho wrote: 04 Sep 2022, 11:23 En spelers of bepaalde spelers hun taken vertikken uit te voeren dan haal je ze direct naar de kant. Of het nu naar 10, 15 of 30 minuten is. Die hele eerste helft klopte van geen kant en je werd volledig afgeslacht. Alle reden om in te grijpen. Maar niks van dat alles.

En ja, je had er 11 uit kunnen halen. Maar als het tactisch ergens vastloopt dan grijp je in. Of het nu met 1 of 2 wissels is.
Sterker nog, je begint de 2e helft met dezelfde 11…
Den Bondskoots
Vaste waarde in elftal
Posts: 588
Joined: 04 Nov 2020, 16:02

ruuddevil wrote: 03 Sep 2022, 22:43
Den Bondskoots wrote: 03 Sep 2022, 22:36

Daar was ie toch zelf bij?
Zeker, maar als jij iemand vraagt voor een belangrijke functie en die zegt nee omdat hij er nog niet klaar voor is, zou je hem dan een 2e keer vragen?
Als ik van overtuigd ben dat hij de juiste is wel ja.
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

deninho32 wrote: 04 Sep 2022, 10:33
Thijs wrote: 04 Sep 2022, 10:13

Nu zonder je mooie woorden te willen dempen, had Marco van Basten dit ook. En die concludeerde uiteindelijk dat het toch wel heel erg anders is als trainer dan als speler.
Ook van Nistelrooij is afhankelijk van zijn spelersmateriaal. Met deze defensie gaat Ancelotti ook geen potten breken lijkt me.Hard werken is leuk, maar als je het daar van moet hebben dan is FC Utrecht misschien een betere club voor zo'n speler.
Ancelotti zou zien dat onze defensie echt niet beter zou worden met Brenet, Hilgers, Pröpper of Smal en dat je dus ook gisteren gewoon een betere defensie kunt opstellen dan je tegenstander. Als je dan ook nog een middenveld hebt met spelers als Sangaré, Veerman en Til en die niks in te brengen hebben tegen het middenveld van Twente dan kun je toch moeilijk doen alsof kwaliteit het probleem is?

Ik kan me je opmerkingen voorstellen als we gisteren prima speelden, maar door individuele fouten in de verdediging verliezen (zoals de eerste goal), maar ik denk dat we samen kunnen concluderen dat de verdediging gisteren niet het enige probleem was, toch? En ook dat onze verdediging niet slechter is dan die van Twente? Op zich zie ik je er nog wel voor aan om te doen alsof die trage Pröpper beter is dan Obispo, maar zelfs dan zul je zelfs moeten erkennen dat we dan nog steeds meer kwaliteit hebben achterin dan Twente, toch?

En voorin gaan we ook niet doen alsof Cerny, Wolfswinkel en Tzolis beter zijn dan wat wij kunnen opstellen, of wel?
milansandro
Legende
Posts: 10,609
Joined: 04 Feb 2018, 00:00

https://www.vi.nl/nieuws/defensie-PSV-b ... -zoek-zijn

. 'Je kijkt naar de wedstrijden die komen, naar de tegenstander, naar jongens die terugkomen van blessures... Je zoekt naar vastigheid en kijkt naar andere combinaties', zei de trainer. 'Wat gaat rust brengen, wat geeft stabiliteit? Het is duidelijk waar we naar op zoek zijn.'

Het vele geschuif lijkt echter juist vooral voor onrust te zorgen. 'Dat kan zeker, maar je kijkt ook naar de vorm, naar hoe de jongens trainen, naar hoe de jongens vandaag weer presteren... Daar moet je conclusies uit trekken en dan ga je weer door', aldus Van Nistelrooij.

Tsja, Ruud heeft er zelf debet aan dat er onrust heerst in de achterste linie in mijn ogen..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
Siemen
Nationale topspeler
Posts: 2,327
Joined: 26 Aug 2017, 15:00

Ruud zegt precies helemaal niks in jouw citaten. Hopelijk zegt ie het niet, maar weet ie het wel..

Hij creëert zelf onrust in een al zwakke verdediging.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Een team is gebaat bij vastigheid. Dat vele schuiven is niet goed, daar gebruik je de voorbereiding maar voor. Nu is het voor het "echie" en is het zaak dat je het team neerzet en als er een blessure is vervang je een poppetje. Tactisch hebben we het nog niet eens onder de knie, en dan ga je ook nog veelvuldig schuiven. Ik vraag mezelf af of Ruud wel genoeg focus heeft: hoe wil hij het neerzetten? Er is teveel onduidelijk. Op deze manier krijg ik er Van Bommel feelings bij. Die wist ook bij God niet hoe hij het neer moest zetten.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Na 6 serieuze potjes 2x verlies, 3x gelijk (+winst) en 1x winst.

Vorig jaar Roger na 6 serieuze potjes 2x verlies, 2x gelijk en 2x winst.

Bij Roger ging het daarna door met verlies Monaco en verlies Ajax. En toen was er nog steeds niets aan de hand. Dit jaar krijgen we nu Bodo en Feyenoord die je moet winnen anders ga je gewoon weer 3 maanden de wachtkamer in.
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28

De eerste paar wedstrijden leek er progressie zichtbaar en werden er logische wissels en aanpassingen gedaan, zowel tijdens de wedstrijd als de wedstrijd erna.
Uit tegen Monaco speelden we een hele goede eerste helft, gaven we niets weg, ik had hoop dat dat de standaard zou worden in moeilijkere wedstrijden.
Rangers uit werd er in de tweede helft overal druk gezet en hadden we telkens binnen enkele secondes de bal terug, ik had ook verwacht dat we dat tegen FC Twente ook wel zouden moeten kunnen. Zaterdag echter leek het nergens op. De ruimtes tussen linies veel te groot. Geen aansluiting, daardoor geen tweede bal en een hoop onrust achterin.
Verder ook een vreemde opstelling: Teze vind ik misschien wel de beste CV en die speelt weer back, Mwene is misschien wel onze beste back (na Mauro) en die speelts niet, Bakayoko is veel minder dan Savio en Saibari en die speelt wel. Alle logica van de eerste paar weken is weg.
Ik hoop dat het spel onder Ruud snel verbetering en herkenbaarheid gaat krijgen en dat Mauro en Luuk heel snel terug zijn, ik hoop namelijk niet dat Ruud's carriere als trainer door een te vroege vuurdoop ten onder gaat, daar vind ik Van Nistelrooy een veel te fijn persoon voor. Dat er verbetering moet komen is voor iedereen duidelijk!
User avatar
Franciscus
Nationale topspeler
Posts: 2,402
Joined: 27 Jul 2022, 09:19
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Mauro Jr

RIO wrote: 04 Sep 2022, 10:09
Standbeeld wrote: 04 Sep 2022, 10:07
Klopt en de JCS en tegen Monaco.
De JCS is een veredeld oefenpotje en tegen Monaco hadden we ontzettend veel geluk. Ik had liever met goed spel verloren van Monaco.
Dat was de wedstrijd van 5 miljoen. Dan hadden we zelfs El Ghazi niet meer gehaald.
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Franciscus wrote: 05 Sep 2022, 09:06
RIO wrote: 04 Sep 2022, 10:09

De JCS is een veredeld oefenpotje en tegen Monaco hadden we ontzettend veel geluk. Ik had liever met goed spel verloren van Monaco.
Dat was de wedstrijd van 5 miljoen. Dan hadden we zelfs El Ghazi niet meer gehaald.
Hadden we die 5 miljoen nodig om El Ghazi te halen? Dacht dat we genoeg budget hadden voor een grote aankoop.
User avatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Posts: 32,083
Joined: 27 Aug 2017, 23:16
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Ik denk dat het helemaal niet vreemd zou zijn als Ruud een start zou hebben vergelijkbaar met die van Phillip. Zo bezien zou het juist uitzonderlijk zijn geweest als er nu al een soepel draaiend team zou staan wat zich o.a. zou kwalificeren voor de CL.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
D.Millpants
Nationale topspeler
Posts: 2,036
Joined: 29 Jun 2022, 12:49
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Van Nistelrooij

ziege maar ook zagge wrote: 05 Sep 2022, 10:11 Ik denk dat het helemaal niet vreemd zou zijn als Ruud een start zou hebben vergelijkbaar met die van Phillip. Zo bezien zou het juist uitzonderlijk zijn geweest als er nu al een soepel draaiend team zou staan wat zich o.a. zou kwalificeren voor de CL.
Liever zo dan voortvarend zoals van Bommel en dan steeds minder. Nu wat minder en steeds beter is hopelijk de tendens.
Galactico
Meervoudig international
Posts: 1,158
Joined: 30 Aug 2018, 13:26

Cocu scenario betekent wederom een tussenjaar. In de tussentijd lijkt Feyenoord eindelijk de weg omhoog te hebben gevonden en demarreert Ajax nog ff. PSV moet echt uitkijken niet verder weg te zakken.
Leon77M
Vaste waarde in elftal
Posts: 702
Joined: 08 Nov 2020, 13:43
Clubvoorkeur: PSV

ziege maar ook zagge wrote: 05 Sep 2022, 10:11 Ik denk dat het helemaal niet vreemd zou zijn als Ruud een start zou hebben vergelijkbaar met die van Phillip. Zo bezien zou het juist uitzonderlijk zijn geweest als er nu al een soepel draaiend team zou staan wat zich o.a. zou kwalificeren voor de CL.
Eens ja. Gehoopt op meer maar dat het vooralsnog tegenvalt is niet eens zo gek met een beginnende trainer.

Als Schmidt was gebleven en had kunnen doorbouwen met deze huidige selectie hadden we er ongetwijfeld beter voorgestaan.
Maar goed, 'als' telt niet.

Men heeft er voor gekozen om de visie van Schmidt overboord te gooien en besloten, om voor mij onbegrijpelijke redenen, een beginnende trainer voor de groep te zetten in wat, naar mijn mening, zeer cruciale jaren voor PSV gaan worden.

Ik vind dat je dit jaar minimaal tweede moet worden, want je mag het risico niet lopen dat feyenoord onverhoopt wel door de vCL komt en financieel een stap omhoog zet waardoor we in het meest cruciale jaar erna (seizoen met vermoedelijk twee CL plekken) nog stevig moeten concurreren met feyenoord voor het behalen van die tweede plek.

Dat we volgend jaar belangrijke spelers als Gakpo en Sangaré moeten gaan vervangen maakt het er ook niet makkelijker op.
Post Reply